![]() |
||
![]() |
Citaat:
By the way BMR is niet zo zeer voor je zelf maar voor je kindertjes .. nu ja behalve Mazelen dan .. maar da's ook niet fijn om te krijgen hoor. en als er een prik is die nix voor stelt is het die wel 0,5 ml onder je velletje ..... ![]() Laatst gewijzigd op 24-11-2003 om 15:02. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die rode hond prik haal ik idd eventueel alleen voor m'n toekomstige kinderen, zeker niet voor mezelf. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarbij? BMR of die rode hond prik? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
He aries, werkte de HB-vaccinatie niet bij jou? Misschien ben je een non-responder.
Niet iedereen reageert even goed op het vaccin. Bij sommige personen is (blijvende) revaccinatie noodzakelijk om immuniteit te garanderen. De mate van reactiviteit van de persoon kan be-paald worden door antistof concentraties te bepalen. Indien er helemaal niet gereageerd is op het antigeen is revaccinatie zinloos en is er dus geen immuniteit opgewekt tegen HBV. Mensen die zeer goed gereageerd hebben op het vaccin en eenmaal immuun zijn, blijven dat de rest van hun leven. Een antistoftiter van minder dan 10 IE/l betekend dat haar immuunsysteem niet reageert op HBV. Dat betekent niet dat haar gehele immuunsysteem niet goed is, maar alleen dat het geen raad weet met HBV. Of ze ook geen immuunrespons kan maken tegen andere antigenen van HBV is niet te bewezen. Het kan ook zijn dat je lichaam geen humorale immuun respons laat zien, maar een cytotoxische Tcel-respons. Hierbij ben je dus toch beschermt, zonder een hoge concentratie immunoglobulines ;-) [edit] Woordenlijst: - antistof - specifiek eiwit dat aan het virus bindt, waarna het virus opgevreten kan worden. - antistoftiter - concentratie van antistoffen (gemeten door steeds verdunning van 1/2) - antigenen - eiwitten van het virus dat herkenbaar is voor antistoffen - humorale respons - immuunsysteem genereerd HEEL veel antistoffen - Cytotoxische Tcelrespons - immuunsysteem stimuleert voornamelijk Tcellen die geinfecteerde cellen kunnen doden. - immunoglobuline - de algemene naam voor een antistof Laatst gewijzigd op 24-11-2003 om 16:01. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() jij hebt zeker ZLS ofzo als vooropleiding gedaan he ( aan taal gebruik hoor je wie je voor je hebt ) Cytotoxische Tcelrespons - immuunsysteem stimuleert voornamelijk Tcellen die geinfecteerde cellen kunnen doden. die zitten in zo'n bootje met een enorm laser kanon ![]() ( zo werkt je lichaam) ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 24-11-2003 om 16:07. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De metafoor die ik heb geleerd op school is de "deathkiss". Als een CTcel een andere cel zoent, sterft deze. Maar om wat presiezer te zijn: De CT voegt een groot ion-kanaal toe in het plasmamembraan van de geinfecteerde cel: multi-eiwit perforine. Eigenlijk: de CT prikt een gaatje in de cel waardoor hij volstroomt met Ca2+ en dat nekt de cel (is de laatste hypothese). |
![]() |
|
Ik dacht eigenlijk dat BMR een 'zwaardere' vaccinatie was dan DKTP omdat de BMR levend vaccin bevat (of ik dat niet (meer) zo?)
Je moet toch ook of BMR en een ander vaccin tegelijk geven of een poosje wachten totdat je weer wat anders kan geven?
||
![]() |
Citaat:
maar van DKTP hebben mensen vaak meer last.. in DKTP zitten meer hulpstoffen en ook vervelendere en van allebei kun je 'n dagje koorts hebben . DKTP spuit 2 weken ervoor of 4 weken erna of idd gelijktijdig .. in de andere arm. Laatst gewijzigd op 25-11-2003 om 08:36. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() daar heb ik dus eigenlijk geen zin in he ![]() hmmja .. m'n ma heeft trouwens gebeld 19 Dec mag ik weer ![]() was jij er dan nog ? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ( weer zo iemand die ER kijkt ![]() maar eh .. je moet dat boek maar eens lezen .. (Zo werkt je lichaam ) is echt om je rot te lachen .. ik dacht dat ie Theologie studeerde ![]() Laatst gewijzigd op 25-11-2003 om 08:51. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() en je gaat niet nu al ziten piekeren he ![]() (vorige keer ging toch ook goed) |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Waartegen ben jij ingeënt? Axel11 | 166 | 04-12-2015 17:26 | |
Lichaam & Gezondheid |
[scholieren_stand.nl] inentingen verplicht stellen ? Raven | 29 | 15-09-2004 15:23 |