Oud 24-06-2003, 11:15
Verwijderd
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 24-06-2003 @ 12:13:
Wij moet eens in discussie gaan 'kameraad' ('kameraad' omdat je kennelijk zo'n commie bent en kapitalisme afkraakt).

Dieren zijn geen intelligente wezens, en zoals WishfulDreaming al zegt, ze vreten elkaar ook op. Ook al hebben ze gevoelens, ze zijn verschrikkelijk primitief in verhouding tot de mens. Als een varken naar de slachterij gaat zal hij echt geen doodsangsten uitstaan omdat hij vermoord wordt. Het is gewoon de natuur, de sterkste en slimste wint. En dat is het menselijk ras. Maar we moeten dieren natuurlijk wel een beetje fatsoenlijk behandelen.

Zal ik ook eens gaan zeiken over de rechten van planeten? Wat geeft jou het recht een krop ijsbergsla te doden en op te vreten? Is dat ook geen moord?
Die arme planten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2003, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Overjoyed schreef op 24-06-2003 @ 12:14:
Stel dat een Afrikaanse ex-gevangen naar bed gaat met een toerist, die weer in Nederland komt en hier ongestoord verder neukt, en zo de ziekte verspreid, tot jij in de discotheek een meisje tegen komt en met haar naar bed gaat...
Je ontwijkt de vraag, er is ook een kans dat de vlieg op een taart gaat zitten in de keuken waar je moeder is en de taart dan op tafel komt zonder dat jij de vlieg ooit gezien hebt. Ik vraag je niet het vliegenras uit te roeien
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 11:17
Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 24-06-2003 @ 12:13:
Maar we moeten dieren natuurlijk wel een beetje fatsoenlijk behandelen.
En dat gebeurt niet in de bio-industrie!
Oud 24-06-2003, 11:21
Envy
Envy is offline
Wij eten thuis eco-vlees. Vlees van dieren die een normaal leven hebben gehad en vrij hebben mogen rondlopen. Dan eet je dus nog wel vlees, maar die dieren hebben een relatief goed leven gehad.
Oud 24-06-2003, 11:28
Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
pinoow schreef op 24-06-2003 @ 12:21:
Wij eten thuis eco-vlees. Vlees van dieren die een normaal leven hebben gehad en vrij hebben mogen rondlopen. Dan eet je dus nog wel vlees, maar die dieren hebben een relatief goed leven gehad.
Daar zit ook nog verschil in kan ik je wel vertellen, er zijn verschillende keurmerken, het hoeft niet altijd te betekenen dat het vlees van de dieren die jij eet vrije uitloop naar buiten hebben gehad!
Oud 24-06-2003, 11:40
Vevay
Citaat:
Overjoyed schreef op 24-06-2003 @ 12:28:
Daar zit ook nog verschil in kan ik je wel vertellen, er zijn verschillende keurmerken, het hoeft niet altijd te betekenen dat het vlees van de dieren die jij eet vrije uitloop naar buiten hebben gehad!
Klopt, maar als zij er thuis al aan denken om eco-vlees te eten vind ik dat al heel wat, dat zie je in de meeste huishoudens niet..

Vleeseten vind ik zelf ook fout, maar als men al denkt aan de gevoelens e.d van een dier en dus op hun eigen manier helpen (bijv. door geen bio-industrie vlees te eten, geen leer te dragen of wat dan ook), vind ik dat oké.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 11:46
MUTS123
MUTS123 is offline
Ik ben op mijn 8e vegetarier geworden omdat ik het toen al een walgelijk idee vond om een dier op te eten wat gewoon een rotleven heeft gehad
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 12:00
Verwijderd
Oei, ben ik even blij dat ik vrij gewetenloos ben.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 12:04
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik ben vrijwel vleesloos opgevoed, de enigste die echt behoefte aan vlees had was mn vader en toen hij overleed zijn we helemaal gestopt met vlees eten en sinds dien eet ik geen vlees meer, ik heb ook niet het gevoel dat ik mezelf iets onthoud want ik heb er uberhaupt geen behoefte aan.

Ik denk niet dat het echt iets met pubertijd heeft te maken, meer met de omgeving waarin je opgroeit en met wat voor mensen je in aanraking komt.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 12:28
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik denk eigenlijk dat het wel klopt
bij mij zelf iig wel, had er nooit behoefte aan totdat ik 14/15 werd en toen heb ik het 2 maanden volgehouden, en toen ik 16 was heb ik het ook een anderhalve maand geen vlees gegeten. Ik denk dat het ook heeft te maken met anders willen zijn, of gewoon rebelser willen zijn. klinkt stom, maar ik denk dat het 'zich afzetten tegen ouders' er wel een beetje mee te maken heeft, bij mij was dat wel het geval
Oud 24-06-2003, 12:35
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 24-06-2003 @ 12:17:
En dat gebeurt niet in de bio-industrie!
Soms wel soms niet, het is maar hoe je het bekijkt. Maar je gaat niet in op de rest van mijn stuk.

Die planten die jullie vegetarïërs vreten leven op overbevolkte akkers. Weet je wel hoeveel kroppen sla er op een akker staan en hoe dicht bij elkaar? Ze krijgen bestrijdingsmiddelen over zich heen, en ze worden door insecten belaagd.

Jullie vinden het een walgelijk idee een dier op te eten dat een rotleven heeft gehad. Die koeien in de bio-industrie worden echt niet depressief of plegen zelfmoord omdat ze een rotleven hebben gehad. Pijn kunnen ze natuurlijk wel voelen, maar daar houdt het mee op.

Koeien zie ik trouwens nog genoeg in de wei lopen, kippen hebben ook best een ruime stal. Weten die beesten veel.
Oud 24-06-2003, 12:43
prinses eowyn
prinses eowyn is offline
een vriend van mij, een jongen van 13, is vegetarier
dat is vet ongezond, en dat probeer ik hem ook te vertelen, maar hij luistert niet. Hij heeft groeistoornissen en last van depressiviteit, waarschijnlijk doordat hij vegetarier is, tenminste, dat zegt de huisarts.
Is het dan verkeerd om iemand over te halen geen vegetarier te zijn? ik denk van niet. Het probleem is alleen dat ie niet luistert en ook geen gezonde alternatieven wil proberen die het vegetarier zijn gezonder maken, (zoals noten en sojabonen en zo)
zijn ouders vinden dat te duur en hij vind het niet nodig.
Heeft iemand ideen hoe ik hem daarmee kan helpen?

Om nog even mijn mening in de groep te gooien, ik ben zelf geen vegetarier omdat ik:
a. weet dat het heel ongezond is in de puberteit
b. al klein genoeg ben
c. vind dat er belangrijkere problemen zijn dan dierenleed. In plaats van extra geld uit te trekken voor vlees-vrije producten geen ik het geld liever aan unicef of zo. Dat vind ik belangrijker
Oud 24-06-2003, 13:02
Anijs
Anijs is offline
De meeste mensen vinden vlees lkker...
Dan gaan ze echt niet wat ze lekker vinden laten staan alleen maar om hun ouders dwars te zitten.. Daar zijn honderd anderen manieren voor
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 13:03
Amnesiac84
Amnesiac84 is offline
Citaat:
prinses eowyn schreef op 24-06-2003 @ 13:43:
dat is vet ongezond, en dat probeer ik hem ook te vertelen, maar hij luistert niet. Hij heeft groeistoornissen en last van depressiviteit, waarschijnlijk doordat hij vegetarier is, tenminste, dat zegt de huisarts.
Volgens mij maakt dat echt geen zak uit. Ik ken ook een voorbeeld van iemand die zn hele leven vegetariër is, en van dit alles he-le-maal geen last heeft! Daarnaast zijn er ook zat mensen die groeistoornissen en/of depresiviteit hebben die wél vlees eten!
't Is misschien wel aan te raden om die vlees vervangers eens te proberen. De mening van z'n ouders begrijp ik niet helemaal. Zij zien hun kind dus liever ongezond opgroeien (ten minste, als ze er van uit gaan dat het door het vegetarisme komt) dan voor één euro per dag meer een alternatief te kopen?!
Oud 24-06-2003, 16:03
prinses eowyn
prinses eowyn is offline
Citaat:
Amnesiac84 schreef op 24-06-2003 @ 14:03:
Volgens mij maakt dat echt geen zak uit. Ik ken ook een voorbeeld van iemand die zn hele leven vegetariër is, en van dit alles he-le-maal geen last heeft! Daarnaast zijn er ook zat mensen die groeistoornissen en/of depresiviteit hebben die wél vlees eten!
't Is misschien wel aan te raden om die vlees vervangers eens te proberen. De mening van z'n ouders begrijp ik niet helemaal. Zij zien hun kind dus liever ongezond opgroeien (ten minste, als ze er van uit gaan dat het door het vegetarisme komt) dan voor één euro per dag meer een alternatief te kopen?!
ik weet niet veel van de gevolgen van gebrek aan vitamine b, maar als de huisarts het zegt ga ik er vanuit dat het klopt.
die ouders zijn inderdaad niet bepaald de beste ouders die je kunt hebben, maar daar kan ik weingi aan doen.
Oud 24-06-2003, 16:35
Verwijderd
ik wilde altijd al vegetarier worden omdat ik zon grote liefde voor dieren heb.

en een documentaire 2 jaar geleden deed de druppel en kreeg ik geen hap vlees meer door mn keel. Ik ben ook niet meer van plan vlees te gaan eten...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 16:37
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
ik eet al 6 jaar geen vlees meer, dus het is geen puberale bevlieging geweest.
soms eet ik wel kip bij m'n oma, maar die komt uit haar tuin en die heeft daar dus vrij en blij kunnen rondlopen. Daar heb ik dan weer minder problemen mee, maar ik beperk het wel zoveel mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 16:41
Verwijderd
Citaat:
prinses eowyn schreef op 24-06-2003 @ 13:43:
Is het dan verkeerd om iemand over te halen geen vegetarier te zijn? ik denk van niet. Het probleem is alleen dat ie niet luistert en ook geen gezonde alternatieven wil proberen die het vegetarier zijn gezonder maken, (zoals noten en sojabonen en zo)
zijn ouders vinden dat te duur en hij vind het niet nodig.
Heeft iemand ideen hoe ik hem daarmee kan helpen?

Om nog even mijn mening in de groep te gooien, ik ben zelf geen vegetarier omdat ik:
a. weet dat het heel ongezond is in de puberteit
b. al klein genoeg ben
c. vind dat er belangrijkere problemen zijn dan dierenleed. In plaats van extra geld uit te trekken voor vlees-vrije producten geen ik het geld liever aan unicef of zo. Dat vind ik belangrijker
Ik ben nu ruim 9 jaar vegetariër (dus vanaf m'n 12e)...ik ben 1.75m en op dit moment voel ik me vrij redelijk. Ik denk dat dat ongezond zijn negen van de tien keer een gigantische fabel is. Het is dan iig niet alleen afhankelijk van het vegetariër zijn, denk ik. Extra geld uittrekken voor vlees-vervangende producten is ook onzin, je geeft toch ook geld uit aan vlees? Zoveel duurder is die vegetarische troep niet. Onzin reden dus.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 16:55
prinses eowyn
prinses eowyn is offline
vegetaries zijn niet ongezond dus...
hoe komt het dan dat huisartsen het afraden?
IK weet wel dat die ook wel eens fouten maken, ik vroeg het me gewwoon af....
Oud 24-06-2003, 16:59
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
prinses eowyn schreef op 24-06-2003 @ 17:55:
huisartsen raden het af omdat veel mensen, ipv vlees gewoon niks eten.
In vlees zitten dus idd bouwstoffen die je lichaam nodig heeft, zonder die stoffen verlaagt je weerstand which is ba-haad, dus je moet wel vervangers eten waar je die eiwitten, ijzer, en verschillende b vitamines uit kan halen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 17:15
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 24-06-2003 @ 11:33:
Mooi

Ooit gedacht aan het typische Amerikaanse Mac Donalds?

Dan zijn we het toch bijna eens samen?
Ik vind jou nogal een hypocriet mannetje

dat je geen vlees eet, fantastisch, dat respecteer ik, en daar heb ik bewondering voor. Maar doe alsjeblieft niet alsof je zoveel beter bent dan de rest, want je typt dit ondertussen nog steeds op een computer die gemaakt is met onderdelen die veelal door kinderhandjes worden gemaakt tegen een hongerloontje...

Overigens denk ik niet dat vegetarisme voortkomt uit je afzetten tegen je ouders...

Deze post is verder niet bedoeld voor alle normaal reagerende vegetariërs...die niet meteen hun mening over anderen klaar hebben...
Oud 24-06-2003, 17:55
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
prinses eowyn schreef op 24-06-2003 @ 17:55:
dan heb jij rare huisartsen.
de mijne zijn op dat vlak heel goed geïnformeerd, en ZOLANG JE HET VERVANGT (door bv. seitan, tofu, quorn, soort paddestoelen) is er geen enkel probleem.
Er zijn gewoon veel mensen die eens vegetarisch willen doen, en gewoon geen vlees eten, en voor de rest hetzelfde. Zo is het dus wél ongezond.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 18:42
the exploding boy
the exploding boy is offline
fok ... had ik een heel verhaal getikt, klik ik het perongeluk weg.

Iig. het kwam er op neer dat;

als mensen zonodig dieren anders willen zien dan mensen ( like in; dat ze minder (?) zijn dan mensen enzo) ga mensen hun voedselgewoonten dan ook niet vergelijken met het vleeseten van dieren, dat is dan nogal hypocriet.

Verder hoeft het niet ongezond te zijn als je maar de goede vervangingsmiddelen hebt ( afgezien van b12 is vlees ook zwaar ongezond met al die hormonen en troep erin... het is gewoon net een fabeltje net als dat men zegt dat melk gezond is...)
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 18:55
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
VanilleVla schreef op 24-06-2003 @ 09:48:
'Cli'-Che Guevera.
Haha. Daar kunnen mijn pilsje en ik best om lachen .
Oud 24-06-2003, 18:56
Faery
Faery is offline
Citaat:
AtHell schreef op 24-06-2003 @ 19:55:
Haha. Daar kunnen mijn pilsje en ik best om lachen .
Looks like someone needs a groooouuuuphug.
Oud 24-06-2003, 19:30
Verwijderd
Citaat:
the exploding boy schreef op 24-06-2003 @ 19:42:
als mensen zonodig dieren anders willen zien dan mensen ( like in; dat ze minder (?) zijn dan mensen enzo) ga mensen hun voedselgewoonten dan ook niet vergelijken met het vleeseten van dieren, dat is dan nogal hypocriet.
Yup, da's waar. Mensen zijn niet beter dan dieren omdat ze een bewustzijn zouden hebben, of welk argument mensen dan ook maar aanvoeren om mensen te verheffen boven dieren. De mens is ook een dier. Reeds daarom is vlees eten vrij normaal. 'In de natuur' gebeurt het altijd. Het argument dat vlees eten onnatuurlijk is, is dan ook grote onzin. Als je er dan een goed argument tegen wilt verzinnen, gebruik dan het argument dat veel dieren onnodig leed wordt toegebracht en dat de bio-industrie teveel op geld is georiënteerd en te weinig op dierenbelangen. Dat is een valide argument.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 19:41
the exploding boy
Citaat:
nare man schreef op 24-06-2003 @ 20:30:
Yup, da's waar. Mensen zijn niet beter dan dieren omdat ze een bewustzijn zouden hebben, of welk argument mensen dan ook maar aanvoeren om mensen te verheffen boven dieren. De mens is ook een dier. Reeds daarom is vlees eten vrij normaal. 'In de natuur' gebeurt het altijd. Het argument dat vlees eten onnatuurlijk is, is dan ook grote onzin. Als je er dan een goed argument tegen wilt verzinnen, gebruik dan het argument dat veel dieren onnodig leed wordt toegebracht en dat de bio-industrie teveel op geld is georiënteerd en te weinig op dierenbelangen. Dat is een valide argument.
Ja dat is zeker een argument, alleen wat ik niet kan snappen, maar iedereen heeft uiteraard andere kijk op deze dingen, is dat ook al zouden we vlees HOREN te eten omdat het in de natuur gebeurt etc. ... waarom moet je daar dan ook aan toe geven?
Is een argument dat iets HOORT ook meteen een reden om het dan maar gewoon te doen? Ikzelf vind die dieren belangrijker dan het vleeseten omdat onze voorouderen het ook deden. Ik vind dat gewoon geen reden.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 20:32
Verwijderd
Het is natuurlijk, maar niet noodzakelijk.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 20:38
the exploding boy
Citaat:
a new nose schreef op 24-06-2003 @ 21:32:
Het is natuurlijk, maar niet noodzakelijk.
naaktlopen is ook natuurlijk en dat doet ook geen mens
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 20:52
cha0s
cha0s is offline
Door lui als Overjoyed zou ik bijna weer vlees gaan eten, man give it a fucking rest.
Oud 24-06-2003, 20:55
Verwijderd
Citaat:
cHa0s schreef op 24-06-2003 @ 21:52:
Door lui als Overjoyed zou ik bijna weer vlees gaan eten, man give it a fucking rest.
't is Joey.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 20:56
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
eXo schreef op 24-06-2003 @ 21:55:
't is Joey.
o.
maar overdrijven is ook 'n vak bedoel ik gewoon.
Oud 24-06-2003, 20:57
Verwijderd
Citaat:
cHa0s schreef op 24-06-2003 @ 21:56:
o.
maar overdrijven is ook 'n vak bedoel ik gewoon.
Mijn idee.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 20:59
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
@ Topic : Nee, want mijn moeder is het ook
Oud 25-06-2003, 08:00
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 24-06-2003 @ 21:38:
naaktlopen is ook natuurlijk en dat doet ook geen mens
Euhm misschien omdat het iestje te koud is zonder kleding?
Oud 25-06-2003, 08:10
prinses eowyn
prinses eowyn is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef op 24-06-2003 @ 17:59:
huisartsen raden het af omdat veel mensen, ipv vlees gewoon niks eten.
In vlees zitten dus idd bouwstoffen die je lichaam nodig heeft, zonder die stoffen verlaagt je weerstand which is ba-haad, dus je moet wel vervangers eten waar je die eiwitten, ijzer, en verschillende b vitamines uit kan halen.
dat doet die jongen waar ik het over had dus niet
Oud 25-06-2003, 09:10
the exploding boy
Citaat:
Qamra schreef op 25-06-2003 @ 09:00:
Euhm misschien omdat het iestje te koud is zonder kleding?
Anders waren mensen wel met haar geboren.

Ik bedoel maar, het is net zo'n loze opmerking als dat mensen zeggen *vlees eten hoort*
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 09:16
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 25-06-2003 @ 10:10:
Anders waren mensen wel met haar geboren.
Maar dat zijn we niet?

Volgens mij lullen we om elkaar heen
Oud 25-06-2003, 09:34
the exploding boy
Citaat:
Qamra schreef op 25-06-2003 @ 10:16:
Maar dat zijn we niet?

Volgens mij lullen we om elkaar heen
oui ik bedoel het anders dan jij het opvat. nevermind ik ben ook lekker onduidelijk bezigv
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 10:00
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 25-06-2003 @ 10:34:
oui ik bedoel het anders dan jij het opvat. nevermind ik ben ook lekker onduidelijk bezigv
Ach boeie Zolang je maar niet gaat slaan enzo
Oud 25-06-2003, 10:07
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 25-06-2003 @ 10:10:

Ik bedoel maar, het is net zo'n loze opmerking als dat mensen zeggen *vlees eten hoort*
Dat is het niet. Mensen zijn geboren alleseters, en daar hoort ook vlees bij.
Je kan het wel niet doen omdat je het zo zielig vindt maar het zit nou eenmaal zo in elkaar.

Kan je net zo goed stoppen met roken want proeven daarvoor worden ook op dieren gedaan.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 10:34
the exploding boy
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 25-06-2003 @ 11:07:
Je kan het wel niet doen omdat je het zo zielig vindt maar het zit nou eenmaal zo in elkaar.

Kan je net zo goed stoppen met roken want proeven daarvoor worden ook op dieren gedaan.
Sorry wat ik bedoelde dus was, ook al zijn mensen geboren vleeseters, dat is geen reden om het dan ook maar te eten.

Wat het roken betreft. Naar mijn idee zijn er allang geen dierproeven meer op want dat is verboden. Maar als je het tegendeel kan bewijzen wil ik het graag weten...moet ik daar ook mee stoppen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 10:38
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 25-06-2003 @ 11:07:
Altijd weer die dooddoener. Ok de mens is vlees beginnen eten, maar hoofdzakelijk omdat er door de ijstijden geen of nauwelijks plantenbegroeiing bestond. Dus moesten ze maar gaan jagen. En daar heeft het menselijke lichaam zich aan aangepast. Maar mensen waren voedselverzamelaars, planteneters. Enfin, heel die zooi hebben wetenschappers nog niet 100% kunnen uitklaren, maar wat wél vaststaat, is dat vlees luxe is, want je kan perfect overleven zonder.(als je het goed vervangt tenminste)
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 10:41
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Voor ik overkom als een verstokt wijf dat anderen per se wil overtuigen:

ik heb geen probleem met mensen die vlees eten, wél met de manier waarop het allemaal gebeurt: hoe dieren behandeld en gekweekt worden in slechte omstandigheden. Iemand die gewoon bio-vlees eet, daar zal ik niets van zeggen.
Het probleem is dat veel mensen niet de moeite willen doen om bio-vlees te kopen, en dat het daardoor duur blijft.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 11:34
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
hmmm... een manier van afzetten?
zouden 'pubers' nou echt denken: 'goh, ik moet me nu toch afzetten tegen mn ouders, laat ik dan maar eens vegetarier worden'
dus als hun ouders vegetarisch zijn, gaan ze vlees eten om zich 'aftezetten'
ik denk dat de meeste 'pubers' uit princiepe voor de dieren vegetarisch worden.
en als ze dit niet doen, ach ja wat maakt het uit. wordt er weer minder vlees gegeten hoe minder hoe beter

en oh ja, bij biovlees hebben ze ook maar een paar meter meer hok dan in een normale vleesfabriek. en de kalfjes worden daar ook bij hun moeder weggehaald voor kalfsvleees. dus al die mensen die zich zo goed voeln over biovlees: je doet precies hetzelfde. o nee. ze hebben een paar meter meer van de wereld gezien.
Oud 25-06-2003, 12:22
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
maantje tuurt schreef op 25-06-2003 @ 12:34:
en oh ja, bij biovlees hebben ze ook maar een paar meter meer hok dan in een normale vleesfabriek. en de kalfjes worden daar ook bij hun moeder weggehaald voor kalfsvleees. dus al die mensen die zich zo goed voeln over biovlees: je doet precies hetzelfde. o nee. ze hebben een paar meter meer van de wereld gezien.
En biovlees wordt niet geïnjecteerd....
Oud 25-06-2003, 12:29
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 25-06-2003 @ 11:34:
Wat het roken betreft. Naar mijn idee zijn er allang geen dierproeven meer op want dat is verboden. Maar als je het tegendeel kan bewijzen wil ik het graag weten...moet ik daar ook mee stoppen.
Yes,.. als het zo werkt, kun je net zo goed stoppen met het leven in de westerse maatschappij, immers de enige rede dat wij het hier zo fijn hebben is omdat we de rest van de wereld uitzuigen.
Tegen wat voor een spookloon worden tabaksplukkers betaalt?
Maarjah.,.,,

Vlees eten is idd normaal, mensen zijn alleseters. Maar dus niet iedere avond vlees, 200 g de man. Vroeger was het ook heel normaal om alleen op zondag vlees te eten. Naast economische en godsdienstige invloeden is dit een minstens net zo gezond dieet. Om te beginnen zeg ik dan ook, eet gewoon minder vlees,
het is idd gezonder zonder hormonen die ook invloed hebben op jouw lichaam. Eiwitten eet je meestal toch al genoeg, en die vitaminen heb je niet iedere dag nodig. 1x in de maand vis was al genoeg voor b12 meen ik te weten.

maarja, slechts mijn twee centjes in de vega discussie.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 15:39
the exploding boy
Citaat:
EvilSmiley schreef op 25-06-2003 @ 13:29:
vitaminen heb je niet iedere dag nodig. 1x in de maand vis was al genoeg voor b12 meen ik te weten.

maarja, slechts mijn twee centjes in de vega discussie.
vis is ook dier lieve schat, al denk ik dat dat je punt niet was.

Maar hoe dan ook; ik kan wel proberen zo min mogelijk dingen te doen of te eten waarvoor ze dieren gebruiken. Tuurlijk zal er wel wat bijzitten, maar ik ben ook geen wandelende encyclopedie en ik weet ook precies met veel dingen hoe ze gefabriceerd zijn. Ik probeer veel wel uit te zoeken, maar dingen als waar vlees vandaan komt is nogal simpel te zien, dus dan eet ik het gewoon niet. Zo simpel.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 15:43
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 25-06-2003 @ 16:39:
vis is ook dier lieve schat, al denk ik dat dat je punt niet was.

Maar hoe dan ook; ik kan wel proberen zo min mogelijk dingen te doen of te eten waarvoor ze dieren gebruiken. Tuurlijk zal er wel wat bijzitten, maar ik ben ook geen wandelende encyclopedie en ik weet ook precies met veel dingen hoe ze gefabriceerd zijn. Ik probeer veel wel uit te zoeken, maar dingen als waar vlees vandaan komt is nogal simpel te zien, dus dan eet ik het gewoon niet. Zo simpel.
Nou ja iets met toegevoegde vitamines kan je dan ook niet drinken.. En geen cochinelle
Oud 25-06-2003, 15:46
the exploding boy
Citaat:
Qamra schreef op 25-06-2003 @ 16:43:
Nou ja iets met toegevoegde vitamines kan je dan ook niet drinken.. En geen cochinelle
niet iedereen doet voedingsmiddelen dinges dus daar heb ik weinig verstand van, maar ik beperk me tot geen vlees eten en geen gelatine of dierlijke E nummers etc.

Scheelt iig weer een paar koeien kippen en varkens per jaar dus daar doe ik het voor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten