Oud 01-11-2004, 15:49
zeep007
zeep007 is offline
Ik heb dit mijn opa meegemaakt. We wisten dat het de laatste keer was dat het grootste deel van de familie hem zou zien.
Hij voelde zich goed, was actief en praatte veel.
Ik heb toen naast hem gezeten en hij vroeg veel over mn toekomst, ik vertelde zoveel ik kon. Wat herinneringen opgehaald en eigenlijk met de hele familie een hle gezellige dag gehad.

Toen kwam het afscheid. Ik zei "doei opa"... meer niet...
Daarna stond ik in deuropening met het besef dat het in eens de laatste keer was, ik keek hem aan, ik zwaaide terug, hij ook...
ik ging weg, en heb buiten de deur flink staaan janken, ik woude dag niet verpesten. 3 dagen later was ie dood.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2004, 17:24
Lotte
Lotte is offline
Ik zou niks kunnen zeggen. Mijn vroegere oppas heeft nu ongeneeslijke kanker en ik zou denk ik niks uit mijn strot kunnen krijgen. Beetje raar om dan te gaan praten over die goede oude tijd die ze gaat missen. Net alsof wat er gaat gebeuren heel slecht en eng is. En ik ben ook gewoon onder de indruk van wat er allemaal zomaar gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 18:07
dragonstorm
dragonstorm is offline
als het een belangrijk iemand is, alles zeggen *volledig eerlijk* wat je ooit had willen zeggen
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 18:16
willemiserniet
willemiserniet is offline
Oke, ik heb het zelf nooit meegemaakt,, maar ik denk er 'zijn' veel meer betekend dan iets zeggen, zelf verw8 ik dat ik geen woord kan uitspreken rond zo'n gebeurtenis,,,
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 21:17
Lilything
Lilything is offline
Ik heb het wel meegemaakt. Niet aan het eigenlijke sterfbed, maar wel een aantal dagen ervoor. Bij twee mensen meegemaakt zo. Ja wat zeg je dan.....

Ligt eraan hoe 'helder' ze nog zijn. Vaak probeer je je huilen in te houden, want dan ben je de ander meer tot troost. Het is moeilijk om te horen te krijgen "leef je leven, het is zo kort"

Over een tijdje ga ik het weer meemaken, dat is nu al bekend. Ik weet niet hoe het zal gaan. Het is pijnlijk en moeilijk.....maar een echte vriendin of zus/ broer heb k nog nooit begraven.....

meer ouders van mijn ouders en broers zussen ervan......maar maar twee van zo dichtbij meegemaakt....
Oud 02-11-2004, 21:24
Iveauh
Iveauh is offline
hoort dit niet op psychologie ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten