Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ja, je kan natuurlijk ook altijd trouwen met een bejaarde multinational, hump 'm een paar keer en je bent rijk ![]() Laatst gewijzigd op 26-08-2002 om 17:33. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hilfiger polo's met korte mouwen kosten 65 euro hoor haha. En dan heb ik het nog niet eens over Hilfiger polo's met lange mouwen. ![]() Net of jij allemaal polo's van 100 euro p/s in je kledingkast heb liggen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik spaar trouwens 12 euro p/m dusss... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 'k heb een periode 40 uur p/w gewerkt (lees 2 maand). En daar heb ik nog niet de overuren bij gerekend, 'k doe daarnaast gewoon school. 'k heb mezelf voorgenomen rond 200 euro p/m op te nemen, en wat ik overhoud accumuleert. Hou dat maar overigens een paar maand vol, dan weet je ongeveer wat je ouders meemaken. Ik had na 2 maand er meer dan genoeg van gehad iig, en extra respect gekregen tov die grijze mensen. Overigens hangt mijn kast wel vol met merk waren, waar ik extra trots op ben omdat ik er zelf voor gewerkt heb. Laatst gewijzigd op 26-08-2002 om 17:43. |
![]() |
|
![]() |
Ik krijg 50 euro per maand inclusief zakgeld, maar dan is het dus niet zo dat mijn ouders 'soms nog weleens m'n jas betalen'
Nee, ik moet er alles van betalen, ook ondergoed, sokken, badkleding, jassen, schoenen en de kapper!
|
![]() |
Ik krijg 70 euro in de maan van mn ouders. Dat is zakgeld en kleedgeld bij elkaar. Jassen en schoenen hoef ik er niet van te kopen. Dat is omdat mn moeder vind dat ik daar niet op moet gaan bezuinigen ofzoiets. Verder pas ik veel op waar ik in totaal ongeveer 50 euro in de maan mee verdien. En ik werk in een bejaardentehuis (tenminste, inde vakantie). Verder zijn mn ouders best koel in extraatjes, zo krijg ik bijvoorbeeld een 13e maand, en 100 euro vakantiegeld etc., en 100 euro per jaar van mn oma. Ik ben tevreden met dit geld. Natuurlijk gaat het altijd op, maar dat zou ook zo zijn bij 100 euro of 200 euro.. je blijft maar doorgaan dan...
||
Citaat:
Ik ben ook niet gewend om voor ieder wissewasje bij mijn ouders aan te kloppen. Nu niet, maar een jaar of wat geleden ook niet. Gewoon een kwestie van een beetje zelfstandigheid..... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En nou niet gaan zeuren mensen, dat je sowieso afgezet wordt met merken...
|
hmz ik krijg ongeveer 140 euro per maand en daar hoef ik dan geen jassen/schoenen/ondergoed/sokken e.d. van te betalen... bovendien krijg ik ernaast ook nog wel eens kleding van mams, dan heeft ze zoiets van ach cadeautje... tja wel relaxed dus.
btw ik werk er ook bij, in de vakantie verdiende ik daar superveel mee (elke dag werken), nu werk ik alleen avonden af en toe dus zeg maar 150 euro per maand erbij, gemiddeld. als ik volgend jaar ga studeren gaan me ouders me wel een stukkie minder bijstaan op financieel gebied maar daar ben ik het wel mee eens...
|
Ik krijg geen kleedgeld nu, maar mijn ouders vinden dat ik vast wat minder afhankelijk moet worden en willen dat ik voortaan kleedgeld krijg. Eigenlijk wilden ze dat ik een baantje ging zoeken maar dat zie ik niet zo zitten
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik krijg € 75 per maand om 'voor mezelf' te besteden, bovenop m'n stufi en eet/drinkgeld...onder eet/drinkgeld vallen de 'gewone' maaltijden, brood, melk e.d. Onder die overige € 75 vallen mijn bier, snacks en sigaretten. Kleren koop ik er eigenlijk niet meer van, ik heb genoeg. Het is allemaal van een dusdanige kwaliteit dat het nog wel een tijdje meegaat.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
mijn ouders hebben het er ook over gehad een tijdje geleden.
ik zou van ieder 50 euro krijgen dus 100 euro totaal schoenen en jassen zou ik niet hoeven te betalen!( mijn ouders zijn gescheiden). maar er komt niet echt iets van! vind ik ook niet erg hoor want ik heb een duure smaak kom ik denk ik ook nog te kort ook!!! ja lach me maar hard uit ben een beetje verwent ![]() |
![]() |
|
ik krijg al ruim 3 jaar kleedgeld: e. 56,72 (= fl.125,-)
Het bevalt, al kom ik niet altijd helemaal uit. Als ik dan toch iets wil vul ik het aan met m'n zakgeld. Ik vind 't handig omdat ik altijd kan kopen wat ik wil, niet eerst toestemming hoef te hebben van m'n ouders ofzo. Die vinden btw dat je aan een paar truitjes zat hebt, dus die toestemming kreeg ik meestal niet. Maar aangezien het nu m'n eigen geld is, is het helemaal aan mij of ik iets koop of niet. Verder vind ik dat je moet leren met geld om te gaan. Een vriendin van mij krijgt van d'r moeder soms 10 broeken tegelijk. Geld zegt d'r helemaal niets en ook kijkt ze niet raar op als ze 3 paar dr martens krijgt op één dag. Dan denk ik 'sorry hoor, maar later zal jij echt nog héél veel moeten leren, dat zal allemaal vies tegenvallen!' Kvind dus dat het bij je opvoeding hoort, dat je leert om goed met geld om te gaan.
||
Citaat:
![]() ![]()
|
ik krijg per maand 90 euro. Dat is best veel maar als je een nieuwe broek of jas wilt ben je het zo krijt. Ik vind het fijn, je wordt wat meer bewust van wat je allemaal wel en niet kan kopen. Ook heb je geen ruzie met je ouders meer over het feit dat je allemaal duren dingen koopt. En als het op is is het op en kun je dus geen kleding meer kopen
|
Ik krijg 50 euro per maand. Dat is zakgeld. Als ik in de stad ben en zie gewoon iets (wat niet al te duur is) betaal ik dat vaak gewoon zelf, maar zodra het iets is als een broek/trui enz. dan vraag ik het terug aan mn pa. Als ik over (hopelijk) een maand op kamers ga krijg ik niets meer omdat ik vanaf dan ook fulltime werk. Als ik het jaar daarna ga studeren is er wel weer een financiële bijdrage van het papa-fonds (
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik krijg €10 zakgeld per week
![]() ik moet daarvan dokken: * eten op sgool (als ik dat op sgool zou kopen, doe ik niet want ik neem brood mee) * kado's dus voor mijn zusjes mijn ma, mijn pa, mijn oma, mijn opa etc ![]() * als ik bij een snackbar eet * uit gaan * te dure kleding geld bijleggen ![]() Ik krijg dus geen kleedgeld, maar kmoet als mijn kleding te duur wordt bijleggen ![]() Ik ga nooit met mijn ouders naar de stad, maar btaal eerst zelf mijn kleding en dat wordt dan later (deels) terug gestort ![]() Ik werk ook en das zo'n 100 euro per maand ![]() maar dat gaat naar mijn scoot ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() 140 euro + cadeaus? en dat zonder jassen, schoenen, ondergoed en sokken? vink echt veel man! Want juist die dingen die jij noemt zijn heel duur (behalve sokken dan ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
sinds jaar 2 geleden krijg ik kleergeld en is iets van rond de 60
euro.Schoenen en jas worden door de ouders nog betaald dus krijg per jaar eigenlijk 1 winterjas en een paar zomer en winterschoenen maar hangt ervan af, als ik echt geen mooie jas vind ga ik er geen kopen om te kopen en heb in 2 jaar al geen mooie zomerschoenen meer gezien dus ![]() Ik zag dat iemand 100 euro weinig vond maar ik moet zeggen wat ik krijg vind ik eerlijk gezegd niet weinig. NU ja ik ga ook wel niet meteen als ik het geld heb gekregen shoppen, ik moet zeggen heb eigenlijk nog een aardig bedrag van kleergeld op rekening staan maar ik spendeer het dan ook echt aan kleren en niet aan andere zaken zoals ik hier las. Maarja dat is ieder zijn zaak. ik ben wel van belgie dus prijzen kunnen wel iets verschillen maar ik dacht dat bij jullie de kleren goedkoper zijn dan bij ons (in maastricht toch al allesinds) groetjes
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |