Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2002, 17:54
D-sire
D-sire is offline
Mijn ouders hebben opeens het grandioze idee mij voortaan kleedgeld te geven. €60,- in de maand. Kan ik dus echt veel minder kopen dan eerst, toen ik nog alles kon declareren
Maar mijn vraag was dus eigenlijk: hoeveel kleedgeld krijg jij en kan je daar goed van 'rondkomen'?
Oud 26-09-2002, 17:55
Spoeleh
Spoeleh is offline
ik krijg geen kleedgeld maar de pin van mijn moeder mee. vind ik veel makkelijker. en als ik eens een weekend niet naar huis kan omdat ik door moet studeren storten ze geld op mijn rekening maar gewoon het bedrag wat ik vraag omdat ik dan iets heb gezien wat ik wil kopen.
Oud 26-09-2002, 18:12
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
Spoeleh schreef:
ik krijg geen kleedgeld maar de pin van mijn moeder mee. vind ik veel makkelijker. en als ik eens een weekend niet naar huis kan omdat ik door moet studeren storten ze geld op mijn rekening maar gewoon het bedrag wat ik vraag omdat ik dan iets heb gezien wat ik wil kopen.
damn..

tja, ik ben te onverantwoordelijk voor kleedgeld..
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 18:13
Roos
Roos is offline
Ik krijg geen kleedgeld. Ik koop het zelf, en dan krijg ik het teruggestort. Of ik ga winkelen met het pinpasje van pap

Af en toe wil m'n moeder het niet terugbetalen, omdat ze het te duur vindt, of onzinnig (zoals laatst een blousje). Dan betaal i khet zelf.
Oud 26-09-2002, 18:13
Verwijderd
ik krijg 50 E in de maand, zonder schoenen en jas. kan er redelijk van rondkomen maar nou het winter wordt en ik nieuwe broek en nieuwe trui nodig heb wordt ut tog lastig in 1 maand
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 18:16
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
is onbeleefd om te vragen
Oud 26-09-2002, 18:19
Ingrid3
Ingrid3 is offline
ik krijg geen kleedgeld, wil het ook echt niet!
als je kleedgeld krijgt, kun je bijna altijd minder kopen dan dat je daarvoor deed. Ik zou er echt nooit mee rond kunne komen, zeker niet als je beetje dure smaak hebt..
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 18:31
Verwijderd
Ik kreeg eerst wel kleedgeld.. kweenie meer psies hoeveel.. 120 gulden ofzoow per maand geloof ik.. hoefde ik meestal geen ondergoed en sokken van te kopen..

Nu studeer ik, en krijg ik studiefinanciering enzoow, dus geen kleedgeld meer..
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 18:48
rodina
rodina is offline
€100 per maand, eerst 200 gulden dus ik ben er wel op vooruit gegaan, maar ongeveer alles is duurder geworden

Daar moet ik ongeveer alles van kopen; schoenen en jassen krijgen ik betaald als het echt nodig is. Voor een mooie kwaliteitsvolle trui of god weet wat krijg ik ook wel extra's of voor een galajurk. Het is wel inc. mn zakgeld dat is wel jammer, maar als ik uitga krijg ik vaak €10 mee, hangt ervan af waar ik heen ga. Maar €100 is niet echt veel.
Oud 26-09-2002, 18:52
Verwijderd
ik krijg geen geld van mn ouders, sinds mn 13e niet.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 18:53
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef:
€100 per maand, eerst 200 gulden dus ik ben er wel op vooruit gegaan, maar ongeveer alles is duurder geworden

Daar moet ik ongeveer alles van kopen; schoenen en jassen krijgen ik betaald als het echt nodig is. Voor een mooie kwaliteitsvolle trui of god weet wat krijg ik ook wel extra's of voor een galajurk. Het is wel inc. mn zakgeld dat is wel jammer, maar als ik uitga krijg ik vaak €10 mee, hangt ervan af waar ik heen ga. Maar €100 is niet echt veel.
100 euro niet echt veel?! Ik vind 100 euro echt superveel.... kwou dat ik het kreeg *jaloers*
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 18:58
GRRR
GRRR is offline
ik betaal alles zelf. woehoe
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 19:04
rodina
rodina is offline
Citaat:
Lis@nne schreef:
100 euro niet echt veel?! Ik vind 100 euro echt superveel.... kwou dat ik het kreeg *jaloers*
tis altijd op Hoe meer je te besteden hebt, des te groter je uitgaven worden, iig dat geld wel voor mij
Oud 26-09-2002, 19:07
Verwijderd
ik krijg niets.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 19:13
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
70 euro kleedgeld, 50 euro zakgeld

Nu zeggen de meeste mensen, das best veel, maar dat is dus onzin. Meisjes kunnen veel makkelijker goedkoop kleren kopen dan jongens. Ik zou niet weten waar ik bijvoorbeeld een trui voor minder dan 50 euro moet kopen, een broek is toch al gauw 80 euro en ga zo maar door. Kortom ik trek t zwaar slecht had liever geen kleedgeld gehad.
Oud 26-09-2002, 19:14
Mysterons
Mysterons is offline
iets van 80 euro. moet er gewoon alles van kopen, maar gaat prima ik houd van dingen kopen die goedkoper zijn, ik ben gelukkiger met een koel rokje van 10 euro dan met een van 50 (het moet wel een beetje kwaliteit zijn ofzo, dus al te goedkoop hoeft natuurlijk ook weer niet) maar daarom kom ik wel rond. sportkleren hoef ik trouwens niet zelf te betalen enzo.
Oud 26-09-2002, 19:16
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
geen kleedgeld
ik ben zo veel voordeliger uit met de pinpas van m'n moeder
Oud 26-09-2002, 19:20
heavinly
heavinly is offline
Ik krijg geen kleedgeld, tot mn 18e alleen zakgeld en daarna ook geen zakgeld meer. Nu is het zo dat als ik kleding koop, het geld gewoon terug krijg (lijkt me heel wat beter dan kleedgeld eigenlijk, iig werkt dat wel voor mij)
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 19:28
Dwarfie
Dwarfie is offline
Geen kleedgeld, betaal alles zelf... Voor een winterjas betalen m'n ouders wel 50 euro mee...
Oud 26-09-2002, 19:41
Esmée
Esmée is offline
Hmm ja kom ik weer aan met mn asociale bedrag, kan het ook niet helpen. Krijg ruim 150 euro per maand, voor wat ik er ook mee wil doen. Hoef schoenen, jassen en ondergoed niet zelf te betalen en hoef kleding ook lang niet altijd zelf te financieren. En als er nou ff niemand gaat zeggen dat ik verwend ben.. want dat weet ik best maar ik ga hier toch echt niet tegen in protest
Maar ik verdien ook bij dus helemaal lui ben ik niet
Oud 26-09-2002, 19:44
Blubje
Blubje is offline
jeetje sommige mensen krijgen best veel geld als ik dat allemaal zo lees...
ik krijg al vanaf de 1e (=toen was ik dus net 13) kleedgeld, eerst 100,- per maand, nu 50 euro, wel ietsje meer maar is makkelijker rekenen
ik moet daar in principe alles van kopen, alleen om het jaar een nieuwe jas krijg ik (naja alles was dan weer boven de 50 euro zit moet ik zelf betalen) dus ook schoenen zelf kopen...
ik krijg geen zakgeld, en heel soms als mn mama in een goeie bui is dan krijg k wel s wat extra of betaalt ze eens iets maar dat komt niet zo vaak voor...
ach ja 50 euro is niet veel, mja ik leer wel goed met geld omgaan, en als ik meer wil, tja dan moet ik maar gaan werken ofso...naja zo bekijk ik t maar, want ik kan wel zeiken mja meer krijg ik toch niet dus...
en opzicht is er best van rond te komen hoor! gewoon goed op letten wat je wel/niet koopt...
Oud 26-09-2002, 19:53
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
ik krijg 50 euro per maand, dat is zakgeld en kleedgeld ineen
Oud 26-09-2002, 19:56
Faery
Faery is offline
kleedgeld + zakgeld, 50 euro per maand. Moet er alles van betalen.

En dat gaat prima, snap niet dat mensen zoveel geld nodig hebben. Ga werken ofzo, als je nóg meer wilt uitgeven.
Oud 26-09-2002, 20:29
Nuck
Nuck is offline
Ik krijg geen kleedgeld, mams betaalt . Als ik het zou krijgen, zou het 80 euro zijn.
Als mijn ouders iets te duur vinden, of wanneer ze het overbodig vinden, moet ik zelf wat bijleggen, maar da's nooit veel.
Oud 26-09-2002, 20:31
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Ik krijg geen kleedgeld. Moet alles zelf betalen, en is ook echt mijn geld en niet dat ik 't later teruggestort krijg. En als ik zelf dan allemaal dure kleding koop en geld tekort kom is 't m'n eigen fokking schuld. Zo leer je pas met geld om te gaan.
Oud 26-09-2002, 21:05
windsurfgirl
windsurfgirl is offline
180 euro en daar hoef ik geen jassen/schoenen en ondergoed van te betalen!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 21:07
punkyfish
punkyfish is offline
Ik krijg 50 euro kleedgeld per maand.

Ik moet hier al mijn kleren incl. ondergoed en sokken voor kopen, voor jassen en schoenen krijg ik wel extra, maar niet te vaak. Jassen om het jaar geloof ik, schoenen 1x per jaar.
Ben zo wel beter uit dan mét kleedgeld, want toen ik dat nog niet kreeg moest ik echt eeeeuwen zeuren voordat ik iets kreeg en dan was het altijd te duur, te lelijk, te weet-ik-veel-wat, en daar kwam bij dat mijn moeder er dan altijd bij wou zijn als ik iets kocht, omdat het dus haar geld was. Ze wou alleen niet naar de winkels waar ik heen wou, en ik wou niet met haar gezien worden Pubers...
Het is nou gewoon mijn verantwoording wat ik koop en dat vind ik veel fijner dan eerst. Ik heb het sowieso niet op dure kleren, ga echt niet veel uitgeven aan één kledingstuk. Beter meerdere leuke kledingstukken dan één geweldig iets, vind ik.
Mijn probleem is wel dat ik mijn salaris en kleedgeld allebei in het begin van de maand krijg, en ik meestal dan meteen ga shoppen en weg is dus mijn geld. Nu heeft mijn mammie bedacht dat eerst mijn kamer helemaal op geruimd moet zijn, en aangezien ik daar nogal lang over doe, krijg ik nu dus voortaan mijn kleedgeld rond de 15e . Tadáá.
Oud 26-09-2002, 21:14
Verwijderd
Niks.
Studiebijslag a 86 euro/maand.. (middelbare scholier nog..)
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 21:25
lct
lct is offline
Ik krijg geen kleedgeld. Als ik bijvoorbeeld iets in de winkel zie mag ik het gewoon wel hebben/kopen. Krijg trouwens ook geen zakgeld, dat kan wel eens lastig zijn. Je moet soms 1/2 maand(en) met 30,- doen. Dan is dat wel effe balen....
Oud 26-09-2002, 21:43
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef:
tis altijd op Hoe meer je te besteden hebt, des te groter je uitgaven worden, iig dat geld wel voor mij
Wuuhhh, flashback! Dit heb je eerder gezegd.. (nog niet eens zo lang geleden..)
**

Ik krijg 102 euro p/m (haha, ja 120 euro eigenlijk, maar 18 euro voor het busabbonement)
Dat is dan voor kleed- en zakgeld. Ik hoef niet zelf mijn jassen en schoenen ervan te betalen.
Persoonlijk vind ik het veel te weinig, maar ja, anderen in mijn omgeving vinden het superveel. Ik besteed eigenlijk meer geld aan andere dingen dan aan kleding haha, stom he..Dat vind ik wel een nadeel aan kleedgeld. Desalniettemin (mijn favoriete woord ) loop ik er altijd netjes bij (al zeg ik het zelf )..

Ik heb kleedgeld gekregen omdat ik vorig jaar echt veel kleding heb gekocht die ik maar 2x aan deed ofzo en mijn moeder vond het kleding kopen op die manier niet meer kunnen.

Pssttt.. http://forum.scholieren.com/showthre...ight=kleedgeld
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 21:44
Floosje
Floosje is offline
Ik krijg iets van 50 euro, dat is kleed en zakgeld. Hiervan moet ik dus wel alles kopen. Maar ik verdien zelf ook vrij veel, dus ik zit niet echt in geldproblemen ofzo.
Oud 26-09-2002, 22:05
marlies
marlies is offline
€34,05 Oftewel vroeger 75 gulden, maar alle kleding is duurder geworden, maar mijn ouders willen er niet aan..
Oud 26-09-2002, 22:06
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
MoonDance schreef:
iets van 80 euro. moet er gewoon alles van kopen, maar gaat prima
mart, we hebben het weer es hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 22:15
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
mart, we hebben het weer es hetzelfde

koel
Oud 26-09-2002, 22:18
Avelon
Avelon is offline
wow ik vind 60 euro al veel..maar dan lees je honderd.. jeetje
ik krijg niet echt kleedgeld. ik krijg af en toe wat dingetjes als paps en mams naar de rommelmarkt zijn geweest.
Oud 27-09-2002, 07:36
Gwen.
Gwen. is offline
Ik moet mijn ouders juist betalen.
Oud 27-09-2002, 07:51
dystopia
dystopia is offline
Tegenwoordig niks meer..
Oud 27-09-2002, 08:48
martijn1985
martijn1985 is offline
€ 55 kleedgeld in de maand, en € 27 zakgeld. Kan dr vrij goed van rondkomen (nouja..tot nu toe; heb een bijbaantje, maar daar stop ik binnnenkort mee..)
Oud 27-09-2002, 09:05
Qamra
Qamra is offline
€40,- per maand en dat gaat best...
Oud 27-09-2002, 09:17
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Avelon schreef:
wow ik vind 60 euro al veel..maar dan lees je honderd.. jeetje
Of 180: -in-het-kwadraat!!
Ik krijg geen kleedgeld, geen zakgeld. Als ik een keer echt wat nodig heb mag ik het wel van mijn ouders geld kopen en schoolspullen hoef ik ook niet zelf te financieren maar voor de rest moet ik overal zelf maar voor zorgen. Heel leuk, als je geen baan kan vinden en als je moeder dan ook nog mededeelt dat je geen kleedgeld meer krijgt ( welk kleedgeld..?) totdat ik een keer een baan kan vinden
Oud 27-09-2002, 12:02
charly not
charly not is offline
90 euro nog wat (=200 gulden)
moet er in principe alles van betalen, maar als et niet haalbaar is krijg ik wel een bijdrage
Maar aangezien ik (bijna) altijd genoeg geld heb... Krijg ik dus ook (bijna) nooit iets
--> kwerk zo nu en dan wel s.. duss
Maaar, ik kom wel redelijk rond..
Oud 27-09-2002, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Miss Quasy schreef:
Ik moet mijn ouders juist betalen.
idd...ik moet straks ook kostgeld gaan betalen, moest ik eigenlijk al veel eerder, maar toen moest ik zelf mn opleiding gaan betalen, dus hebben ze nog effe gewacht met die regel.

ik vind het eigenlijk best stom dat als je 18 bent ofzo, je nog steeds alles van je mama krijgt, of als je iets koopt, het terug mag vragen aan je ouders...JIJ koopt het toch?
werken is goed voor je..
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 12:58
Feestbeest nummer 1
Feestbeest nummer 1 is offline
Citaat:
Ingrid3 schreef:
ik krijg geen kleedgeld, wil het ook echt niet!
als je kleedgeld krijgt, kun je bijna altijd minder kopen dan dat je daarvoor deed. Ik zou er echt nooit mee rond kunne komen, zeker niet als je beetje dure smaak hebt..
Ja, en hoe denk je dat het strax gaat als je van je eigen geld moet leven?! Denk je dan dat het net zo gaat? Ik heb het ook gehad, en na twee keer een halve maand Brinta en boterhammen met pindakaas omdat ik dat leuke Guess? jasje en die mooie Replaybroek niet kon laten hangen, ben ikw el anders gaan denken....
Oud 27-09-2002, 14:03
Faery
Faery is offline
Citaat:
Feestbeest nummer 1 schreef:
Ja, en hoe denk je dat het strax gaat als je van je eigen geld moet leven?! Denk je dan dat het net zo gaat? Ik heb het ook gehad, en na twee keer een halve maand Brinta en boterhammen met pindakaas omdat ik dat leuke Guess? jasje en die mooie Replaybroek niet kon laten hangen, ben ikw el anders gaan denken....
(als in: je brengt het leuk :])
Oud 27-09-2002, 14:18
Verwijderd
150 euro in de maand, is exclusief ondergoed, schoenen, jassen en noodzakelijke dingen. En de shopmiddagjes met mams zijn ook voor haar rekening. Ja, ik ben een verwend nest.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 14:27
Verwijderd
70 euro in de maand. Gelukkig werk ik er zelf ook nog bij, anders zou ik het er niet mee kunnen halen. Toch wil ik niet meer kleedgeld, omdat ik het een beetje belachelijk vind dat je, als je 17 bent, nog alles van je ouders krijgt zonder er zelf voor te hoeven werken.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 14:34
mood indigow
mood indigow is offline
55 eurow per maand.. das zakgeld en kleedgeld ineen..

sjeez.. sommige mensen hier krijgen vet veel en nog klagen ..

hmmz.. tsjaw
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 14:36
Verwijderd
lareno
17V - Lid

gepost op 27-09-2002 @ 15:27

--------------------------------------------------------------------------------
70 euro in de maand. Gelukkig werk ik er zelf ook nog bij, anders zou ik het er niet mee kunnen halen. Toch wil ik niet meer kleedgeld, omdat ik het een beetje belachelijk vind dat je, als je 17 bent, nog alles van je ouders krijgt zonder er zelf voor te hoeven werken.

Hee is dit niet wat overdreven, dat als je kleed geld krijgt en dan meteen alles krijgt?

Ik ben ben ook 17, krijg dan 50 per maand, maar dan krijg ik toch niet meteen alles werk ook nog hard, dus.

Maar 50 euro is dus echt niet genoeg maar zie het als een leuk extratje
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 15:14
diamonde
diamonde is offline
Heyz...

Ik krijg geen kleedgeld, gelukkig niet zeg!
Het komt nu wel vaak voor dat mijn moeder zo even een Esprit vest ofzo meeneemt....
Sommigen krijgen hier 180 euro per maand, dat is wel veel vind ik maar goed, ik krijg ook best veel als je alles bij elkaar op komt....

En daar komt nog bij dat ik een erg dure smaak heb ,dus met 50 euro per maand zou ik het ook niet redden maar met 180 euro denk ik toch wel!!
Je hoeft toch niet elke maand een paar polo's/shirts en broeken te kopen?!

xxx
diamonde
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 15:47
S
S is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
Of 180: -in-het-kwadraat!!
60 in het kwadraat is 3600 hoor...
Met citaat reageren
Advertentie