Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2003, 19:18
san101
san101 is offline
huh? je wint met 12-5 en t = nie best? of heb je t fout neergeset? Sparta N - Sparta Zw 7-13. leuke wedstrijd.

Waar komt de voltreffers vandaan? cker brabant ergens ofzo? (vanwege dat 'kei'...;-))
Oud 26-04-2003, 18:42
tacidvs
tacidvs is offline
DALTO A3 - MIA A1: 17-14 (of iets dergelijks)

Ondanks mijn slechte geheugen weer gewonnen, het word nog eens wat met ons.

edit: 13-11 altijd weer overdrijven...

Laatst gewijzigd op 26-04-2003 om 18:47.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 23:00
tacidvs
tacidvs is offline
Nu tevreden? Sparta Zwolle - Dalto: 11-9 (dacht ik) Wat een toestanden, maar erg dapper zijn jullie niet, eerder preuts...
Oud 04-05-2003, 19:14
san101
san101 is offline
en bedankt. ;-) We ware wel behoorlijk melig jah!
En neen, kben ng nie tevrede, want het was 11-7...
En btw, is iemand van jullie zwarte adidas jas vergete, en zwarte adidas schoene????
Oud 10-05-2003, 23:32
Luego
Luego is offline
korfbal rulezz!!!!!!!!!

ben er alleen net mee gestopt, geen tijd voor a-hoofdklasse naast vwo eindexamen volgend jaar en waren nog wat meer redenen maar goed wou ff zeggen dat alle mensen die korfbal op niveau nog nooit hebben gezien en dan roepen dat het een lompe sport is te triest voor woorden zijn.

en san101, sparta zwolle? grappig. die komen elk jaar op ons hemelvaarttoernooi misschien weet je dan wel waar ik speelde.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 13:30
san101
san101 is offline
OVVO MAARSSEN RULEZZZ!!! Fantastisch toernooi (lees: feest) heb er nu al weer zin in... Ken je Willem B (uit de A1) dan ook? ja cker?
Oud 11-05-2003, 21:24
Luego
Luego is offline
ja tuurlijk ken ik die

heb dit seizoen trouwens in de a2 gespeeld. zat jij vorig jaar ook nog in de b? heb ik misschien wel tegen je gespeeld.

feest is meestal wel geslaagd ja.
gastgezinnenidee vind ik ook erg leuk en gezellig, wij hebben laatste 3 jaar ofzo altijd wel mensen in huis gehad.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 01:07
TeiZ
TeiZ is offline
Citaat:
!SuperCalimero! schreef op 31-03-2003 @ 21:53:
sorry maar daar geloof ik niks van .

basketbal wordt geloof ik officieel ook een non-contact sport ofzoiets genoemd, maar in de praktijk maak je echt wel heel veel lichamelijk contact met je tegenstander.

Als ik dat zou geloven , dan zou ik nu toch zijn gaan korfballen

Citaat:
City2000 schreef op 14-04-2003 @ 10:24:
ben blij dat k deze sport vroeger heb gedaan.. j krijgt er zo veel bal gevoel van! bedoel laat een normale basketballer maar eens proberen om in een korf t schieten van een behoorlijk afstandjuh.. lukt ze niet hoor

CIAO
wanna make a bet?
Oud 12-05-2003, 07:52
san101
san101 is offline
Hee, nee kspeelde vorig jaar ook al in de A1, alleen daarvoor dat jaar in de B1... Ben k er dit jaar ook??? Ooit Sparta gasten gehad??

Btw, Sparta Zw- Dos WK 16-2... leuke wedstrijd;-)
Oud 12-05-2003, 07:53
san101
san101 is offline
Basketballers worden ingemaakt door korfballers... met n partijtje basketball... dusz...
Oud 12-05-2003, 10:39
Verwijderd
Citaat:
TeiZ schreef op 12-05-2003 @ 02:07:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
City2000 schreef op 14-04-2003 @ 10:24:
ben blij dat k deze sport vroeger heb gedaan.. j krijgt er zo veel bal gevoel van! bedoel laat een normale basketballer maar eens proberen om in een korf t schieten van een behoorlijk afstandjuh.. lukt ze niet hoor

CIAO
--------------------------------------------------------------------------------

wanna make a bet?

ey, je hebt hem nog niet zien basketballen hoor.. hij is goed!ik kan het weten..

denk ook wel dat het handig is als je gekorfbalt hebt voor je gaat basketballen.. bij basketbal heb je ook zo'n bord nog en bij korfbal niet..
vind t knap wat ze doen hor..
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 12:20
TeiZ
TeiZ is offline
uhm, hij had het over het feit dat basketballers sowieso niet van ver die voetbal in de korf kunnen gooien.

wanna make a bet?

en hoezo zou het handig zijn om eerst korfbal te hebben gedaan om daarna beter te kunnen zijn in basketball... Zullen we jordan dan maar een paar korfballessen cadeau doen, of nee doe maar lebron james de nr1 pick, kan ie nog wat leren
Oud 12-05-2003, 17:54
Verwijderd
Citaat:
TeiZ schreef op 12-05-2003 @ 13:20:
uhm, hij had het over het feit dat basketballers sowieso niet van ver die voetbal in de korf kunnen gooien.

wanna make a bet?

en hoezo zou het handig zijn om eerst korfbal te hebben gedaan om daarna beter te kunnen zijn in basketball... Zullen we jordan dan maar een paar korfballessen cadeau doen, of nee doe maar lebron james de nr1 pick, kan ie nog wat leren
ja, je hebt altijd mensen met talent, maar ik zou het denk ik wel handig vinden.. bedoel: lijkt me toch moeilijker om in zo'n stom mandje te gooien dan in de basket..
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 17:56
Verwijderd
korfbal --> mandjebal --> kakkersport

just the way it is
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 18:47
Verwijderd
Citaat:
san101 schreef op 09-11-2002 @ 14:48:
Ik korfbal, en mensen lachen daar ng wel es om, maar niemand kan me uitleggen wat er nou eigenlijk mis is met korfbal... Jullie misschien?? En waarom wordt het een 'homosport' genoemd??
Kom maar op, volgens mij boor ik alle argumenten de grond in... ben benieuwd...
Lijkt me wel es een leuke discussie...
korfbal is geen homosport want het is een van de weinige sporten die je gemengd speelt

de volgende opmerking die je vaak hoort is

gemengd douchen?!?!?!

maar korfbal heeft een enorm stoffig imago
ook omdat het wereldwijd gezien niet echt meetelt (nederland belgie als absolute toppers)

persoonlijk vind ik het een beetje basketball voor kakkers

maargoetttttttt
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 23:24
TeiZ
TeiZ is offline
Citaat:
Poser4life schreef op 12-05-2003 @ 19:47:

persoonlijk vind ik het een beetje basketball voor kakkers

hehe best mooi gezegd
Oud 13-05-2003, 08:20
tacidvs
tacidvs is offline
Teiz: Micheal Jordan een paar korfballessen cadeau doen zou geen kwaad kunnen, volgens mij kent ie de regels namelijk niet. Korfbal is onder Amerikanen niet bekend, netball wel, maar dat is weer wat anders. En verder zijn de spelpatronen niet met die van basketbal te vergelijken, daarin zou je ook nog les moeten hebben als basketballer.
Oud 13-05-2003, 14:05
TeiZ
TeiZ is offline
you're missing my point, waarom bballer uberhaupt iets van de korfbal regels/tactieken bla moeten weten, veel toegevoegde waarde zal het niet hebben
Oud 13-05-2003, 14:47
tacidvs
tacidvs is offline
O, is dat de afvraag... Heb nog nooit een basketbalwedstrijd van hoog niveau gezien, kan de techniek niet vergelijken. Wat een raar onderwerp wordt hier aangesneden zeg...
Oud 14-05-2003, 21:33
City2000
City2000 is offline
acht dat eeuwige gezeik over basketbal en korfbal!
het zijn gewoon twee verschillende sporten!
niet te vergelijken, maar omdat het er bijna hetzelfde uit ziet.. kwa korf en basket en dat het met een bal is die je rondspeelt in je handen gaan mensen vaak erop in wat een betere/stoedere sport zou zijn..
ik vind het beide twee leuke sporten en ben blij ze beide te hebbem gedaan en daarmee basta!

CIAO
Oud 18-05-2003, 17:37
kverulez
kverulez is offline
ik korfbal ook BIJ kve super vereniging en korfbal is cool!!!!!!
Oud 18-05-2003, 18:41
City2000
City2000 is offline
Citaat:
kverulez schreef op 18-05-2003 @ 18:37:
ik korfbal ook BIJ kve super vereniging en korfbal is cool!!!!!!
nou cool wil ik het nou ook weer niet noemen
ben er tenslotte niets voor niets vanaf gegaan heah!
nee maar tis een leuke sport voor mij geweest toen ik nog een
klein jongetje was.. maar ben toch meer voor het harde werk
BASKETBAL dus.. naja ieder zijn eigen sport toch?

CIAO
Oud 19-05-2003, 10:19
san101
san101 is offline
Co Adriaanse zeit ooit (las k in de krant), dat zijn verdedigers maar eens een wedstrijdje korfbal moesten kijken, want daar zouden ze nog wat van kunnen leren... Dusz zelfs voetbal heeft voordeel van de 'korfbal-tactiek'.
Oud 20-05-2003, 07:49
City2000
City2000 is offline
en ach zo erg is korfbal nou ook weer niet.. werd zelfs ffies genoemd in het centraal examen nederlands..
maar goed basketbal werd ook ffie genoemd

CIAO
Oud 20-05-2003, 11:17
INViCTuS
INViCTuS is offline
Citaat:
Boogie schreef op 10-11-2002 @ 22:40:
Er komt nauwlijks techniek bij kijken, behalve het gooien. En tactiek???
Dus jij vind Volleybal net zo erg zeg maar?

balletje over het net en dat is het en bij korfbal moet het balletje door de korf.

Boeien
Oud 20-05-2003, 12:00
san101
san101 is offline
Lijkt me toch veel moeilijker om een balletje in een mandje van 50x50cm (ofzo) te gooien, dan om een balletje over een net in een veld van 9x7m (ofzow) te gooien... weenie hoor... ma das mijn mening... :-P
Oud 20-05-2003, 13:13
knijtert!
knijtert! is offline
Wie nou weer heeft bedacht dat Korfbal een kak sport is weet helemaal niet waar hij over praat...

Je kunt het leuk vinden of niet (wel oordelen nadat je het zelf een paar x heb gespeelt please, want kijken vind ik oowk geen flikker aan), maar het is absoluut geen kak sport. Een sport is pas een kak sport als er veel rijkekakkers op komen, en dat is bij korfbal nou niet bepaald het geval. Er zijn % gewijs meer kakkers op voetbal/volleybal/basketbal dan op korfbal hoowr.

BTW... Ken er iemand mijn ex ploegje O.K.V.? (Oostzaanse Korfbal Vereniging)
Oud 20-05-2003, 15:06
tacidvs
tacidvs is offline
Kijken is alleen leuk als je er zelf een beetje verstand van hebt en dan bedoel ik niet een beetje aanprutsen. Sommige spelers zijn gewoon een genot om naar te kijken...
Oud 20-05-2003, 15:29
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 20-05-2003 @ 16:06:
Kijken is alleen leuk als je er zelf een beetje verstand van hebt en dan bedoel ik niet een beetje aanprutsen. Sommige spelers zijn gewoon een genot om naar te kijken...
Maar op TV zijn samenvattingen wel altijd saai...
Je ziet bijna alleen afstandschoten en die gaan er allemaal in
Oud 20-05-2003, 18:06
TeiZ
TeiZ is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 20-05-2003 @ 14:13:
Wie nou weer heeft bedacht dat Korfbal een kak sport is weet helemaal niet waar hij over praat...

Je kunt het leuk vinden of niet (wel oordelen nadat je het zelf een paar x heb gespeelt please, want kijken vind ik oowk geen flikker aan), maar het is absoluut geen kak sport. Een sport is pas een kak sport als er veel rijkekakkers op komen, en dat is bij korfbal nou niet bepaald het geval. Er zijn % gewijs meer kakkers op voetbal/volleybal/basketbal dan op korfbal hoowr.

Nee je laatste zin is goed onderbouwd
Zelf zeggen dat je niet mag oordelen als je het zelf niet een paar keer hebt gespeelD, maar wel zelf met een zogenaamd feit komen dat er procentueel gezien meer kakkers op basketball zitten?? Ik bedoel die andere twee groepen kan ik niet over oordelen, maar ga mij niet vertellen dat er meer kakkers op bball zitten... Was net nodig om je gehele verhaal ongeloofwaardig te maken voor mij
Oud 20-05-2003, 20:37
City2000
City2000 is offline
jah sorry moet ik Teiz gelijk in geven..
je komt stoer lullen met een zogenaamd percentage getal..
terwijl je het jusite percentage je niet weet..
beetjuh onzin vind ik ook..

CIAO

(maakt mij helemaal nix uit wat iemand wat van beide sporten vind.. maar kom wel met overtuigende en geloofwaardige argumenten!)
Oud 21-05-2003, 00:20
TeiZ
TeiZ is offline
hmhm juist!

Ik heb niets tegen korfbal, begrijp dat iemand het leuk kan vinden....
Maar kom niet met bullshit
Oud 21-05-2003, 08:16
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 20-05-2003 @ 16:29:
Maar op TV zijn samenvattingen wel altijd saai...
Je ziet bijna alleen afstandschoten en die gaan er allemaal in
Jij gaat zeker ook nooit naar concerten, bekijkt liever de webcast? Een samenvatting bestaat uit 'de belangrijkste momenten' en aangezien die nogaleens worden verwisseld met 'doelpunten' zijn samenvattingen van de NK-finale niet leuk. Maja, reporters zijn zo stom, we hadden er laatst eentje die niet eens wist dat een strafworp heet zoals ie heet, noemde het steevast een strafschop... was van radio M.
Oud 21-05-2003, 08:29
knijtert!
knijtert! is offline
ghehehe
LOL

Dan ben je oowk niet een beetje dom he
Oud 23-05-2003, 19:29
masterlijk
masterlijk is offline
Korfbal is voor natte mensen!!!!!
Oud 23-05-2003, 20:42
Ða kiwi
Ða kiwi is offline
HEt enige goede aan korfball zijn de girls

maarjah DIE HEBBEN MEESTAL VAN DIE KOEIE DIJEN

maar meestal voor mijn basketball wedstrijden is er korfbal

en er zitten wel mooie meiskies bij

MAAR TOCH KORFBAL is minder dan basketball

Laatst gewijzigd op 23-05-2003 om 20:50.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 16:53
benky
benky is offline
koeie dijen???? waar slaat dat nou op? Ooit meisiesz geziend ie voetballen of basketballen??? Die zijn pas lelijk... en dat zeg k terwijl k eeen meisje ben,dusz,dat valt wel op!!!

KORFBAL IS ONWIJS VEEL LEUKER DAN VOETBAL,BASKETBALL of weet k veel wat!!!!!
Oud 24-05-2003, 16:55
san101
san101 is offline
Sorryj, dat was mijn reactie, en niet van 'Benky'....
Oud 24-05-2003, 20:38
tacidvs
tacidvs is offline
Moet haar gelijk geven, ben een getuige.
Oud 24-05-2003, 23:48
TeiZ
TeiZ is offline
getuige van wat??

Slap verhaal

san101 aka benky, zeg niet dat het leuker IS maar dat je het leuker vindt!
Want korfbal, damn wat doe ik eigenlijk weer aan die eindeloze nutteloze discussie mee...blijf fijn korfballen, blijf ik basketballen.

iedereen blij

(san101, typ alleen niet zo suf "meisziez, duszz blabla... en kom eens met een GOED argument, ohw sorry te hoog gegrepen)
Oud 25-05-2003, 11:13
knijtert!
knijtert! is offline
Jah gelukkig komt Ða kiwi wel met goeie argumenten
Oud 09-12-2003, 16:22
korfballer
korfballer is offline
hoi!

ik speel al 9 jaar korfbal bij de meerogels in zoetermeer en kan echt niet meer zonder! Het hele weekend breng ik door in de zaal of op het veld en het is altijd super gezellig daar!

Kom een keer gezellig kijken en ontdek hoe leuk het is

xx
Oud 14-12-2003, 13:43
korfballer
korfballer is offline
Ik vind dat er bij mij in het team echt geen sprake is van zwakkere dames. Iedereen heeft in zijn vak zijn eigen rol, de een een wat belanrijkere dan de andere, maar zonder steun kom je nergens! Korfbal 4 ever!

xx
Oud 14-12-2003, 21:04
Luego
Luego is offline
Citaat:
korfballer schreef op 14-12-2003 @ 14:43:
Ik vind dat er bij mij in het team echt geen sprake is van zwakkere dames. Iedereen heeft in zijn vak zijn eigen rol, de een een wat belanrijkere dan de andere, maar zonder steun kom je nergens! Korfbal 4 ever!

xx
ik denk dat dat wel verschilt van vereniging tot vereniging. helaas, nog steeds.
meervogels is niet de kleinste vereniging, waar ik jaren heb gespeeld (ovvo) draaiden de dames ook niet 'mee' maar dames en heren waren gelijkwaardig.
alleen in lagere teams zie je toch al vaak dat alle goals worden gemaakt door heren....
bij die clubs uit dorpjes is het ook wel vaker, dat ze dan bijv. 2 goede heren hebben en de rest van het daaromheen bouwen.

ik zeg niet dat het altijd zo gaat, maar dit is wat ik toch wel vaak zie.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 15:09
Eend
Eend is offline
Damn

Het is geen leuke sport omdat je geen lichamelijk contact mag hebben? Alsof wij vrouwen graag in elkaars tieten lopen te grijpen

Ik zit zelf dan al 13 jaar op korfbal en vind het nog steeds leuk. Onze vereniging is echt zo'n familie clubje, hijs niet heel groot, maar wel gezellig.

Ik vind op zich korfbal 10x zo beter als voetbal. Dat trieste geram tegen elkaar aan en dan maar zeggen dat ze tegen zinloos geweld zijn...hmmjah...

Wat ik ook vind is dat de korfballers die echt in topteams spelen er geen of weinig geld voor krijgen en wat zie je gebeuren? Een veel gezelligere wedstrijd dan een stel voetballers die elkaar constant neer lopen te leggen en al die rode kaarten die de scheids geeft. Omdat voetballers weer zoveel duizend euro ervoor krijgen...beetje triest.

Wat ik ook heel gezellig vind is dat we samen spelen met jongens en er zijn ook heus wel goeie jongens hoor. Ik vind het een beetje dom om te zeggen dat het de eer van de man kraakt. Nee, Hockey is beter
Het is juist leuk om met jongens te overleggen in een team, omdat je dan op hele verschillende manieren kunt spelen, omdat meisjes vaak heel ruimdenkend zijn en de mannen meer van de acties zijn kun je op een goeie samenspelende manier doelpunten maken.
vaak hebben korfballers ook een veel grotere conditie dan voetballers, omdat je veel tempowisselingen moet maken, dat vermoeiender is voor je lichaam en dan maakt het niet uit of je in een klein of een groot veld speelt. Op een klein veld moet je 10x zo hard werken om het voor elkaar te kunnen krijgen.

Ik vind altijd de voetballers de watjes. Gewoon hun houding en zo. Ik vind mensen die hockey spelen nog normaler. Misschien omdat ik nogal tegen onnodig lichamelijk contact ben. Bij korfbal mag je heus wel contact met elkaar maken hoor, als je elkaar maar niet neerlegt oid. Maar als je iemand per ongeluk tegen zn benen aanschopt, word je tenminste niet gelijk door het halve team in elkaar geragt. Dan zeg je gewoon "sorry" en dan speel je verder. Vaak is de band met je tegenstander ook gezellig. Samen over andere teams roddelen en zo

Ik vind korfbal gewoon iets gezelligs hebben. Zeker in de zaalperiode als je met zn allen lekker in de zaal zit. Soms speel ik wel 3 wedstrijden op een dag Maar dan allemaal bij een ander team. Ja, ben dan wel moe, maarja, je moet gewoon je energie goed verdelen

Vaak als je als team langzaam speelt aan het begin en dan opeens de snelheid gaat gebruiken, staat je tegenstander nog te slapen
Het is ook gewoon een leuke sport om nieuwe dingen te verzinnen om je medespelers het scoren makkelijker te maken of zo
Oud 16-12-2003, 15:11
Eend
Eend is offline
Citaat:
korfballer schreef op 09-12-2003 @ 17:22:
hoi!

ik speel al 9 jaar korfbal bij de meerogels in zoetermeer en kan echt niet meer zonder! Het hele weekend breng ik door in de zaal of op het veld en het is altijd super gezellig daar!

Kom een keer gezellig kijken en ontdek hoe leuk het is

xx
daar heb ik wel es tegen gespeeld Ik zelf zit bij gemini
Oud 16-12-2003, 15:24
Eend
Eend is offline
Korfbal en basketbal is totaal verschillend. Je hebt verschillende tactieken, het veld verschilt en de lengte vaak ook...

Ik korfbal dan, maar vind basketbal ook leuk, ik maakte altijd de ringloze driepunters met gym en zo
Ik denk dat basketballers goed kunnen korfballen en korfballers goed kunnen basketballen, maar het blijft een andere sport.

Om nou te zeggen dat er kakkers bij mij op de vereniging zitten? Nee...sorry, kmoet jullie teleurstellen. Wel moet ik toegeven dat er van die huppeltrutjes op sommige verenigingen zitten waar je niet goed van wordt. Maar dat ligt niet aan de sport, dat ligt aan de opvoeding van de ouders

Dat achteloze gezeik over wat nou leuker is. Daar kun je niet over oordelen, het zijn geen feiten, het zijn allemaal meningen en die doen mij zowiezo geen ene reet Als ik nu als kakker bekend sta, fijn, denk maar zo. Negeer me maar gelijk, zet me op je negeer lijst. Wie zielig is moet zich ook zo gedragen
nee, maar gewoon, korfbal VIND IK een leuke sport. Andere sporten zijn ook wel leuk hoor, maar ik ben met korfbal opgegroeit. Mijn neef is Nederlands kampioen geweest in de A-jeugd en dat soort dingen. Het zit bij mij in de familie. En dat is ook weer bij alle families anders. Mijn familie is korfballer, maar de andere familie meer voetbal, who gives a fuck?!

Doe gewoon niet zo zielig om elkaar af te kraken omdat je op korfbal zit oid. Van die trieste houding van de mensen van tegenwoordig ben ik niet gedient Ga nou maar fijn met zn allen de mensen die golfen afzeiken
Oud 21-12-2003, 13:08
korfballer
korfballer is offline
ja precies, ik weet ook niet beter dan dat ik op korfbal zit. Ik heb er nog nooit over nagedacht om maar een andere sport te gaan doen... Ik denk trouwens ook dat korfballers goed kunnen basketballen maar ik denk niet dat basketballers goed kunnen korfballen. Het feit dat je niet mag lopen met de bal is voor ons heel normaal maar voor hun is dat moeilijk aan te wennen...

xx
Oud 21-12-2003, 13:51
Freestyler*
Freestyler* is offline
Korfbal is wel leuk om te doen.
maar ik vind het niet zo'n geweldige sport

Ten eerste heb je al zo'n wereldje met vaak een bepaalde sfeer
het is niet zo makkelijk uit te leggen
maar ook dat vaak iedereen met iedereen heeft gehad en vreemd gaat met weer een andere korfballer

Ten tweede zijn er heel veel, en ook nog eens subjectieve, regels die derhalve moeilijk te handhaven zijn. Vaak bepalen scheidsrechters de wedstrijd.
Oud 21-12-2003, 16:30
Verwijderd
1. het feit dat jongens en meiden samen moeten spelen, (maar niet samen een kleedkamer mogen delen.)

2. het feit dat jongens worden gehinderd door de vrouwelijke onmacht in sport

3. het afschuwelijke 'zesje' wat je moet gooien.

4. teamspel

Dat zijn mijn redenen dat ik het wel enigzins aan de homofiele kant vindt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten