Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2004, 17:59
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-03-2004 @ 18:58:
Nee, want ik was gewoon niet zo dom om in het leger te gaan.
Stel dat het zo was wel
Oud 11-03-2004, 18:01
Verwijderd
Citaat:
The Crash Bash schreef op 11-03-2004 @ 18:59:
Stel dat het zo was wel
Ik denk het niet. Het ging namelijk om een bewapende gevechtshelikopter tegen drie mannetjes waarvan er hooguit éen iets had dat op een karabijn ofzo leek. Daarmee haal je echt geen helikopter uit de lucht, op honderden meters afstand, in het pikkedonker zonder nightvision.

Je doet nu alsof het een 'wij of zij'-situatie was, maar dat is gewoon niet zo.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 18:02
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Overigens is de video van die juichende soldaten wel zo hevig gemonteerd dat ik er niet echt conclusies aan kan verbinden.
Oud 11-03-2004, 18:04
Verwijderd
Maar daar heb ik het ook niet over. Ik heb het over wat gisteravond in Netwerk werd vertoond.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 19:22
Dannemann
Dannemann is offline
Altijd wel grappig om mensen te zien miepen over de gruweldaden van Saddam, maar als het een stinkende amerikaane ratten betreft die precies hetzelfde doen vind iedereen het opeens wel goed, tsss
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 19:57
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-03-2004 @ 19:04:
Maar daar heb ik het ook niet over. Ik heb het over wat gisteravond in Netwerk werd vertoond.
Weet ik, maar ik richtte me tot de mensen die het eerste filmpje zonder vorm van kritiek accepteerden.
Oud 12-03-2004, 08:49
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 11-03-2004 @ 20:22:
Altijd wel grappig om mensen te zien miepen over de gruweldaden van Saddam, maar als het een stinkende amerikaane ratten betreft die precies hetzelfde doen vind iedereen het opeens wel goed, tsss
"Iedereen"? Je hebt duidelijk alleen het eerste bericht gelezen ofniet?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 09:43
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
juno schreef op 11-03-2004 @ 14:47:
Eh, die jongens wagen daar wel hun leven hoor. Wij zitten veilig op de bank voor de TV, het is voor ons makkelijk praten over goed en fout. Als ik er zou zitten, nam ik ook geen risico.
1) Als die lui niet met die druk om kunnen gaan, moeten ze niet in het leger zitten.
2) Als je het filmpje gezien zou hebben, zie je dat ze het blijkbaar alleen voor de "kick" doen. Daar is het leger niet voor... Daarvoor hebben we computerspelletjes, paintball en laserquest!
3) Het is geen risico nemen, denk je nou echt dat een kerel die verlamd is van de pijn nog de kracht heeft om die lui in hun jeeps achterna te komen? Lijkt mij erg sterk!
4) Ze hebben duidelijk niet nagedacht over de politieke situatie waar ze nu in verkeren, anders hadden ze wel wat anders opgetreden.

Kortom, je zou er net zo goed een tiental opgefokte tienerjochies met geweren neer kunnen zetten, die voeren deze "taak" net zo goed, zo niet, beter uit dan deze trieste figuren die duidelijk geen benul hebben van waar ze nou eigenlijk mee bezig zijn!

Dus nu heb ik niet alleen iets tegen de oorlog, maar ook tegen een deel van de amerikanen die daar zitten. En ik ben ervan overtuigd dat het deel waar ik op doel van substantiele omvang is.
Oud 12-03-2004, 09:47
Gimme more beer
Citaat:
Dannemann schreef op 11-03-2004 @ 20:22:
Nou... Ik denk dat de enigen die dit goedkeuren, mensen zijn van wie we het ook wel zouden verwachten. De meesten van ons kunnen dit simpelweg niet goedkeuren! Ik ben zeer tolerant, maar dit gaat simpelweg ook over mijn grenzen heen. Kom je daar met het idee dat jij "goed" bent en de anderen "slecht" en ga je ze een beetje kapot lopen schieten. Nee, dankje! En daar doen wij als Nederlanders dus lekker aan mee...

Doet me denken aan het verre verleden, dat de engelsen een groot deel van de wereld gingen koloniseren om daar de boel eventjes te gaan "beschaven"... Bah!
Oud 12-03-2004, 11:06
juno
juno is offline
In een oorlog heeft iedereen altijd het idee dat hij zelf "goed"is en dus het recht heeft om de vijand, die "slecht" is, af te knallen.

Heb je die attitude namelijk niet, dan besef je waar je mee bezig bent, namelijk met het doodmaken van mensen, en daar ga je aan onderdoor. Dan kun je het niet meer.

En dan kan ik het me best voorstellen dat je na een tijdje het moreel onderscheid een beetje kwijtraakt, afgesloten van de rest van de wereld. Het is erg, maar begrijpelijk.

Vandaar dat oorlogspropaganda zo belangrijk is. De collectieve haat moet opgezweept worden en het morele superioriteitsbesef in stand gehouden. Ook bij het thuisfront, want commentaar van mensen die op de bank zitten voor de TV en schande spreken van deze miskleunen, dat kun je als leger echt niet gebruiken.

Laatst gewijzigd op 12-03-2004 om 12:04.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 13:41
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Chimera schreef op 12-03-2004 @ 09:49:
"Iedereen"? Je hebt duidelijk alleen het eerste bericht gelezen ofniet?
Ga ergens anders de 24 jarige puber uithangen sneu ventje

Maar omdat ik moet aannemen dat jij nogal onderontwikkeld bent zal ik maar eens voor je uitleggen dat je het niet letterlijk moet nemen maar meer als een algemene kritiek omdat ik probeer te vermijden dat ik specifieke forummers persoonlijk aan ga vallen, ik wil me niet verlagen tot het niveau dat jij kennelijk hebt. Loser.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 14:20
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 12-03-2004 @ 14:41:
ik wil me niet verlagen tot het niveau dat jij kennelijk hebt.
Goedzo!

Citaat:
Dannemann schreef op 12-03-2004 @ 14:41:

Loser.
He, verdorie, weer mislukt

Goed, anyway, als het overgrote meerendeel van de personen in dit topic met afschuw reageerd op het voorgevallenne, komt het nogal dom over als je een dergelijke reactie plaatst. Knap irritant als je net een hele discussie hierover gevoerd hebt en dan iemand met een dergelijk nietszeggend en generaliserend stuk tekst aan komt kakken. Er zijn genoeg mensen die dit verschrikkelijk vinden, OOK in de VS.

Edit: ik zie dat je het RAF logo als avatar hebt, verspilde moeite dus.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 14:54
juno
juno is offline
Ik zeg helemaal nergens dat ik het niet verschrikkelijk vind. Het is ook tragisch. Maar ik weet hoe het komt, en dat dat soort excessen onvermijdbaar zijn in de gegeven macro-omstandigheden omdat een bad call nu eenmaal menselijk is. Ook soldaten maken beoordelingsfouten.

Jemig zeg, alsof ik me loop te verlustigen en opeens geen moreel besef meer heb. Ik wou maar dat ik nog zo principieel alles kon afkeuren, maar ik heb teveel gezien, teveel gelezen om nog een hoge pet op te hebben van het menselijk ras. Dus het verbaasd me niet meer. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het goedkeur.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 15:17
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Dat die Amerikanen juichen omdat ze een vijand neergeschoten hebben is volkomen normaal (in een andere situatie dan).

Als de 2e wereldoorlog nou zou zijn zou ik waarschijnlijk waar ik de kans heb Duitsers doodschieten en staan te juichen dat is toch logisch?

Het gaat erom dat hij weerloos was, dus de titel van dit topic is eigenlijk nutteloos is.
En ik vind het niet goed dat ze een weerloos iemand doodschieten laat dat duidelijk zijn.
Oud 12-03-2004, 16:00
Gimme more beer
Citaat:
juno schreef op 12-03-2004 @ 12:06:
In een oorlog heeft iedereen altijd het idee dat hij zelf "goed"is en dus het recht heeft om de vijand, die "slecht" is, af te knallen.

Heb je die attitude namelijk niet, dan besef je waar je mee bezig bent, namelijk met het doodmaken van mensen, en daar ga je aan onderdoor. Dan kun je het niet meer.

En dan kan ik het me best voorstellen dat je na een tijdje het moreel onderscheid een beetje kwijtraakt, afgesloten van de rest van de wereld. Het is erg, maar begrijpelijk.

Vandaar dat oorlogspropaganda zo belangrijk is. De collectieve haat moet opgezweept worden en het morele superioriteitsbesef in stand gehouden. Ook bij het thuisfront, want commentaar van mensen die op de bank zitten voor de TV en schande spreken van deze miskleunen, dat kun je als leger echt niet gebruiken.
Goh, jah, als het zo makkelijk is. Maken we gewoon geen oorlog meer, houdt iedereen weer van elkaar...

Offtopic: en voordat je het weet zie je ertan een joint roken in de gaybar om de hoek
Oud 12-03-2004, 16:21
juno
juno is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 12-03-2004 @ 16:17:
Dat die Amerikanen juichen omdat ze een vijand neergeschoten hebben is volkomen normaal (in een andere situatie dan).

Als de 2e wereldoorlog nou zou zijn zou ik waarschijnlijk waar ik de kans heb Duitsers doodschieten en staan te juichen dat is toch logisch?

Jij bent het schoolvoorbeeld van het thuisfront dat doordrenkt is van de oorlogspropaganda over goed en fout en de collectieve haat.

Waarom wil je per se duitsers neerschieten? Omdat het hun schuld was? De duitse jongens die in dienst zaten waren ook liever bij moeder thuis gebleven hoor. Waren die "slecht"? Heb jij dus het recht om die neer te willen knallen en daardoor niet toch even moreel verwerpelijk, want een moordenaar, te zijn?

Juichen om de dood van een ander mens is altijd erg. Hoe slecht die in jouw ogen misschien ook mag zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 16:49
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-03-2004 @ 21:07:
Doe nou niet zo dom man, je maakt jezelf alleen maar belachelijk door tegen beter weten in te proberen dit soort misdaden goed te praten. Dat de Amerikanen echt niet kijken op een Irakese dooie meer of minder is oud nieuws.
WORD

Citaat:
Fleet Admiral schreef op 10-03-2004 @ 21:12:
Tegen jullie US-bashing ben ik machteloos.
Welk argument ik ooit ook zal geven, het merendeel van de mensen hier zal even heilig de USA verwerpen als dat fascisten joden verwierpen.

En het enige wat ik hier kan doen is de bron in twijfel trekken.
Je ontkent gewoon die video.. klaar uit..
en dan NOG snap ik niet dat je die bron in twijfel HOEFT te trekken? Jij was toch zo'n grote voorstander van de smerige oorlog?! Kijk naar je SIG man!! idi00t

Citaat:
Fleet Admiral schreef op 10-03-2004 @ 21:16:
Precies.

Die soldaten hebben misschien wel vorige week één van hun collega's in stukjes gesneden, doodgemarteld, terug gevonden.
SOLDATEN ZIJN PROFESSIONALS... als soldaten in een oorlog alleen volgens hun gevoel zouden handelen dan waren we allang naar de klote geweest.
Waarom denk je dat er dingen bestaan zoals de conventie van Geneve en het Internationaal Gerechtshof?!?! (Overigens: Amerikaanse soldaten kunnen naar hartelust moorden, slachten, martelen, verkrachten, plunderen en andere regels overtreden want ze worden toch niet door het Internationaal Strafhof berecht, daar doet Amerika namelijk niet aan mee)

wat mij betreft: gelijk doodschieten die Amerikaanse soldaten die fouten begaan. Dat is daarmee gelijk de enige reden waarom er Nederlandse soldaten in Irak zouden moeten zijn.
Om Amerikanen uit te schakelen. (en NEE, dat is NIET realistisch)
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 17:08
ProudAssyrian
ProudAssyrian is offline
Citaat:
Gimmeshelter schreef op 10-03-2004 @ 20:54:
http://www.informationclearinghouse....rticle5365.htm
nou probeer ze maar aan te klagen. zal je niet lukken.
Oud 12-03-2004, 17:17
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 12-03-2004 @ 11:49:
(Overigens: Amerikaanse soldaten kunnen naar hartelust moorden, slachten, martelen, verkrachten, plunderen en andere regels overtreden want ze worden toch niet door het Internationaal Strafhof berecht, daar doet Amerika namelijk niet aan mee)
Betekent echter niet dat ze er ongestraft mee weg kunnen komen: ze kunnen altijd ge-court marshalled worden door de Amerikanen.
Oud 12-03-2004, 17:26
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
juno schreef op 12-03-2004 @ 17:21:
Jij bent het schoolvoorbeeld van het thuisfront dat doordrenkt is van de oorlogspropaganda over goed en fout en de collectieve haat.

Waarom wil je per se duitsers neerschieten? Omdat het hun schuld was? De duitse jongens die in dienst zaten waren ook liever bij moeder thuis gebleven hoor. Waren die "slecht"? Heb jij dus het recht om die neer te willen knallen en daardoor niet toch even moreel verwerpelijk, want een moordenaar, te zijn?

Juichen om de dood van een ander mens is altijd erg. Hoe slecht die in jouw ogen misschien ook mag zijn.
En jij begrijpt het concept oorlog niet, tuurlijk vind ik oorlog niet leuk maar het maakt niet uit iedereen doet zijn plicht zo is oorlog. Dus de Amerikanen hadden Nederland niet mogen bevrijden omdat er anders Duitsers zouden sneuvelen?
Er waren vele Duitsers die geen keus hadden, ze wilden ook liever thuis bij mama zijn wie niet?? Maar dat maakt niet uit voor een Nederlander in de 2e wereldoorlog is een Duitser een vijand terwijl als de situatie anders zou zijn het je beste maat zou kunnen zijn. Net zoals er elke dag Amerikanen in Irak sneuvelen voor een gestoorde president (hoewel dit iets anders ligt want het zijn geen dienstplichtingen maar hebben voor het beroep gekozen). Staan deze soldaten achter deze oorlog? Niet iedereen, net als de Duitsers in de 2e WO.

En juichen om de dood van een ander is altijd erg? Nee dan kom ik weer bij het 2e WO voorbeeld als een NSB'er die onschuldigen mensen heeft vermoord maar thuis ook kinderen heeft en een vrouw en een hond vind ik het dan erg om te juichen? Nee dan zou ik het erg vinden dat ik diegene niet heb kunnen doden.

En met jou standpunt zouden geen oorlogen gewonnen kunnen worden (als je natuurlijk van gewonnen kan spreken).
Bij oorlog is het jij of hem. En dan denk ik dat bij vrijwel iedereen het dierlijke instinct bovenkomt: je moet maar 1 ding en dat is overleven.
Oud 12-03-2004, 17:40
Dannemann
Dannemann is offline
Als je onschuldige mensen neerschiet heeft dat weinig met overleven te maken
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 17:41
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 12-03-2004 @ 18:40:
Als je onschuldige mensen neerschiet heeft dat weinig met overleven te maken
Ik heb het over schuldige maar jij bent te dom om een zinnige reactie te geven naar aanleiding van mijn post.

maar je doelde zeker op de RAF?
Oud 12-03-2004, 18:01
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 12-03-2004 @ 18:41:
Ik heb het over schuldige maar jij bent te dom om een zinnige reactie te geven naar aanleiding van mijn post.

Oei, nog een sneu ventje, het sneuheids gehalte is weereens flink hoog, maar ik vind je stoer hoor

Kusje?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 18:28
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 12-03-2004 @ 19:01:
Oei, nog een sneu ventje, het sneuheids gehalte is weereens flink hoog, maar ik vind je stoer hoor

Kusje?
Een serieuse reactie hoefde ik niet te verwachten van jou, dus maak ik er van op dat je het eens ben met mijn post.

geef dat kusje maar aan het meisje dat je niet kan krijgen.
Oud 12-03-2004, 19:11
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 12-03-2004 @ 19:28:
Een serieuse reactie hoefde ik niet te verwachten van jou, dus maak ik er van op dat je het eens ben met mijn post.

geef dat kusje maar aan het meisje dat je niet kan krijgen.
Ja, en een man kan ik blijkbaar ookal niet krijgen
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 19:49
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Die soldaten zullen wel een reden gehad hebben.
Die irakezen zouden net het zelfde gedaan hebben.
Oud 12-03-2004, 20:22
juno
juno is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 12-03-2004 @ 18:26:
En jij begrijpt het concept oorlog niet, tuurlijk vind ik oorlog niet leuk maar het maakt niet uit iedereen doet zijn plicht zo is oorlog. Dus de Amerikanen hadden Nederland niet mogen bevrijden omdat er anders Duitsers zouden sneuvelen?
Er waren vele Duitsers die geen keus hadden, ze wilden ook liever thuis bij mama zijn wie niet?? Maar dat maakt niet uit voor een Nederlander in de 2e wereldoorlog is een Duitser een vijand terwijl als de situatie anders zou zijn het je beste maat zou kunnen zijn. Net zoals er elke dag Amerikanen in Irak sneuvelen voor een gestoorde president (hoewel dit iets anders ligt want het zijn geen dienstplichtingen maar hebben voor het beroep gekozen). Staan deze soldaten achter deze oorlog? Niet iedereen, net als de Duitsers in de 2e WO.

En juichen om de dood van een ander is altijd erg? Nee dan kom ik weer bij het 2e WO voorbeeld als een NSB'er die onschuldigen mensen heeft vermoord maar thuis ook kinderen heeft en een vrouw en een hond vind ik het dan erg om te juichen? Nee dan zou ik het erg vinden dat ik diegene niet heb kunnen doden.

En met jou standpunt zouden geen oorlogen gewonnen kunnen worden (als je natuurlijk van gewonnen kan spreken).
Bij oorlog is het jij of hem. En dan denk ik dat bij vrijwel iedereen het dierlijke instinct bovenkomt: je moet maar 1 ding en dat is overleven.
Ik geloof dat ik op de pagina hiervoor juist uitgebreid heb betoogd dat in een oorlog gehakt wordt en dat daarbij spaanders vallen...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 20:26
Zaina
Zaina is offline
Het zijn mensen in het leger en het is ook nog eens het leger van Amerika. Intelligent gedrag is dan niet te verwachten.
Oud 12-03-2004, 20:54
e r t a njunior
e r t a njunior is offline
Ik heb al een tijdje geen noemenswaardige aanslag op de Amerikanen meer vernomen uit het bezette Irak. Is het islamitische verzet dan toch gebroken?
Oud 12-03-2004, 21:51
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
e r t a njunior schreef op 12-03-2004 @ 21:54:
Ik heb al een tijdje geen noemenswaardige aanslag op de Amerikanen meer vernomen uit het bezette Irak. Is het islamitische verzet dan toch gebroken?
Nee, maar alleen aanslagen met dode amerikanen halen het nieuws, neergeschoten irakezen wil niemand horen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 09:27
Gimme more beer
Citaat:
timbo85 schreef op 12-03-2004 @ 18:41:

Waarom zou je een weerloze man kapotschieten, schuldig of niet?
Oud 13-03-2004, 09:28
Gimme more beer
Citaat:
Dannemann schreef op 12-03-2004 @ 22:51:
Nee, maar alleen aanslagen met dode amerikanen halen het nieuws, neergeschoten irakezen wil niemand horen
Dat zei hij niet. Ik denk dat het voor Bush even belangrijk wordt om de mensen te laten denken dat het goed gaat in irak, dan kan hij de verkiezingen proberen te winnen. Kan hij daarna ook nog de bevolking uitmoorden oid.
Oud 13-03-2004, 09:32
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 13-03-2004 @ 10:27:
Waarom zou je een weerloze man kapotschieten, schuldig of niet?
Lees mijn post nou eens goed ik heb toch ook gezegd dat ik dat afkeur!

Ik heb wel gezegd dat ik het begrijpelijk vind dat soldaten juichen als ze een vijand doodschieten.
Maar wat in dit filmpje gebeurt vind ik ook een schande.
Oud 13-03-2004, 09:35
Gimme more beer
Citaat:
timbo85 schreef op 13-03-2004 @ 10:32:
Lees mijn post nou eens goed ik heb toch ook gezegd dat ik dat afkeur!

Ik heb wel gezegd dat ik het begrijpelijk vind dat soldaten juichen als ze een vijand doodschieten.
Maar wat in dit filmpje gebeurt vind ik ook een schande.
Ok... Ik vind het begrip oorlog onbegrijpelijk, maar ok...
Oud 13-03-2004, 21:50
LaResistance
LaResistance is offline
Hadden we deze al gezien in de serie speel-soldaatje-met-zoveel-mogelijk-machtsvertoon?

http://www.kn34.net/videos/DontLoot.wmv
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 22:20
Verwijderd
Citaat:
e r t a njunior schreef op 12-03-2004 @ 21:54:
Ze hebben ze omgekocht met een paar vrachtwagens schapievlees
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 13:39
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-03-2004 @ 23:20:
Ze hebben ze omgekocht met een paar vrachtwagens schapievlees
Of een paar scheepsladingen maagden losgelaten in Bagdad, hoeven ze zich ook niet meer op de blazen
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 13:40
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 12-03-2004 @ 19:01:
Serieus op een reactie ingaan is te veel gevraagd kennelijk. Maarja, jij hebt een RAF avatar, dus jij bent stoer
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 19:51
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Chimera schreef op 15-03-2004 @ 14:40:
Serieus op een reactie ingaan is te veel gevraagd kennelijk. Maarja, jij hebt een RAF avatar, dus jij bent stoer
Hij noemt mij dom, moet ik daar serieus op ingaan? Maar ach, jij hebt nog nooit een intelligente post geplaatst, tenminste niet in de afgelopen 5 maanden dat ik hier heb meegelezen, jij komt alleen opdagen als het erom gaat mensen aan te vallen, held
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 08:22
jeas
jeas is offline
Geen gelul,

Wat er in dit spotje zichtbaar is en in de uitzending van netwerk behoort tot een oorlogsmisdaad.
Wij allen hebben onze krachten gebundeld door o.a. de V.N. en de Nato. Wij allen hebben de conventie van geneve ondertekent.
Montage is om dingen erger te doen lijken maar wat deze amerikaanse boys hier doen is niet volgends de regels.Ook in oorlog zijn er regels die zijn geschreven aan de hand van een aantal afspraken die we onderling gemaakt hebben en dit is waanzin. Als een militair is uitgeschakeld door hem te verwonden mag je hem daarna niet doodschieten sterker nog je MOET hem medische hulp verlenen.
Elke militair vecht ook maar aan de hand van orders, eer en geweten en eigenlijk zijn we allemaal collega's. Dit is hetzelfde als iemand tijdens een potje voetbal na een tackle even in het gezicht trappen. Kan niet en Mag niet. Heel on sportief gedrag dus.
Helaas zijn amerikaanse militairen over het algemeen slecht opgeleid dat is ook de reden dat er relatief veel amerikaanse doden vallen en weinig engelsen (in verhouding).
Er was eens een groot helicopter ongeluk in de bergen van Noorwegen tijdens een training van Nederlandse mariniers, Britse commando's en amerikaanse navy seals en zelf dat was in ge calculeert. Heel erg hoe de amerikaanse regering met haar eigen militairen omgaat. Je plukt een stel jongenjes van de straat laat ze 20X op een blikje bonen schieten en geeft ze waat peptalk en hoppakee ze kunnen naar Irak. Heel slecht!!!!
(Nederlandse militairen volgen trouwens de britse opleiding dus geen zorgen deze is op de israelische na een van de beste)

layout aangepast

Laatst gewijzigd op 16-03-2004 om 09:54.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 01:31
stfuktnx
stfuktnx is offline
jullie hebben blijkbaar geen idee hoe een oorlog in mekaar steekt, als je net een 6 uur lange strijd hebt gevochten tegen irakezen en je ziet er eentje wegkruipen (gewond ofniet) dan schiet je.

Het gejuig is niet persoonlijk bedoeld denk ik maar niemand snapt dan ook de emoties van een oorlogssituatie (en van het doden).
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 17:04
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
stfuktnx schreef op 18-03-2004 @ 02:31:
jullie hebben blijkbaar geen idee hoe een oorlog in mekaar steekt, als je net een 6 uur lange strijd hebt gevochten tegen irakezen en je ziet er eentje wegkruipen (gewond ofniet) dan schiet je.

Het gejuig is niet persoonlijk bedoeld denk ik maar niemand snapt dan ook de emoties van een oorlogssituatie (en van het doden).
De veteraan heeft gesproken
Oud 19-03-2004, 17:07
Verwijderd
Citaat:
stfuktnx schreef op 18-03-2004 @ 02:31:

Maar jij als 18 jarig guppie die nog nooit van zn leven ook maar een gun in zn hand heeft gehad weet het zeker wel
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 17:42
stfuktnx
stfuktnx is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 19-03-2004 @ 18:07:
Maar jij als 18 jarig guppie die nog nooit van zn leven ook maar een gun in zn hand heeft gehad weet het zeker wel
ik zei niet dat ik er verstand van heb maar ik heb wel veel britten gesproken die meevochten in de grondoorlog in de 1'ste en 2'de golfoorlog en sommige die ook hadden gedood, de meeste wouden er bijna niks over kwijt maar ik heb wel een beetje een idee. Ik kan het ook mis hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 20:21
LaResistance
LaResistance is offline
Allemaal Tegenlicht kijken!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 21:14
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 21-03-2004 @ 21:21:
Allemaal Tegenlicht kijken!
Gezien, ik moet zeggen dat als ik zie hoe zo'n Amerikaans arrestatieteam te werk gaat en hoe lomp de Amerikanen omgaan met plaatselijke gebruiken en de islam, ik best begrip heb voor de terroristen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 21:35
Verwijderd
Gezien.
Ik snap de haat van die mensen heel goed. Ik snap ook heel goed dat de Amerikaanse regering domme, snotneuzerige (naïeve) kapiteins inzet. Ik vond het naar om te zien hoe al die Amerikanen aan het bidden waren.

Maar tegenlicht was, zoals wel vaker, weer goed. Iemand die aflevering gezien over de Israelïsch/Palestijnse grenzen?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 08:06
zlatani9
zlatani9 is offline
Als het andersom is juichen ze ook..
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 18:01
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 10-03-2004 @ 21:03:
Heel objectieve site.
En dan kom je vervolgens opzetten met een een brief van PAUL BREMER!
OMG, ik val hier stijl achterover van. Eerst over objectiviteit zeuren en dan komen met een brief die afkomstig is van de bestuurder van Irak! Over subjectiviteit gesproken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten