Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() nienna wees juist blij dat jij ze wel kan zien ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat deden ze vroeger ook met vrouwen die vermeend heksen waren... |
![]() |
||
Citaat:
En nee ik geloof niet in elfjes.
||
Citaat:
![]() ik geloof niet in elfjes. of het is een geest in de gedaante van een elfje. waaromniet? |
![]() |
|
![]() |
Juist, met al die mooie natuurkundige wetten en mooie biologische processen en systemen heb je helemaal geen elfjes meer nodig om onder de indruk te raken van de wereld.
|
Ik denk idd dat veel mensen hier er goed aan doen eens een boek over natuurkunde te lezen, voor te gaan smijten met verkrachte semi-wetenschappelijke termen.
Voor zover ik weet is er geen enkel empirisch bewijs of wetenschappelijke theorie voor het bestaan van elfjes, en dus kunnen we met zeer grote zekerheid zeggen dat ze niet bestaan. Ik vind het dan ook behoorlijk schandalig dat mensen hier Nienna in haar waanvoorstellingen aanmoedigen door te zeggen dat het goed is om voor dat soort dingen "open te staan". Ik sluit me dus volledig aan bij Neoma. Laatst gewijzigd op 11-08-2004 om 16:16. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Hallo mensen, nog nooit gehoord van helderziendheid?
Dat kun je bedoelen als "zien wat er komen zal" maar ook "dingen zien die buiten het normale gezichtsveld vallen". En volgens mij vallen elfjes zien onder dat laatste. Helderziendheid is ook niet concreet wetenschappelijk te verklaren/bewijzen, toch denk ik dat velen geloven dat het bestaat /kan(natuurlijk zijn er ook fakers die zich helderziend voordoen) Wel vind ik dat Nienna wat teveel fantasie heeft, als het over het elfjesstof gaat en het verdoezelen van haar stemgeluid enz. Evengoed dat er teveel fantasie is als men gaat beweren dat die elfjes zich zouden omvormen (echt of in Nienna's fantasiewereld) tot trollen of dergelijke. |
![]() |
|
Helderziendheid is echt iets totaal anders dan de zware hallucinaties die Nienna schijnbaar ervaart.
Ik vind het ook onzin om haar "in haar waarde te laten" of "ervoor open te staan". Straks is er iemand in nood en springt ze uit het raam omdat ze kan vliegen met elfjesstof... Psychiatrische hulp lijkt me echt essentieel, aangezien dit soort gedachten in en na de puberteit niet meer normaal zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Sterker nog, er zijn door wetenschappers flinke bedragen uitgeloofd voor mensen die het bestaan van dingen als telepathie of helderziendheid duidelijk kunnen laten zien. Dat dat nog nooit iemand gelukt is spreekt boekdelen.
|
oh god mensen, jullie luisteren echt niet naar wat ik zeg he?!?
woorden en zinnen verdaaien, ja! @Radium : ik zei juist dat elfjes zien wel onder helderziendheid vallen, kan me niet schelen of je het gelooft, maar er is o.a. een non-fictief boek over geschreven. Over het elfjesstof heb je gelijk, ik zei ik mijn vorige post ook dat het niet normaal is dat te denken. Waarschijnlijk heeft Nienna ooit of meerdere malen een elfje gezien, kon ze die ervaring niet aan en is daarbij meer dingen gaan fantaseren. @Ghost : ja, zal het dan voor de derde keer zeggen => als men kijkt naar haar verhaal over het elfjesstof is het duidelijk dat ze teveel (ongezonde) fantasie heeft. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Op "een non-fictief boek" waarin staat dat elfjes wél bestaan? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Er zijn talloze non-fictie boeken geschreven over dingen als alchemie, absolute tijd/beweging, leven na de dood en contact met gener zijde, om nog maar te zwijgen over de duizenden new-age boeken. Enkel het feit dat ergens een non-fictie boek over geschreven is, is dus geen enkel bewijs voor de realiteit van iets. Non-fictie betekent overigens alleen maar dat het boek geen roman is, niet dat alles wat erin staat waar is.
|
Het zou kunnen dat Nienna al van het begin alles fantaseerde, maar ik sluit tegenovergestelde niet direct uit. Want dat doen jullie wel gemakkelijk, hm?
Dat boek maakt het alleen meer geloofwaardig. Ik zei namelijk: g e l o v e n, en niet 'dus het is waar!' Als jij er nu niet in gelooft, pech. Ik zet hier alleen mijn mening neer. Dat het non-fictief is zei ik omdat het boek op zich als je het leest, elfjes geloofwaardiger maakt. Had ik gezegd dat het fictief was, of niks gezegd, had het evengoed puur een sprookjesboek kunnen zijn. Dat ik dat zei van dat boek was niet eens als bewijs bedoeld. Het is evengoed niet mijn bedoeling bewijzen te leveren voor helderziendheid, dat is vrijwel onmogelijk, zeker voor mij. Ik zal nu jullie opper-ongelovige-wetenschapsgeestjes met rust laten, nog veel plezier ermee. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Zou ik ook zeggen als ik geen argumenten had.
Ik heb toen ik jong was veel fantasy boeken gelezen, magic enzo gespeeld, D&D, je kunt het zo gek niet bedenken. Ik heb nogal wat fictieve werelden waarin ik ook 'leef' maar daar val ik jullie toch ook niet lastig mee? Zou een beetje onzinnig zijn aangezien het helemaal niets met jullie realiteit te maken heeft. Dus noem me niet saai, fantasieloos of ongelovig.
|
Ik vind ongelovige een groot compliment, want dat is toch iets dat ieder mens nastreeft: zodanig in het leven staan dat je benieuwd bent naar de werkelijke oorzaak achter alles, daar met veel doorzettingsvermogen naar zoekt en je niet eenvoudig laat verleiden door mooie praatjes of schijn oplossingen (die dus leiden tot geloof).
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik moet zeggen, in elfjes geloven is iets voor labiele mensen. ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Kunnen we aub het geflame stoppen en op een normale manier terug verder discussiëren?
Neoma: even over die natuurkunde, mijn reactie op natuurkunde was puur gericht op het vak. Ik kon nix van die formules en sloeg alle v-V-schuine v-v2 whatever door elkaar. Dat wil niet zeggen dat ik natuurkunde oftewel fysica haat. Lees maar terug: ik had een hekel aan het VAK. Iedereen heeft wel eens iets waar hij/zij niet goed in is, in mijn geval was dat formules bij fysica onthouden en van daaruit vage berekeningen lopen maken. Er zijn ook mensen die geen fatsoenlijk Nederlands kunnen of die dichtslaan bij het zien van een breuk. En we moedigen niemand aan in wanen. Ik wil het bespreekbaar houden voor iedereen. Ik blijf erbij dat het me sterk lijkt dat alle mensen die al eens geesten, elfjes, andere wezens, stralingen en weet ik het hebben waargenomen, allemaal psychisch gestoord zouden zijn. Het kan best dat er een andere verklaring is dan dat het daadwerkelijk een Elf-wezen is, maar voor mij zijn er nog steeds dingen die niet zomaar af kunnen gedaan worden als verzinsels en hersenspinsels. |
![]() |
||
Citaat:
let op, nu komt het... verbeelding Ooit van gehoord? |
![]() |
||
Citaat:
Het kan voor de mensen die het meemaken levensecht overkomen, maar dan kan het nog steeds iets zijn wat de hersenen hebben gemaakt. Ik begrijp even niet waarom dat zo moeilijk is te begrijpen? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zie al sinds mijn 5e jaar elfjes (ik woon vlakbij een bos). Vroeger was ik altijd bang voor ze maar met de jaren groeide er wel een band tussen het elfenvolk en mij. Na vele goede en slechte herrineringen heb ik maar het heft in handen genomen en ben ik wat elfjes seksueel gaan misbruiken. Dit was zon goddelijke ervaring omdat die elfjes doorgaanz nogal strak in gebruik zijn en ze het nog leuk vinden ook. Ik heb nu een gode seksuele band met ze en we doen aan alle soorten sex.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |