Citaat:
T_ID schreef op 26-06-2006 @ 16:46 :
Ach kom, de vorige keer dat dat in de discussie kwam verloor de christelijke moraal het keihard omdat bleek dat de goede punten toch al bestonden (universeel menselijk a.k.a. humaan) en het ook slechte punten had. Zo'n uitspraak is dan per definitie een subjectieve die op geen manier onderbouwd is.
|
Ik heb die vorige discussie niet gevolgd, maar het enige dat je erover kan zeggen is dat moraal relatief is en dat je geen objectieve uitspraken kan doen welke moraal beter is. Aquino zal je vertellen dat de Bijbel kampioen is, Nietzsche zoekt het in een andere hoek. Je geeft zelf al aan dat die discussie eigenlijk waardeloos is voordat je definiëert wat een moraal goed maakt.
Citaat:
Bovendien bouwen gemeentes niet zelfstandig gebedshuizen, mensen nemen daartoe initiatief als er animo voor is en de gemeente kan dat goedkeuren.
|
No shit, Sherlock, dat was een illustratie.
Citaat:
Nee, want mensen die dat boeide hadden zo'n boek toch al en de rest stopt het fijn in de openhaard. Toegevoegde waarde nul, dus elke cent die er aan op gaat is dan verspilling.
|
Qua argumentatie zitten we op het niveau B-E-condensatie, maar die praktische discussie is toch irrelevant. Je bevestigt mijn punt alleen maar: over de waarde van zo'n actie kan je geen uitspraken doen, net zoals veel andere overheidsuitgaven. Zou je de Cliniclows kunnen subsidiëren? Moet je als gemeente meebetalen aan een voetbalstadion? Niet alles is in doekoes uit te drukken.
Citaat:
Ja, en aangezien de claim dat Nederland een christelijk land is tegenwoordig slechts nog in de bible belt geopperd wordt is het hier dus uitgesloten dat kerk en staat vermengd zouden mogen worden.
|
Je ziet mij toch nergens stellen dat Nederland 'een christelijke natie' is? Doe eens rustig aan (vooral met je liberale stokpaardjes). Een religieforum is vooral goed om wat filosofische ballonetjes op te laten, niet om kosten-baten-analyses te schrijven of op de letter van de wet te wijzen.