Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ik was van plan een heel stuk te gaan schrijven, maar je zegt eigenlijk alles al wat ik wilde zeggen.
||
Citaat:
onmiskenbaar hema worst, een eind aan alle pijn supervette hema worst, laat het zo maar zijn. revolt - hema worst ![]()
||
Citaat:
Maar pop is geen term voor een bepaald genre muziek. Is iets populair, dan is het pop. Eminem is pop. Linkin Park is pop. Avril lavigne is pop. Frans bauer en Queens of the Stone Ages zijn dat ook. Overtuig me maar met een betere definitie van pop, dan ga ik daar misschien wel in mee. Waarom ik vind dat Norah Jones wel (Vocal) jazz is, hoef ik niet te herhalen. waarom denk jij dat het dat niet is? |
![]() |
|
![]() |
Ik ga niet alles lezen maar er was iemand die zei dat als Billie Holliday/Diana Krall enz jazz is zij het ook is maar dat is het niet wat ze maakt.
Zo lekker onderbouwd, sorry maar hmm ga dingen geen naam geven als je niet weet wat die naam precies inhoudt.
|
Het is gewoon erg vreemd als mensen zeggen dat het geen jazz is omdat ze in een paar nummertjes wat andere invloeden heeft. Als Billy Holiday nummers met Soul-artiesten maakte, was ze dus opeens ook geen echte jazz artieste meer?
Vaag. Of je het goed vindt is natuurlijk persoonlijk, maar het is gewoon jazz. Lees nou gewoon maar de stukjes van Armadillo1429 en als je er iets tegen in te brengen hebt en het kan onderbouwen, leef je uit.. tot nu toe heeft nog niemand dat gedaan. "het is zo" is niet bepaald een overtuigend argument... Luister eens naar Peace van Norah Jones.. en zeg me dan wat dat is als het geen jazz is...
Laatst gewijzigd op 02-03-2004 om 20:59. |
![]() |
|
![]() |
Ok een kenmerk van een jazznummer is dat het op accoorden (en puur op accoorden) gebaseerd is, niet op een melodielijn. Als iemand alleen de accoorden van een jazznummer speelt, dan kun je het nummer (ende melodie) daar uit herkennen. Met een gewoon nummer, uit een ander genre, heb je geen flauw idee welk nummer het is wanneer je enkel de accoorden hoort.
||
Citaat:
http://www.apassion4jazz.net/jazz.html als je daar even leest zie je dat het om geluidskleur gaat, ritme, improvisatie en daarmee het evolueren van een nummer per optreden. Aangezien norah jones met gerenomeerde jazzartiesten optreedt gebeurt dat ook.
|
![]() |
En een standaardkenmerk van een jazznummer is dat het aande accoorden te herkennen is
![]() En die improv. valt ook heel erg mee, wanneer hoor jij improv van haar haar band? Wanneer hoor jij echt improv van haar? ok beetje backfrazing soms... misschien zelfs ooit frontfrazing maar dat valt ook heel erg mee... het klinkt jazzy, de stijl is wel jazzy. Het is geen jazzmuziek.
||
Citaat:
Je kan heel fijn met technische termen gooien, ik heb massa's aan jazz, luister het al sinds mn 8e ofzo (mn pa was er verslaafd aan, ik heb al zn platen, bergen mp3's).. jazz is voornamelijk een gevoel, de warmte.. en ja, ze heeft wat nummers die geen pure jazz zijn, maar over het algemeen is het dat wel. Als ik met jazzartiesten jazz maak, maar ik heb ook wel eens iets anders gedaan, maakt dat het minder jazz?
|
![]() |
Nee maar haar album kun je niet gewoon jazz noemen. Gewoon omdat het geen pure jazz is,het heeft er veel van maar ik denk niet dat je het zo in een hokje kunt proppen. En dat jij het al heel lang luistert doet er verder niet toe maar goed het maakt ook echt verder niet uit ik vind het alleen irritant als mensen iets als een feit neerschrijven terwijl het geen feit is. Als jij het als jazz wil zien, dan zie jij het lekker als jazz. Als je ervan kunt genieten, mooi zo. Doe ik ook
![]()
||
Citaat:
Niet ieder nummer is jazz nee.. maar pure jazz, dat is helemaal een lastige discussie.. zoek het maar op, officieel moet je voor pure jazz een behoorlijk grote band hebben.. terwijl ik dat ook onzin vind. Ik vind haar album, op 1 nummer na, jazz.. incl. de onderbouwing die ik net al gaf..
||
Citaat:
daarvoor is warmte nodig.
|
![]() |
mijn reactie was gebaseerd op dit stukje: Jazz? Als Billie Holiday Jazz is, of Silje nergaard, of Diane Reeves, of Cassandra Wilson, of Diana Krall... dan is Norah Jones dat ook.
Dat vind ik onzin. Bovendien kun je die artiesten ook niet vergelijken vind ik maar goed, dat is weer iets anders. Maar goed, het maakt verder ook niet echt uit ofzo, was ook niet naar bedoeld oid, vond het alleen onzin.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind haar ook geen jazz-zangeres...iemand voor me zei het al...ze mist iets in haar stem om een 'true'e jazz-zangeres te zijn. Tis meer een categorie Karen Carpenter of Carly Simon of zo.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
901 saaie topics! #901 Dark Phoenix | 500 | 08-03-2010 01:14 | |
De Kantine |
Ctrl + V #68 of 69, dat is de vraag PixelDansje | 500 | 04-04-2008 23:18 | |
Muziek |
Dump de playlist mmuddy | 83 | 17-06-2004 00:06 | |