Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik hoef niet per se te trouwen, waarom niet? Mja, waarom wel?
Als ik trouw, dan doe ik het voor het idee. Geen bruiloft ofzo, dat is niets voor mij, geen jurk dus en geen groot feest. Gewoon bij de gemeente en klaar, ik denk dat ik dan een dubbele achternaam neem, dat vind ik wel geinig ![]() |
![]() |
|
Ik ga niet trouwen, maar dat is niet zozeer omdat ik het absolouut niet wil, maar meer omdat ik er gewoon absoluut geen waarde aan hecht. Als ik van iemand hou en diegene van mij, hoeft dat voor mij niet bezegeld te worden door een groot huwelijk. Voor dat geld doe ik liever iets leuks samen
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ja, weet niet, is meer een gevoel wat ik over trouwen heb dan dat ik het goed kan beargumenteren. Wel is t zo dat mensen moeten ophouden met scheiden enzo, want ja, je kan wel gaan denken, ik ga toch scheiden, maar ik denk dat je dan niet echt goed in je relatie staat op dat moment, want daar ga je niet van uit toch als je gaat trouwen? Dan is het 'tot de dood ons scheidt'. Laatst gewijzigd op 29-08-2003 om 14:36. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() 'tis idd meer een gevoel. Buiten dat is het ook praktisch met kinderen ed. Volgens mij is dat laatste de voornaamste reden waarom mijn ouders getrouwd zijn (en ook dat ze van elkaar hielden/houden natuurlijk ![]() En waarom zou je er idd vanuit gaan dat je 'toch wel gaat scheiden'? Als je daar van uit gaat, dan moet je idd niet trouwen. Als ik denk 'het is toch niet blijvend', dan ga ik sowieso al niet eens een relatie aan met iemand. |
![]() |
|
![]() |
Ik weet nog niet of ik wil trouwen, ik denk dat het aan je relatie zelf niet zoveel toevoegt. Als het goed is blijf je ook zonder in de echt verbonden te zijn bij elkaar, anders stelt je relatie ook niks voor.
Als je kinderen wil is het volgens mij wel fijner om eerst te trouwen. Dat hoeft bijvoorbeeld de vader niet te tekenen om te erkennen dat het zijn kinderen zijn, maar wordt daar gewoon van uit gegaan en als er wat met jou als moeder zou gebeuren heeft hij zeggenschap over de kinderen. Dit vind ik persoonlijk een goede reden om te trouwen. Een lerares van mij ging vorig jaar trouwen, toen heb ik het er ook met haar over gehad, en zij noemde toch ook de kijk van de buitenwereld. Als getrouwde vrouw heb je een heel andere status, zei ze (terwijl ze best eigenzinnig en vooruitstrevend was) dan wanneer je samenwoont. Verder vind ik dat aan het huwelijk te veel status wordt verleend. "de mooiste dag van je leven" argumenten en de hoop op een nog betere relatie daarna vind ik echt onzin.
|
Verwijderd
|
Ik ga heeeel erg zeker trouwen. Ik ben van nature al redelijk romantisch ingesteld, en in die zin is het huwelijk een geweldige droom die werkelijkheid wordt. Ik zie het al helemaal voor me, op een bepaalde manier, want het is zonde om alles van te voren al voor te kauwen. Eigenlijk is het ergens zonde dat je meestal maar 1 keer per leven trouwt, maar misschien maakt dat het juist wel bijzonder. En anders trouw je gewoon nog een paar keer. Nu alleen nog mijn droommeisje vinden. Als je wilt weten wat de eisen zijn kan je me even toevoegen op msn ofzo.
xxx |
![]() |
|
trouwen, dat lijkt me wel leuk, dus als ik iemand zo gek kan krijgen
![]() Maar ik wil dr geen groot duur feest van maken, ik was op een bruiloft, op slot Zeist, dus giga duur. En dat duurde maar een half uur! Dan denk ik, ik doe het in een park ofzo, maar trouwen lijkt me echt heel leuk!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Hmm..
Op zich.. Alleen is het jammer dat het geen garantie is dat je van elkaar blijft houden.. Dat is dan wel weer minder. En dan uit elkaar gaan is wel weer erg lastig, mits je niet onder huwelijkse voorwaarden getrouwd bent.
|
Verwijderd
|
ik zeg niet nooit.
mijn vriend is er geen voorstander van. ik vind het opzich ook niet echt nodig, toch wil het meisjemeisje in mij wel een keer zo'n mooie jurk aan enzo, en lijkt me zo'n dag toch echt wel heel erg speciaal als je er voor kiest. maar de komende jaren...ik denk het niet nee. |
![]() |
|
Ik zal alleen trouwen als ik een man vind waar ik zoveel van houd dat ik hem voor het leven aan me wil binden
![]() Ik zie het huwelijk niet als een must, en zal dus ook alleen trouwen als ik de (voor mij) perfect man heb gevonden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
vertel je eisen hier eens ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ga denk ik niet trouwen, want ik heb geen briefje nodig om te weten dat we van elkaar houden ofzo. Als ik wil vieren dat we gelukkig met elkaar zijn, geef ik wel zomaar een feest, daarvoor hoef ik niet te trouwen. Zowiezo houd ik niet van formeel en traditioneel gedoe en dat is trouwen duidelijk wel...
Maarja misschien is mijn mening over 10 jaar veranderd... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
waarom zou je niet gaan trouwen geen id. er zijn wat die gewoon zeggen van dan krijg je problemen als het over en uit is.
Vind ik niet je zit pas in de shit als je van die koters hebt. Daarom zou ik wel trouwen maar niet gaan bevallen!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Trouwen Verwijderd | 178 | 31-03-2008 19:25 | |
Lifestyle |
Hoe wil je trouwen? Apomes | 93 | 07-06-2005 00:11 | |
Liefde & Relatie |
Trouwen. Reden waarom wel of niet? Verwijderd | 108 | 08-08-2004 14:42 | |
Psychologie |
Het Grote Gedichten Topic #3 Droomvlucht | 500 | 29-06-2004 19:49 | |
Verhalen & Gedichten |
Trouw CarladelaParra | 0 | 12-04-2003 16:44 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar).... Verwijderd | 31 | 20-03-2003 14:19 |