de wilde verhalen die ik heb van mijn nachtelijke wandelingen

een ervaring op zich afgezien van het kunstzinnige.
Citaat:
Natuurlijk is dat geen nuttige opmerking. Het is zo simpel om te zeggen 'kom, laten we het legaal maken' dat kan gewoon niet werken. en logisch. waarom denk je dat mensen ilegaal graffiti zijn gaan spuiten? omdat hun geen beperkingen willen in hun kunst. en wat denk je dat er gebeurt als je het legaal gaat maken? inderdaad, dan krijg je beperkingen. denk je dat de overheid het toelaat dat er op een overheidgebouw een politiek protest gespoten staat? natuurlijk niet. als je het legaal gaat maken zal alles wat de graffiti kunst mooi maakt verdwijnen. Graffiti artiesten hoeven ook geen respect van ons het zou hun een worst zijn wat wij van hun creaties vinden. ze willen alleen respect binnen hun scene. je hoeft graffiti's niet mooi te vinden maar dat hoeft ook niet. het is kunst van de straat die overal is en blijft dat is juist het ruige eraan. die mensen zijn rebels en hebben grotendeels helemaal geen zin om legaal te gaan spuiten.. je moet het helemaal andres bekijken...
|
haha wat lul je uit je nek jongen? je beredenatie slaat kant noch wal. Er is een wezenlijk verschil tussen ECHTE graffiti masterpiece Kings en graffiti tag/throwup/sticker toys, namelijk hun motivatie. Er zijn schrijvers die het alleen maar legaal doen en voor zichzelf zodat ze het beste uit de graffiti stijl kunnen halen, waardoor ze ook faam krijgen. En er zijn schrijvers die alleen faam willen door zo snel mogelijk hun taggie/naam zetten zonder ook maar iets innovatiefs in hun werk, die zijn jammergenoeg in de meerderheid. Die groep verpest het ook voor de kleine groep Kings die echt iets willen verwezenlijken, door overal hun kut taggie te zetten wat er niet uit ziet.
Overigens, ik zeg ook helemaal niet dat het legaal moet zijn, maar dat het meer gedoogd moet worden, in de zin van, meer legale lege plekken. Zoals langs bouwterreinen waar die vreselijke houten schotten staan en op lege muurtjes in parken. Nu mag dat bijvoorbeeld niet, maar doen schrijvers het wel, dus krijg je van die lelijk snel opgezette dingen. EN ik zeg ook niet dat het OVERAL mag.
Citaat:
als je het legaal gaat maken zal alles wat de graffiti kunst mooi maakt verdwijnen
|
en uit deze zin kan ik opmaken dat je niet weet wat echt mooi is aan graffiti. het beste is altijd legaal gedaan. de leukste/spannendste zijn illegaal.