Oud 30-06-2011, 11:28
Verwijderd
Citaat:
ik heb straks een date met mijn moeder die ik al 2,5 niet fatsoenlijk heb gesproken, spannend
oeh. succes
Advertentie
Verwijderd
huhu quis
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
ik heb straks een date met mijn moeder die ik al 2,5 niet fatsoenlijk heb gesproken, spannend
Doe haar de groeten!
Oud 30-06-2011, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Oeh, succes!
Citaat:
oeh. succes
hihi danku!
Citaat:
Doe haar de groeten!
Oud 30-06-2011, 11:33
Rationeel
Rationeel is offline
wij hebben mccain ovenfrieten!
Verwijderd
die kat van ons lijkt echt op een hond. Krijgt ze een stukje boterhammenworst van mijn moeder, neemt ze het in haar bek loopt ze ermee naar de mat als een hond. gaat ze met een poot omhoog zitten. Pakt ze het op, kouwt en spuugt het uit en loopt weg.

ow, shit ze is op tafel gesprongen en eet het vlees van mijn boterham af. Raar beest.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ok. Die zijn lekker! MiBe naamzoek.
Oud 30-06-2011, 11:34
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Zijn die niet een beetje taai?
Oud 30-06-2011, 11:37
Verwijderd
Hmmm, ik heb nu twee paragrafen van samen 4260 woorden wat geldt als ongeveer 9 pagina's. Hmm hmm hmmm. Misschien toch maar wat voorbeelden schrappen.
Oud 30-06-2011, 11:42
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
De één is slim, de ander dom.
Nou zeg
Als je zó ontzettend 'slim' bent, leg het dan ook even uit?

Citaat:
ik heb straks een date met mijn moeder die ik al 2,5 jaar niet fatsoenlijk heb gesproken, spannend
Citaat:
Oeh, succes!
Succes ja!
Citaat:
Hmmm, ik heb nu twee paragrafen van samen 4260 woorden wat geldt als ongeveer 9 pagina's. Hmm hmm hmmm. Misschien toch maar wat voorbeelden schrappen.
Wauw. Veel. Hoeveel worden mag je max. dan? En waar gaat het over?
Oud 30-06-2011, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Nou zeg

Succes ja!

Wauw. Veel. Hoeveel worden mag je max. dan? En waar gaat het over?
Er is geen max, maar de richtlijn is geloof ik 40 pagina's. Als je 80 relevante pagina's schrijft wordt dat niet afgekeurd, maar kan de begeleider wel een wenkbrauw optrekken en extra kritisch gaan kijken of iedere zin wel relevant is.

Laatst gewijzigd op 30-06-2011 om 12:27.
Oud 30-06-2011, 11:46
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nou zeg
Het was maar een grapje, hoor, al merk je correct op dat ik inderdaad ontzettend slim ben. Op Wikipedia kun je vast een goede uitleg vinden.
Oud 30-06-2011, 11:46
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Er is geen max, maar de richtlijn is geloof ik 40 pagina's. Als je 80 relevante pagina's schrijft wordt dat niet afgekeurd, maar kan de begeleider wel een wenkbrauw optrekken en extra kritisch gaan kijken of iedere zin wel relevant is.
Het gaat over verschillen en overeenkomsten in de rapportagestijl van de Nationale ombudsman en de gemeentelijke ombudsman.
Ja, max/richtlijn dat bedoelde ik .
Hmn ja snap ik. Oké ik snap waar het over gaat, maar is het 'gewoon een verslag' of een profielwerkstuk?
Oud 30-06-2011, 11:47
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nou zeg
Je zou zeggen dat mensen die opgegroeid zijn in het internettijdperk het vanzelfsprekender zouden vinden iets zelf op te zoeken.

Maar goed, een atheïst gelooft niet in een god, en een deïst gelooft in een niet-specifieke, niet-interventionistische god.
Oud 30-06-2011, 11:48
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Hmn ja snap ik. Oké ik snap waar het over gaat, maar is het 'gewoon een verslag' of een profielwerkstuk?
En hierom is het dus handig om op het forum je leeftijd te vermelden.
Verwijderd
ik geloof tegenwoordig nergens meer in.
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Het was maar een grapje, hoor, al merk je correct op dat ik inderdaad ontzettend slim ben. Op Wikipedia kun je vast een goede uitleg vinden.
Dan was het een te serieus grapje .
Ja ik weet het al bijna. Ik weet dat het ene (atheïst of deïsst) gelooft dat god niet bestaat, en dat het andere gelooft dat god de wereld wel heeft geschapen(zoiets), maar dat ie zich er niet meer mee bemoeit. Dat heb ik geleerd. Maar welke is welke?
Oud 30-06-2011, 11:49
Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar goed, een atheïst gelooft niet in een god, en een deïst gelooft in een niet-specifieke, niet-interventionistische god.
Oud 30-06-2011, 11:49
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Je zou zeggen dat mensen die opgegroeid zijn in het internettijdperk het vanzelfsprekender zouden vinden iets zelf op te zoeken.
.
Ja doe ik meestal ook wel hoor. Maar ik wist dit al bijna, ik wist alleen niet welke welke was/is.
Oud 30-06-2011, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Het is mijn afstudeerscriptie.
Tof dat je als scholier snapt/zegt te snappen waar het over gaat though.

Citaat:
En hierom is het dus handig om op het forum je leeftijd te vermelden.
Ja ik merk het. Ik neem mijn bekendheid hier iets te makkelijk aan.
Oud 30-06-2011, 11:51
Verwijderd
Propedeuse binnen en inschrijvingen geregeld.
Oud 30-06-2011, 11:52
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Het is mijn afstudeerscriptie.
Tof dat je als scholier snapt/zegt te snappen waar het over gaat though.
.
Dankje . Njah grote lijnen dan, niet heel specifiek ofzo (over dat ombudsmanding). Er zijn er zelfs, die ik ken, mensen van mijn leeftijd die niet eens weten wat een profielwerkstuk is .
Oud 30-06-2011, 11:52
Verwijderd
Ik heb nu 55 pagina's als je uitgaat van 500 woorden p.p. En ik moet nog twee hoofdstukken. Auw.
Oud 30-06-2011, 11:53
Verwijderd
Weet je wat nog erger is: denken dat in red bull stieren plas inzit en dat je daar zwanger van kunt worden als je het opdrinkt.
Oud 30-06-2011, 11:54
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja doe ik meestal ook wel hoor. Maar ik wist dit al bijna, ik wist alleen niet welke welke was/is.
Het is makkelijk te onthouden, want een van het Grieks afgeleid woord dat begint met een a, is vaak iets negatiefs.
Oud 30-06-2011, 11:54
Schrödinger
Schrödinger is offline
Mijn scriptie was vrij compact voor een TU/e-scriptie, 73 pagina's. Wel veel minder woorden per pagina.
Oud 30-06-2011, 11:55
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Weet je wat nog erger is: denken dat in red bull stieren plas inzit en dat je daar zwanger van kunt worden als je het opdrinkt.
Dat is niet erger, dat is gwn een achterlijk idee opzich al.
Citaat:
Het is makkelijk te onthouden, want een van het Grieks afgeleid woord dat begint met een a, is vaak iets negatiefs.
Oja, dankje voor het 'ezelsbruggetje'
Oud 30-06-2011, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Propedeuse binnen en inschrijvingen geregeld.
Gefeliciteerd!

Citaat:
Dankje . Njah grote lijnen dan, niet heel specifiek ofzo (over dat ombudsmanding). Er zijn er zelfs, die ik ken, mensen van mijn leeftijd die niet eens weten wat een profielwerkstuk is .
Ja nee dat bedoel ik, dat je blijkbaar weet wat een ombudsman is (toch?). Ik ken genoeg mensen van mijn leeftijd die daar nog nooit van gehoord hebt.
Maar ehh, het is dus geen profielwerkstuk he, maar het allerlaatste ding wat ik moet doen om mijn master in rechten te halen. Of begrijp ik nou weer verkeerd dat jij mij verkeerd begrijpt?
Oud 30-06-2011, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Mijn scriptie was vrij compact voor een TU/e-scriptie, 73 pagina's. Wel veel minder woorden per pagina.
Jij zat er een heel jaar aan toch? Ik heb ook veel minder woorden per pagina, want duizend voetnoten e.d., maar zo ''telt'' de uni de pagina's.
Als ik gewoon kijk naar het aantal pagina's zit ik nu op 82.
Verwijderd
Citaat:
Dat is niet erger, dat is gwn een achterlijk idee opzich al.

Oja, dankje voor het 'ezelsbruggetje'
Och dat mens hebben we meteen uitgelachen, dat kan een kleuter nog verzinnen dat dat onmogelijk is.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Jij zat er een heel jaar aan toch? Ik heb ook veel minder woorden per pagina, want duizend voetnoten e.d., maar zo ''telt'' de uni de pagina's.
Als ik gewoon kijk naar het aantal pagina's zit ik nu op 82.
Yep, ruim een jaar. Er staat 10 maanden voor, maar ik ben natuurlijk een luie lamzak. Overigens was ik de meeste tijd kwijt aan het schrijven van een computerprogramma.
Oud 30-06-2011, 11:59
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Ja nee dat bedoel ik, dat je blijkbaar weet wat een ombudsman is (toch?). Ik ken genoeg mensen van mijn leeftijd die daar nog nooit van gehoord hebt.
Maar ehh, het is dus geen profielwerkstuk he, maar het allerlaatste ding wat ik moet doen om mijn master in rechten te halen. Of begrijp ik nou weer verkeerd dat jij mij verkeerd begrijpt?
Hmn ja ik weet waar je het ongeveer over hebt als je 'ombudsman' zegt. Het woord behoort iniedergeval wel tot m'n woordenschat.
Ja ik dacht eerst van wel. Maar ik bedacht dat je vast allang van de middelbare af bent , dus dan moet het wel je studie-eind/ding zijn. En ik weet ook wat master is. Dat is toch het 'hoogste' (op universitair niveau) ? (op het engelse deel na dan)
Oud 30-06-2011, 12:00
Schrödinger
Schrödinger is offline
Hmm. Ik moet nu echt even wat "nuttige" dingen doen, voor het te laat is.
Oud 30-06-2011, 12:00
Verwijderd
Citaat:

What's to understand? You get a boner, slap her titties around some and then stick it inside her and pee. Unless you don't want to get her pregnant, then you pull it out and pee on her leg.
Oud 30-06-2011, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Yep, ruim een jaar. Er staat 10 maanden voor, maar ik ben natuurlijk een luie lamzak. Overigens was ik de meeste tijd kwijt aan het schrijven van een computerprogramma.
Bij mij staat er 3 maanden voor en ik wil niet bedenken hoe lang ik er al aan bezig ben. Ook wel uitloop door ziekte, maar toch.
En ja dat is natuurlijk het grote verschil, een masterthesis bij ons is toch vooral een literatuuronderzoek (al ben ik dan weer zo eigenwijs geweest om heel veel rapporten te toetsen en interviews te houden) en dat is toch minder werk dan echt iets uitvinden zoals een computerprogramma.

Citaat:
Hmn ja ik weet waar je het ongeveer over hebt als je 'ombudsman' zegt. Het woord behoort iniedergeval wel tot m'n woordenschat.
Ja ik dacht eerst van wel. Maar ik bedacht dat je vast allang van de middelbare af bent , dus dan moet het wel je studie-eind/ding zijn. En ik weet ook wat master is. Dat is toch het 'hoogste' (op universitair niveau) ? (op het engelse deel na dan)
Ja.
Oud 30-06-2011, 12:03
Verwijderd
Citaat:

What's to understand? You get a boner, slap her titties around some and then stick it inside her and pee. Unless you don't want to get her pregnant, then you pull it out and pee on her leg.

Oesja!!!!!
Oud 30-06-2011, 12:12
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Bij mij staat er 3 maanden voor en ik wil niet bedenken hoe lang ik er al aan bezig ben. Ook wel uitloop door ziekte, maar toch.
En ja dat is natuurlijk het grote verschil, een masterthesis bij ons is toch vooral een literatuuronderzoek (al ben ik dan weer zo eigenwijs geweest om heel veel rapporten te toetsen en interviews te houden) en dat is toch minder werk dan echt iets uitvinden zoals een computerprogramma.
Met de scriptie zelf was ik ongeveer 3 maanden bezig. Maar ik denk dat ik íets minder perfectionistisch ben dan jij.
Oud 30-06-2011, 12:15
Verwijderd
Citaat:

jaaaa cartman
Oud 30-06-2011, 12:16
Lorelei
Lorelei is offline
Het is wel gek hoe de scripties in grootte verschillen per opleiding (en universiteit). Als je bij ons de research master linguistics doet dan is 30 ects daarvan een scriptie en 15 ects een stage (met stageverslag). Terwijl als je neuroscience and cognition doet, dan schrijf je een scriptie van 7,5 ects maar doe je 2 stages voor in totaal 75 ects en schrijf je daar dus stageverslagen bij.
Oud 30-06-2011, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Met de scriptie zelf was ik ongeveer 3 maanden bezig. Maar ik denk dat ik íets minder perfectionistisch ben dan jij.
Hmm zou kunnen. Ik ben ook wel erg traag wat betreft dit soort processen. Als in, ik stop overal veel uren in, ook een kort paper kan ik niet in een avondje schrijven.
Oud 30-06-2011, 12:27
Rationeel
Rationeel is offline
mijn scriptie was 42 ects waard en ik heb het in een week geschreven
Oud 30-06-2011, 12:28
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
mijn scriptie was 42 ects waard en ik heb het in een week geschreven
Wat zijn 'ects' . En niet 'dat leer je nog wel'.
Oud 30-06-2011, 12:30
Carn
Carn is offline
Citaat:
Het is wel gek hoe de scripties in grootte verschillen per opleiding (en universiteit). Als je bij ons de research master linguistics doet dan is 30 ects daarvan een scriptie en 15 ects een stage (met stageverslag). Terwijl als je neuroscience and cognition doet, dan schrijf je een scriptie van 7,5 ects maar doe je 2 stages voor in totaal 75 ects en schrijf je daar dus stageverslagen bij.
Dat komt omdat dat laatste natuurlijk een fatsoenlijk, toepasbaar en relevant vakgebied is en het eerste wat minder
Oud 30-06-2011, 12:31
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
GOOGLE!
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Studiepunten. Een vak geeft je een bepaalde hoeveelheid ects. Hoeveel dat is, hangt af van hoe zwaar het vak is (en dan niet hoe moeilijk, maar hoeveel uur je erin moet stoppen). Een bacheloropleiding is in totaal 180 ects (dus 60 per jaar). Sommige universiteiten, zoals die van Utrecht, hebben een systeem waarin vrijwel alle vakken 7,5 of 15 ects zijn. Maar andere universiteiten, zoals in Rotterdam, hebben een systeem waarin de vakken 3 6 of 9 ects. En in amsterdam hebben ze vakken van 5 en 10 ects geloof ik. Dus dat wisselt heel erg. Maar in totaal moet je wel allemaal op hetzelfde aantal uitkomen.
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
GOOGLE!
*bang in hoekje duikt*
Maar dat is zo formeel . Wil jij het niet uitleggen schat ??
Oud 30-06-2011, 12:32
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dat komt omdat dat laatste natuurlijk een fatsoenlijk, toepasbaar en relevant vakgebied is en het eerste wat minder
Omdat de neurowetenschappen relevanter zijn, hebben ze een kleinere masterscriptie? Wat een logische gevolgtrekking
Verwijderd
Citaat:
GOOGLE!
Schreeuwende papa.
en
Citaat:
Studiepunten. + uitleg.
geduldige mama.
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Studiepunten. Een vak geeft je een bepaalde hoeveelheid ects. Hoeveel dat is, hangt af van hoe zwaar het vak is (en dan niet hoe moeilijk, maar hoeveel uur je erin moet stoppen). Een bacheloropleiding is in totaal 180 ects (dus 60 per jaar). Sommige universiteiten, zoals die van Utrecht, hebben een systeem waarin vrijwel alle vakken 7,5 of 15 ects zijn. Maar andere universiteiten, zoals in Rotterdam, hebben een systeem waarin de vakken 3 6 of 9 ects. En in amsterdam hebben ze vakken van 5 en 10 ects geloof ik. Dus dat wisselt heel erg. Maar in totaal moet je wel allemaal op hetzelfde aantal uitkomen.
Oké bedankt . Dus 1 ect = 1 studiepunt?
Oud 30-06-2011, 12:33
Carn
Carn is offline
Citaat:
en dat is toch minder werk dan echt iets uitvinden zoals een computerprogramma.
Mjah, het computerprogramma is natuurlijk het doel niet, dat doorgaans het middel om aan te tonen dat je hypothese of whatever klopt; omdat out-of-the-box software simpelweg de berekeningen niet kan maken die je zelf nodig hebt voor je onderzoek...maar helaas zit daar dus wel vaak weer n zooi tijd in.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten