Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2002, 21:04
Eightball GOD
Eightball GOD is offline
Citaat:
Roelade schreef:

bla bla bla

Ga muziek luisteren met inhoud.
Ga jij beter naar Nirvana luisteren, dan kom je erachter dattet wel degelijk inhoud heeft, alleen isset niet allemaal in hapklare brokken voor je neergekwakt...
Maar goed, om ontopic te blijven, nieuwe single nirvana... ik vinnet een goed idee, ik bedoel, ik had nooit gedacht dat ik nog een nieuw nirvana nummer zou horen
en dattet alleen een commerciele actie is bennik et niet mee eens, zeker gedeeltelijk, maar tis ook voor de fans die graag nieuwe nummers horen (tenzij t al op een rare cd staat, dan vinnik et idd onzin)
ze gaan ook zn dagboeken uitgeven, wat vinden jullie daarvan?
ik vinnet een klote-actie, ik bedoel dat is privé, daar moet je afblijven vind ik
Oud 05-09-2002, 21:10
An
An is offline
wat een gezeur...

Nirvana is/was best heel geniaal...
Voor mij heel belangrijk dat hele kurt gebeuren...
Dat hoeven jullie nog niet te vinden, maar diej mensen hier die de zooi lopen af te zeiken
Als je compleet niks met Nirvana hebt, reageer dan niet op dees topic. Wat heb je er aan omte zeuren en eigenlijk een beetje mensen te beledigen....als het je toch niej boeit....

OKEE OKEE IK ZWIJG AL
Oud 05-09-2002, 21:19
konflict
konflict is offline
Citaat:
Eightball GOD schreef:

ze gaan ook zn dagboeken uitgeven, wat vinden jullie daarvan?
ik vinnet een klote-actie, ik bedoel dat is privé, daar moet je afblijven vind ik
hmm... da's een nogal lastige... aan de ene kant ben ik heel nieuwsgierig, doen ze 't vaker (denk bijvoorbeeld aan Anne Frank) en lijkt 't me heel interessant. Maar dagboeken zijn natuurlijk privé, en dat moet ook eigenlijk zo blijven. Alhoewel, hij's natuurlijk toch dood dus hij merkt er niks van

ik ga 't wel lezen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 21:40
June bug
June bug is offline
Volgens mij id het idd You've got no right wat uitgebracht word. Opzich een best koel nr. Als jet wilt horen, je kunt het gwn downloaden hoor...

Citaat:
Het waren en zijn een stel hersendode rukmongolen die een paar hitjes hebben gescoord, het stelde geen fuck voor en het zal ook nooit een fuck voorstellen. Het was op 9-jarige leeftijd om aan te horen maar ik hoop toch voor de wat oudere (en wijzere) onder ons dat niet meer naar deze achterlijk slechte rukband luisteren. Ga muziek luisteren met inhoud.
Dan ga jij maar es nadenken wat Nirvana voor de muziek in het algemeen betekent heeft. Er waren destijds een heleboel jongeren die in deze muziek hun eigen mening hoorden, en er veel aan hadden.

Of het goed is dat het uitgebracht wordt... Tsja... Het is natuurlijk wel leuk, maar veel nieuwe nummers zullen er niet opstaan. Practisch alle niet uitgebrachte nummers zijn te downloaden, en met 1 niet uitgebracht nummer is het dus qua inhouyd ook niet echt speciaal denk ik. Meer een echt collector's item.
Maar in feite is dit hetzelfde als From the muddy banks of the Wiskah, dat is ook 2jaar na Kurt's dood uitgebracht, en wordt ook gerekend tot een album van ze.
Het enige vervelende van dit alles vind ik dat de opbrengst naar de platenmaatschappij en Courtney Love gaat. Tsja, wil je zoiets toevertrouwen aan iemand die op de dag na Kurt's dood het hele publiek "Asshole" tegen em liet roepen? (ook dit fragment kun je downloaden, als Courtney die kurt's brief voorleest)

Over die dagboeken: Totaal mee oneens. Het lijkt me geweldig om te lezen, maar het zou me een enorm kut-gevoel geven om het te lezen. (ik ga het dan ook niet lezen) Het is iets persoonlijks van iemand, iemand die het volgens mij nou juist nodig had om te schrijven, en dit ook persoonlijk te houden. Belachelijk zoals ik al zei, gaat alleen ten goede aan "geldwolf Courtney Love".
Als Dave en Kris er iets aan hebben: prima, zij verdienen het tenminste, en waren/zijn volgens mij niet op geld uit...
In een paar woorden: een rotstreek voor Kurt Cobain...
Oud 06-09-2002, 09:58
Verwijderd
Het nummer wat dus uitgebracht gaat worden staat op Outcesticide 5, het laatste nummer van die cd..

Het eheft wel wat weg van een nummer van Tool [Stinkfist]..
Alleen Nirvana klinkt beter >

En ik zou dat dagboek ook graag wiollen lezen, maar ik vind het veel belangrijker dat de geheimen van Kurt, ook van kurt blijven..

Dat gedoe van Courtney over die vbrief waar ze stukken op leest stata op de eerste Outcesticide CD.
Het laatste nummer, het heet Courtney's Eulogy.
Het ze zegt idd vaak dat Kurt een asshole is etc, alleen dat doet ze ook bij d'r eigen concerten :/

I don't know, I don't know..

Laat Kurt gewoon met rust !!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 11:08
Christel
Christel is offline
Ik ben wel voor het uitbrengen van het nummer / de cd.
Zelf heb ik een tijdje wel veel Nirvana geluisterd, maar dat is nu een beetje overgegeaan.. heb wel veel cd's hier thuis. ookal luister ik geen (of in elk geval nauwelijks) meer Nirvana, die interesse blijft wel.
Dus de dagboeken van Kurt en de cd zullen wel in mijn handen komen, ik ben benieuwd.

Waarom zou je het ook niet uitbrengen'?
Omdat Kurt zelfmoord pleegt moet het beeld van Nirvana zo blijven zoals hij het achtergelaten heeft?
Oud 06-09-2002, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Christel schreef:
Waarom zou je het ook niet uitbrengen'?
Omdat Kurt zelfmoord pleegt moet het beeld van Nirvana zo blijven zoals hij het achtergelaten heeft?
In een dagboek schrijf je dingen die je niet aan mensne verteld,
en ook al is iemand dood..
Je moet die persoon toch blijven respecteren, door z'n geheimen te vertellen doe je dat niet...

En juist omdat hij dood is moet Nirvana blijven zoals het is...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 13:42
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Over Dave Grohl gesproken, mochten mensen zijn drumkunsten nog willen bewonderen: koop het nieuwe album van Queens of The Stoneage! Dan heb je direct ook nog een fantastisch album in huis

ff on-topic: ze doen maar, bij elke dode artiest wordt naderhand unreleased materiaal uitgebracht. Het is leuk voor de fans.

Opmerkingen als: "Toen Kurt Cobain dood ging stierf Nirvana voor mij ook" zijn in deze context eigenlijk niet zo relevant aangezien het nummer niet na Kurt's dood is geschreven. Geniet gewoon van dat nummer zou k zeggen.

Laatst gewijzigd op 06-09-2002 om 13:45.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 18:14
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Tja... misschien is t wel een mooj nummer, anders is t zonde, want dan zijn de herinneringen aan Nirvana een beetje verpest..
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 11:46
knivesout
knivesout is offline
Ik vind het wel tof dat er een nieuwe single komt, maar al die Nu-metal fans zullen het wel een Puddle Of Mudd rip-off vinden

Kurt was een genie i.m.o.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 09:09
nivava
nivava is offline
ik vind het hartstikke tof dat er een nieuw nummer uit komt...

'you' heet ie ofniet? (misschien is het al wel gezegd maar ik had geen zin om alles door te lezen)
Oud 08-09-2002, 13:23
J-roen
J-roen is offline
het nummer wat uit gaat komen is toch 'you've got no right' of 'on a mountain'

dacht ik iig.
Oud 08-09-2002, 13:35
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
ik ben wel benieuwd eigluk! jahh, maar de platenmaatschappij komt iets voor kerst oowk met zown greatest hits album en dat vinnik dan dus wel weer te veel van t goewje....
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 20:30
FuhgAwz
FuhgAwz is offline
you've got no right is nu wel te downloaden, maar dat is de liveversie.. het nummer hebben ze ook een x in een studio opgenomen en om die opname gaat het dus.. die is voor zover ik weet ook niet volledig te downloaden.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten