![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hmmja ze is dus net geweest .. en ze heeft 't overleeft hoor. ![]() was trouwens de 1e keer dat ik iemand van 't forum ontmoette ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
nou .. 'kep 'm dus gehad..
ik voelde alleen heel even iets prikken .. alsof je 'n speld ofzo op je arm zet .. .. maar viel heel erg mee dus ![]() en hij was echt heel aardig . ik mocht eerst even rustig gaan zitten, praatje gemaakt ... en toen ie ging prikken moest ik m'n ogen dicht doen .. en nou zit er een enorme Donald Duck pleister om m'n arm ik loop gewoon voor gek ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar dat Rodehond vaccin is maar 1 prik hoor ..en er zit ook maar 1 vaccin in . de meeste mensen die last van zo'n prik hebben hebben dat bij cocktails ( BMR, D(K)TP) maarja .. ze allemaal appart zetten daar zullen sommige mensen ook niet blij mee zijn ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Leonoor... ik heb 'm gister dus gehad. en ik ben eigenlijk als de dood voor naalden ![]() maar 't viel heel erg mee ( scroll maar een stukje naar boven ) 'k heb alleen 'n beetje spierpijn ![]() wordt nog lachen ... straks gym |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
jah, voor de foetus kan het irriversibele gevolgen hebben. Dus als een vrouw zwanger is, is het gevaarlijk. maar in deze context?
De foetus kan van bij infectie van 0- 90 dagen misvormingen aan hart, hersen, ogen/oren krijgen. Latere infectie kan zich later ontpoppen tot DM. Ik lees net dat de standaard vaccinatie voorkomt dat het virus in een populatie blijft rondzwerven. Het is dus niet gevaarlijk, maar iedereen moet gevaccineerd zijn. (vaccinatie = MMR ... measels, rubella)
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Kan je jezelf niet laten testen op het vaccin? Misschien is het heel dom dat ik dit zeg, maar als je een huidtest kan laten doen met het vaccin en er gebeurd niets... Dan kan je je veilig laten inenten. Toch? Of ligt het ietsje moeilijker?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ligt moeilijker, denk ik. Sowieso heb ik het dus niet zo op naalden en dat lost een huidtest niet op, integendeel. Plus dat een huidtest, denk ik, ook heel anders is dan een inenting. |
![]() |
|
Ik heb ook geen BMR gehad, wel de bof gehad en misschien de rode hond (moet ik me nog op laten testen). Ik vind het ook helemaal niet gek om je kinderen de BMR NIET te geven. Inentingen zijn helemaal niet zo goed. Zeker niet op jonge leeftijd. Inentingen kunnen best schadelijk zijn.
En tuurlijk is het onverstandig om sommige inentingen, bijvoorbeeld DKTP, helemaal niet te nemen. Maar soms hoeft het echt gewoon niet. Moeten lijkt mij dus ook onzin. Ik heb ook geen prik genomen laatst, ik weet ff niet meer hoe dat heette, maar daar kregen allemaal kinderen een prik voor (voor hersenvliesontsteking, iets met een B ![]()
||
Citaat:
![]() Ik heb hem wel gehad en ben er een week lang ziek van geweest. Was niet zo fijn.
||
Citaat:
![]() Nee, precies, dat bedoel ik. Er zijn mensen die zwakzinnigheid overhouden aan inentingen.
||
Citaat:
|
Ik heb die meningokokkending wel gehad. Geen last van gehad, behalve een beetje een stijve arm.
En dat mens die het deed was echt een bitch ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik vertel nooit wanneer ik prik, gewoon oogjes dicht en ontspannen ![]() owja .. een vaccin moet in een spier ( er zijn uitzonderingen hoor ) dus een huidtest .. nee dat gaat niet Laatst gewijzigd op 21-11-2003 om 08:24. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat ik me afvraag...wat is het verschil tussen een inenting en pillen slikken? Tuurlijk komt alles bij een inenting direct in je bloed terecht, maar als je pillen slikt, dan komt het daar toch uiteindelijk ook? Bij dingen als aids, malaria en antibiotica zijn het ook vaak pillen (dat kan iig)...waarom dan bij iets als rode hond niet?
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ook Sorbitol ? die wordt nl bij Rubellavaccin als drager gebruikt die gaat trouwens net onder je velletje dus ![]() bij andere vaccins is dat vaak (poly)sacharine dus dat zou jou probleem verklaren Laatst gewijzigd op 21-11-2003 om 08:37. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik kan wel eens voor je zoeken of er vaccins met een andere drager zijn... ( en dan heb ik weer iets voor in m'n stage verslag ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
en ik heb ook wel eens iemand laten tellen .. maar die werd daar alleen maar banger van . maar uitademen .. of ergens op blazen werkt ook ja ![]() en wrom zie je zo tegen bloedprikken op .. ? ik ben soms een halve liter kwijt ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Polio kan trouwens op een suikerklontje .. maarja die zit al in DKTP dus .. en de rest daarvan moet in een spier |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb wel ergere prikken gehad/naalden in me gehad een vocht/pus/bloed bult op je voorhoofd leeg laten zuigen, argh!
||
![]() |
Citaat:
![]() hmmja omdat je zei dat dat een grotere horror was dan .......... was aardig bedoelt ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Waartegen ben jij ingeënt? Axel11 | 166 | 04-12-2015 17:26 | |
Lichaam & Gezondheid |
[scholieren_stand.nl] inentingen verplicht stellen ? Raven | 29 | 15-09-2004 15:23 |