Oud 24-11-2003, 14:50
Aries
Aries is offline
Citaat:
ekki schreef op 24-11-2003 @ 15:37:
Nee, daar word je dus niet voor gewaarschuwd. Het gebeurt namelijk niet zo vaak dat kinderen daar zo ziek of iets dergelijks van worden. Bovendien wil men geen paniekverhalen enzo. Maar je moet maar 'ns lezen op internet enzo, dan vind je er vanzelf vanalles over. Je moet de overheid niet altijd geloven, die houden er erg van om dingen te verzwijgen.
hmmja op internet vind je ook hoe je met buitenaardse wezens in contact kan komen. en kun je ook een cursus vulcan volgen.
van sommige inentingen kun je idd een paar dagen ziek zijn .. en in ZELDZAME gevallen kan er een allergische reactie optreden .. huiduitslag.. jeuk enz. .. maar dat treed meteen op en
voor echte noodgevallen hebben we uiteraard antihistamine en adrenaline spuiten .. maar ik heb nog niet meegemaakt dat we ze nodig hadden

en wat denk je dat een ziekte als Polio met je doet of tetanus ..
dat wil je echt niet hebben hoor.

enneh .. zou je d'r niet helemaal de stuipen op het lijf willen jagen
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 14:58
Aries
Aries is offline
Citaat:

En als ik er dan doorheen zou komen (als ik het zou krijgen), dan ben ik wel immuun voor alle soorten. En dat zijn mensen die zijn ingeënt namelijk niet.
da's dus 'n fabeltje......

By the way BMR is niet zo zeer voor je zelf maar voor je kindertjes .. nu ja behalve Mazelen dan .. maar da's ook niet fijn om te krijgen hoor.
en als er een prik is die nix voor stelt is het die wel

0,5 ml onder je velletje .....

Laatst gewijzigd op 24-11-2003 om 15:02.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 24-11-2003 @ 15:50:
voor echte noodgevallen hebben we uiteraard antihistamine en adrenaline spuiten .. maar ik heb nog niet meegemaakt dat we ze nodig hadden
Bij de echte noodgevallen is het vaak al te laat, denk ik...niet alle reacties treden meteen op, 't kan ook naderhand.

Die rode hond prik haal ik idd eventueel alleen voor m'n toekomstige kinderen, zeker niet voor mezelf.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 24-11-2003 @ 15:58:
en als er een prik is die nix voor stelt is het die wel

0,5 ml onder je velletje .....
Voor jou misschien niet.

En als ik me niet vergis, is dat niet de reden waar het ekki om gaat.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 15:33
Aries
Aries is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-11-2003 @ 16:23:
Voor jou misschien niet.

En als ik me niet vergis, is dat niet de reden waar het ekki om gaat.
nee maar da's immunologisch gezien ook 'n minder zware inenting dan bv DKTP
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 24-11-2003 @ 16:33:
nee maar da's immunologisch gezien ook 'n minder zware inenting dan bv DKTP
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 15:36
Aries
Aries is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-11-2003 @ 16:34:
in gewoon Algemeen Boeren Nederlands.. je wordt er niet zo vlug ziek van .en de bijwerkingen treden minder vaak op en zijn veel milder van aard
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 24-11-2003 @ 16:36:
in gewoon Algemeen Boeren Nederlands.. je wordt er niet zo vlug ziek van .en de bijwerkingen treden minder vaak op en zijn veel milder van aard
tja, ik doe niks in de richting van gezondheidszorg.

Waarbij? BMR of die rode hond prik?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 15:45
Aries
Aries is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-11-2003 @ 16:37:
tja, ik doe niks in de richting van gezondheidszorg.

Waarbij? BMR of die rode hond prik?
Beide.. en Rodehond alleen ( monovalent) wordt niet meer gegeven .. als je 'n prik tegen Rodehond wil krijg je gewoon BMR .. da's een vaccin ( Bof Mazelen Rubella)
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 15:55
De Pastoor.
De Pastoor. is offline
He aries, werkte de HB-vaccinatie niet bij jou? Misschien ben je een non-responder.
Niet iedereen reageert even goed op het vaccin. Bij sommige personen is (blijvende) revaccinatie noodzakelijk om immuniteit te garanderen. De mate van reactiviteit van de persoon kan be-paald worden door antistof concentraties te bepalen. Indien er helemaal niet gereageerd is op het antigeen is revaccinatie zinloos en is er dus geen immuniteit opgewekt tegen HBV. Mensen die zeer goed gereageerd hebben op het vaccin en eenmaal immuun zijn, blijven dat de rest van hun leven.
Een antistoftiter van minder dan 10 IE/l betekend dat haar immuunsysteem niet reageert op HBV. Dat betekent niet dat haar gehele immuunsysteem niet goed is, maar alleen dat het geen raad weet met HBV. Of ze ook geen immuunrespons kan maken tegen andere antigenen van HBV is niet te bewezen. Het kan ook zijn dat je lichaam geen humorale immuun respons laat zien, maar een cytotoxische Tcel-respons. Hierbij ben je dus toch beschermt, zonder een hoge concentratie immunoglobulines ;-)

[edit]
Woordenlijst:
- antistof - specifiek eiwit dat aan het virus bindt, waarna het virus opgevreten kan worden.
- antistoftiter - concentratie van antistoffen (gemeten door steeds verdunning van 1/2)
- antigenen - eiwitten van het virus dat herkenbaar is voor antistoffen
- humorale respons - immuunsysteem genereerd HEEL veel antistoffen
- Cytotoxische Tcelrespons - immuunsysteem stimuleert voornamelijk Tcellen die geinfecteerde cellen kunnen doden.
- immunoglobuline - de algemene naam voor een antistof

Laatst gewijzigd op 24-11-2003 om 16:01.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 16:00
Verwijderd
Ik zit nu op verschillende homeopatische sites te kijken en zij raden aan om eerst bloed te laten prikken om te kijken of er niet al voldoende anti-stoffen tegen rubella zijn. Nadeel als ze er niet zijn is wel dat je twee keer moet prikken...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 16:04
Aries
Aries is offline
Citaat:
De Pastoor. schreef op 24-11-2003 @ 16:55:
He aries, werkte de HB-vaccinatie niet bij jou? Misschien ben je een non-responder.
Niet iedereen reageert even goed op het vaccin. Bij sommige personen is (blijvende) revaccinatie noodzakelijk om immuniteit te garanderen. De mate van reactiviteit van de persoon kan be-paald worden door antistof concentraties te bepalen. Indien er helemaal niet gereageerd is op het antigeen is revaccinatie zinloos en is er dus geen immuniteit opgewekt tegen HBV. Mensen die zeer goed gereageerd hebben op het vaccin en eenmaal immuun zijn, blijven dat de rest van hun leven.
Een antistoftiter van minder dan 10 IE/l betekend dat haar immuunsysteem niet reageert op HBV. Dat betekent niet dat haar gehele immuunsysteem niet goed is, maar alleen dat het geen raad weet met HBV. Of ze ook geen immuunrespons kan maken tegen andere antigenen van HBV is niet te bewezen. Het kan ook zijn dat je lichaam geen humorale immuun respons laat zien, maar een cytotoxische Tcel-respons. Hierbij ben je dus toch beschermt, zonder een hoge concentratie immunoglobulines ;-)

[edit]
Woordenlijst:
- antistof - specifiek eiwit dat aan het virus bindt, waarna het virus opgevreten kan worden.
- antistoftiter - concentratie van antistoffen (gemeten door steeds verdunning van 1/2)
- antigenen - eiwitten van het virus dat herkenbaar is voor antistoffen
- humorale respons - immuunsysteem genereerd HEEL veel antistoffen
- Cytotoxische Tcelrespons - immuunsysteem stimuleert voornamelijk Tcellen die geinfecteerde cellen kunnen doden.
- immunoglobuline - de algemene naam voor een antistof
ik weet

jij hebt zeker ZLS ofzo als vooropleiding gedaan he
( aan taal gebruik hoor je wie je voor je hebt )

Cytotoxische Tcelrespons - immuunsysteem stimuleert voornamelijk Tcellen die geinfecteerde cellen kunnen doden.
die zitten in zo'n bootje met een enorm laser kanon
( zo werkt je lichaam)

Laatst gewijzigd op 24-11-2003 om 16:07.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 16:32
De Pastoor.
De Pastoor. is offline
Citaat:
Aries schreef op 24-11-2003 @ 17:04:
jij hebt zeker ZLS ofzo als vooropleiding gedaan he
( aan taal gebruik hoor je wie je voor je hebt )

Cytotoxische Tcelrespons - immuunsysteem stimuleert voornamelijk Tcellen die geinfecteerde cellen kunnen doden.
die zitten in zo'n bootje met een enorm laser kanon
( zo werkt je lichaam)

Ben nog bezig met Geneeskunde ;-) nix bijzonders.

De metafoor die ik heb geleerd op school is de "deathkiss". Als een CTcel een andere cel zoent, sterft deze.
Maar om wat presiezer te zijn: De CT voegt een groot ion-kanaal toe in het plasmamembraan van de geinfecteerde cel: multi-eiwit perforine. Eigenlijk: de CT prikt een gaatje in de cel waardoor hij volstroomt met Ca2+ en dat nekt de cel (is de laatste hypothese).
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 16:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik dacht eigenlijk dat BMR een 'zwaardere' vaccinatie was dan DKTP omdat de BMR levend vaccin bevat (of ik dat niet (meer) zo?)
Je moet toch ook of BMR en een ander vaccin tegelijk geven of een poosje wachten totdat je weer wat anders kan geven?
Oud 25-11-2003, 08:14
Aries
Aries is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-11-2003 @ 17:33:
Ik dacht eigenlijk dat BMR een 'zwaardere' vaccinatie was dan DKTP omdat de BMR levend vaccin bevat (of ik dat niet (meer) zo?)
Je moet toch ook of BMR en een ander vaccin tegelijk geven of een poosje wachten totdat je weer wat anders kan geven?
je hebt voor de helft gelijk .. BMR is inderdaad 'n levend vaccin
maar van DKTP hebben mensen vaak meer last..
in DKTP zitten meer hulpstoffen en ook vervelendere
en van allebei kun je 'n dagje koorts hebben .

DKTP spuit 2 weken ervoor of 4 weken erna of idd gelijktijdig .. in de andere arm.

Laatst gewijzigd op 25-11-2003 om 08:36.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 08:43
Suzanne_2003
Suzanne_2003 is offline
Citaat:
Aries schreef op 25-11-2003 @ 09:14:
je hebt voor de helft gelijk .. BMR is inderdaad 'n levend vaccin
maar van DKTP hebben mensen vaak meer last..
in DKTP zitten meer hulpstoffen en ook vervelendere
en van allebei kun je 'n dagje koorts hebben .

DKTP spuit 2 weken ervoor of 4 weken erna of idd gelijktijdig .. in de andere arm.
ja ook nog 2 spuiten op een dag
daar heb ik dus eigenlijk geen zin in he
hmmja .. m'n ma heeft trouwens gebeld
19 Dec mag ik weer

was jij er dan nog ?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 08:47
Aries
Aries is offline
Citaat:
De Pastoor. schreef op 24-11-2003 @ 17:32:
Ben nog bezig met Geneeskunde ;-) nix bijzonders.

De metafoor die ik heb geleerd op school is de "deathkiss". Als een CTcel een andere cel zoent, sterft deze.
Maar om wat presiezer te zijn: De CT voegt een groot ion-kanaal toe in het plasmamembraan van de geinfecteerde cel: multi-eiwit perforine. Eigenlijk: de CT prikt een gaatje in de cel waardoor hij volstroomt met Ca2+ en dat nekt de cel (is de laatste hypothese).
geneeskunde .. Waar ?
( weer zo iemand die ER kijkt )

maar eh .. je moet dat boek maar eens lezen .. (Zo werkt je lichaam ) is echt om je rot te lachen ..

ik dacht dat ie Theologie studeerde

Laatst gewijzigd op 25-11-2003 om 08:51.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 08:49
Aries
Aries is offline
Citaat:
Suzanne_2003 schreef op 25-11-2003 @ 09:43:
ja ook nog 2 spuiten op een dag
daar heb ik dus eigenlijk geen zin in he
hmmja .. m'n ma heeft trouwens gebeld
19 Dec mag ik weer

was jij er dan nog ?
dan ben ik er nog hoor