Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik krijg geen kleedgeld. Ik koop het zelf, en dan krijg ik het teruggestort. Of ik ga winkelen met het pinpasje van pap
![]() Af en toe wil m'n moeder het niet terugbetalen, omdat ze het te duur vindt, of onzinnig (zoals laatst een blousje). Dan betaal i khet zelf.
|
€100 per maand, eerst 200 gulden dus ik ben er wel op vooruit gegaan, maar ongeveer alles is duurder geworden
![]() Daar moet ik ongeveer alles van kopen; schoenen en jassen krijgen ik betaald als het echt nodig is. Voor een mooie kwaliteitsvolle trui of god weet wat krijg ik ook wel extra's of voor een galajurk. Het is wel inc. mn zakgeld dat is wel jammer, maar als ik uitga krijg ik vaak €10 mee, hangt ervan af waar ik heen ga. Maar €100 is niet echt veel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
70 euro kleedgeld, 50 euro zakgeld
Nu zeggen de meeste mensen, das best veel, maar dat is dus onzin. Meisjes kunnen veel makkelijker goedkoop kleren kopen dan jongens. Ik zou niet weten waar ik bijvoorbeeld een trui voor minder dan 50 euro moet kopen, een broek is toch al gauw 80 euro en ga zo maar door. Kortom ik trek t zwaar slecht had liever geen kleedgeld gehad.
|
![]() |
iets van 80 euro. moet er gewoon alles van kopen, maar gaat prima
![]() ![]()
|
Hmm ja kom ik weer aan met mn asociale bedrag, kan het ook niet helpen. Krijg ruim 150 euro per maand, voor wat ik er ook mee wil doen. Hoef schoenen, jassen en ondergoed niet zelf te betalen en hoef kleding ook lang niet altijd zelf te financieren. En als er nou ff niemand gaat zeggen dat ik verwend ben.. want dat weet ik best maar ik ga hier toch echt niet tegen in protest
![]() Maar ik verdien ook bij dus helemaal lui ben ik niet ![]()
|
jeetje sommige mensen krijgen best veel geld als ik dat allemaal zo lees...
ik krijg al vanaf de 1e (=toen was ik dus net 13) kleedgeld, eerst 100,- per maand, nu 50 euro, wel ietsje meer maar is makkelijker rekenen ![]() ik moet daar in principe alles van kopen, alleen om het jaar een nieuwe jas krijg ik (naja alles was dan weer boven de 50 euro zit moet ik zelf betalen) dus ook schoenen zelf kopen... ik krijg geen zakgeld, en heel soms als mn mama in een goeie bui is dan krijg k wel s wat extra of betaalt ze eens iets maar dat komt niet zo vaak voor... ach ja 50 euro is niet veel, mja ik leer wel goed met geld omgaan, en als ik meer wil, tja dan moet ik maar gaan werken ofso...naja zo bekijk ik t maar, want ik kan wel zeiken mja meer krijg ik toch niet dus... en opzicht is er best van rond te komen hoor! gewoon goed op letten wat je wel/niet koopt...
|
Ik krijg geen kleedgeld. Moet alles zelf betalen, en is ook echt mijn geld en niet dat ik 't later teruggestort krijg. En als ik zelf dan allemaal dure kleding koop en geld tekort kom is 't m'n eigen fokking schuld. Zo leer je pas met geld om te gaan.
|
![]() |
|
![]() |
Ik krijg 50 euro kleedgeld per maand.
Ik moet hier al mijn kleren incl. ondergoed en sokken voor kopen, voor jassen en schoenen krijg ik wel extra, maar niet te vaak. Jassen om het jaar geloof ik, schoenen 1x per jaar. Ben zo wel beter uit dan mét kleedgeld, want toen ik dat nog niet kreeg moest ik echt eeeeuwen zeuren voordat ik iets kreeg en dan was het altijd te duur, te lelijk, te weet-ik-veel-wat, en daar kwam bij dat mijn moeder er dan altijd bij wou zijn als ik iets kocht, omdat het dus haar geld was. Ze wou alleen niet naar de winkels waar ik heen wou, en ik wou niet met haar gezien worden ![]() ![]() ![]() ![]() Het is nou gewoon mijn verantwoording wat ik koop en dat vind ik veel fijner dan eerst. Ik heb het sowieso niet op dure kleren, ga echt niet veel uitgeven aan één kledingstuk. Beter meerdere leuke kledingstukken dan één geweldig iets, vind ik. Mijn probleem is wel dat ik mijn salaris en kleedgeld allebei in het begin van de maand krijg, en ik meestal dan meteen ga shoppen en weg is dus mijn geld. Nu heeft mijn mammie bedacht dat eerst mijn kamer helemaal op geruimd moet zijn, en aangezien ik daar nogal lang over doe, krijg ik nu dus voortaan mijn kleedgeld rond de 15e ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ** Ik krijg 102 euro p/m (haha, ja 120 euro eigenlijk, maar 18 euro voor het busabbonement) Dat is dan voor kleed- en zakgeld. Ik hoef niet zelf mijn jassen en schoenen ervan te betalen. Persoonlijk vind ik het veel te weinig, maar ja, anderen in mijn omgeving vinden het superveel. Ik besteed eigenlijk meer geld aan andere dingen dan aan kleding haha, stom he..Dat vind ik wel een nadeel aan kleedgeld. Desalniettemin (mijn favoriete woord ) loop ik er altijd netjes bij (al zeg ik het zelf ).. Ik heb kleedgeld gekregen omdat ik vorig jaar echt veel kleding heb gekocht die ik maar 2x aan deed ofzo en mijn moeder vond het kleding kopen op die manier niet meer kunnen. Pssttt.. http://forum.scholieren.com/showthre...ight=kleedgeld ![]() |
![]() |
|
€ 55 kleedgeld in de maand, en € 27 zakgeld. Kan dr vrij goed van rondkomen (nouja..tot nu toe; heb een bijbaantje, maar daar stop ik binnnenkort mee..)
||
Citaat:
![]() Ik krijg geen kleedgeld, geen zakgeld. Als ik een keer echt wat nodig heb mag ik het wel van mijn ouders geld kopen en schoolspullen hoef ik ook niet zelf te financieren maar voor de rest moet ik overal zelf maar voor zorgen. Heel leuk, als je geen baan kan vinden en als je moeder dan ook nog mededeelt dat je geen kleedgeld meer krijgt ( ![]() ![]()
|
90 euro nog wat (=200 gulden)
moet er in principe alles van betalen, maar als et niet haalbaar is krijg ik wel een bijdrage ![]() Maar aangezien ik (bijna) altijd genoeg geld heb... Krijg ik dus ook (bijna) nooit iets ![]() --> kwerk zo nu en dan wel s.. duss Maaar, ik kom wel redelijk rond..
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik vind het eigenlijk best stom dat als je 18 bent ofzo, je nog steeds alles van je mama krijgt, of als je iets koopt, het terug mag vragen aan je ouders...JIJ koopt het toch? ![]() werken is goed voor je.. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
lareno
17V - Lid gepost op 27-09-2002 @ 15:27 -------------------------------------------------------------------------------- 70 euro in de maand. Gelukkig werk ik er zelf ook nog bij, anders zou ik het er niet mee kunnen halen. Toch wil ik niet meer kleedgeld, omdat ik het een beetje belachelijk vind dat je, als je 17 bent, nog alles van je ouders krijgt zonder er zelf voor te hoeven werken. ________________ Je moet sterk zijn om te erkennen dat je zwak bent | IK BEN EEN MEISJE!!!!!! Hee is dit niet wat overdreven, dat als je kleed geld krijgt en dan meteen alles krijgt? Ik ben ben ook 17, krijg dan 50 per maand, maar dan krijg ik toch niet meteen alles werk ook nog hard, dus. Maar 50 euro is dus echt niet genoeg maar zie het als een leuk extratje |
![]() |
|
Heyz...
Ik krijg geen kleedgeld, gelukkig niet zeg! Het komt nu wel vaak voor dat mijn moeder zo even een Esprit vest ofzo meeneemt.... Sommigen krijgen hier 180 euro per maand, dat is wel veel vind ik maar goed, ik krijg ook best veel als je alles bij elkaar op komt.... En daar komt nog bij dat ik een erg dure smaak heb ,dus met 50 euro per maand zou ik het ook niet redden maar met 180 euro denk ik toch wel!! Je hoeft toch niet elke maand een paar polo's/shirts en broeken te kopen?! xxx diamonde |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Kleedgeld & zakgeld Annet. | 85 | 01-11-2010 06:21 | |
Lifestyle |
hoeveel kleedgeld krijg jij? tikmaarwat | 142 | 20-05-2004 20:19 | |
Algemene schoolzaken |
economie enquete ikkie87 | 14 | 16-03-2003 16:27 | |