Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
2) Als je het filmpje gezien zou hebben, zie je dat ze het blijkbaar alleen voor de "kick" doen. Daar is het leger niet voor... Daarvoor hebben we computerspelletjes, paintball en laserquest! 3) Het is geen risico nemen, denk je nou echt dat een kerel die verlamd is van de pijn nog de kracht heeft om die lui in hun jeeps achterna te komen? Lijkt mij erg sterk! 4) Ze hebben duidelijk niet nagedacht over de politieke situatie waar ze nu in verkeren, anders hadden ze wel wat anders opgetreden. Kortom, je zou er net zo goed een tiental opgefokte tienerjochies met geweren neer kunnen zetten, die voeren deze "taak" net zo goed, zo niet, beter uit dan deze trieste figuren die duidelijk geen benul hebben van waar ze nou eigenlijk mee bezig zijn! Dus nu heb ik niet alleen iets tegen de oorlog, maar ook tegen een deel van de amerikanen die daar zitten. En ik ben ervan overtuigd dat het deel waar ik op doel van substantiele omvang is.
||
Citaat:
Doet me denken aan het verre verleden, dat de engelsen een groot deel van de wereld gingen koloniseren om daar de boel eventjes te gaan "beschaven"... Bah!
|
In een oorlog heeft iedereen altijd het idee dat hij zelf "goed"is en dus het recht heeft om de vijand, die "slecht" is, af te knallen.
Heb je die attitude namelijk niet, dan besef je waar je mee bezig bent, namelijk met het doodmaken van mensen, en daar ga je aan onderdoor. Dan kun je het niet meer. En dan kan ik het me best voorstellen dat je na een tijdje het moreel onderscheid een beetje kwijtraakt, afgesloten van de rest van de wereld. Het is erg, maar begrijpelijk. Vandaar dat oorlogspropaganda zo belangrijk is. De collectieve haat moet opgezweept worden en het morele superioriteitsbesef in stand gehouden. Ook bij het thuisfront, want commentaar van mensen die op de bank zitten voor de TV en schande spreken van deze miskleunen, dat kun je als leger echt niet gebruiken. Laatst gewijzigd op 12-03-2004 om 12:04. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar omdat ik moet aannemen dat jij nogal onderontwikkeld bent zal ik maar eens voor je uitleggen dat je het niet letterlijk moet nemen maar meer als een algemene kritiek omdat ik probeer te vermijden dat ik specifieke forummers persoonlijk aan ga vallen, ik wil me niet verlagen tot het niveau dat jij kennelijk hebt. Loser. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Goed, anyway, als het overgrote meerendeel van de personen in dit topic met afschuw reageerd op het voorgevallenne, komt het nogal dom over als je een dergelijke reactie plaatst. Knap irritant als je net een hele discussie hierover gevoerd hebt en dan iemand met een dergelijk nietszeggend en generaliserend stuk tekst aan komt kakken. Er zijn genoeg mensen die dit verschrikkelijk vinden, OOK in de VS. Edit: ik zie dat je het RAF logo als avatar hebt, verspilde moeite dus. |
![]() |
|
Ik zeg helemaal nergens dat ik het niet verschrikkelijk vind. Het is ook tragisch. Maar ik weet hoe het komt, en dat dat soort excessen onvermijdbaar zijn in de gegeven macro-omstandigheden omdat een bad call nu eenmaal menselijk is. Ook soldaten maken beoordelingsfouten.
Jemig zeg, alsof ik me loop te verlustigen en opeens geen moreel besef meer heb. Ik wou maar dat ik nog zo principieel alles kon afkeuren, maar ik heb teveel gezien, teveel gelezen om nog een hoge pet op te hebben van het menselijk ras. Dus het verbaasd me niet meer. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het goedkeur. |
![]() |
|
Dat die Amerikanen juichen omdat ze een vijand neergeschoten hebben is volkomen normaal (in een andere situatie dan).
Als de 2e wereldoorlog nou zou zijn zou ik waarschijnlijk waar ik de kans heb Duitsers doodschieten en staan te juichen dat is toch logisch? Het gaat erom dat hij weerloos was, dus de titel van dit topic is eigenlijk nutteloos is. En ik vind het niet goed dat ze een weerloos iemand doodschieten laat dat duidelijk zijn.
||
Citaat:
Offtopic: en voordat je het weet zie je ertan een joint roken in de gaybar om de hoek ![]()
||
Citaat:
Waarom wil je per se duitsers neerschieten? Omdat het hun schuld was? De duitse jongens die in dienst zaten waren ook liever bij moeder thuis gebleven hoor. Waren die "slecht"? Heb jij dus het recht om die neer te willen knallen en daardoor niet toch even moreel verwerpelijk, want een moordenaar, te zijn? Juichen om de dood van een ander mens is altijd erg. Hoe slecht die in jouw ogen misschien ook mag zijn. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
en dan NOG snap ik niet dat je die bron in twijfel HOEFT te trekken? Jij was toch zo'n grote voorstander van de smerige oorlog?! Kijk naar je SIG man!! idi00t Citaat:
Waarom denk je dat er dingen bestaan zoals de conventie van Geneve en het Internationaal Gerechtshof?!?! (Overigens: Amerikaanse soldaten kunnen naar hartelust moorden, slachten, martelen, verkrachten, plunderen en andere regels overtreden want ze worden toch niet door het Internationaal Strafhof berecht, daar doet Amerika namelijk niet aan mee) wat mij betreft: gelijk doodschieten die Amerikaanse soldaten die fouten begaan. Dat is daarmee gelijk de enige reden waarom er Nederlandse soldaten in Irak zouden moeten zijn. Om Amerikanen uit te schakelen. (en NEE, dat is NIET realistisch) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Er waren vele Duitsers die geen keus hadden, ze wilden ook liever thuis bij mama zijn wie niet?? Maar dat maakt niet uit voor een Nederlander in de 2e wereldoorlog is een Duitser een vijand terwijl als de situatie anders zou zijn het je beste maat zou kunnen zijn. Net zoals er elke dag Amerikanen in Irak sneuvelen voor een gestoorde president (hoewel dit iets anders ligt want het zijn geen dienstplichtingen maar hebben voor het beroep gekozen). Staan deze soldaten achter deze oorlog? Niet iedereen, net als de Duitsers in de 2e WO. En juichen om de dood van een ander is altijd erg? Nee dan kom ik weer bij het 2e WO voorbeeld als een NSB'er die onschuldigen mensen heeft vermoord maar thuis ook kinderen heeft en een vrouw en een hond vind ik het dan erg om te juichen? Nee dan zou ik het erg vinden dat ik diegene niet heb kunnen doden. En met jou standpunt zouden geen oorlogen gewonnen kunnen worden (als je natuurlijk van gewonnen kan spreken). Bij oorlog is het jij of hem. En dan denk ik dat bij vrijwel iedereen het dierlijke instinct bovenkomt: je moet maar 1 ding en dat is overleven.
||
Citaat:
maar je doelde zeker op de RAF?
||
![]() |
Citaat:
![]() Kusje? |
![]() |
||
Citaat:
geef dat kusje maar aan het meisje dat je niet kan krijgen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik heb wel gezegd dat ik het begrijpelijk vind dat soldaten juichen als ze een vijand doodschieten. Maar wat in dit filmpje gebeurt vind ik ook een schande.
||
Citaat:
|
Hadden we deze al gezien in de serie speel-soldaatje-met-zoveel-mogelijk-machtsvertoon?
http://www.kn34.net/videos/DontLoot.wmv |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Geen gelul,
Wat er in dit spotje zichtbaar is en in de uitzending van netwerk behoort tot een oorlogsmisdaad. Wij allen hebben onze krachten gebundeld door o.a. de V.N. en de Nato. Wij allen hebben de conventie van geneve ondertekent. Montage is om dingen erger te doen lijken maar wat deze amerikaanse boys hier doen is niet volgends de regels.Ook in oorlog zijn er regels die zijn geschreven aan de hand van een aantal afspraken die we onderling gemaakt hebben en dit is waanzin. Als een militair is uitgeschakeld door hem te verwonden mag je hem daarna niet doodschieten sterker nog je MOET hem medische hulp verlenen. Elke militair vecht ook maar aan de hand van orders, eer en geweten en eigenlijk zijn we allemaal collega's. Dit is hetzelfde als iemand tijdens een potje voetbal na een tackle even in het gezicht trappen. Kan niet en Mag niet. Heel on sportief gedrag dus. Helaas zijn amerikaanse militairen over het algemeen slecht opgeleid dat is ook de reden dat er relatief veel amerikaanse doden vallen en weinig engelsen (in verhouding). Er was eens een groot helicopter ongeluk in de bergen van Noorwegen tijdens een training van Nederlandse mariniers, Britse commando's en amerikaanse navy seals en zelf dat was in ge calculeert. Heel erg hoe de amerikaanse regering met haar eigen militairen omgaat. Je plukt een stel jongenjes van de straat laat ze 20X op een blikje bonen schieten en geeft ze waat peptalk en hoppakee ze kunnen naar Irak. Heel slecht!!!! (Nederlandse militairen volgen trouwens de britse opleiding dus geen zorgen deze is op de israelische na een van de beste) layout aangepast Laatst gewijzigd op 16-03-2004 om 09:54. |
![]() |
|
jullie hebben blijkbaar geen idee hoe een oorlog in mekaar steekt, als je net een 6 uur lange strijd hebt gevochten tegen irakezen en je ziet er eentje wegkruipen (gewond ofniet) dan schiet je.
Het gejuig is niet persoonlijk bedoeld denk ik maar niemand snapt dan ook de emoties van een oorlogssituatie (en van het doden). |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Gezien.
Ik snap de haat van die mensen heel goed. Ik snap ook heel goed dat de Amerikaanse regering domme, snotneuzerige (naïeve) kapiteins inzet. Ik vond het naar om te zien hoe al die Amerikanen aan het bidden waren. Maar tegenlicht was, zoals wel vaker, weer goed. Iemand die aflevering gezien over de Israelïsch/Palestijnse grenzen? |
![]() |
||
Citaat:
OMG, ik val hier stijl achterover van. Eerst over objectiviteit zeuren en dan komen met een brief die afkomstig is van de bestuurder van Irak! Over subjectiviteit gesproken! |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|