Oud 24-06-2012, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Ik raad hem echt aan
Waar gaat het boek over wat je nu leest?
Ik vind dat het niet nuttig is om te weten voor je eraan begint.
Spoiler

Wel een Goethe-thema, dus. (Hij was toch van Faust?) Ze noemen Goethe ook ergens hier.
Advertentie
Oud 24-06-2012, 11:20
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja Faust is ook Goethe ja.
Oud 24-06-2012, 12:19
Lorelei
Lorelei is offline
Hm. Ik moet m'n conclusie/discussie nog schrijven en ik zit nu op de "aantal woorden" richtlijn. Dat komt wel goed.
Oud 24-06-2012, 13:33
florisbaas
florisbaas is offline
ik verveelde me vandaag zo erg.....
dus maar wezen fotoshoppen

Oud 24-06-2012, 13:41
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
ik verveelde me vandaag zo erg.....
dus maar wezen fotoshoppen

[afbeelding]
Waarom heb je dit gedaan?
Oud 24-06-2012, 13:43
florisbaas
florisbaas is offline
gewoon voor de lol
Oud 24-06-2012, 13:43
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat was ook mijn reactie.
Nee het is niet erg, maar het draagt ook niets bij aan dit topic/mijn dag.
Oud 24-06-2012, 13:45
florisbaas
florisbaas is offline
ja maar waar zou ik het dan moeten posten ?

EDIT : we hebben nu een fotoshop topic
Oud 24-06-2012, 14:11
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Hebben jullie wel eens een boek gelezen dat zoveel indruk maakte dat je zegmaar echt beïnvloed werd door het boek? Met beïnvloed alsin dat je, jn de periode dat je het las, je echt anders gedroeg/anders dacht en droomde en er steeds aan dacht enzo. Alsof het boek je overnam. ?
Ja, dat heb ik heel erg bij goede boeken. Overigens valt het anderen vaak niet op dat ik me een beetje anders voel/gedraag op dat moment. En dan probeer ik zo veel mogelijk te lezen, want dat zit ik tenminste weer helemaal in mijn eigen wereldje waarin iedereen me begrijpt (). En dan is het boek uit en blijf ik de week erna nog helemaal van slag, en dan is het over. Héél soms heeft een boek een blijvende uitwerking op mij, maar dan gaat het wel alleen over een bepaald detail.
Citaat:
Ik moet ook nog eens iets van Goethe lezen, vind ik.
Ja, ik ook. Maar dat vind ik al een tijdje.

Laatst gewijzigd op 24-06-2012 om 14:17.
Oud 24-06-2012, 14:12
Verwijderd
Ik herken ook wel wat Etmakas en Miekje zeggen, ik heb dat bij goede boeken ook. En dan wil ik inderdaad zoveel mogelijk lezen
Oud 24-06-2012, 14:21
Miekje*
Miekje* is offline
Even een blik in mijn boekenkast werpen bij welke boeken ik dat ook alweer had. Uit mijn hoofd waren dat:
Wit als melk rood als bloed - Alessandro d'Avenia
Een glas melk - Herbjorg Wassmo (niet zozeer beïnvloed, maar ik vond dat boek dusdanig heftig dat ik er 24/7 aan dacht)
De boekendief - Markus Zusak
Oud 24-06-2012, 14:24
Miekje*
Miekje* is offline
Ik had het ook bij:
De A van Anna -Tobea Brink
Boeken van Ian Maclaren (ik raak een beetje in trance door de schrijfstijl van die tijd)
De prinses die alles verloor - Shannon Hale (lang leve de uitgewerkte sprookjes)
Dit is geen dagboek - Erna Sassen (en vergelijkbare boeken)
Oud 24-06-2012, 14:26
Miekje*
Miekje* is offline
Sowieso, boeken <3.
Oud 24-06-2012, 14:36
Verwijderd
Het Uur van Lood - Rob van Erkelens
Echt mijn eeuwige favoriet.
Oud 24-06-2012, 14:41
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Het Uur van Lood - Rob van Erkelens
Echt mijn eeuwige favoriet.
Die staat bij dezen ook op mijn verlanglijstje.

Ik wil meer geld voor boeken .
Oud 24-06-2012, 14:42
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Hebben jullie wel eens een boek gelezen dat zoveel indruk maakte dat je zegmaar echt beïnvloed werd door het boek? Met beïnvloed alsin dat je, jn de periode dat je het las, je echt anders gedroeg/anders dacht en droomde en er steeds aan dacht enzo. Alsof het boek je overnam. ?
Mijn gedachten gaan een groot deel van de tijd over verhalen, dus dat komt wel vrij vaak voor. Als ik een boek lees zonder in mijn hoofd een analyse te maken, had ik het net zo goed niet kunnen lezen. Ik denk dat ik het het sterkste had bij Watchmen en de Sandman-serie.
Oud 24-06-2012, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Die staat bij dezen ook op mijn verlanglijstje.

Ik wil meer geld voor boeken .
Het is wel een depressief geheel maar HEEL MOOI beschreven

Ik ook ;x
Oud 24-06-2012, 15:03
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Het is wel een depressief geheel maar HEEL MOOI beschreven

Ik ook ;x
Ik heb een stukje gelezen ervan, ja . Ik ben erg benieuwd naar de rest.

Huhu, ik kreeg pasgeleden van mijn schoonmoeder de 'Encyclopedie van de Vrouw'. Een jaren '50-boek waarin staat hoe je als vrouw in elkaar zit, hoe de wet en regelgeving in Nederland is wat inkomsten en uitkeringen betreft, hoe je je het beste kunt kleden in bepaald gezelschap, je huis kunt inrichten, je dag kunt indelen, je man kunt verzorgen, proberen kunderen te krijgen, etc. Geniaal gewoon <3. Ik wou hem graag hebben hoor, het was geen stille hint van mijn schoonmoeder ofzo .
Oud 24-06-2012, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Mijn gedachten gaan een groot deel van de tijd over verhalen, dus dat komt wel vrij vaak voor. Als ik een boek lees zonder in mijn hoofd een analyse te maken, had ik het net zo goed niet kunnen lezen. Ik denk dat ik het het sterkste had bij Watchmen en de Sandman-serie.
Uice, had je deze:

al gezien?

Ik ben nu extreem fan van kamelen.
Oud 24-06-2012, 15:10
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Uice, had je deze:

[afbeelding]

al gezien?

Ik ben nu extreem fan van kamelen.
Ja, dit zijn het soort dieren waarvan we er meer moeten hebben.
Oud 24-06-2012, 15:11
Verwijderd

Kak
Oud 24-06-2012, 15:11
Verwijderd
Citaat:

Huhu, ik kreeg pasgeleden van mijn schoonmoeder de 'Encyclopedie van de Vrouw'. Een jaren '50-boek waarin staat hoe je als vrouw in elkaar zit, hoe de wet en regelgeving in Nederland is wat inkomsten en uitkeringen betreft, hoe je je het beste kunt kleden in bepaald gezelschap, je huis kunt inrichten, je dag kunt indelen, je man kunt verzorgen, proberen kunderen te krijgen, etc. Geniaal gewoon <3. Ik wou hem graag hebben hoor, het was geen stille hint van mijn schoonmoeder ofzo .

Hahaha Als je dat soort dingen leest snap je opeens veel meer van het feminisme Een studiegenoot van me had een boek waarvan ik de titel niet meer precies weet, maar daar stonden verschillende soorten ideeën over de hemel in en de geschiedenis daarvan enzo Best gaaf.
Oud 24-06-2012, 15:12
Turk February
Turk February is offline
Ik had gehoopt dat er een website aan besteed zou zijn, maar helaas.
Oud 24-06-2012, 15:13
Verwijderd
Ik was naar eenzelfde soort site op zoek ja
Oud 24-06-2012, 15:15
Verwijderd

Wasberen zijn ook belachelijk awesome <3
Oud 24-06-2012, 15:15
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Yes ik heb met mijn prepaidsurprise 5 belminuten gewonnen
Oud 24-06-2012, 15:21
Verwijderd

Oud 24-06-2012, 15:22
Turk February
Turk February is offline
Oud 24-06-2012, 15:25
Chick Rock
Chick Rock is offline
Godverju, het subsidiesysteem in Engeland even in een uurtje doorgronden kan dus niet he. Dat van Nederland ook niet trouwens.
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Hahaha Als je dat soort dingen leest snap je opeens veel meer van het feminisme Een studiegenoot van me had een boek waarvan ik de titel niet meer precies weet, maar daar stonden verschillende soorten ideeën over de hemel in en de geschiedenis daarvan enzo Best gaaf.
Oeh, die lijkt mij dan ook wel tof, ja.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:

OMG dat wil ik ook
Verwijderd

Oud 24-06-2012, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Oeh, die lijkt mij dan ook wel tof, ja.
Ja, alleen heb ik toch nog genoeg liggen wat ik nog moet lezen en al gekocht heb Schiet toch nooit op.
Oud 24-06-2012, 15:28
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
OMG dat wil ik ook
Hij is echt awesome . Ik zou een paar pagina's posten als ik hier mijn camera had!
Oud 24-06-2012, 15:29
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja, alleen heb ik toch nog genoeg liggen wat ik nog moet lezen en al gekocht heb Schiet toch nooit op.
Oh, dat heb ik dan weer niet. Of het zijn boeken die ik gekregen heb, maar ik niet leuk vind . Ik ben op het moment de Harry Potter-serie aan het lezen. Mijn vriend is daar helemaal dol op, en ik mocht het vroeger nooit lezen, dus zodoende. Prima vermaeck als je verder niks te lezen hebt.
Oud 24-06-2012, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dit best wel een beetje een typische Sarah-post, maar ik weet eigenlijk niet precies waarom. Ben je uiteindelijk nog naar de wc geweest?
ik heb tot acht uur gewacht!
Oud 24-06-2012, 15:39
Verwijderd
Ik heb ook soms bij boeken dat ik het einde heel erg schokkend vind en dan een week lang elke dag het einde lees, tot ik het geloof. Dat had ik bij 'Het lelietheater' (volgens mij is dat van Lulu Wang) en 'De regenboog heeft [nummer] kleuren' van een of andere Zweed (of Duitser)(in ieder geval iets uit een taal met puntjes).
Oud 24-06-2012, 16:08
Turk February
Turk February is offline
Tim Minchin heeft de liedjes geschreven voor de musical van Matilda. Was ik nu maar een Brits kind.
Oud 24-06-2012, 16:14
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Taal met puntjes
Oud 24-06-2012, 16:42
Verwijderd
Ik kom net op facebook m'n oude buurmeisje en buurjongetje tegen, die naast ons woonden toen m'n ouders nog bij elkaar waren. Ik was 12 toen we gingen verhuizen, zij waren toen 6 en 4. Tot mijn 15e heb ik nog wel eens op ze gepast, maar in mijn hoofd zijn ze dus altijd 9 en 7 gebleven.

En nu is zij opeens een hete stoot van 20 en hij een goed opgedroogde jongeman van 18. Echt HEEL bizar dit
Oud 24-06-2012, 16:44
Verwijderd
Oh en ze woont inmiddels ook in Utrecht
Oud 24-06-2012, 16:46
Verwijderd
En hij post dingen over GuteSletten/SlechteTetten
Oud 24-06-2012, 17:25
Verwijderd
http://i47.tinypic.com/2nal84z.jpg

mckauw!
Oud 24-06-2012, 17:28
Verwijderd
Hnnggg
Oud 24-06-2012, 17:33
Verwijderd
nog niet klaar!
Oud 24-06-2012, 17:47
Chick Rock
Chick Rock is offline
Awesome
Oud 24-06-2012, 18:00
Miekje*
Miekje* is offline
Wauw, Luwte . Dat ziet er heel gaaf uit! Hij doet me op een of andere manier denken uit aanplakbiljetten uit de industriële revolutie (rond 1900). Geen idee waarom.

En jezus, ik heb nu alweer een lijstje gemaakt van 8 boeken die ik sowieso wil hebben. Do want more money!
Oud 24-06-2012, 18:29
Noedelhap
Noedelhap is offline
Mooi Luwte! Waar is het voor?
Oud 24-06-2012, 20:26
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb me aangemeld bij postcrossing, en nu heb ik zojuist twee kaartjes geschreven (één naar Wit-Rusland en één naar Rusland). Ik ben benieuwd wat ik terug ga krijgen!
Oud 24-06-2012, 20:53
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat is dat Miek?

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten