Oud 22-05-2004, 17:57
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Replica schreef op 22-05-2004 @ 18:47 :
Ik heb wel trek af en toe, maar dan eet ik dus ontbijtkoek of een extra boterham.

Ja ik ben ziek, ik hoopte ook dat het door meer spieren zou komen, maar ik zie gewoon ook mijn buik dikker zijn, en ik merk het aan mijn kleren
Hm dan kan ik je helaas ook niet verder helpen

Misschien dat die diarree/verstopping een oorzaak kan hebben...
Oud 22-05-2004, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Replica schreef op 22-05-2004 @ 20:04 :
weet iemand hoe dat kan komen?
Misschien toch door het eten en/of het drinken oid...? Of doordat je staat (?) of zit ipv ligt, dat ie 'zakt' oid...? 'k zou het niet weten, maar ik heb het ook...
Oud 22-05-2004, 21:21
Miracle
Miracle is offline
Dit is toch weer totaal iets nieuws: Zo lang niet eten, dat ik geen zin meer heb als er iets voor mijn neus staat. Is dat ook weer 'normaal'?
(Nee, dat was niet vrijwillig. )
Oud 22-05-2004, 21:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
dreen schreef op 22-05-2004 @ 22:21 :
Dit is toch weer totaal iets nieuws: Zo lang niet eten, dat ik geen zin meer heb als er iets voor mijn neus staat. Is dat ook weer 'normaal'?
(Nee, dat was niet vrijwillig. )
Of het normaal is weet ik niet maar ik heb het ook. Als ik heel laat pas eet of heel lang om mijn eten moet wachten dan ben ik over mijn honger heen en dan heb ik geen trek meer en eet ik heel weinig.
Oud 23-05-2004, 11:58
sublime
sublime is offline
dit is echt idioot, ik heb echt het gevoel dat ik aan zou moeten komen (teveel koekjes en chocola gegeten these days), maar volgens de weegschaal val ik af

nou ja, wel een stimulans om weer goed verder te gaan, want dit willen we zo houden natuurlijk eerste officiële mijlpaal komt in zicht!
Oud 23-05-2004, 12:49
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-05-2004 @ 20:06 :
Misschien toch door het eten en/of het drinken oid...? Of doordat je staat (?) of zit ipv ligt, dat ie 'zakt' oid...? 'k zou het niet weten, maar ik heb het ook...
Ik heb het ook hoor, als ik voor de spiegel sta als ik net wakker ben denk ik "hey dat is helemaal niet gek in bikini", maar 's avonds heb ik toch echt weer een buikje.

Ik ben btw 2 kilo aangekomen, ik ben een echte emotieeter en heb me de afgelopen 3 weken opgesloten in mijn kamer en gevreten als een gek. Daar voel ik me nu weer ongelukkig over natuurlijk.
Oud 23-05-2004, 13:38
Quiana
Quiana is offline
Het is ook niet zo gek dat je buik 's avonds 'boller' is dan
's ochtends, aangezien je je eten ook ergens moet laten...
Oud 23-05-2004, 16:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Quiana schreef op 23-05-2004 @ 14:38 :
Het is ook niet zo gek dat je buik 's avonds 'boller' is dan
's ochtends, aangezien je je eten ook ergens moet laten...
Bovendien raak je 's nachts een hoop vocht kwijt wat je overdag aanvuldt en ook daar wordt je buik wat boller van. Je weegt 's ochtends ook meestal minder dan 's avonds.
Oud 23-05-2004, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-05-2004 @ 17:20 :
Bovendien raak je 's nachts een hoop vocht kwijt wat je overdag aanvuldt en ook daar wordt je buik wat boller van. Je weegt 's ochtends ook meestal minder dan 's avonds.
Er werd al gezegd, dat 'we' er niet veel voor hoefden te drinken om het toch veel boller te laten zijn. Overdag raak je btw, denk ik, meer vocht krijgt, je gaat dan wel eens naar het toilet, 's nachts is dat weer minder.
Oud 23-05-2004, 16:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-05-2004 @ 17:42 :
Er werd al gezegd, dat 'we' er niet veel voor hoefden te drinken om het toch veel boller te laten zijn. Overdag raak je btw, denk ik, meer vocht krijgt, je gaat dan wel eens naar het toilet, 's nachts is dat weer minder.
Ik heb ooit ergens gelezen dat je 's nachts door transpireren en uitademen ook heel veel vocht kwijtraakt terwijl ik ook dacht dat je overdag meet kwijtraakt. Maar ik denk dat overdag inname en uitscheiding ongeveer gelijk is en dat die verhouding 's nachts natuurlijk heel anders ligt want de meeste mensen drinken 's nachts geen grote hoeveelheden.
Oud 23-05-2004, 18:40
summer1986
summer1986 is offline
Hoe zit het met water drinken tijdens het eten? Is dat nou juist beter voor de spijsvertering enz of niet?
Oud 23-05-2004, 19:21
Verwijderd
Citaat:
summer1986 schreef op 23-05-2004 @ 19:40 :
Hoe zit het met water drinken tijdens het eten? Is dat nou juist beter voor de spijsvertering enz of niet?
Ik dacht van niet...had dat niet iets te maken met je voedsel kauwen ed ofzo?
Oud 23-05-2004, 20:26
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 23-05-2004 @ 19:40 :
Misschien is het wel een fabeltje, maar ik heb wel eens gehoord dat dat niet goed is omdat dan je maagzuursappen(?) verdund worden en je voedsel dus minder... Blabla.

Maar ja, dan zou je ook niet voor het eten mogen drinken.

Hmmm.
Oud 23-05-2004, 20:50
MieX
MieX is offline
Citaat:
kastdeur schreef op 23-05-2004 @ 21:26 :
Misschien is het wel een fabeltje, maar ik heb wel eens gehoord dat dat niet goed is omdat dan je maagzuursappen(?) verdund worden en je voedsel dus minder... Blabla.

Hmmm.
voedsel heeft dan hetzelfde effect, verdund ook je maagsappen en verhoogt ook de pH, lijkt me inderdaad een fabeltje.

Ik probeer juist wel te drinken tijdens het eten, dan zit ik sneller vol (vooral bij het avondeten, anders blijf ik echt eten)
Oud 23-05-2004, 20:52
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 23-05-2004 @ 21:50 :
voedsel heeft dan hetzelfde effect, verdund ook je maagsappen en verhoogt ook de pH, lijkt me inderdaad een fabeltje.
Voedsel is toch veel minder dun dan water ed...? En het is toch zo dat die maagsappen je voedsel verteren ed?

Volgens mij heeft het te maken met dat veel mensen hun eten dan wegspoelen met drinken ipv het goed te kauwen enz. en dan verteerd het eten dus lastiger.
Oud 23-05-2004, 23:28
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
sublime schreef op 23-05-2004 @ 12:58 :
dit is echt idioot, ik heb echt het gevoel dat ik aan zou moeten komen (teveel koekjes en chocola gegeten these days), maar volgens de weegschaal val ik af
Same here.
Donderdag bami, vrijdag bij de mac, zaterdag rijst en tartaat, vandaag bami...en daarstraks pizza.

Morgen staat er een sinaasappel en 's avonds bloemkool met een aardappeltje. Vroeg slapen, zodat ik niet nog naar beneden ga om wat te halen. Deze week moet het zeker lukken, er is teveel gebeurd.
Oud 24-05-2004, 07:51
MieX
MieX is offline
Citaat:
moenbase schreef op 24-05-2004 @ 00:28 :
Same here.
Donderdag bami, vrijdag bij de mac, zaterdag rijst en tartaat, vandaag bami...en daarstraks pizza.

Morgen staat er een sinaasappel en 's avonds bloemkool met een aardappeltje. Vroeg slapen, zodat ik niet nog naar beneden ga om wat te halen. Deze week moet het zeker lukken, er is teveel gebeurd.
bami en rijst zijn lang niet zo slecht.

Ik zou vandaag wel iets meer eten dan dat, als je zo weinig eet heb je sneller honger en grijp je juist sneller naar iets lekkers (zowiezo vind ik dat wel een hoeveelheid eten die je zeker moet pakken als je over een maand of 2 anorexia wil hebben)
Oud 24-05-2004, 09:31
Gwen.
Gwen. is offline
Heeft een van jullie het nieuwe afslankproduct BMI 2 al geprobeerd? Het is een geur- en smaakloos poeder dat je bijv in je yoghurt of vruchtensap kan roeren en zorgt ervoor dat je een vol gevoel hebt in je maag.

Productinformatie
deze Afslanker is gebaseerd op cellulose en bevat micro-afslankkrsitallen. Van deze afslanker gaat u minder eten en valt u met plezier af. De micro-kristallen zorgen ervoor dat u veel sneller een vol gevoel heeft, dus u eet automatisch minder

Het is wel prijzig om even te proberen: €39,95 voor 180 gram.

Ik weet dat jullie sceptisch tegenover afslankmiddelen staan, maar ik heb enthousiaste reacties gehoord over dit middel in combinatie met een weinig calorieën dieet.
Als je voldoende af bent gevallen kun je het langzaam afbouwen, zodat je niet opeens weer gigantisch veel gaat eten.
Oud 24-05-2004, 12:15
Fleurop
Fleurop is offline
Kan het zijn dat als je ongesteld bent (of vlak voor je het moet worden) je soms wel een halve kilo tot kilo zwaarder bent?
Oud 24-05-2004, 13:01
Verwijderd
Citaat:
water willowglo schreef op 24-05-2004 @ 13:15 :
Kan het zijn dat als je ongesteld bent (of vlak voor je het moet worden) je soms wel een halve kilo tot kilo zwaarder bent?
ja dat klopt. je houdt rond die tijd wat meer vocht vast, wat maakt dat je dus een halve tot een hele kilo zwaarder bent.
Oud 24-05-2004, 13:11
MieX
MieX is offline
Citaat:
Replica schreef op 24-05-2004 @ 11:45 :
Rijst is niet ongezond, maar er zitten wel meer calorieën in dan in aardappels en pasta.
weet ik, maar moenbase ziet volgens mij rijst/bami eten als ernstig zondigen en dat is nou ook weer niet zo
Oud 24-05-2004, 14:30
Miracle
Miracle is offline
De puf om te sporten is helemaal weg. Ipv afvallen kom ik momenteel alleen maar aan.
Oud 24-05-2004, 14:53
Verwijderd
Citaat:

Waar ik trouwens ook nog van baal: 's Ochtends heb ik best een platte buik, niet super, maar voor mezelf vind ik dat wel mooi. Maar zodra ik íets gegeten heb, al is het maar een appel en een glas water, wordt mijn buik meteen heel bol. 's Avonds zie ik er soms gewoon zwanger uit, terwijl ik helemaal niet veel of vet gegeten heb dan. Ook als ik geen koolzuur drink heb ik daar last van, weet iemand hoe dat kan komen?
Heb ik ook ja, walgelijk
Oud 24-05-2004, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 23-05-2004 @ 21:52 :
Voedsel is toch veel minder dun dan water ed...? En het is toch zo dat die maagsappen je voedsel verteren ed?

Volgens mij heeft het te maken met dat veel mensen hun eten dan wegspoelen met drinken ipv het goed te kauwen enz. en dan verteerd het eten dus lastiger.
dat brengt mij tot een nieuw voornemen, ik ga beter kauwen op alles wat ik eet! (wie weet helpt het, en baat het niet dan schaadt het ook niet!)
Oud 24-05-2004, 20:57
MieX
MieX is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 24-05-2004 @ 21:39 :
dat brengt mij tot een nieuw voornemen, ik ga beter kauwen op alles wat ik eet! (wie weet helpt het, en baat het niet dan schaadt het ook niet!)
door langzamer eten duurt het langer voor je alles op hebt en komt het signaal van vol zitten dus wel tijdens het eten in plaats van erna, zou dus moeten helpen
Oud 25-05-2004, 12:46
toetjemona
toetjemona is offline
Heej ik wil graag afvallen en nou heb ik gehoord dat er een dieet is met combinaties dat heel goed werkt. Dan mag je bijvoorbeeld wel vlees + groenten maar geen vlees + aardappelen en wel aardappelen + groeten ofzo weet iemand hier misschien meer van? ik wil eigenlijk niet naar een dietiste want dan m oet ik mijn moeder meevragen en die gaat dan de hele tijd op zitten letten of ik me er wel aan houdt en dan lukt het alleen maar minder alvast bedankt (en nee! ik eet geen monatoetjes)
Oud 25-05-2004, 13:00
MieX
MieX is offline
Citaat:
toetjemona schreef op 25-05-2004 @ 13:46 :
Heej ik wil graag afvallen en nou heb ik gehoord dat er een dieet is met combinaties dat heel goed werkt. Dan mag je bijvoorbeeld wel vlees + groenten maar geen vlees + aardappelen en wel aardappelen + groeten ofzo weet iemand hier misschien meer van? ik wil eigenlijk niet naar een dietiste want dan m oet ik mijn moeder meevragen en die gaat dan de hele tijd op zitten letten of ik me er wel aan houdt en dan lukt het alleen maar minder alvast bedankt (en nee! ik eet geen monatoetjes)
ik weet wel dat het helpt als je geen koolhydraten en vet combineert, hoe het precies zit kun je het beste aan een dietiste vragen, maar waarom moet je moeder daar mee naartoe? je bent 16, lijkt me dat je dat dan wel alleen kan.
Oud 25-05-2004, 15:01
toetjemona
toetjemona is offline
Citaat:
MieX schreef op 25-05-2004 @ 14:00 :
ik weet wel dat het helpt als je geen koolhydraten en vet combineert, hoe het precies zit kun je het beste aan een dietiste vragen, maar waarom moet je moeder daar mee naartoe? je bent 16, lijkt me dat je dat dan wel alleen kan.
Ik dacht dat je 18 moest zijn daarvoor en bovendien zal mijn moeder toch een rekening krijgen van het consult...? ik kan het zelf namelijk niet betalen
Oud 25-05-2004, 15:07
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
toetjemona schreef op 25-05-2004 @ 13:46 :
ik deed dus zelf 'een leven lang fit' en daar draait het dus wel om dat je alles wel mag eten, maar alleen in combinatie met groentes. misschien dat je dit bedoelde?
Oud 25-05-2004, 15:09
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
kastdeur schreef op 23-05-2004 @ 21:26 :

Hmmm.
en dat stond dus ook in mijn boekje

je mag wel water drinken maar inderdaad niet in combinatie met eten want dan worden je verteringssappen verdund. Zeggen ze.
Oud 25-05-2004, 15:14
MieX
MieX is offline
Citaat:
toetjemona schreef op 25-05-2004 @ 16:01 :
Ik dacht dat je 18 moest zijn daarvoor en bovendien zal mijn moeder toch een rekening krijgen van het consult...? ik kan het zelf namelijk niet betalen
Kinderen die bijvoorbeeld vanwege diabetes of een andere ziekte een dieet moeten hebben gaan ook naar een dietiste, daar hoef je geen 18 voor te zijn. Als jij via een dietiste wil afvallen kun je dat wel tegen je moeder zeggen, maar ze hoeft volgens mij echt niet mee (als je om gezondheidsredenen moet afvallen kun je het vergoed krijgen door de verzekering)
Oud 25-05-2004, 16:09
Verwijderd
jeetje. t wil niet meer. ik laat het deze week en volgende week ook maar even zitten. ben nu wel weer zwaarder geworden, maar t zijn gewoon de examens. ik snaai en snaai. dat is gewoon niet goed. maar ik vind het erger om mn examens niet te halen door een lege maag. na mn examens heb ik toch niets meer te doen, en dan ga ik sporten, sporten en nog eens sporten. en weer gezond eten natuurlijk. ik wil zo graag weer rond mn lekkere gewicht zitten voordat mn zus thuiskomt. dan kan ze me trots zien. ik voel me nu ook niet echt mooi, moet ik verder zeggen. nou ja, eigen schuld, moet ik overal maar vanaf blijven.
Oud 25-05-2004, 16:48
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Waar ik trouwens ook nog van baal: 's Ochtends heb ik best een platte buik, niet super, maar voor mezelf vind ik dat wel mooi. Maar zodra ik íets gegeten heb, al is het maar een appel en een glas water, wordt mijn buik meteen heel bol. 's Avonds zie ik er soms gewoon zwanger uit, terwijl ik helemaal niet veel of vet gegeten heb dan. Ook als ik geen koolzuur drink heb ik daar last van, weet iemand hoe dat kan komen?
Nou ik heb er gister eens op gelet, maar dit klopt dus ook bij mij . Dit maakt dan best een verschil. 's Ochtends zit het er best aardig uit en 's avonds niet. Wanneer ik je het beste zie is met uitkleden 's avonds. Dus dan krijg ik telkens het idee dat het 'zo erg' is, terwijl dat dus een best verkeerd beeld is...
En met dat beeld in je hoofd willen afvallen, is dus niet goed mogelijk. Het 'extratje' wat je 's ochtends ziet, kan je evt. afvallen, maar 's avonds dus niet...
Voortaan maar gewoon alleen 's ochtends kijken... zou dus voor een hoop mensen het leven een stuk dragelijker maken, zonder dat ze zich schuldig hoeven voelen voor een keer patat eten of een of 6 koekjes...
Oud 25-05-2004, 17:12
Verwijderd
een echt slechte dag... bahbah. voel me een beetje vies en vettig nu. mja, gebeurd is gebeurd, nu ga ik weer verder.
Oud 25-05-2004, 17:28
Fleurop
Fleurop is offline
chinees gehaald net, en heb het er lekker van genomen. Mag best een dagje Geen spijt i.i.g. Morgen weer fanatiek.
Oud 25-05-2004, 17:57
Redhair
Redhair is offline
shit, dit gaat slecht
eerst lukte het me twee dagen om netjes sochtends, smiddags en savonds te eten maar dat vind ik nu alweer teveel. nu eet ik alleen savonds. sochtens een glas hero fruitontbijt. op school alleen rond 11 uur honger, verder helemaal niet. savonds na het eten neem ik een snack a jack, en dan voel ik me al schuldig. stomme kutdoos dat ik ben
Oud 25-05-2004, 18:23
MieX
MieX is offline
Citaat:
Redhair schreef op 25-05-2004 @ 18:57 :
shit, dit gaat slecht
eerst lukte het me twee dagen om netjes sochtends, smiddags en savonds te eten maar dat vind ik nu alweer teveel. nu eet ik alleen savonds. sochtens een glas hero fruitontbijt. op school alleen rond 11 uur honger, verder helemaal niet. savonds na het eten neem ik een snack a jack, en dan voel ik me al schuldig. stomme kutdoos dat ik ben
het feit dat je zelf al doorhebt dat je verkeerd bezig bent is al goed, gewoon proberen verder te gaan met waar je aan begon
Oud 25-05-2004, 21:22
Fieneke
Fieneke is offline
hallo,
ik heb vanmorgen een de huisarts gebeld voor een doorverwijzing naar een dietist, ik heb al enorm veel geprobeert, maar t lukt me niet om goed af te vallen. Ik ben ondertussen echt wel te dik, en ik hoop dat t me nu wel lukt. ik zie er wel tegenop hoor, waarom, dat weet ik eigenlijk ook niet, de huisarts was wel helemaal positief dat ik er zelf mee kwam enz. nu ga ik morgen dat briefje ff ophalen en dan een afspraak maken, nu heb ik ook zoiets van, en nu ook meteen aub voordat ik niet meer wil. Verder heb ik sowieso niet t idee dat ik belachelijk veel eet of zo, ik eet vrij normaal en snoep weinig tot niet, verder drink ik alleen water (met koolzuur), light frisdrank, koffie, thee en tomatensap. dus dat kan ook zo heel slecht niet zijn. ik sport niet echt, maar ik haat sporten echt mateloos, naar school fietsen gaat nog. en gym op school kan ook nog wel leuk zijn, maar bij de gedachte dat ik bij een vereninging of zoiets zou moeten gaan sporten is voor mij echt een totale nachtmerrie, en ik denk ook niet dat ik de zelfdiciplise heb om smorgen te gaan joggen of zo, aangezien ik smorgens een zombie ben, ookal slaap ik nog zo lang.

verder las ik een paar post terug dat iemand zijn moeder moest meenemen, maar dat doe ik niet hoor, mijn meoder staat hier buiten, ik heb de afspraak zelf gemaakt en k ga er ook alleen heen (ik ben 15) verder wordt t vergoed door de verzekering. Tis niet dat mijn moeder hier niks van mag weten, maar ze moet zich er niet mee bemoeien want dat werkt negatief, weet ik uit ervaring, k kan er niet tegen als ze me gaat pushen. dusja, je hoeft er heus geen 18 voor te zijn
Oud 26-05-2004, 09:55
Verwijderd
(het feit dat het helpt om koolhydraten en vet niet te combineren, is gewoon dat het je meoilijk wordt gemaakt om te eten. Als je trek hebt, kun je geen mars pakken, want daar zitten koolhydraten en vet in; je kunt ook geen eitje bakken, want koolhydraten en vet; je kunt geen boterham met spek eten, want tja, koolhydraten en vet; dus dan pak je maar een appeltje. Ook bij het avondeten eet je minder, en vooral minder vet, want koolhydraten zijn niet echt te ontwijken, die zitten bijna overal in; bovendien is het moeilijk om een avondmaaltijd te koken, waardoor je er goed je best op doet, waardoor je er beter op let tijdens het eten, waardoor je rustiger eet, waardoor je trek minder gauw over is, etc. Op zich is nooit bewezen dat koolhydraten en vet op een dergelijke manier invloed op elkaar hebben, maar doordat mensen vanzelf gaan letten op wat ze eten en niet meer zomaar kunnen snoepen, werkt het toch.)
Oud 26-05-2004, 14:57
Giovanna
Giovanna is offline
Er zit verdomme nix tussen! Of ik val af, of ik kom aan! En ik zit eindelijk op een goed gewicht (68kg bij 1.86m).
Normaal eet ik 2 boterhammen met jam, een liga fruitkick (of iets dergelijks), een appel, avondeteten en yoghurt.
Nu wil ik iets meer eten, omdat ik daarvan afval. Eet ik gister 1 boterham meer en een banaan, kom ik een halve kilo aan! En zo gaat het echt elke keer... maar dat kan toch niet? Als ik maar een keer een chocolaatje eet gaat het meteen mis?!
(btw, ik drink 1 kopje thee(zonder suiker), 2 glazen melk en 1 glas sap, verder water).
Oud 26-05-2004, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Giovanna schreef op 26-05-2004 @ 15:57 :
Er zit verdomme nix tussen! Of ik val af, of ik kom aan! En ik zit eindelijk op een goed gewicht (68kg bij 1.86m).
Normaal eet ik 2 boterhammen met jam, een liga fruitkick (of iets dergelijks), een appel, avondeteten en yoghurt.
Nu wil ik iets meer eten, omdat ik daarvan afval. Eet ik gister 1 boterham meer en een banaan, kom ik een halve kilo aan! En zo gaat het echt elke keer... maar dat kan toch niet? Als ik maar een keer een chocolaatje eet gaat het meteen mis?!
(btw, ik drink 1 kopje thee(zonder suiker), 2 glazen melk en 1 glas sap, verder water).
Hoe vaak weeg je je? Per dag kan er best een halve kilo tot een kilo verschil in zitten, daarom kun je je ook beter maar één keer per week wegen (en zelfs dan is wat verschil nog heel normaal).
Oud 26-05-2004, 15:27
Giovanna
Giovanna is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-05-2004 @ 16:01 :
Hoe vaak weeg je je? Per dag kan er best een halve kilo tot een kilo verschil in zitten, daarom kun je je ook beter maar één keer per week wegen (en zelfs dan is wat verschil nog heel normaal).
Eerst elke dag, ik moest namelijk aankomen, omdat ik heel erg was afgevallen door mn operatie. Toen elke week, en toen was er elke keer een kg verschil... dus toen ben ik het elke dag gaan doen, nog meer verschil... maar ik weet dus niet hoeveel ik weeg.
Oud 26-05-2004, 19:29
Verwijderd
Ik durf niet eens meer op die weegschaal te staan. Het is echt erg geweest de afgelopen week/weken. Ik prop me gewoon helemaal vol met alles wat er in huis te vinden is. Vandaag een hele rol kokosbescuitjes opgegeten, een hele rol, verdomme. Het ging al helemaal niet goed, maar dit is toch wel echt te erg.
En elke dag opnieuw neem ik me weer voor om minder te eten, om rustig aan te doen en me niet aan die ''behoeftes'' over te geven, maar ik prop toch weer vanalles naar binnen. Ik zou natuurlijk gezond iets van fruit kunnen pakken, maar dat komt op zó'n moment absoluut niet in me op.

Verdorie, ik wil me zo graag mooi voelen.
Oud 26-05-2004, 19:55
Quiana
Quiana is offline
@Mushu; waar komt die behoefte vandaan, wat gaat er vooraf
aan 'zo'n moment'? (neem bijv vandaag, wat zorgde ervoor dat
die behoefte er weer kwam ed?)
Oud 26-05-2004, 20:00
Verwijderd
Het ging de afgelopen weken goed qua eten (qua gewicht dus niet, maar goed, dat is niets nieuws), maar ik heb vandaag weer zo'n verschrikkelijke honger dat ik het niet kan negeren... 't is niet dat ik me helemaal vol prop met van alles en nog wat, ik probeer het zo min mogelijk te houden en ook dingen als brood, beschuit ed te eten en geen snoep/koek/chips/ed, maar toch...
Oud 26-05-2004, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 26-05-2004 @ 20:29 :
Ik durf niet eens meer op die weegschaal te staan. Het is echt erg geweest de afgelopen week/weken. Ik prop me gewoon helemaal vol met alles wat er in huis te vinden is. Vandaag een hele rol kokosbescuitjes opgegeten, een hele rol, verdomme. Het ging al helemaal niet goed, maar dit is toch wel echt te erg.
En elke dag opnieuw neem ik me weer voor om minder te eten, om rustig aan te doen en me niet aan die ''behoeftes'' over te geven, maar ik prop toch weer vanalles naar binnen. Ik zou natuurlijk gezond iets van fruit kunnen pakken, maar dat komt op zó'n moment absoluut niet in me op.

Verdorie, ik wil me zo graag mooi voelen.
lieverd, ik weet zo ontzettend goed hoe je je voelt. ik heb precies hetzelfde. ik snaai en ik snaai, en ik voel me er echt niet lekker bij. nou heb ik gewoon die examens, die mij stress leveren, maar ik weet van jou dat jij ook gewoon niet helemaal lekker in je vel zit, en misschien werkt dat bij jou juist weer door. we moeten gewoon weer lekker sporten. ik kan je een tip geven: probeer niet de hele dag met eten bezig te zijn. dat ben ik zelf ook, en dan ga je juist snoepen.
Oud 27-05-2004, 15:06
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
WooF schreef op 26-05-2004 @ 21:13 :
probeer niet de hele dag met eten bezig te zijn. dat ben ik zelf ook, en dan ga je juist snoepen.
Dat is ook precies mijn probleem. Ik denk voortdurend aan eten en let heel erg op wat anderen eten, en wanneer etc. Erg vervelend, maar k heb niet het idee dat ik er erg veel tegen kan doen.
Oud 27-05-2004, 15:13
Verwijderd
nou bij mij gaat het dus ook niet bepaald lekker...
afgelopen week heb ik 4 keer hardgelopen en het ging allemaal goed: geen choco gegeten, gezond gegeten, geen vette kaaskoekjes enz. nou deze week heb ik dus een terugval (kep een soort pfeiffer) en ik ben al 3 dagen thuis. ik val weer terug in mijn oude gewoontes: nog geen een keer hardgelopen, weer wat choco gegeten omdat het zo goed hielp tegen de hoofdpijn, weer wat vette kaaskoekjes gegeten omdat ik zo'n zin had in iets zouts enz.
bah... en ik wil zo graag voordat ik op vakantie ga nog wat strakker worden. ben nu iets te dik... bah... kep er nu ook helemaal geen zin meer in.
sterkte allemaaal!!!!
kussie
Oud 27-05-2004, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 26-05-2004 @ 20:55 :
@Mushu; waar komt die behoefte vandaan, wat gaat er vooraf
aan 'zo'n moment'? (neem bijv vandaag, wat zorgde ervoor dat
die behoefte er weer kwam ed?)
*vandaag weer zo'n dag *

Waar die behoefte vandaan komt? Daar moet ik even over nadenken.
Hm, ik voel me gewoon klote eigenlijk, en omdat ik me klote voel, ga ik me maar volstoppen met eten, om me daarna nog kloter te voelen En gebrek aan iets doen denk ik, pure verveling ofzo.
Ik eet ook terwijl ik helemaal geen honger heb enzo. Stom gedoe.

WooF: mjuh, maar das het probleem, ik ben wél de hele godganse dag met eten bezig. Ook al wil ik het niet.
Oud 27-05-2004, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 27-05-2004 @ 16:57 :

WooF: mjuh, maar das het probleem, ik ben wél de hele godganse dag met eten bezig. Ook al wil ik het niet.
n.a.v. je steekwoorden: als het gaat waarover ik denk dat het gaat, dan zeg ik: je waagt het niet.

dat heb ik ook, ik denk ook overal over na, kijk op elk pakje, en dat is niet goed. maar t is zoals t is. en je moet je nu bedenken dat het maar kokoskoekjes zijn en geen roomboter spritsen bedekt met chocolade. dat wil ook wel helpen.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten