Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Het is bovendien onzinning om de situatie waarin je mensen deze informatie onthoudt "objectief" te noemen. Objectiviteit bestaat niet, in de natuurwetenschappen kun je er misschien van spreken (dan nog is het afhankelijk van welke filosofische uitgangspunten je hanteert) maar als je het hebt over hoe mensen denken, voelen en vinden kan dat niet. Of je moet zeggen dat je subjectiviteit op een objectieve wijze bepaalt. Het is eigenlijk een verschil in uitgangspunten: zou de strafmaat, als je die (meer) wil laten bepalen "door het volk", moeten afhangen van een ongeinformeerde bevolking, of moet je de bevolking juist informeren. Ik denk dat invloed uitoefenen samen hoort te gaan met informeren, dus ook hoe het delict precies is gepleegd en de persoonlijke omstandigheden van de dader. |
![]() |
||
Citaat:
Sommige mensen roepen vanaf de zijlijn dat er zwaarder gestraft moet worden: moet je dat als uitgangspunt nemen? Of moet je als uitgangspunt nemen dat je goed geinformeerd wordt en dan een beslissing over strafzwaarte neemt. Ik denk dat laatste. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
2) Slachtoffers hebben spreekrecht in de rechtszaal, waar veel gebruik van wordt gemaakt. 3) Mensen die daderinformatie niet geven, leidt juist tot bias "ten nadele" van de dader. Je moet informatie die alle kanten belicht geven. En dat gebeurt wel de afgelopen jaren. |
![]() |
|||
Citaat:
Ik snap ook niet hoe statistiek een baggeronderzoeksgroepkeuze kan verbeteren, maar leg het vooral uit. Kun je het onderzoek dan ook doen onder varkens en het dan met statistiek op mensen van toepassing maken? En zo nee, waarom kan dat niet maar dat andere wel? Citaat:
||
Interessant artikel op NRC.nl vandaag:
Nederland is veilig, streng en royaal met rechtshulp Klein citaat dat ik wel interessant vond voor dit topic: Citaat:
|
Verwijderd
|
Neem bijvoorbeeld die jongeren van Project XXX Haren. Denken zij na over een hogere straf? Neuh. Die denken op dat moment alleen aan bier en een supermarkt plunderen in het kader van 'oh wat zijn we stoer'. Het verschil tussen 4 of 5 jaar in de bak, of 2000 of 20000 boete is helemaal niet relevant op zo'n moment. Tegelijkertijd worden veel misdrijven niet opgelost. Hogere pakkans en ze het idee geven dat misdaad niet loont is meer inspanning waard.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maargoed, uiteindelijk ben ik wel benieuwd de straffen die uitgedeeld gaan worden voor het schorriemorrie in Haren. |
![]() |
|||
Citaat:
Uit de comments: Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Minder productief maakt mij in principe niet zo veel uit. Als er een stuk land moet worden omgespit, mogen ze daar van mij best tien keer zo lang over doen als normaal. We betalen ze niet, maar voorzien ze wel van zo'n fancy dichtklapkniebrace. Wat als ze hun werk niet goed doen? Er is altijd te bezuinigen op eten, drinken en elektra in de kamers. Wat dat betreft kan het verschil tussen 'minimaal voldoende volgens mensenrechten' en 'faciliteiten in het gevang' vast dichter bij elkaar gebracht worden. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben voorstander van bijzonder lastige, recidiverende gevangenen stelselmatig minder voorzieningen aanbieden. Vice versa: gevangen die werken aan hun toekomst, zich goed gedragen enzovoorts mogen wat mij betreft van meer privileges genieten. Daarnaast ben ik ook van mening dat wanneer er bezuinigd moet worden, dit liever op ons gevangeniswezen dan op (ouderen)zorg, om maar iets te noemen. Tenslotte hebben we zeker in de zomer een flink aantal te plukken aardbeien en te steken asperges en flink wat arbeidspotentieel in de nor. Vooropgesteld: ik ben geen expert. Ik vind het wel fijne streefdoelen als het gevang netto oplevert in plaats van verlies maakt en ook afschrikwekkend werkt - even los van of deze doelen reeds gehaald zijn. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dat moet de zwaarderstraffenisnietbeterwantrecidivismeenshit hippies toch aanspreken hier ![]() http://www.ncpa.org/pub/ba245
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
"Perhaps half of all prisoners do some kind of work, counting housework (maintenance chores) and vocational training programs in the prisons. However, most of these jobs are part-time and produce no income for room and board, restitution and other ends. " Dit is pas het echte werk zeg. Wat een slavenarbeid! Ik denk inderdaad dat ze hier niet meer doen dan waslijnen strijken. Trouwens, als ik die link mag geloven komt de wil om gevangenen te laten werken vooral voort uit de angst, dat normale mensen in de positie komen waarin ze meer loon kunnen eisen.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus samengevat: Jij zegt gevangenen in nederland werken. Ik vraag om een bron. Jij geeft een stuk tekst. Vervolgens maak ik een grote blunder, ik deed een aanname. Ik nam aan dat als iemand reageert op een quote dat hetgeen daaronder komt dan een reactie op die quote is en dat je in dit geval dus een bron gaf. Dus bij deze, mijn nederige verontschuldigingen voor het feit dat ik een aanname deed. Zou je me dan nu toch kunnen verblijden met een bron? Of op een andere manier duidelijk kunnen maken waar je incoherente gezever over gaat en welk punt je graag zou willen maken ![]()
|||
![]() |
Nou doe je het verdorie wéér. Misschien moet je voortaan gewoon even de hele citaten weergeven als je een discussie gaat reconstrueren. Anders moeten we alsnog helemaal omhoog scrollen. Maar goed, het ging ongeveer zo:
Ik schreef het volgende: Citaat:
Citaat:
Ik vraag me overigens af of je het stuk tekst waar je ons naar verwees, zelf wel gelezen hebt. Niet alleen omdat je je hier zo duidelijk vergist, maar ook omdat je die link, ironisch genoeg, precies gaf in de post waarin je Schrödinger vertelde dat je het zo sterk vindt om niet-bestaande feiten omtrent de productiviteit van gevangenen te poneren.
|||||
Citaat:
Citaat:
When idle prisoners are given the opportunity to engage in productive labor that pays a wage, they line up for it. [...] Yet, despite a long-standing consensus in favor of gainful employment for convicts, idleness remains the norm behind bars. Perhaps half of all prisoners do some kind of work, counting housework (maintenance chores) and vocational training programs in the prisons. However, most of these jobs are part-time and produce no income for room and board, restitution and other ends. Things used to be different. In 1885 three-fourths of U.S. prison inmates were involved in productive labor, with the majority working under prison contract and leasing arrangements with private employers. However, as a result of the gradual adoption of federal and state regulations promoted by prisoner rights groups, organized labor and employers fearing competition, prison work declined dramatically. A 1994 survey of 46 correctional systems in the United States and seven in Canada found that only 9.4 percent of female and 7.75 percent of male inmates worked at jobs other than housekeeping and maintenance. [...] Second, prisoners have the potential to produce valuable goods and services consumers want to buy. Prison industries produced more than $1 billion worth of goods and services in 1994, mostly for other government agencies. [...] Though any type of productive prison work is good, private enterprise would make it even better, and given more latitude in creating prison industry it could achieve dramatic results. For example, in 1923, when the private sector still played a significant role in prisoner employment, productivity was four times greater under private than under public control, even when the same industries were compared. Volgens mij maken ze duidelijk onderscheid tussen productieve arbeid en bezigheidstherapie. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
Nou, ik heb dan toch eindelijk te moeite genomen, naar het onderzoek te googelen.
https://www.ncjrs.gov/App/publicatio...aspx?id=150221 Het onderzoek is uitgevoerd onder mensen die tussen 1983 en 1987 uit de gevangenis kwamen, en het werk dat ze deden, bestond uit werken voor UNICOR, of uit de één of andere opleiding. Al met al lijkt het nogal op de Nederlandse situatie, en mogen we dus inderdaad van geluk spreken dat het in Nederland zo geregeld is. Al moet wel opgemerkt worden, dat Nederlandse gevangenen niet aan giftige stoffen blootgesteld worden, en meer betaald krijgen dan 23 dollarcent per uur.
Laatst gewijzigd op 09-10-2012 om 20:37. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Onderwijzer moet procederen voor verklaring van goed gedrag Kitten | 40 | 06-03-2009 12:36 | |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
Armen in Amerika net zo slecht af als in Zweden Verwijderd | 39 | 13-09-2006 19:14 | |
Verhalen & Gedichten |
De laatste keer.. PooW | 83 | 02-12-2005 14:36 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Hoger straffen werkt wel. Verwijderd | 81 | 27-06-2004 20:12 |