Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2003, 02:26
Roxy
Roxy is offline
Mjah natuurlijk kan ik niet met alle zekerheid zeggen of dat ik dat dan ga willen, ik ben niet zo goed in beslissingen, zeker niet als het dit soort beslissingen zijn, dus ik zou niet weten of ik die stap durf te zetten.. Maar ik sta er opzich wel een stuk minder negatief tegenover dan een paar jaar geleden.. Maar het gaat mij wel echt om de dag en de symolische waarde.. de dag moet natuurlijk geweldig zijn, niet even je handtekening zetten op het gemeentehuis maar van te voren al lang plannen, de geschikte locatie, de geschikte aankleding van de locatie, de jurk.. ik zie meer voor in een open plek in een bos trouwen met een twintigtal mensen van wie je houdt dan in een een gemeentehuis, om maar een voorbeeld te noemen.. Ik kan me ook eigenlijk haast niet voorstellen dat er meisjes zijn die niet ergens diept verstopt zown drang hebben om zown dag mee te maken..
Oud 28-08-2003, 11:15
Sirenie
Sirenie is offline
Ik wil niet trouwen omdat ik bang ben voor het getrouwd zijn, je zit aan elkaar vast. Het is wel zo dat je daar voor kiest, maar ik vind het eng. Naar mijn mening gaan mensen sneller uit elkaar als ze getrouwd zijn, omdat er dan een te grote verplichting op je relatie hangt.
Ik weet nu nog niet zeker of ik m'n hele leven bij deze jongen wil blijven, dat weet je volgens mij nooit zeker. Als ik ga trouwen wil ik bij diegene blijven. Scheiden is voor mij geen optie, dus ik zou erg lang wachten tot ik zou trouwen. Als ik na 10 a 20 jaar nog steeds gelukkig ben, zou ik misschien wel over trouwen gaan denken.
Ik vind trouwen gewoon eng, daarom wil ik het nu zeker nog niet.
Ik denk ook dat ik een kind een grotere belofte vind dan trouwen. Als je gescheiden bent heb je totaal geen band meer met je ex-partner, als je een kind hebt is dat anders. Als je een kind hebt, heb je een band voor het leven. Hmm, als ik het zo ga stellen, moet ik nog 8,5 jaar wachten op een kind, ik weet niet of ik dat wel kan
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 13:21
Toddek
Toddek is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 12-08-2003 @ 15:35:
In een vorig topic over bruidskleding reageerden heel veel mensen met 'ik ga niet trouwen, maar ik zie hier wel wat leuks blablabla'

Mijn vraag: Waarom zou je niet trouwen? Wat is er mis mee, je hoort altijd dat het de mooiste dag in je leven is, waarom zou je dat niet willen?

Okee als je je hele leven alleen wil blijven is het een ander verhaal.
ik wil me niet me heleleven aan 1 iemand binden en je kan toch ook echte liefde hebben en trouw blijven zonder een papiertje en al dat gedoe?
ik zie gewoon het nut er neit van en de mooiste dag uit me leven.... om daarna weer een scheiding te kunnen gaan regelen... nee dankje.
Oud 28-08-2003, 13:24
Verwijderd
Ik hoef niet per se te trouwen, waarom niet? Mja, waarom wel?
Als ik trouw, dan doe ik het voor het idee. Geen bruiloft ofzo, dat is niets voor mij, geen jurk dus en geen groot feest. Gewoon bij de gemeente en klaar, ik denk dat ik dan een dubbele achternaam neem, dat vind ik wel geinig Verder... mja... 't heeft niet echt veel betekenis meer, iig niet voor mij. Ik ben zo net zo gelukkig als wanneer ik nu getrouwd zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 15:39
Verwijderd
Waarom gaat iedereen er toch vanuit dat je gaat scheiden... als je met zo'n instelling aan het trouwen gaat met een persoon die je niet kent moet je inderdaad niet gaan trouwen nee
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 18:10
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik ga niet trouwen, maar dat is niet zozeer omdat ik het absolouut niet wil, maar meer omdat ik er gewoon absoluut geen waarde aan hecht. Als ik van iemand hou en diegene van mij, hoeft dat voor mij niet bezegeld te worden door een groot huwelijk. Voor dat geld doe ik liever iets leuks samen
Oud 28-08-2003, 19:45
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
F0_ol schreef op 28-08-2003 @ 16:39:
Waarom gaat iedereen er toch vanuit dat je gaat scheiden... als je met zo'n instelling aan het trouwen gaat met een persoon die je niet kent moet je inderdaad niet gaan trouwen nee
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Giph schreef op 12-08-2003 @ 16:11:
En volgens mij gaat het wel om bewijzen....Je bewijst je liefde aan je man/vrouw. Waar doe je het anders voor? Voor de belasting ofzo? Maar als je scheidt heb je dus gelogen? Of je hebt niet genoeg zelfkennis
Bewijzen heah.. In zekere zin wel. Maar voor niemand anders dan voor je geliefde. Het is voor mij ook een klein beetje zo van: om de hele wereld (naja, mijn wereldje dan ) te laten zien van: wij horen bij elkaar, je krijgt ons niet uit elkaar, want wij hebben voor elkaar gekozen etc etc..
Ja, weet niet, is meer een gevoel wat ik over trouwen heb dan dat ik het goed kan beargumenteren. Wel is t zo dat mensen moeten ophouden met scheiden enzo, want ja, je kan wel gaan denken, ik ga toch scheiden, maar ik denk dat je dan niet echt goed in je relatie staat op dat moment, want daar ga je niet van uit toch als je gaat trouwen? Dan is het 'tot de dood ons scheidt'.

Laatst gewijzigd op 29-08-2003 om 14:36.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 06:50
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 28-08-2003 @ 20:59:
je krijgt ons niet bij elkaar
'Je krijgt ons niet uit elkaar', mag ik hopen dat je bedoeld?

'tis idd meer een gevoel. Buiten dat is het ook praktisch met kinderen ed. Volgens mij is dat laatste de voornaamste reden waarom mijn ouders getrouwd zijn (en ook dat ze van elkaar hielden/houden natuurlijk ).

En waarom zou je er idd vanuit gaan dat je 'toch wel gaat scheiden'? Als je daar van uit gaat, dan moet je idd niet trouwen. Als ik denk 'het is toch niet blijvend', dan ga ik sowieso al niet eens een relatie aan met iemand.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 29-08-2003 @ 07:50:
'Je krijgt ons niet uit elkaar', mag ik hopen dat je bedoeld?
hihi.. ja, dank je. al gewijzigd
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 16:00
Dromer
Dromer is offline
Ik weet nog niet of ik wil trouwen, ik denk dat het aan je relatie zelf niet zoveel toevoegt. Als het goed is blijf je ook zonder in de echt verbonden te zijn bij elkaar, anders stelt je relatie ook niks voor.

Als je kinderen wil is het volgens mij wel fijner om eerst te trouwen. Dat hoeft bijvoorbeeld de vader niet te tekenen om te erkennen dat het zijn kinderen zijn, maar wordt daar gewoon van uit gegaan en als er wat met jou als moeder zou gebeuren heeft hij zeggenschap over de kinderen. Dit vind ik persoonlijk een goede reden om te trouwen.

Een lerares van mij ging vorig jaar trouwen, toen heb ik het er ook met haar over gehad, en zij noemde toch ook de kijk van de buitenwereld. Als getrouwde vrouw heb je een heel andere status, zei ze (terwijl ze best eigenzinnig en vooruitstrevend was) dan wanneer je samenwoont.

Verder vind ik dat aan het huwelijk te veel status wordt verleend. "de mooiste dag van je leven" argumenten en de hoop op een nog betere relatie daarna vind ik echt onzin.
Oud 29-08-2003, 16:11
Demo
Demo is offline
Hmn. Omdat ik het onzin vind. Als ik trouw, dan wil ik graag trouwen zonder familie om mij heen. De enigste reden om te trouwen zou voor mij dan ook zijn om zijn achternaam aan te nemen.

~Demo
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 00:01
Verwijderd
Ik ga heeeel erg zeker trouwen. Ik ben van nature al redelijk romantisch ingesteld, en in die zin is het huwelijk een geweldige droom die werkelijkheid wordt. Ik zie het al helemaal voor me, op een bepaalde manier, want het is zonde om alles van te voren al voor te kauwen. Eigenlijk is het ergens zonde dat je meestal maar 1 keer per leven trouwt, maar misschien maakt dat het juist wel bijzonder. En anders trouw je gewoon nog een paar keer. Nu alleen nog mijn droommeisje vinden. Als je wilt weten wat de eisen zijn kan je me even toevoegen op msn ofzo.

xxx
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 20:10
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
trouwen, dat lijkt me wel leuk, dus als ik iemand zo gek kan krijgen
Maar ik wil dr geen groot duur feest van maken, ik was op een bruiloft, op slot Zeist, dus giga duur. En dat duurde maar een half uur!
Dan denk ik, ik doe het in een park ofzo, maar trouwen lijkt me echt heel leuk!
Oud 05-09-2003, 22:45
Verwijderd
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 31-08-2003 @ 01:01:
Ik ga heeeel erg zeker trouwen. Ik ben van nature al redelijk romantisch ingesteld, en in die zin is het huwelijk een geweldige droom die werkelijkheid wordt. Ik zie het al helemaal voor me, op een bepaalde manier, want het is zonde om alles van te voren al voor te kauwen. Eigenlijk is het ergens zonde dat je meestal maar 1 keer per leven trouwt, maar misschien maakt dat het juist wel bijzonder. En anders trouw je gewoon nog een paar keer. Nu alleen nog mijn droommeisje vinden. Als je wilt weten wat de eisen zijn kan je me even toevoegen op msn ofzo.

xxx
goh dat was ik dus toch niet...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 22:53
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Hmm..

Op zich..
Alleen is het jammer dat het geen garantie is dat je van elkaar blijft houden.. Dat is dan wel weer minder. En dan uit elkaar gaan is wel weer erg lastig, mits je niet onder huwelijkse voorwaarden getrouwd bent.
Oud 06-09-2003, 16:46
Verwijderd
ik zeg niet nooit.
mijn vriend is er geen voorstander van. ik vind het opzich ook niet echt nodig, toch wil het meisjemeisje in mij wel een keer zo'n mooie jurk aan enzo, en lijkt me zo'n dag toch echt wel heel erg speciaal als je er voor kiest.
maar de komende jaren...ik denk het niet nee.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 18:36
mellon
mellon is offline
Ik ben een groot voorstander voor het huwelijk en mijn vriend gelukkig ook . Alleen als we lang een bruidswinkel lopen wil hij steeds kijken... maar goed. Maar ik denk wel dat ik hem ooit zal trouwen en dan niet alleen om de belasting...
Oud 22-09-2003, 17:54
Mjoez
Mjoez is offline
Citaat:
ellen1986 schreef op 05-09-2003 @ 23:45:
goh dat was ik dus toch niet...
Hmm.. jij ook al niet...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Mjoez schreef op 22-09-2003 @ 18:54:
Hmm.. jij ook al niet...
jij wat ook niet?de ware voor james???
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 18:49
Mjoez
Mjoez is offline
Citaat:
ellen1986 schreef op 22-09-2003 @ 19:38:
jij wat ook niet?de ware voor james???
nee, blijkbaar niet nee
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 19:20
Sade
Sade is offline
Ik zal alleen trouwen als ik een man vind waar ik zoveel van houd dat ik hem voor het leven aan me wil binden
Ik zie het huwelijk niet als een must, en zal dus ook alleen trouwen als ik de (voor mij) perfect man heb gevonden.
Oud 22-09-2003, 19:52
Anijs
Anijs is offline
Ik vind het toch een teken dat je laat zien dat je echt helemaal helemaal helemaal voor iemand gaat en van iemand houd.. en dan moet je niet zeggen dat je dat op nog heel veel andere dingen kan doen, want dat weet ik ook wel
Maar het is gewoon mooi...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 08:12
Verwijderd
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 31-08-2003 @ 01:01:

xxx

vertel je eisen hier eens toch niet iets om geheimzinnig over te doen?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 10:23
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik heb vannacht gedroomd dat ik getrouwd was. Ik was zo'n stereotiep braaf sloortje, dat verschrikkelijk zaagde, maar liefdevol de pantoffels voor manliefs voeten schoof als hij naar het voetbal was aan het kijken.
Brrr.

Nu wil ik nog minder trouwen .
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 12:15
Verwijderd
Ik ga denk ik niet trouwen, want ik heb geen briefje nodig om te weten dat we van elkaar houden ofzo. Als ik wil vieren dat we gelukkig met elkaar zijn, geef ik wel zomaar een feest, daarvoor hoef ik niet te trouwen. Zowiezo houd ik niet van formeel en traditioneel gedoe en dat is trouwen duidelijk wel...
Maarja misschien is mijn mening over 10 jaar veranderd...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Forumbazin + schreef op 08-10-2003 @ 09:12:
vertel je eisen hier eens toch niet iets om geheimzinnig over te doen?
das waar, vanavond vertel ik het... oooooehhh, bij duister kaarslicht.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 21:01
Verwijderd
ojee, ben ik het zomaar vergeten... sorry... volgende keer, ok?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Demo schreef op 29-08-2003 @ 17:11:
Hmn. Omdat ik het onzin vind. Als ik trouw, dan wil ik graag trouwen zonder familie om mij heen. De enigste reden om te trouwen zou voor mij dan ook zijn om zijn achternaam aan te nemen.

~Demo
ALs ik jou was zou ik trouwen met iemand die "Lition" heet!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 21:36
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 08-10-2003 @ 11:23:
Ik heb vannacht gedroomd dat ik getrouwd was. Ik was zo'n stereotiep braaf sloortje, dat verschrikkelijk zaagde, maar liefdevol de pantoffels voor manliefs voeten schoof als hij naar het voetbal was aan het kijken.
Brrr.

Nu wil ik nog minder trouwen .
ik droomde vannacht dat ik kinderen had
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 21:52
Ilúvatar
Ilúvatar is offline
Citaat:
"Beltaine" schreef op 12-10-2003 @ 22:36:
ik droomde vannacht dat ik kinderen had
niet leuk dan
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 15:14
annetjuh
annetjuh is offline
waarom zou je niet gaan trouwen geen id. er zijn wat die gewoon zeggen van dan krijg je problemen als het over en uit is.
Vind ik niet je zit pas in de shit als je van die koters hebt.
Daarom zou ik wel trouwen maar niet gaan bevallen!
Oud 13-10-2003, 15:18
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Ik wil zoiezo trouwen.

Waarom? Daarom.

Kan je niet echt over discussieren omdat het meer om een gevoelswaarde gaat.
Oud 13-10-2003, 15:57
sexylexy
sexylexy is offline
je voelt je meer tot elkaar, het is meer dan verliefd en het is ook altijd leuk als je bijvoorbeeld 50 jaar getrouwd ben.
Oud 13-10-2003, 16:40
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 12-08-2003 @ 15:35:
In een vorig topic over bruidskleding reageerden heel veel mensen met 'ik ga niet trouwen, maar ik zie hier wel wat leuks blablabla'

Mijn vraag: Waarom zou je niet trouwen? Wat is er mis mee, je hoort altijd dat het de mooiste dag in je leven is, waarom zou je dat niet willen?

Okee als je je hele leven alleen wil blijven is het een ander verhaal.
wil je met me trouwen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten