![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Als ik Rita was zou ik eigen partij oprichten. Alleen dat heeft niet zo veel zin, na de verkiezingen. Misschien een eenmansfractie? Maar dan bereik je ook niks.
||
Citaat:
Echt, je zwakteboden worden met de dag lachwekkender. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2006/11_november/28/binnenland/1128_2000_vvd_spoedberaad.xml OMG, je wringt je wel in héél pathetische bochten om je ongelijk maar niet toe te hoeven geven hè? |
![]() |
|
T_ID, wat ben je lame. Je bent zo doorzichtig. Zie jezelf nu eens in rare bochten wringen. Oh nee, hij zal toch niet écht moeten toegeven dat er gerommel is in de partij? Nee, T_ID goochelt even met woorden om niet toe te hoeven geven dat ik gelijk had met mijn claim over 40 VVD-bobo's.
Verdonk verklaarde dinsdag openlijk dat er "een heel duidelijk verschil is" tussen Rutte en haar. "Nu is 43 procent van de VVD-kiezers voor mijn koers, maar veertig partijbonzen zijn tegen." http://www.nu.nl/news/901646/11/Rutt...iderschap.html |
![]() |
||
Citaat:
Totdat jij een crisis ziet binnen de PvdA, waarbij Albayrak eerst verklaart loyaal te zijn aan Bos, en daarna met een rattenactie probeert een coup te plegen binnen de partij, zou je eigenlijk niet zulke nietszeggende en nergens op slaande vergelijkingen moeten maken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
ah, en sinds wanneer ben ik rechts? ![]() Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
1. onenigheid binnen de partij over de leiding = / = crisis 2. het woord crisis is door de pers gebruikt 3. het woord crisis misschien een te groot was geweest (rutte: "zand erover") De affaire Lazrak, voormalig SP-gast, is een crisis te noemen. Hier betwijfel ik of het een crisis was. That's it. Om dan meteen te gaan gooien op "rechtse meidje" neemt standpunt hardliners VVD in is te ver gegooid. Het zou - op de SGP, Wilders en Pastors partij na - de laatste zijn waar ik op zou stemmen.
||
Citaat:
Dat doe je namelijk over de VVD wel.
||
Citaat:
|
![]() |
|
VVD-minister Rita Verdonk is door haar mislukte greep naar de macht deels in ongenade gevallen bij de liberalen. Verschillende bronnen uit de VVD-top melden aan De Telegraaf dat ze de soloacties van de bij de kiezers uiterst populaire, maar in eigen gelederen gewantrouwde, VVD-politica spuugzat zijn.
Na het crisisoverleg van afgelopen dinsdag is Verdonk te verstaan gegeven dat ze haar privéadviseurs Ed Sinke en Kay van de Linde maar beter kan laten vallen. Algemeen wordt aangenomen dat deze heren het brein zijn achter de mislukte couppoging. Vanuit de Tweede Kamerfractie klinkt het geluid dat Verdonk zich geen enkele fout meer kan permitteren. ''Dit was eens maar nooit meer. Als ze nog zo'n misstap begaat, wordt ze uit de fractie gezet.'' Er zijn dinsdag strikte afspraken gemaakt tussen Verdonk enerzijds en de fractie en het VVD-hoofdbestuur aan de andere kant, om een duidelijke streep te trekken: eerst altijd overleggen met de fractieleiding, voordat ze met plannen op de proppen komt. De oorzaak van het wantrouwen tussen Verdonk en de VVD-top zal onder de loep worden genomen door een commissie, die de VVD gaat instellen. http://frontpage.fok.nl/nieuws/70961 Redelijke bevestiging van wat Mark eigenlijk al zei.
||
Citaat:
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Sorry hoor, maar je hebt gezien dat het artikel van de fucking Telegraaf afkomstig is? Dus als het uitkomt is het opeens WEL journalistiek? Bottom line wat mij betreft: er is geen sprake van een crisis, het is een unieke situatie, voor het eerst in de geschiedenis heeft een nummer 2 op de lijst meer stemmen dan de lijsttrekker. Hoewel ik Rita nogal een suffe doos vind, vind ik het compleet overtrokken om van een crisis te spreken. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Jompo, er is kritiek op het handelen van Verdonk. Er is geen kritiek op Verdonk (op de man spelen is voorbehouden aan bepaalde andere partijen) en al helemaal geen sprake van een afsplitsing.
Dat bleek overigens uit uit een onderzoek van ons aller opiniepeiler Maurice de Hond waaruit bleek dat 55% van de VVD kiezers Rutte als leider wil, tegenover 39% Verdonk. En natuurlijk dit: Mark Rutte dreigde op te stappen DEN HAAG - Na de couppoging van Rita Verdonk heeft VVD-leider Mark Rutte met aftreden gedreigd. Volgens Het Parool heeft Rutte in een ingelaste fractievergadering dinsdagavond duidelijk gemaakt dat hij zou opstappen als de door Verdonk gewenste commissie er kwam. Die commissie moest het leiderschap van de partij onderzoeken. http://www.ad.nl/binnenland/article858625.ece Rutte zegt nee, en er komt geen commissie. Wat zegt dat over de machtsverhoudingen? Inderdaad, exact het tegenovergestelde wat hofdredacteur van de Prive, MA, beweerde dat waar en 'algemeen bekend' is. Zullen we nu dat soort gedoe dus maar afdoen als kletskoek en gaan kijken naar de feiten?
||
![]() |
Citaat:
Laten we niet in unieke situatie blabla vervallen. Het was een ordinaire couppoging, als je wat anders wilt geloven best. Maar het is gewoon feit dat Rutte het goed doet binnen zijn partij en Verdonk de boel probeerde te overnemen hoewel ze zei dat dit niet haar plan was. Als dat zo was, had ze nooit een onderzoek proberen te forceren buiten Rutte om en had ze de uitslag geaccepteerd zonder deze stunt. Simpel. |
![]() |
||
Citaat:
Die bewering is makkelijk naar de prullenbak te verwijzen, want dat is domweg niet zo, en er is geen enkele aanwijzing om dat te geloven.
||
Citaat:
En Maurice de Hond en zijn peilingen bleken ong 10% af te wijken dacht ik, kwam op netwerk oid. 10% kan een aanzienlijk verschil zijn/.
|||
Citaat:
Dus ja, ik weet zeker dat je dergelijke artikelen met een grote korrel zout moet nemen. Ik heb inderdaad op de VVD gestemd, maar overigens wel op Rutte. Ik ben kwa orientatie nogal sociaal-liberaal nl. en ben ook erg blij met die koers. D66 is overigens de partij die 't meest bij me aansluit, maar daar ga ik geen stem aan verspillen. het hele verhaal wordt gewoon enorm opgeblazen. Komop man, partij-crisis, doe normaal. En aan wat Mark A. zegt heb ik al helemaal geen boodschap. Die is zo fanatiek links dat 't bijna eng wordt. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Klink ongeveer alsof iemand zou beweren dat Wouter Bos het risico loopt om door leden uit de PVDA gezet te worden, of Halsema uit GL. Ze hebben beiden misschien gefaald, de een een beetje, de ander gigantisch, maar ze zijn te populair en te bruikbaar om aan de kant te schuiven.
|||
Citaat:
![]() De VVD is gewoon hotitem door de unieke situatie die nu is opgetreden en de waarschuwing die Verodnk kennelijk heeft gekregen, ze vliegt eruit mocht ze nog een mistap maken, ik vind dat best nieuwswaardig voor iemand die zoveel voorkeursstemen heeft gekregen en regelmatig in het nieuws is gekomen de afgelopen jaren ![]() Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Weer niet gelezen he, ik zal mezelf voor je quoten gezien je vaker dingen niet wilt of kan lezen: Citaat:
'
|||||
Citaat:
Nee, de telegraaf is een sensatiekrant, maar de gemiddelde journalist is links georienteerd. Ik heb zelf een vriendin gehad die journalistiek is gaan studeren, en het is frappant hoe een dergelijke omgeving studenten beinvloed. Het NRC bijvoorbeeld, naar mijn mening een krant die het goed doet en nieuws objectief weergeeft, heeft minder 'last' van deze gekleurdheid dan bijvoorbeeld de telegraaf. Net zoals jouw mening overigens sterk gekleurd is. Jij zou het 'leuk' vinden als de VVD uit mekaar valt. Zelf vind ik dat nogal sneue statements. Ik ben geen PvdA stemmer, maar ik zou absoluut niet hopen dat een dergelijke partij in splinterpartijen uiteen valt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hierbij heb je officieel elke vorm van geloofwaardigheid hard het raam uit gesmeten.
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Er was al vrij lang bekend dat die titel foutief is. Als iemand aangeraden wordt twee adviseurs te laten vallen lijkt me vrij duidelijk anders dan 'nog een keer zoiets en we trappen je eruit'. Geeft al aan wat voor waarheidsgehalte de beweringen van sommige mensen hebben als ze praten over politieke tegenstanders.
|||
Citaat:
Citaat:
Roepen 'dat staat op Fok.nl' of 'dat is algemeen bekend' echter... tja. Vul zelf maar in.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het is onzinnig om te beweren dat iemand in de VVD Verdonk weg wil hebben. Zoniet, graag de naam van die VVD prominent en een geloofwaardige bron die de mening van die persoon bevestigd.
|||
Citaat:
Nou je hebt al eerder uitgemaakt dat ik een Turkse ultranationalist was wist je nog, dus daarom laat ik het indelen van mijn persoon maar aan jou over daar was je immers nog zo goed in. Citaat:
En ja de bron is idd onduidelijk over wie het gezegd heeft, het spreekt alleen over geluiden uit de fractie.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De Jong wil uit LPF-fractie stappen UnknoWn EntiTy | 122 | 15-10-2002 08:19 |