Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2004, 12:32
Nienna
Nienna is offline
heyhey iedereen,

ik geloof in Elfjes, en wou graag weten of er meer mensen zijn die dat doen. Ik heb ook een "beschermelfje" zegma aan een kettinkje om mn nek hangen, met de naam Nienna Ik zie soms ook elfjes, en kan er mee praten. Als ik dit vertel aan iemand, verklaart men mij meestal voor gek. Ik hoop dat er meer mensen zijn die hierin geloven...
Oud 17-07-2004, 14:39
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Nienna schreef op 17-07-2004 @ 13:32 :
heyhey iedereen,

ik geloof in Elfjes, en wou graag weten of er meer mensen zijn die dat doen. Ik heb ook een "beschermelfje" zegma aan een kettinkje om mn nek hangen, met de naam Nienna Ik zie soms ook elfjes, en kan er mee praten. Als ik dit vertel aan iemand, verklaart men mij meestal voor gek. Ik hoop dat er meer mensen zijn die hierin geloven...
Stomme vraag, maar heb je wel vrienden?

Ik geloof btw niet in elfjes.
Oud 17-07-2004, 14:58
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
TrIple schreef op 17-07-2004 @ 15:39 :
Stomme vraag, maar heb je wel vrienden?
!

Ik geloof wel in elfjes.
Oud 17-07-2004, 14:59
kitkat
kitkat is offline
ik geloof wel in elfjes maar ik heb er helaas nog nooit 1 gezien
Oud 17-07-2004, 17:27
Verwijderd
Definieer elfjes.
Oud 17-07-2004, 17:36
I love stars
I love stars is offline
Dat kan toch nooit goed zijn. Psychische stoornis mischien?

Ik geloof niet in elfjes
Oud 17-07-2004, 18:33
Verwijderd
Willen alle betweterige kinderen nu eens ophouden met zo kwetsend mogelijke opmerkingen te verzinnen?

Er zijn mensen die in ufo's geloven, in buitenaardse ontvoeringen, in God of goden, in magie, in kabouters, monster van Loch Ness, elfjes of eenhoorns, geesten, wat maakt het uit. Hou je zielige opmerkingen voor je als je er niet in gelooft.

Ik weet zelf niet of ik er in geloof. Ik geloof wel in een soort van natuurwezens/beschermers, maar weet niet wat ik me daarbij kan voorstellen.
Oud 17-07-2004, 22:16
Nienna
Nienna is offline
jah, ik heb vrienden, en is idd een stomme vraag. Ik kan er toch ook nix aan doen dat ik elfjes zie? En jij gelooft toch ook wat je ziet?

Citaat:
Willen alle betweterige kinderen nu eens ophouden met zo kwetsend mogelijke opmerkingen te verzinnen?

Er zijn mensen die in ufo's geloven, in buitenaardse ontvoeringen, in God of goden, in magie, in kabouters, monster van Loch Ness, elfjes of eenhoorns, geesten, wat maakt het uit. Hou je zielige opmerkingen voor je als je er niet in gelooft.

Ik weet zelf niet of ik er in geloof. Ik geloof wel in een soort van natuurwezens/beschermers, maar weet niet wat ik me daarbij kan voorstellen.
helemaal mee eens! thnx Mutant!
Oud 17-07-2004, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Nienna schreef op 17-07-2004 @ 23:16 :
En jij gelooft toch ook wat je ziet?
Waarom zouden het geen waanbeelden kunnen zijn?
Oud 17-07-2004, 23:40
Milos
Milos is offline
Ik geloof er niet in, maar hou wel erg van plaatjes met elfjes erop enzo. Wil er ook wel een laten tatoeeren.
Oud 18-07-2004, 00:01
Verwijderd
Citaat:
Milos schreef op 18-07-2004 @ 00:40 :
Ik geloof er niet in, maar hou wel erg van plaatjes met elfjes erop enzo. Wil er ook wel een laten tatoeeren.
Daarmee zou ik eerst wachten tot je uit de puberteit bent.
Oud 18-07-2004, 02:32
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-07-2004 @ 01:01 :
Daarmee zou ik eerst wachten tot je uit de puberteit bent.
Oud 18-07-2004, 04:29
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-07-2004 @ 00:03 :
Waarom zouden het geen waanbeelden kunnen zijn?
Dus als jij herhaaldelijk, ook in nuchtere toestand bepaalde dingen zou zien die volgens je rationele denken of de wetenschap niet zouden kunnen bestaan, zou je dat afdoen als waanbeelden of een psychische stoornis? Ook als je nix scheelt, er nix bij je te vinden is?
Oud 18-07-2004, 09:32
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Mutant schreef op 18-07-2004 @ 05:29 :
Dus als jij herhaaldelijk, ook in nuchtere toestand bepaalde dingen zou zien die volgens je rationele denken of de wetenschap niet zouden kunnen bestaan, zou je dat afdoen als waanbeelden of een psychische stoornis? Ook als je nix scheelt, er nix bij je te vinden is?
Is het misschien niet verstandig dit soort zaken met een kritisch oog te bekijken? Stel je voor dat het inderdaad puur psychisch is, wat zich in latere leeftijd misschien nog in een ergere vorm manifesteert waardoor er echte problemen kunnen optreden met haar.

Om maar even heel erg flauw te zijn; elfjes die haar dadelijk opdrachten gaan geven om haarzelf te pijnigen, of andere mensen.

Iedereen moet maar accepteren en 'open staan' op het mystiek forum voor dingen die de meeste mensen toch niet beleven .. maar is dat wel zo verstandig? Is het niet verstandig; dat voor de zekerheid; mensen met dit soort ervaringen een psycholoog bezoeken .. ?

Wil jij het op je geweten hebben dat een 15jarige dadelijk uit het raam springt omdat ze dacht dat ze kon vliegen omdat elfjes elvenstof over haar heen gegooid hadden?
Oud 18-07-2004, 12:19
Nienna
Nienna is offline
Citaat:
Marcade schreef op 18-07-2004 @ 10:32 :
Is het misschien niet verstandig dit soort zaken met een kritisch oog te bekijken? Stel je voor dat het inderdaad puur psychisch is, wat zich in latere leeftijd misschien nog in een ergere vorm manifesteert waardoor er echte problemen kunnen optreden met haar.

Om maar even heel erg flauw te zijn; elfjes die haar dadelijk opdrachten gaan geven om haarzelf te pijnigen, of andere mensen.

Iedereen moet maar accepteren en 'open staan' op het mystiek forum voor dingen die de meeste mensen toch niet beleven .. maar is dat wel zo verstandig? Is het niet verstandig; dat voor de zekerheid; mensen met dit soort ervaringen een psycholoog bezoeken .. ?

Wil jij het op je geweten hebben dat een 15jarige dadelijk uit het raam springt omdat ze dacht dat ze kon vliegen omdat elfjes elvenstof over haar heen gegooid hadden?
Je kunt ten eerste alleen vliegen met elfjes stof als er iemand van wie je houdt in nood is. En elfjes zijn lieflijke wezens, die nooit, maar dan ook nooit van zulke opdrachten zouden geven. Jij verwart het met stemmetjes in je hoofd. Ik zie al heel lang elfjes, en zou niet beter weten. Ik zou het ook verschrikkelijk vinden als ik ze nimmer zou zijn. Ze zijn zo mooi en zeggen zulke mooie dingen. Als jij er niet in geloofd, waarom laat je mij dan niet in mn waarde?
Oud 18-07-2004, 13:46
Daevrem
Daevrem is offline
Die elfjes komen nooit met mij praten
Oud 18-07-2004, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 18-07-2004 @ 10:32 :

Maar zo zijn er veel dingen. Wil je alles onbespreekbaar laten omdat het wel eens een psych. stoornis zou kunnen zijn? moeten we alles gaan toeschrijven aan een kronkel van de menselijke geest. Wat ALS het echt is, maar gewoon niet iedereen het kan zien.
Daaruit bestaat mijn vraag ook: als er is gebleken dat er psychisch nix met je scheelt, je bent volkomen in orde, je bent nuchter, er mankeert nix aan je ogen, zul je het nog steeds afdoen als een waanbeeld of een foutje in je hersenen? En wat als ze praten, wat als je ze kunt aanraken? Zelfs dan zou het niet kunnen omdat het volgens de wetenschap of de logica niet kan?

Ik zal nix op mijn geweten hebben, dat zal in haar omgeving te wijten zijn, je kunt niet mensen op een forum gaan betichten dat ze schuld hebben aan het niet zien van een psychische stoornis bij iemand. Voor hetzelfde geld is Nienna een 25jarige gast die ons voor de gek wil houden. Maar ik ken ook volkomen verstandelijk in orde mensen, geleerde mensen, met geen enkele stoornis die beweren bepaalde dingen te zien en ik geloof hen. Waarom zou ik niet, ik heb ook dingen gezien waarvan ik weet dat die niet aan iets anders zijn te wijten. Er zijn genoeg dingen die we niet kunnen aantonen en bewijzen maar die toch gebeuren en voorkomen.

Het is al zo aanvaard om iemand gek te noemen zodra die zich anders gedraagt, dingen die niet logisch zijn, kunnen niet bestaan, heksen worden nog steeds vervolgd, mensen worden uitgelachen, te licht bevonden of in een psych. instelling gestoken, ook al worden ze daar gekker dan ze in 1e instantie waren... Ik wil graag een plek behouden waar mensen nog over die dingen kunnen spreken zonder veroordeeld te worden.

En wil jij dan beweren dat al die mensen die zoiets beweren ALLEMAAL een stoornis hebben? Weet je hoeveel mensen ik ken die iets hebben gezien of hebben meegemaakt? Ze zouden 9 op de 10 mensen in mijn omgeving kunnen opsluiten. Zelfs mijn ouders, mijn vader, een hartstikke rationele vent, gelooft in geesten...
Oud 18-07-2004, 15:35
filia dei
filia dei is offline
Ik geloof in elfjes!

En ik heb vrienden, en ze verklaren me niet voor gek.
Lieve vrienden! en lieve elfjes!
Oud 18-07-2004, 16:01
Nienna
Nienna is offline
thnx filia dei en Mutant!

Offtopic: filia dei, is dat goddelijk meisje?
Oud 18-07-2004, 16:08
Verwijderd
nee ik geloof er niet in
Oud 18-07-2004, 16:28
I love stars
I love stars is offline
Tuurlijk er is meer tussen hemel en aarde. Maar ik denk dat mischien wel 99% van die dingen en psychische stoornissen liggen. Ik zeg niet dat de ts. dit verzind of dat ze gek is. Ik zeg dat ze er alleen rekening mee moet houden. En als het lieve schatigge wezentjes zijn die elven , geloof er dan maar in.
Oud 18-07-2004, 18:08
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Nienna schreef op 18-07-2004 @ 13:19 :
Ze zijn zo mooi en zeggen zulke mooie dingen.
En wat voor mooie dingen zeggen de elfjes allemaal dan?

Laatst gewijzigd op 18-07-2004 om 18:19.
Oud 18-07-2004, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 18-07-2004 @ 05:29 :
Alles is verklaarbaar, het zien van onverklaarbare dingen duidt op 1. verkeerde interpretatie of 2. waanbeelden.

Als er niets bij je te vinden is wil dat natuurlijk niet zeggen dat je geen waanbeelden kunt hebben.
Oud 18-07-2004, 18:19
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
I love stars schreef op 18-07-2004 @ 17:28 :
Tuurlijk er is meer tussen hemel en aarde.
Waarom is dat zo natuurlijk?
Oud 18-07-2004, 18:29
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Marcade schreef op 18-07-2004 @ 19:19 :
Waarom is dat zo natuurlijk?
Das een uitdrukking.

Het betekent dat er meerdere dingen zijn tussen de aarde en de hemel, dingen die mensen niet of nog niet kunnen verklaren snappie. En dat is logisch. Overigens horen allen bovennatuurlijke dingen eigenlijk gewoon bij de natuur.

Weet niet of het een officiele uitdrukking is maar mijn moeder gebruik het vaak.
Oud 18-07-2004, 18:30
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
I love stars schreef op 18-07-2004 @ 19:29 :
Das een uitdrukking.

Het betekent dat er meerdere dingen zijn tussen de aarde en de hemel, dingen die mensen niet of nog niet kunnen verklaren snappie. En dat is logisch. Overigens horen allen bovennatuurlijke dingen eigenlijk gewoon bij de natuur.

Weet niet of het een officiele uitdrukking is maar mijn moeder gebruik het vaak.
Waarom horen bovennatuurlijke dingen bij de natuur; dat is een contradictie.
Oud 18-07-2004, 18:36
I love stars
I love stars is offline
Ik geloof in de oerknal en dergelijke dus ik denk dat alles de natuur is. En dat wat bovennatuurlijk word genoemd slechts een woord is datgeen men nog niet snapt.
Oud 18-07-2004, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-07-2004 @ 19:16 :
Alles is verklaarbaar, het zien van onverklaarbare dingen duidt op 1. verkeerde interpretatie of 2. waanbeelden.

Als er niets bij je te vinden is wil dat natuurlijk niet zeggen dat je geen waanbeelden kunt hebben.
Je weet goed wat ik bedoel met onverklaarbaar. Maar je zou dus jezelf gek verklaren?
Je zou je eigen ogen, ervaringen dus niet geloven, al is er geen aanwijsbare reden voor waanbeelden.
Oud 18-07-2004, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 18-07-2004 @ 21:23 :
Je weet goed wat ik bedoel met onverklaarbaar. Maar je zou dus jezelf gek verklaren?
Je zou je eigen ogen, ervaringen dus niet geloven, al is er geen aanwijsbare reden voor waanbeelden.
Ik ga er vanuit dat overal een rationele verklaring voor is. Is dat niet mogelijk, bijvoorbeeld als ik een vliegende koe zie, dan ben ik gek/bezopen/stoned.
Oud 18-07-2004, 20:32
Daevrem
Daevrem is offline
Oke, even een opsomming dan. Wie heeft elfjes gezien? Beschrijf de situatie waarin met alle relevante dingen, leeftijd, nuchter of niet, in het bos, 's nachts, hoe zagen ze er precies uit, welke taal sproken ze, wat voor indruk kreeg je van hun cultuur, wat waren hun namen enz.

Nienna vind ik niet echt een elfen-naam trouwens...
Oud 18-07-2004, 21:36
Nienna
Nienna is offline
Nienna wordt ook niet uitgesproken op de manier zoals je het schrijft. Het wordt heel anders uitgesproken, een manier die ik niet kan typen. Nienna zie ik toch zeker 3 keer per week. Al is het alleen maar even om over dingen te praten die ik aan niemand anders kwijt kan. We praten over vanalles. Ze is heel klein, maar ik kan haar toch goed zien. Waar we elkaar zien is elke keer verschillend, dan eens als ik naar huis fiets, dan op mn kamer, dan bij het voetballen, of op kamp met scouting. Ze is heel mooi, en niet te vergelijken met een menselijke gedaante. Ik kan niet goed uitleggen hoe een elfje eruit ziet als je haar zelf niet hebt gezien. Ze praat in een taal die ik begrijp, maar die geen Nederlands is. Voor zover ik weet is het geen menselijke taal. Toch ben ik er zeker van dat iedereen haar kan verstaan, als ze maar willen. Ik heb Nienna toestrax nog gezien, en ik was volkomen nuchter. Niet geblowd of gedronken ofzo.
Oud 18-07-2004, 23:14
Raven
Raven is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-07-2004 @ 21:32 :
Ik ga er vanuit dat overal een rationele verklaring voor is. Is dat niet mogelijk, bijvoorbeeld als ik een vliegende koe zie, dan ben ik gek/bezopen/stoned.
" The search for the holy grale" heb je dus blijkbaar gemist

( er zijn meer manieren om een koe te laten vliegen )
Oud 20-07-2004, 01:33
p-chez
p-chez is offline
Dus zó schreef Tolkien zijn elventaal!
Oud 20-07-2004, 01:49
Verwijderd
Ik heb een hekel aan die kutelven, ze vallen mij de hele tijd lastig.
Oud 20-07-2004, 20:17
Fainne
Fainne is offline
Ja, ik geloof in elfjes, of beter gezegd, ik weet dat ze bestaan.
Oud 20-07-2004, 22:53
loveflower
loveflower is offline
elfjes zijn mooi
Oud 20-07-2004, 22:53
loveflower
loveflower is offline
Citaat:
Reverend schreef op 20-07-2004 @ 02:49 :
Ik heb een hekel aan die kutelven, ze vallen mij de hele tijd lastig.
nee man elfjes zijn lief.
Oud 21-07-2004, 06:37
Outdated Spirit
Outdated Spirit is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-07-2004 @ 21:32 :
Anders ga jij even terug naar populaire wetenschappen.
Oud 21-07-2004, 08:43
ellaversa
ellaversa is offline
dat zijn die kleine mormels die alles kapot maken en er voor zorgen dat ik de schuld krijg!
Oud 21-07-2004, 10:04
Verwijderd
Citaat:
loveflower schreef op 20-07-2004 @ 23:53 :
nee man elfjes zijn lief.
Deze krengen niet knulla
Oud 21-07-2004, 10:38
inkie
inkie is offline
Weet je Nienna, ik vind het echt heel mooi dat je ze kan zien.

Als ik aan elfjes denk, denk ik altijd aan....lieve, hele aardige, kleine, mooie figuurtjes....en ik denk dat de mensen die ze kunnen zien een goed, lief en gevoelig innnerlijk hebben

dus al de mensen die hier een beetje rot opmerkingen zitten te maken hebben denk ik gewoon het juiste gevoel er niet voor om die mooie elfjes te zien, die zijn gewoon een beetje te grof van binnen....Dat denk ik tenminste

en weet je nienna, laat je niks door hun wijsmaken, jij weet waar je het over hebt, jij kan ze zien! dus ik zou zeggen: wees trots dat je ze kan zien en doe je elfje een x de groeten van me!

kus Ing
Oud 21-07-2004, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Outdated Spirit schreef op 21-07-2004 @ 07:37 :
Anders ga jij even terug naar populaire wetenschappen.
Oud 21-07-2004, 11:09
Verwijderd
Citaat:
inkie schreef op 21-07-2004 @ 11:38 :
Weet je Nienna, ik vind het echt heel mooi dat je ze kan zien.

Als ik aan elfjes denk, denk ik altijd aan....lieve, hele aardige, kleine, mooie figuurtjes....en ik denk dat de mensen die ze kunnen zien een goed, lief en gevoelig innnerlijk hebben

dus al de mensen die hier een beetje rot opmerkingen zitten te maken hebben denk ik gewoon het juiste gevoel er niet voor om die mooie elfjes te zien, die zijn gewoon een beetje te grof van binnen....Dat denk ik tenminste

en weet je nienna, laat je niks door hun wijsmaken, jij weet waar je het over hebt, jij kan ze zien! dus ik zou zeggen: wees trots dat je ze kan zien en doe je elfje een x de groeten van me!

kus Ing

bril-jant
Oud 21-07-2004, 11:47
inkie
inkie is offline
Citaat:
Reverend schreef op 21-07-2004 @ 12:09 :
bril-jant
<

was dat spottend?
Oud 21-07-2004, 12:03
Verwijderd
En nu ophouden met zieken en zeiken.
Oud 21-07-2004, 13:59
Nienna
Nienna is offline
Thnx Inkie, ik zal Nienna de groetjes doen van je, weet zeker dat ze dat leuk vindt Kan jij ook elfjes zien?
Oud 21-07-2004, 14:21
inkie
inkie is offline
nee helaas niet, lijkt me wel heel leuk

klinkt misschien stom, maar kan je niet eens aan Nienna vragen hoe het komt dat sommige mensen wel elfjes zien en sommige mensen niet?

kuss
Oud 21-07-2004, 14:46
Nienna
Nienna is offline
ow, maar dat komt omdat de meeste mensen er niet in geloven. Is geen stomme vraag hoor. Als je dr wel in gelooft en je ziet ze niet, kan dit komen omdat je je onschuld kwijt bent. Klinkt miss heel debiel, maar je kan alleen elfjes zien als je je onschuld nog hebt. Hierdoor kunnen ook heel veel volwassenen geen elfjes zien
Oud 21-07-2004, 14:51
inkie
inkie is offline
wat bedoel je met onschuld dan?

nog een vraag, (ik vind dit allemaal wel leuk om te weten
als je tegen der praat..praat je dan hardop? wat als dan per ongeluk iemand je hoort en vraagt tegen wie je zat te prate?
Oud 21-07-2004, 14:53
Nienna
Nienna is offline
ik praat dr wel hardop tegen, maar Nienna kan mijn stemgeluid verdoezelen op de een of andere manier. Heb ook altijd mn oordopjes van mn discman in mn oren, zodat ik altijd kan zeggen dat ik mee aant zingen was ofzo. Niet erg hoor, al die vragen, ben blij dat je dr tenminste serieus mee omgaat.

Regels voor berichten