![]() |
||
Citaat:
"agressieve muziek om uit je bol gaan" "duivelse muziek" ![]() maarok, 15 jarigen mogen toch helemaal niet BINNEN in een discotheek?
|
![]() |
|||
Citaat:
Die posters zagen d'r niet lekker uit, vond ik. Maar goed. En btw, agressief kun je op twee manieren opvatten. Ik weet niet welke hier van toepassing is. Citaat:
|
Waaraan het kind is overleden, weet de politie niet. Dat zoekt het Forensisch Instituut in Rijswijk uit. Het kan zijn dat ze gestorven is door het gebruiken van te veel xtc-pillen. Een andere mogelijkheid is dat de samenstelling van de door haar gebruikte pillen haar fataal werd.
De politie wil graag weten van wie de Belfeldse de xtc gekocht heeft en wanneer. Diverse bezoekers van het feest worden daarover ondervraagd. Discotheek Peppermill en het evenementenbureau Rige in Spijkenisse, waarmee de disco de party organiseerde, hoeven zich geen verwijten te maken, vindt politiewoordvoerder Bert Boosten. ,,Het feest verliep rustig én conform de afspraken die we maakten over veiligheid en de controle op drugs.'' Stelregel is dat wie door de beveiliging betrapt wordt op het meebrengen van drugs ze moet afgeven bij de ingang, vertelt Sven Otten. ,,We hanteren een zero tolerance-beleid. Geen soft- en harddrugs in de zaak.'' Wie meer dan zes xtc-pillen bij zich heeft, wordt overgedragen aan de politie. Dat gebeurde tijdens de raveparty met twaalf personen. Aldus het Limburg dagblad. Vollegig artikel www.limburgsdagblad.nl
||
Citaat:
||
Citaat:
http://www.limburger.nl/Pagina/0,709...30825-,00.html
||
Citaat:
|
![]() |
Er is toch nog niets duidelijk over de hoeveelheid van pillen ze had geslikt?? De 1 zegt minimaal 8 en haar vriendinnen beweerde dat ze er zelfs meer had geslikt.. Dat zou volgens mij nog moeten blijken uit autoptie ofzo.. OF was dat al bekend en was het dus 5?
Naja, iig, ik vind het zoiezo lomp dat een 15jarige chick ff 5 (ongeveer) pillen naar binnen giet..
||
Citaat:
![]() Uit het LD van vandaag: Stiefvader Chloé waarschuwt ouders Belfeld/Reuver - De vijftienjarige Chloé van Hontem uit Belfeld overleed zaterdagochtend na het slikken van xtc-pillen in de Heerlense discotheek de Peppermill. Ze had haar ouders niet verteld waar ze heenging. Haar stiefvader wil nu ouders waarschuwen voor de gevaren waar hun kinderen zich in begeven. ?Ook al krijgen we Chloé er niet mee terug.'' 'Als ze ons niet binnenlaten, wat doen we dan? Dan gaan we maar gewoon weer terug naar huis.' Chloé van Hontem (15) uit Belfeld en haar vriendin Kim (17) uit Reuver maakten die afspraak terwijl ze vrijdag in de rij stonden voor de Peppermill. Maar de meiden werden vluchtig gefouilleerd en mochten snel doorlopen naar de Mega Rave Party. Chloé overleed in de vroege ochtend aan de gevolgen van xtc-gebruik. Bij de ouders in Belfeld hangt het verdriet in de lucht. Zonneschermen hangen laag om de hitte uit het huis te houden. ,,Mijn doel is om alle mensen te waarschuwen'', zegt Chloé's stiefvader Raymond Barth. ,,Ouders weten niet in welke gevaren hun kinderen zich begeven.'' Vriendin Kim van Chloé lijkt haar emoties redelijk onder controle te hebben. Ze vertelt over de bewuste avond waarop ze met een paar vriendinnen naar de raveparty in Heerlen vertrok. Van een andere vriendin had Chloé op haar slaapkamer vooraf vijf xtc-pilletjes gekregen. Kim wist daar niets van. Vervolgens waren ze met een groep met de auto naar Heerlen vertrokken. Naar 'het grote feest' zoals Chloé er met haar vrienden over sprak. Tegen haar ouders had ze verteld dat ze naar een Heldense discotheek zou gaan en vervolgens zou slapen bij haar hartsvriendin Kim. Maar in werkelijkheid experimenteerde ze die avond met xtc. Eerst slikte ze twee pillen, vertelt Kim, maar die hadden blijkbaar weinig effect. Daarna nam ze in stappen de resterende drie pillen. Kim verloor haar even uit het oog. ,,Toen ik haar weer tegenkwam, vertelde ze dat er 10,5 had genomen. Maar dat heb ik zelf niet gezien.'' Dus aantal pillen 10,5 ![]()
||
Citaat:
Ikzelf heb in de horeca gewerkt bij studenten en studenten moesten hun pasje laten zien. En dat deden ze niet automatisch, maar moest ik - hoe vervelend ook - het iedere keer weer aan hun vragen. En dat ging dan slechts om korting. Het is mijn inziens best mogelijk om iedereen te controlleren. En het zal heus niet iedereeen zijn, want iemand die er duidelijk 35 jaar uitziet, zullen ze niet controlleren ![]()
||
Citaat:
Tsja, je weet niet wie de waarheid spreekt. Kim hoeft het preciese aantal niet te weten (kan ze niet), maar Cloe kon dat misschien ook niet in haar toestand op dat moment.
||
Citaat:
Vandaar ook de ![]() ![]() Dat denk ik vooral na het zinnetje Kim verloor haar EVEN uit het oog. Knappe meid als je dan 5,5e pil naar binnen mikt ![]()
|
Verwijderd
|
Wat ik niet snap (ik lees de telegraaf he, dus mijn excuses als ze mij verkeerde info hebben verschaft), ze neemt ze voor de 1e keer (wat ze wist niet dat het soms een uur duurde voor ze werken), en wil meteen reactie. Als die niet komt, slikt ze er nog een hoop bij... ik weet niet maar als je iets voor de eerste keer gaat doen, zoek je er dan geen info over, en ga je dan meteen een hele hoop van die dingen inslikken? Ik toch niet, maar misschien ben ik zo gek om dat wel op te zoeken igv.
En dan die ouders: we hebben haar ooit betrapt met een sigaret: 2 maanden huisarrest en internetverbod... snappen ouders nu nog altijd niet dat extreem kort houden het tegenovergestelde effect heeft? En ze zou beïnvloed zijn door iemand van internet... wel erg beïnvloedbaar dan, die mensen ken je niet eens, wat ga je je daar druk over maken... of ben ik nu weer een apart geval? Zul je zien hebben we weer een stroom van internetverboden door die onzinnige opmerking. |
![]() |
||||
Citaat:
Da's geen verschil bij waar ik heb gewerkt. Citaat:
16 denk ik nog wel (da's ook nog minderjarig). 18 misschien niet. Omdat bij 18 jaar eerder t "eigen schuld dikke bult"-gevoel sterker overheerst. Nu - met 15 - is er blijkbaar niet goed op haar gelet geweest. Een 15-jarige kan op veel gebieden erg volwassen zijn; maar op veel gebieden ook nog niet (ook 18 jaar en ouder, maar daarvan wordt gewoon verwacht dat ze zich volwassen gedragen). En juist om de 15-jarige te beschermen zijn er dergelijke regels in het leven geroepen. Ik weet van die discotheek dat ze t nooit nauw hebben genomen met leeftijdsregels. Echter, een neef van mij is een keer buiten de deur gehouden vanwege zijn Turks uiterlijk. ![]() ![]() Citaat:
Ja, of t gevoel hebben gehad alsof ze d'r 10,5 had geslikt.
||
Citaat:
||
Citaat:
Die andere tabletten heeft ze in de discotheek gekocht. Iedere vijftien meter stond iemand die pillen verkocht. En ze waren ook niet duur. Voor één of twee euro kon je al pillen kopen. Op het laatst zat zeker driekwart van de aanwezigen onder de pillen. Er waren bijna geen normale mensen meer. De politie en de bewaking deden er niets aan.'' Het gaat daarna snel bergafwaarts met Chloé. Ze ziet er slecht uit. Hoewel ze zich kiplekker voelt, adviseert een aanwezige fotograaf dat ze zich meldt bij de EHBO-post. Volgens Kim komen ze daar om half twee aan. Chloé hallucineert dan al flink. Kim mag niet mee naar binnen. Toch glipt ze even langs de bewaking. ,,Ik heb nog tegen haar gezegd dat ik van haar hou, en ben weer weggegaan. Ze hebben haar bijna twee uur laten liggen. Pas om half vier werd ze opgehaald door de ambulance.'' Die bracht haar ijlings naar het ziekenhuis waar doktoren vergeefs probeerden haar leven te redden.
|
Misschien wel waar, maar ik vind het toch een beetje lullig om meteen te zeggen 'dan had ze er maar niet mee moeten beginnen'. Want er zijn hier heus wel mensen die zelf ook wel eens iets geslikt hebben.
Ok, als het waar is dat ze een leverprobleem had en ze wist dit of als ze 11 pillen heeft genomen is dat idd niet erg slim, maar volgens mij zijn dat eerder roddels dan waarheid. Alcohol en andere drugs nuttigen lijkt me ook niet erg slim tijdens het gebruik, alhoewel het met mate soms wel kan. Ikzelf heb weleens XTC op en ik had toen echt genoeg aan 3 kwart pil, toen ging mn hart nl al vet tekeer. Je moet gewoon, voordat je er aan begint, weten wat die drugs met je doet en hoe het werkt. Zo werkt het bijv. pas na een uurtje ofzo, afhankelijk van hoe vol je maag nog zit...en dan heeft het geen zin er 11 te nemen, dan slaan ze gewoon na een uur allemaal tegelijk in en tja....dan kun je weleens dood vallen lijkt me...11 is nie echt gezond. Dus niet meteen na een half uur denken...shit het werkt niet ik neem er nog 1. Maarja, soms heb je domme vrienden of een dealer die zeggen 'werkt het niet? Neem er nog een paar'. Tja en als je dan naief bent en van de werking niet veel af weet....informeer je daarom goed vantevoren zou ik zeggen. Ikzelf zal niet snel XTC meer gebruiken, je weet idd nooit wat erin zit en ik hoor verhalen over dat het in 1 keer al fout kan gaan (psychose bijv, blijvende verlaagde seotonine e.d) |
![]() |
|
Oeps sorry, had alleen de eerste pagina met reacties gelezen waarin vooral veel eigen schuld dikke bult verhalen stonden en net pas de 2e pagina.... blijkbaar heeft ze er dus wel ongeveer 10 gebruikt...tja das gewoon dom natuurlijk. En men had misschien beter op haar moeten letten, maar dat houd je toch niet altijd tegen, die dingen kunnen toch gebeuren...pubers zijn er immers om tussen de regels door te glippen....
|
![]() |
|
![]() |
naar mijn mening heeft iedereen schuld aan dit drama;
- peppermill; omdat de leeftijdscontrole blijkbaar niet goed werd uitgevoerd. als je echt een minimumleeftijd hanteert, laat mensen dan gewoon hun ID tonen wanneer ze binnengaan. dat kan gemakkelijk op het moment dat ze hun kaartje afgeven.. - de ouders; door hun dochter 'strak' te houden en (denk ik) geen voorlichting te geven over drugs/drankgebruik....weet het meisje ook niet wat kan / wat niet kan, en zijn dingen die niet mogen juist extra spannend om te doen (zoals pilletjes slikken) - t meisje zelf; elk normaal denkend mens weet gewoon dat het onverantwoordelijk is om 10,5 pillen naar binnen te tikken binnen een kort tijdsbestek ja, en als ze dan ook nog een afwijking aan bijvoorbeeld dr lever heeft, waardoor de giftige stoffen niet goed afgebroken konden worden, dan zijn het gewoon al die dingetjes samen die helaas bijgedragen hebben tot de dood van dit meisje. sad but true ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Ze blijken er wel over gesproken te hebben. Vaak is het echter wel zo dat ouders te weinig afweten van wat voor een drugs er op de markt is en/of populair is en wat t inhoudt. Voorlichting ook voor ouders zou ook goed zijn. Citaat:
Er, ja. Maar ze voelde niks in het begin. En dan dacht ze zeker dat ze maar paracetamolletjes aan t slikken was. ![]() Die fout wordt vaker gemaakt dan je denkt (gelukkig echter eerder met onschuldigere zaken als spacecake). Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Dus...
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Laatste album downloads. P.:NTIL | 500 | 07-06-2008 03:25 | |
Muziek |
Dump de playlist mmuddy | 83 | 17-06-2004 00:06 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Muziek |
verukkelukkullukke 715 Kellie | 39 | 27-12-2002 23:25 | |
Muziek |
Welke bands allemaal in jou playlist? MazeMouse | 64 | 13-12-2002 19:25 | |
Drugs & Alcohol |
Flippen! Junkfood Junkie | 18 | 11-06-2002 13:19 |