Ik ben gisteren net terug gekomen van mijn 1e Turkije-vakantie en het was geweldig! Het was een reis van 1 week en ik heb 3 dagen een rondreisje gemaakt, (met een leuke gids) naar Pamukale (kalkrotsen), Fethiye (rotsdorp), een kloof, een tapijtenknoperij en we hebben een moskee bezocht. Turkije is echt een supermooi land, we zijn door de bergen heen getrokken tijdens de rondreis en dat was echt schitterend. De laatste drie dagen zaten we vlak bij Antalya en daar hebben we lekker aan het zwembad gelegen en nog wat dorpjes in de omgeving bezocht. Daarnaast ben ik ook nog naar de Haman geweest en heb daar genoten van een Turks bad, een massage en van de sauna

De Turken zijn zeker wel aardig en beleefd, ook buiten de toeristische stadjes. In de toeristische steden wordt je alleen constant aangesproken door verkopers, ook in de tapijten knoperij hing er de hele tijd iemand om je heen met de vraag of je soms tapijten wilde kopen, beetje irritant eigenlijk. Ik heb in totaal 4 hotels gehad en die waren allen erg mooi en luxe, de obers zijn verschrikkelijk aardig en je kan veel lol met ze hebben. Er zaten in ons hotel echt enorm veel Russen, maar eigenlijk was dat niet echt een minpuntje, wij hebben veel lol om ze gehad. Het weer is er ook geweldig (al hoewel ik 1 dag regen heb gehad!). Het enige minpuntje is de Turkse keuken, die staat mij niet echt aan, maar smaken verschillen natuurlijk. Al met al kan ik zeggen dat ik echt een fantastische week heb gehad, de cultuur, de natuur, alles heeft echt enorme indruk op me gemaakt en ik ben er zeker van dat ik hier nog vaker ga terug komen!