Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Verkiezingen 2012
Bekijk resultaten poll: Op welke partij ga jij stemmen bij de Tweede Kamerverkiezingen op 12 september a.s.?
VVD 4 7.55%
PvdA 5 9.43%
PVV 5 9.43%
CDA 0 0%
SP 13 24.53%
D66 9 16.98%
GroenLinks 3 5.66%
ChristenUnie 2 3.77%
SGP 1 1.89%
Partij voor de Dieren 3 5.66%
DPK (voorheen OBP/groep Brinkman/TON) 0 0%
50PLUS 0 0%
Piratenpartij 0 0%
Andere partij, namelijk: 0 0%
Ik stem blanco 1 1.89%
Ik ga niet stemmen 3 5.66%
Ik weet het nog niet... 4 7.55%
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze poll

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2012, 13:17
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Ja. Heb je internet? Want het staat op hun site, anders kan ik je het partijprogramma wel sturen als je je adres pmt, dan hoef je niet meer van die rare dingen te denken.
Nee, ik heb geen internet. Sorry.
Oud 26-08-2012, 14:35
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik zou als ik zou mogen stemmen voor ChristenUnie gaan, puur omdat zorg en onderwijs voor mij belangrijk zijn. Met het anti abortus en anti euthanasie verhaal ben ik het ook echt niet eens, maar zulke standpunten kunnen ze toch nooit werkelijkheid krijgen omdat er dan wel geprotesteerd wordt en omdat ze zo'n beetje de enige partij zijn die dat vinden.
Oud 26-08-2012, 14:54
Schrödinger
Schrödinger is offline
Welke standpunten van de CU m.b.t. zorg en onderwijs vind je dan goed?
Oud 27-08-2012, 10:34
Vice
Vice is offline
Citaat:
Is GroenLinks ook voor een hogere AOW-leeftijd dan? Ik dacht dat die partij alleen wilde dat mensen die nu geen baan hebben, later geen AOW meer krijgen. Als je geen pensioen hebt, heb je natuurlijk ook geen AOW nodig. Hadden die luie honden maar een baan moeten vinden.
Is dit een grap, aangezien AOW en werken los van elkaar staan.
Oud 27-08-2012, 15:23
HomoSignificans
Citaat:
Is dit een grap, aangezien AOW en werken los van elkaar staan.
"De AOW-leeftijd wordt voor iedereen die nu jonger is dan 38 jaar flexibel. Wie 45 jaar heeft gewerkt, mag met pensioen, ook al is hij pas 63. Wie eerst heeft gestudeerd en daardoor later is begonnen, moet langer door.

Wie uit vrije wil niet heeft gewerkt, zoals de huisvrouw, krijgt geen AOW meer.
"

http://www.destentor.nl/algemeen/bin...uisvrouwen.ece
Oud 27-08-2012, 15:26
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
"De AOW-leeftijd wordt voor iedereen die nu jonger is dan 38 jaar flexibel. Wie 45 jaar heeft gewerkt, mag met pensioen, ook al is hij pas 63. Wie eerst heeft gestudeerd en daardoor later is begonnen, moet langer door.

Wie uit vrije wil niet heeft gewerkt, zoals de huisvrouw, krijgt geen AOW meer.
"

http://www.destentor.nl/algemeen/bin...uisvrouwen.ece
datum: 22-03-2010

Staat het ook in het huidige program?
Oud 27-08-2012, 15:33
HomoSignificans
Ik neem aan van wel. Het veranderen van de AOW is nogal iets voor de lange termijn.

Edit: met dat lente-akkoord is er wel besloten, de AOW-leeftijd te verhogen. Ik denk dus niet dat het er nog van komt.

Laatst gewijzigd op 27-08-2012 om 15:46.
Oud 27-08-2012, 15:56
Schrödinger
Schrödinger is offline
En langetermijnplannen kunnen niet veranderen op de korte termijn?
Oud 27-08-2012, 16:18
Mark52
Mark52 is offline
@Schrödinger: Weet je nog dat je het moeilijk vond om te geloven dat de mensen in Volendam massaal op de PVV stemmen, omdat ze als vissersdorp veel last hebben van de regels uit Brussel? Je dacht dat 'racisme' en 'xenofobie' de stiekeme achterliggende redenen moesten zijn.

Ik zag toevallig net dit filmpje op nos.nl over Wilders die Urk bezoekt (ook een Vissersdorp). Dit onderstreept mijn verhaal een beetje. http://nos.nl/video/411246-wilders-o...ag-in-urk.html
Oud 27-08-2012, 16:36
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ik mis de onderstreping een beetje. Omdat een paar vissers uit urk tegen wilders zeggen dat ze zoveel last hebben van de regeltjes uit brussel is de achterliggende gedachte waarom ze in volendam pvv stemmen niet xenofobie. Zoiets?
Oud 27-08-2012, 16:55
Martiño
Martiño is offline
Iedere partij, ieder bedrijf en ieder persoon vindt dat er minder regels uit 'Brussel' moeten komen, dus om nu te zeggen dat dat de reden is dat iemand PVV stemt is wat vergezocht.

Aan de andere kant: uit onderzoek blijkt ook dat een hoop mensen die PVV stemmen het niet perse eens zijn met het islam/allochtonenstandpunt en de toon van Wilders (hoewel ze er niet heel erg van wakker liggen), maar eerder op Wilders stemmen omdat hij gewoon het hardst schreeuwt dat hij "de normale man" vertegenwoordigt en het hardst schreeuwt dat hij overal tegen is (want dan vertolk je blijkbaar de onderbuikgevoelens van het Nederlandse volk).
Oud 27-08-2012, 17:29
Verwijderd
Welk onderzoek geeft aan dat mensen op hem stemmen omdat hij het hardst schreeuwt?

Zeggen dat wilders hard schreeuwt of populistisch is is op zichzelf een stuk populistischer dan Wilders, trouwens.
Oud 27-08-2012, 17:41
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Ik mis de onderstreping een beetje. Omdat een paar vissers uit urk tegen wilders zeggen dat ze zoveel last hebben van de regeltjes uit brussel is de achterliggende gedachte waarom ze in volendam pvv stemmen niet xenofobie. Zoiets?
Nee. Ik zei dat veel mensen uit Volendam destijds aangaven dat ze om die reden op de PVV stemmen. Nu zie ik eenzelfde bericht over mensen in een ander vissersdorp (Urk). Daarmee wil ik aangeven dat die berichten uit Volendam dus niet op zichzelf staan, maar dat er blijkbaar meer vissersdorpen zijn waar de mensen het ook zo ervaren.
Oud 27-08-2012, 17:50
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Iedere partij, ieder bedrijf en ieder persoon vindt dat er minder regels uit 'Brussel' moeten komen, dus om nu te zeggen dat dat de reden is dat iemand PVV stemt is wat vergezocht.
Dat is echt onzin. Waarom stemmen mensen dan op partijen als D66 en GroenLinks? Omdat ze minder regels willen uit Brussel? Doesn't make any sense

Citaat:
Aan de andere kant: uit onderzoek blijkt ook dat een hoop mensen die PVV stemmen het niet perse eens zijn met het islam/allochtonenstandpunt en de toon van Wilders (hoewel ze er niet heel erg van wakker liggen), maar eerder op Wilders stemmen omdat hij gewoon het hardst schreeuwt dat hij "de normale man" vertegenwoordigt en het hardst schreeuwt dat hij overal tegen is (want dan vertolk je blijkbaar de onderbuikgevoelens van het Nederlandse volk).
Je maakt nu wel weer een karikatuur van de PVV-stemmer. Of je stemt op PVV omdat je tegen de Islam/allochtonen bent, of je hebt last van je onderbuikgevoelens en vindt het wel fijn dat Wilders 'zo hard schreeuwt'. Waar slaat dat trouwens op? Over het algemeen zie ik Wilders altijd gewoon praten en niet schreeuwen.
Oud 27-08-2012, 18:03
Schrödinger
Schrödinger is offline
Er zijn twee domme schreeuwpartijen die voortdurend emo doen over Europa en de regeltjes vanuit Brussel. Eén daarvan heeft een lijsttrekker die zegt dat hij een racist is. De ander niet. Verder zijn hun programma's grotendeels hetzelfde. Lijkt me dan dat wanneer je zelf ook emo bent over Europa en je géén racist bent, er nog maar één min of meer logische keuze is.
Oud 27-08-2012, 18:33
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Er zijn twee domme schreeuwpartijen die voortdurend emo doen over Europa en de regeltjes vanuit Brussel.
Je bedoelt toch niet de PVV en de SP he? De SP doet alleen alsof ze anti-Europa zijn. Stiekem zijn ze zo eurofiel als wat. Als je geen dictatoriale Europese superstaat wilt dan is er dus maar één logische keuze > PVV.
Oud 27-08-2012, 18:48
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
De SP doet alleen alsof ze anti-Europa zijn. Stiekem zijn ze zo eurofiel als wat.
Waar baseer je dat op?
Oud 27-08-2012, 19:04
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Waar baseer je dat op?
Het is bekend dat de SP eigenlijk voor Europa is. Ze praten heel eurosceptisch om stemmen te winnen, maar eigenlijk zijn ze net zo eurofiel als de meeste andere partijen. Dat blijkt uit sommige van hun acties en zo nu en dan geven ze het ook min of meer toe, zoals hieronder bijvoorbeeld.

http://www.nu.nl/nieuws/2884284/sp-w...en-europa.html

Ook neemt de SP vaak vage standpunten in om net te doen alsof ze Eurosceptisch zijn. Denk bijvoorbeeld aan het ESM. De SP was tegen, omdat Nederland te weinig te vertellen heeft over het ESM, volgens de SP. Vervolgens zegt de SP dat hun oplossing is dat de ECB de noodlijdende landen gaat helpen. Net alsof Nederland daar iets over te vertellen heeft

Laatst gewijzigd op 27-08-2012 om 19:11.
Oud 27-08-2012, 19:16
HomoSignificans
Citaat:
Waar baseer je dat op?
Er zit inderdaad verschil in de SP en de PVV qua standpunt m.b.t. Europa. De SP is tegen de manier waarop de ondemocratische EU te werk gaat, en dingen doordrukt waar de SP tegen is, terwijl de PVV überhaupt niets moet hebben van al die enge Europeanen. In die zin zou je dus kunnen zeggen dat de SP euofiel is, samen met de rest van de wereld, aangezien die partij samenwerking wel best vindt.
Oud 29-08-2012, 12:37
Retroflex
Retroflex is offline
Ik mag jammer genoeg nog niet stemmen maar ik zou denk ik twijfelen tussen D66 en de VVD
Oud 29-08-2012, 14:59
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Ik mag jammer genoeg nog niet stemmen maar ik zou denk ik twijfelen tussen D66 en de VVD
Op welke gebieden twijfel je dan tussen die twee, en welke punten van beide vind je dan goed?
Oud 29-08-2012, 15:05
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Het is bekend dat de SP eigenlijk voor Europa is. Ze praten heel eurosceptisch om stemmen te winnen, maar eigenlijk zijn ze net zo eurofiel als de meeste andere partijen. Dat blijkt uit sommige van hun acties en zo nu en dan geven ze het ook min of meer toe, zoals hieronder bijvoorbeeld.

http://www.nu.nl/nieuws/2884284/sp-w...en-europa.html

Ook neemt de SP vaak vage standpunten in om net te doen alsof ze Eurosceptisch zijn. Denk bijvoorbeeld aan het ESM. De SP was tegen, omdat Nederland te weinig te vertellen heeft over het ESM, volgens de SP. Vervolgens zegt de SP dat hun oplossing is dat de ECB de noodlijdende landen gaat helpen. Net alsof Nederland daar iets over te vertellen heeft
Juist ja, "het is bekend". En in het artikel staat dat de SP juist tegen meer bevoegdheden voor de EU is?
Oud 29-08-2012, 15:17
Martiño
Martiño is offline
Deze gaat naar Verkiezingen 2012!
Oud 29-08-2012, 16:05
Afrodiete
Afrodiete is offline
Mijn voorkeur gaat uit naar de SP.
Oud 29-08-2012, 20:16
Proletarian
Proletarian is offline
De SP zou het beste zijn, maar je hebt er alsnog niet veel aan aangezien het slechts een reformistische partij is die steeds meer in staat is om compromissen te sluiten met de verkeerde mensen.
Oud 30-08-2012, 11:12
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Juist ja, "het is bekend". En in het artikel staat dat de SP juist tegen meer bevoegdheden voor de EU is?
Als je goed leest dan zie je dat de SP voor het overdragen van meer bevoegdheden is. Alleen willen ze er nog even mee wachten, omdat er volgens hen nog niet genoeg draagvlak is. Dus stel dat de SP gaat regeren.. dan is er een grote kans dat de SP over een paar jaar alsnog bevoegdheden overdraagt aan de EU. En dat wil ik absoluut niet, dus > PVV.
Oud 30-08-2012, 17:59
Example
Example is offline
Ik ben van mening dat als je wilt dat de economie weer een beetje groeit je PVV moet stemmen, ik zal je uitleggen waarom.

Blijkbaar komt PVV als enige uit de bus met een economische groei van 0.7% tot aan 2017 en de rest van de partijen een daling, bij de PvdA zelfs met 2.3%.
Zit redelijk wat verschil in dus.

Verder zal de werkeloze tot 2017 met 0.5% afnemen.
Terwijl als je SP hun zin laat doen heb je een stijgende koopkracht van 3%, maar dan lijkt mij dat de waarde van de EUR toch weer omlaag wordt getrokken door het zuiden.
Maar als SP groot zal worden er honderdduizenden banen geschrapt wat dan weer minder is.

De VVD zal het meest bezuinigen waardoor het bezuinigingstekort in 2017 op 1.1% ligt.

Eigenlijk heeft elke partij wel zijn voor en nadelen alleen lijkt het mij dat als je PVV stemt dat het de meeste voordelen met zich meedraagt wat betreft de economie.

Handel wordt aantrekkelijker omdat de PVV wilt dat de BTW omlaag gaat en de hypotheekrenteaftrek wilt Dhr. Wilders ook omlaag hebben waardoor de huizenmarkt weer actiever zal gaan worden.
Alleen als meneer de BTW verlaagt voldoet de begrotingsnorm van de EU niet meer aan de eisen.

Ik heb het over economische vlak he, niet over andere zaken wat er rond om de PVV gebeurd en gezegd wordt.

Laatst gewijzigd op 30-08-2012 om 17:59. Reden: Spelfout, excuses.
Oud 30-08-2012, 20:03
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Ik ben van mening dat als je wilt dat de economie weer een beetje groeit je PVV moet stemmen, ik zal je uitleggen waarom.

Blijkbaar komt PVV als enige uit de bus met een economische groei van 0.7% tot aan 2017 en de rest van de partijen een daling, bij de PvdA zelfs met 2.3%.

Verder zal de werkeloze tot 2017 met 0.5% afnemen.
Terwijl als je SP hun zin laat doen heb je een stijgende koopkracht van 3%, maar dan lijkt mij dat de waarde van de EUR toch weer omlaag wordt getrokken door het zuiden.
Maar als SP groot zal worden er honderdduizenden banen geschrapt wat dan weer minder is.

De VVD zal het meest bezuinigen waardoor het bezuinigingstekort in 2017 op 1.1% ligt.

Eigenlijk heeft elke partij wel zijn voor en nadelen alleen lijkt het mij dat als je PVV stemt dat het de meeste voordelen met zich meedraagt wat betreft de economie.

Handel wordt aantrekkelijker omdat de PVV wilt dat de BTW omlaag gaat en de hypotheekrenteaftrek wilt Dhr. Wilders ook omlaag hebben waardoor de huizenmarkt weer actiever zal gaan worden.
Alleen als meneer de BTW verlaagt voldoet de begrotingsnorm van de EU niet meer aan de eisen.

Ik heb het over economische vlak he, niet over andere zaken wat er rond om de PVV gebeurd en gezegd wordt.
Goede onderbouwing
Oud 30-08-2012, 20:35
Izaahization
Izaahization is offline
Partij voor de dieren haha!
Oud 30-08-2012, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Een beetje spijtig dat de dichte grenzen, het verlaten van de EU, opzeggen van Schengen, weigeren van goedkope arbeidskrachten enzovoorts zich zo lastig laat berekenen
Oud 30-08-2012, 21:00
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Een beetje spijtig dat de dichte grenzen, het verlaten van de EU, opzeggen van Schengen, weigeren van goedkope arbeidskrachten enzovoorts zich zo lastig laat berekenen
De immigratie van niet-Westerse allochtonen kost ons jaarlijks ruim 7 miljard euro. Lid zijn van de EU kost ons tientallen miljarden die rechtstreeks naar landen als Spanje en Griekenland gaan.
Oud 30-08-2012, 23:49
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Heb je dat uit het PVV "plan" of van een kredietwaardige bron?
Oud 31-08-2012, 05:42
Example
Example is offline
Citaat:
Heb je dat uit het PVV "plan" of van een kredietwaardige bron?
Uit de uitkomst van het rapport van het CPB, dus ja uit de plannen van de PVV.
Oud 31-08-2012, 05:43
Example
Example is offline
Citaat:
Het verlaten van de EU heeft vele voordelen maar dat kost veel geld wat Nederland nu niet kan ophoesten.
Oud 31-08-2012, 17:25
HomoSignificans
Citaat:

Je weet dat de PVV maar een klein deel van haar programma door het CPB heeft laten doorrekenen?
Oud 31-08-2012, 17:46
Martiño
Martiño is offline
Ja! Dat vond ik ook wel opmerkelijk.
Oud 31-08-2012, 18:02
HomoSignificans
Nou, zo opmerkelijk is het nu ook weer niet. Die cijfers worden flink gemanipuleerd. Naar ik vernomen heb, is de PvdA de enige partij die alles heeft laten doorrekenen. De rest heeft een selectie gemaakt. De PvdA kwam er trouwens niet zo heel goed vanaf, dus klaarblijkelijk heeft het wel zin.

Een aantal maatregelen is heel gunstig in de modellen van het CPB. Bijvoorbeeld bezuinigen op ontwikkelingshulp, de ambtenaren nog een paar jaar op de nullijn zetten (ambtenaren worden niet als aparte groep behandeld, dus het valt niet zo op in de koopkrachtplaatjes), bezuinigen op de ouderen, en verder nog wat vage dingen als efficiëntieslagen bij beleidsambtenaren (het CPB hanteert een maximum bezuiniging op beleidsambtenaren wat het CPB nog realistisch acht, de meeste partijen zitten tegen dat maximum aan).
Oud 31-08-2012, 19:31
Martiño
Martiño is offline
Ik vind het eerder opmerkelijk dat de manipulatie plaatsvindt, het is natuurlijk kiezersbedrog.
Oud 01-09-2012, 12:12
rakker126
rakker126 is offline
Ik stem voor de VVD, we moeten niet uitstellen maar actie ondernemen. De SP is leuk en aardig maar zorgt ervoor dat de banen met 160.000 dalen terwijl er bij de VVD 160.000 bijkomen. De VVD voert wel is waar onpopulaire standpunten uit maar door het beperken van het begrotingstekort is dit op de lange termijn het best voor de welvaart, economie, werkgelegenheid en de verzorgingsstaat.
Oud 01-09-2012, 12:22
jacobdb
jacobdb is offline
ik weet zelf niet zo goed wat ik dit jaar moet stemmen.

de grote partijen zijn in mijn ogen bezig een systeem te repareren dat niet meer te repareren valt...
Men moet is serieus gaan kijken naar lange termijn oplossingen, ipv elke keer maar weer korte termijn "reparaties" uit te voeren die na 5 of 10 jaar alweer de deur uitgegooid worden.

Het hele financiele systeem is zo'n enorm grote puinhoop dat men beter een goed alternatief kan bedenken ipv (Alweer) hetzelfde probleem te repareren. Namelijk dat er bezuinigd moet worden omdat de prijs van goederen en leningen steeds duurder word....

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten