Oud 21-07-2004, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 21-07-2004 @ 19:08 :
Ik ben het met je eens over de topictitel en waar het dan waarschijnlijk heen leidt. Hoewel...Waarom komt het dat veel negers agressief zijn in dorpen/steden waarin geen duidelijke achterstandswijken zijn aan te wijzen? (...)
Zie de door mij geopperde verklaring over zwarte jongeren die beďnvloed worden door gangstarap omdat ze geen duidelijk ander rolmodel hebben waar ze zich aan kunnen spiegelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2004, 10:01
wartzwit
wartzwit is offline
Het komt ook door de slavernij nog (serieus),
tijdens de slavernij hebben de slavendrijvers de negers elkaar elkaar laten opzetten. de vrouw tegen de man, de ouden tegen jongen, de bruine negers tegen de zwarte negers etc.
En ze zorgden evoor dat ze alleen maar de slavendrijver geloofden.
In de ghettos in Amerika is dat 1 van de redenen dat ze elkaar afblijven schieten. Het zit erin.
Toen ze in de jaren 60 eindelijk echt los begonnen te komen, kwam dat brother and sisters echt naar voren.
En dat zit er nu ook nog in.

Maar goed dat is redelijk half-offtopic, maar dit komt uit Public enemy's Chuck D zijn boek.(Chuck D over de muziek de media en het zwarte bewustzijn zoiets is de titel.)
En als je geintereseerd bent in het waarom van het gedrag van negers tegenover elkaar en tegen blanken is dit een hele juiste plaats om te beginnen. En dat is ontopic.
Is bij de slechte 6 euro.
Oud 22-07-2004, 11:31
Femic
Femic is offline
Citaat:
Is dat stiekem niet zo dan? Ik kende ooit vele negers, allemaal crimineel.
Dan ging je dus gewoon met de verkeerde mensen om, zulke Nederlanders, Marokkanen, Turken, Hongaren, Belgen, Spanjaarden enz. enz. zijn er ook...
Oud 22-07-2004, 11:48
Verwijderd
Citaat:
wartzwit schreef op 22-07-2004 @ 11:01 :
Het komt ook door de slavernij nog (serieus)

(...)
Alsjeblieft zeg. Dat is de grootst mogelijk nonsens die er bestaat, ongeveer van hetzelfde kaliber als de stelling dat het feit dat zwarte mannen zovaak verschillende kinderen bij verschillende vrouwen verwekken veroorzaakt is door de slavernij. Bullkoek.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 11:59
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 20-07-2004 @ 16:54 :
Wat is de psychologie erachter dat precies jou dit overkomt? Probeer het eens bij jezelf te zoeken...
Ja idd

Ik ga vaak genoeg naar de film en ik heb nog nooit meegemaakt dat er een stel negers tegen m'n stoel liep te trappen.. wtf..

JantjePietje: na een aantal posts van jou gelezen te hebben krijg ik het idee dat je zelf ook aardig agressief bent. Je hebt altijd van die mensen die overal op moeten happen op straat en bij elk klein dingetje gaan schelden. Ja gek he, dat je dan in allerlei ruzies op straat verwikkeld raakt.
Alleen al dat je zelf over die bananen begon zegt genoeg..
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 22-07-2004 @ 12:59 :
Ja idd

Ik ga vaak genoeg naar de film en ik heb nog nooit meegemaakt dat er een stel negers tegen m'n stoel liep te trappen.. wtf..
Dat het jou nooit is overkomen, is natuurlijk net zo min relevant als het feit dat het hem wel is overkomen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 12:07
Gordijn
Gordijn is offline
Ik vind dat je een verdomd discriminerend toontje aanslaat.

Dat gezeik in de bioscoop slaat inderdaad nergens op.
Gewoon asociale mensen, waarschijnlijk nul verstand, niks aan te doen.
(We zouden medelijden met ze moeten hebben. Ze zitten zo opgesloten in hun zwaar beperkte denken.)

Maar dat rechtvaardigt het nog niet dat jij het constant over 'negers' hebt.
Het gaat hier over aggressieve en domme MENSEN.
Door constant te herhalen : 'waarom zijn negers zo agressief?',
val je iedereen die zwart is aan.

En misschien zijn er veel zwarte mensen die agressief zijn, maar dan nóg zijn ze het niet allemaal!
Al waren 99 op de100 agressief!
Oud 28-07-2004, 13:08
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
laat ik me bij de rest aansluiten.

maar toch. ik heb nooit iets gemerkt van aggresieve negers. wel van turken en marokkanen enzo. maar die hebben nou eenmaals niets te doen. ze zouden moeten werken.

negers zijn best aardige mensen. en beleefd. of die mensen uit suriname enzo en uit china. die vind ik echt . -over het algemeen natuurlijk- heel wat beter als nederlanders.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 13:34
Verwijderd
@TS

Waarom ben jíj zo agressief?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 13:41
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-07-2004 @ 14:34 :
@TS

Waarom ben jíj zo agressief?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 14:00
loveflower
loveflower is offline
Citaat:
FMathers schreef op 22-07-2004 @ 12:31 :
Dan ging je dus gewoon met de verkeerde mensen om, zulke Nederlanders, Marokkanen, Turken, Hongaren, Belgen, Spanjaarden enz. enz. zijn er ook...
klopt.
Oud 28-07-2004, 16:33
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Het gaat er gewoon om hoe je bent opgegroeid. Als jouw ouders bijvoorbeeld een negerbaby hadden geadopteerd, was ie weer heel anders geweest.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 17:37
Millroy
Millroy is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 28-07-2004 @ 14:08 :
laat ik me bij de rest aansluiten.

maar toch. ik heb nooit iets gemerkt van aggresieve negers. wel van turken en marokkanen enzo. maar die hebben nou eenmaals niets te doen. ze zouden moeten werken.

negers zijn best aardige mensen. en beleefd. of die mensen uit suriname enzo en uit china. die vind ik echt . -over het algemeen natuurlijk- heel wat beter als nederlanders.
Geen enkel volk is "beter" dan andere volkeren.
Tenzij je de ubermens theorie gelooft. Nederlanders, Belgen en de andere Westerse volkeren zijn niet beter dan Turken of Marokkanen, maar ook niet minder dan negers, Chinezen of mensen uit Suriname.
In elke maatschappij heb je goede, aardige mensen, maar ook agressieve zakken. Bij elk volk is dat zo. Niemand is minder of meer, gewoon anders.
Oud 28-07-2004, 17:46
R-J-N
R-J-N is offline
ik raad mensen aan de Mietjesmaatschappij te lezen (is te huur in de bieb) en daar dan goed over na te denken, je eigen conclusies te trekken en je dan pas te mengen in discussies, omdat er anders teveel van hetzelfde gezegd wordt, wat meestal generaliserend is...
Oud 28-07-2004, 18:02
Verwijderd
Citaat:
R-J-N schreef op 28-07-2004 @ 18:46 :
ik raad mensen aan de Mietjesmaatschappij te lezen (is te huur in de bieb) en daar dan goed over na te denken, je eigen conclusies te trekken en je dan pas te mengen in discussies, omdat er anders teveel van hetzelfde gezegd wordt, wat meestal generaliserend is...
Als jij ons even een ISBN-nummer geeft, dat bespaart tijd. Verder is dat boek net zo goed de mening van iemand. Je kunt mensen wel voorzien van feiten, ook uit wetenschappelijk werk, maar uiteindelijk blijft het grootste gedeelte toch hangen in denkcirkels die veroorzaakt zijn door opvoeding en sociale omgeving. Gewoon vastgeroeste denkpatronen dus.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 18:30
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik had je waarschijnlijk meteen op je bek geslagen. "Ik heb geen bananen vandaag." En dan vraag jij je af waarom negers agressief tegen je zijn? Simpel: p-rvc-a-t-e-u-r.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 19:27
Verwijderd
Ik had een meloen dwars door zijn winkelruit gegooid.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 20:35
Millroy
Millroy is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-07-2004 @ 20:27 :
Ik had een meloen dwars door zijn winkelruit gegooid.
Oud 28-07-2004, 20:57
Eend
Eend is offline
Ik heb de rest niet gelezen, maar ik vind dat alle 'getinte' mensen dit gedrag wel een beetje vertonen. Het is gewoon zo, dat ze er vaak (bewust of onbewust) al vanuit gaan, dat als je ruzie met ze zoekt, dat je dan gelijk wilt discrimineren.
En ik zal eerlijk zeggen: Als ik neger was in deze maatschappij? Dan had ik dat ook zeker zelf ook wel gehad!
Oud 28-07-2004, 23:03
Tio3a
Tio3a is offline
nou het zou waar kunnen zijn dat mensen met een kleurtje of ze nou chinees zijn, turks of afrikaans, sneller afgressief reageren, maar dan hebben de blanke nederlanders dat helemaal aan zichzelf te danken! toen bv de turken in de jaren zestig als gastarbeiders hier kwamen, mochten ze hier komen om het vuile werk op te knappen. de blanke nederlanders keken op ze neer. dan is het logisch dat zij een verdedigende houding aannemen: zo van je kunt zeggen wat je wilt, maar mij raak je niet! of juist een houding aannemen die uitstaalt dat er met hen niet te sollen valt! is heel natuurlijk en logisch.
ja en als je daarvan baalt, moet je het je opa maar op z'n kop geven , en/of zelf je best doen om iig niets uit te lokken.
Oud 28-07-2004, 23:22
Alexanchez
Alexanchez is offline
Net zoals Little Nemo al zei: het komt niet door het feit dat ze neger zijn maar door het feit dat ze uit de lagere trappen van de samenleving komen. Ik vind het dan ook nogal rascistisch overkomen als je de vraag stelt van ''waarom zijn negers zo agressief''. Want naar mijn weten zijn donkere mensen met een hoge opleiding/goede baan niet agressiever dan blanke mensen met dezelfde positie.

Het is trouwens ook ronduit stom dat de TS met rascistische dingen komt als hij word ''aangevallen'' door kleurlingen. Want jr hoeft z'n afkomst er toch niet bij te betrekken?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 00:09
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
brugmansia schreef op 22-07-2004 @ 13:07 :
Ik vind dat je een verdomd discriminerend toontje aanslaat.

Dat gezeik in de bioscoop slaat inderdaad nergens op.
Gewoon asociale mensen, waarschijnlijk nul verstand, niks aan te doen.
(We zouden medelijden met ze moeten hebben. Ze zitten zo opgesloten in hun zwaar beperkte denken.)

Maar dat rechtvaardigt het nog niet dat jij het constant over 'negers' hebt.
Het gaat hier over aggressieve en domme MENSEN.
Door constant te herhalen : 'waarom zijn negers zo agressief?',
val je iedereen die zwart is aan.

En misschien zijn er veel zwarte mensen die agressief zijn, maar dan nóg zijn ze het niet allemaal!
Al waren 99 op de100 agressief!
GOED GEZEGT want ik ben niet agressief en voel me door dit topic erg aangesproken snap de starter van deze topic uberhaupt niet......
En btw ik lees hier van lagera standen van de samen leving blabla. Dat is niet waar me vader is chef hoor. Dus??
Oud 29-07-2004, 02:07
Brutus
Brutus is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 18-07-2004 @ 15:46 :
dat ik vandaag geen bananen bij me had, omdat ik geen apen in de bioscoop had verwacht. Ook andere negers uit de zaal begonnen te bemoeien en ik was genoodzaakt tijdelijk de zaal te verlaten, nadat er een bierfles bijna tegen mijn hoofd was gekomen.
goed voor je, sukkel
Oud 29-07-2004, 11:27
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Eend schreef op 28-07-2004 @ 21:57 :
Ik heb de rest niet gelezen, maar ik vind dat alle 'getinte' mensen dit gedrag wel een beetje vertonen. Het is gewoon zo, dat ze er vaak (bewust of onbewust) al vanuit gaan, dat als je ruzie met ze zoekt, dat je dan gelijk wilt discrimineren.
Meen je serieus dat dit voor alle 'getinte' mensen opgaat?!?!?

Mijn Nederlandse arische buurman kan er ook een potje van.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 11:33
Verwijderd
Ik denk dat het niet door de 'kleur' van iemand komt hoe iemand is, wel door achtergrond, opvoeding, normen en waarden, hoe de omgeving tegen iemand doet, enz. enz. enz. Een blank iemand kan dus net zo goed agressief zijn of wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 11:36
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-07-2004 @ 12:33 :
Ik denk dat het niet door de 'kleur' van iemand komt hoe iemand is, wel door achtergrond, opvoeding, normen en waarden, hoe de omgeving tegen iemand doet, enz. enz. enz. Een blank iemand kan dus net zo goed agressief zijn of wat dan ook.
Meest intelligente opmerking van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Tio3a schreef op 29-07-2004 @ 00:03 :
nou het zou waar kunnen zijn dat mensen met een kleurtje of ze nou chinees zijn, turks of afrikaans, sneller afgressief reageren, maar dan hebben de blanke nederlanders dat helemaal aan zichzelf te danken! toen bv de turken in de jaren zestig als gastarbeiders hier kwamen, mochten ze hier komen om het vuile werk op te knappen. de blanke nederlanders keken op ze neer. dan is het logisch dat zij een verdedigende houding aannemen: zo van je kunt zeggen wat je wilt, maar mij raak je niet! of juist een houding aannemen die uitstaalt dat er met hen niet te sollen valt! is heel natuurlijk en logisch.
ja en als je daarvan baalt, moet je het je opa maar op z'n kop geven , en/of zelf je best doen om iig niets uit te lokken.
Helemaal gelijk, want natuurlijk verandert de genetica van turken en marokkanen en negers ook binnen dertig jaar omdat wij ooit een keer onaardig tegen ze zijn geweest

Dit soort argumentaties is zo enorm makkelijk. Je plaatst de schuld van de sociale achterstand alleen maar bij de kwade blanken die het helemaal aan zichzelf te wijten hebben.

Eigenlijk vind ik dat best wel schofferend, want je doet nu net alsof negers, turken en marokkanen helemaal geen eigen wil of eigen verstandelijke vermogens hebben, en voor altijd overgeleverd zijn aan de wrok en haat die ze jegens nederlanders koesteren.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 29-07-2004 @ 12:33 :
No shit zeg! Er stonden al ongeveer dertig replies met precies diezelfde inhoud in dit topic. Ondertussen waren we al bezig met de (veel interessantere) vraag hoe het dan komt dat bepaalde etnische of bevolkingsgroepen dat gedrag vertonen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 11:47
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-07-2004 @ 12:37 :
No shit zeg! Er stonden al ongeveer dertig replies met precies diezelfde inhoud in dit topic. Ondertussen waren we al bezig met de (veel interessantere) vraag hoe het dan komt dat bepaalde etnische of bevolkingsgroepen dat gedrag vertonen.
Ik houd ook niet alles bij. En sommige mensen schenen het nog niet te begrijpen, wat herhaling kan dan geen kwaad, lijkt me.

Hoe dat komt...? Mjah, daar kan je uren over 'discussieren', lijkt me...dan zul je heel de geschiedenis na moeten pluizen.

Laatst gewijzigd op 29-07-2004 om 11:56.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 11:50
Verwijderd
Lees bv. Van alles wat meenemen, Opvoedingsstijlen in multicultureel Nederland eens, heel interessant boek.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Skilly schreef op 29-07-2004 @ 01:09 :
GOED GEZEGT want ik ben niet agressief en voel me door dit topic erg aangesproken snap de starter van deze topic uberhaupt niet......
En btw ik lees hier van lagera standen van de samen leving blabla. Dat is niet waar me vader is chef hoor. Dus??
Er zijn relatief weinig donkere mensen in de hogere kringen van de samenleving.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 29-07-2004 @ 13:15 :
Er zijn relatief weinig donkere mensen in de hogere kringen van de samenleving.
En waarom? Omdat veel mensen vooroordelen hebben en het voor mensen met een buitenlands uiterlijk vaak lastig is een baan in hogere kringen te krijgen ed en ook om een opleiding op hoger niveau te volgen, door oa het pygmalion effect, maar ook door weinig kennis van het Nederlandse schoolsysteem van de ouders of weinig interesse van de ouders in de opleiding van hun kinderen ed. En misschien ook wel omdat de meerderheid van de ouderen hiernaar toe zijn gekomen om werk in de lagere kringen te vervullen en dat soort dingen (dan bedoel ik niet zo zeer de intelligentie) toch vaak van ouders op kinderen over gaan ed. Enzovoorts. 't is echt niet zo dat de gemiddelde Surinamer (ik noem maar iets) dommer is dan de gemiddelde Nederlander. Tenminste, voor zo ver ik weet niet.

En om compleet te zijn zou je moeten zeggen dat er in Nederland relatief weinig donkere mensen in de hogere kringen van de samenleving zijn, in een land als Suriname zal het vast wel meevallen. (Sorry, ff mierenneuken. )

Laatst gewijzigd op 29-07-2004 om 12:25.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 12:33
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Grappige discussie, maar ik zit al aan 3 bans.

Ik geef wel even een illustrerende anekdote:

Bij ons in de stad op zo'n pleintje hangen er altijd een aantal rond, leeftijd zo rond de 20-25. Een keer liepen ik en wat vrienden erlangs, en een paar stonden op één vroeg op dreigende toon "Zijn jullie nazi's?" wij: "nee" (was nog in onze 15-jarige linkse metaljongetjesperiode) Een dag later fietste ik voorbij, en werd mij dezelfde vraag gesteld.

Laatst gewijzigd op 29-07-2004 om 12:53.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 15:45
Millroy
Millroy is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 29-07-2004 @ 13:33 :
Grappige discussie, maar ik zit al aan 3 bans.

Ik geef wel even een illustrerende anekdote:

Bij ons in de stad op zo'n pleintje hangen er altijd een aantal rond, leeftijd zo rond de 20-25. Een keer liepen ik en wat vrienden erlangs, en een paar stonden op één vroeg op dreigende toon "Zijn jullie nazi's?" wij: "nee" (was nog in onze 15-jarige linkse metaljongetjesperiode) Een dag later fietste ik voorbij, en werd mij dezelfde vraag gesteld.
Dus?
Oud 30-07-2004, 07:14
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-07-2004 @ 15:50 :
Ik vind de toon van de topic een beetje discriminerend...

Niet alle negers zijn 'zo agressief', dat lijkt me duidelijk.
Sorry maar als er 'blanken' had gestaan dan was er ineens geen sprake van discriminatie. Negers (Negroide zoals men formeel gebruikt) zijn over het algemeen snel agressief en hebben een ongelooflijk temperament. Dat ze snel overgaan op geweld is een tweede
Oud 30-07-2004, 07:30
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Dat is inderdaad gewoon een feit, dus wat er nou rascistisch aan is weet ik ook niet.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 07:31
Verwijderd
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 30-07-2004 @ 08:14 :
Sorry maar als er 'blanken' had gestaan dan was er ineens geen sprake van discriminatie.
't is makkelijk om je oordeel nergens op de baseren.

Ik zei dat ik de toon nogal discriminerend vond. En als er 'blanken' had gestaan incl. een dergelijke eerste post, dan had ik dat ook gevonden.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 07:32
Verwijderd
Citaat:
Tha Gladnekker schreef op 30-07-2004 @ 08:30 :
Dat is inderdaad gewoon een feit, dus wat er nou rascistisch aan is weet ik ook niet.
Jij kunt dit:
Citaat:
JantjePietje schreef op 18-07-2004 @ 15:46 :
Gisteravond was ik een film in de bioscoop wezen kijken en achter mijn zitplaats zat er een zwarte knul van een jaar of 10. Halverwege de film begon hij te trappen tegen mijn stoel aan. Na de eerste keer dacht ik: ja kan gebeuren. Maar nee, het getrap bleef doorgaan en het werd steeds erger. Op een gegeven moment draaide ik me om. Ik dacht dat het nu wel afgelopen zou zijn. Dus draaide ik me weer om en zei tegen dat ventje: he, weet je wat, ik koop straks wat snoep voor je , als je ophoudt met trappen. Zijn broer of vader, die naast hem zat begon ineens tegen mij te schelden en me te bedreigen. Nu ben ik ook niet vies op mijn mondje gevallen en begon zelf ook te 'schelden'. Ik zei o.a dat ik vandaag geen bananen bij me had, omdat ik geen apen in de bioscoop had verwacht. Ook andere negers uit de zaal begonnen te bemoeien en ik was genoodzaakt tijdelijk de zaal te verlaten, nadat er een bierfles bijna tegen mijn hoofd was gekomen.
wetenschappelijk onderbouwen?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 08:11
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
vast niet , maar het is 1 van de talloze voorbeelden.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 08:28
Verwijderd
Citaat:
Tha Gladnekker schreef op 30-07-2004 @ 09:11 :
vast niet , maar het is 1 van de talloze voorbeelden.
Ik denk dat er behoorlijk wat Nederlanders zijn die ook op die manier zouden reageren als er op die manier tegen hun gesproken wordt. Zeker wat betreft dat laatste gedeelte.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 09:23
Eend
Eend is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-07-2004 @ 12:27 :
Meen je serieus dat dit voor alle 'getinte' mensen opgaat?!?!?

Mijn Nederlandse arische buurman kan er ook een potje van.
Ik neem aan dat het hier om het punt 'discriminatie' ging?
Als je een getinte man uitscheldt, dan gooit die het 9 van de 10 keer gelijk op discriminatie. ALs je een blanke man uitscheldt, gebeurd dat niet.

Mijn punt was, dat getinte mensen zich te snel aangesproken voelen over hun huidskleur en daarmee bedoelde ik, dat ik het er mee eens was, want er wordt ook gewoon te veel gediscrimineerd.
Ik zou me dus ook snel aangesproken voelen. Het is gewoon een bepaalde onzekerheid.

Ik heb niks tegen getinte mensen, ik werk er zelfs mee samen. Nederlanders kunnen qua agressie er ook een behoorlijk potje van. Alleen het lullig is, dat "Een 18-jarige man heeft iemand neergestoken" in Nederland veel minder erg over komt, dan "Een 18-jarige Molukker" en dat vind ik pas erg! Waarom moet er nou bij vermeldt worden dat het een Molukker was? Als het een Nederlander was, staat het er toch ook niet bij?

Ik vind dit gewoon enorm erg. Dus ik vind het logisch, dat getinte mensen vaak denken dat ze gediscrimineerd worden.
Oud 30-07-2004, 10:34
missCody
missCody is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 19-07-2004 @ 19:05 :
Vertel? Je maakt me nieuwsgierig
nou weet je ik wil het nu ook wel weten wat is er met moslims???
Oud 30-07-2004, 14:07
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Eend schreef op 30-07-2004 @ 10:23 :
Als je een getinte man uitscheldt, dan gooit die het 9 van de 10 keer gelijk op discriminatie.
En weet je wat? Vaak is dat ook zo. Ik ben zelf blank, maar heb het talloze malen meegemaakt met vrienden. Rascisme is een feit.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 15:57
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Eend schreef op 30-07-2004 @ 10:23 :
Als het een Nederlander was, staat het er toch ook niet bij?

Ik vind dit gewoon enorm erg. Dus ik vind het logisch, dat getinte mensen vaak denken dat ze gediscrimineerd worden.
We wonen hier toch in nederland? Waarom zouden we dat er dan nog extra bij moeten vermelden?
Oud 30-07-2004, 22:55
Eend
Eend is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 30-07-2004 @ 16:57 :
We wonen hier toch in nederland? Waarom zouden we dat er dan nog extra bij moeten vermelden?
Omdat een Molukker toch ook gewoon in Nederland woont? Maar als het een Molukker is, wordt er wel bij vermeld dat het een Molukker was. Ik vind dat gewoon nergens op slaan.
Oud 30-07-2004, 22:57
Eend
Eend is offline
Citaat:
MarKel schreef op 30-07-2004 @ 15:07 :
En weet je wat? Vaak is dat ook zo. Ik ben zelf blank, maar heb het talloze malen meegemaakt met vrienden. Rascisme is een feit.
idd. Er zijn getinte mensen die het enorm lopen uit te lokken, maar de andere getinte mensen worden daar de dupe van.
Nederlanders lokken het ook gerust uit om uit gescholden te worden, maar niemand zal ook maar nooit durven te zeggen: Jij k*t blanke! Ga toch de straten schoonvegen!
Oud 30-07-2004, 23:04
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Eend schreef op 30-07-2004 @ 23:57 :
idd. Er zijn getinte mensen die het enorm lopen uit te lokken, maar de andere getinte mensen worden daar de dupe van.
Nederlanders lokken het ook gerust uit om uit gescholden te worden, maar niemand zal ook maar nooit durven te zeggen: Jij k*t blanke! Ga toch de straten schoonvegen!
Klopt ja, negers en white thrash kunnen behoorlijk een pain in the ass zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 30-07-2004 @ 23:55 :
Omdat een Molukker toch ook gewoon in Nederland woont? Maar als het een Molukker is, wordt er wel bij vermeld dat het een Molukker was. Ik vind dat gewoon nergens op slaan.
Het wordt vermeld omdat diegene, zoals je zelf zegt, van Molukse afkomst is. Als het niet wordt vermeld kan je er van uitgaan dat het iemand is met de Nederlandse nationaliteit. En ik snap het probleem niet, als een Spanjaard of een Zweed het deed wordt het ook gewoon vermeld zonder dat er ophef over komt, maar bij een Molukker is het gelijk weer discriminatie.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 30-07-2004 @ 23:57 :
Omdat er geen een blanke is die wakker zal liggen van het feit dat hij wordt uitgescholden ervoor, terwijl negers zich meteen gediscrimineerd voelen. Dus ga je dat gebruiken tijdens het schelden omdat je weet dat je daarmee de ander pijn irriteert.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 23:17
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 31-07-2004 @ 00:11 :
Omdat er geen een blanke is die wakker zal liggen van het feit dat hij wordt uitgescholden ervoor, terwijl negers zich meteen gediscrimineerd voelen. Dus ga je dat gebruiken tijdens het schelden omdat je weet dat je daarmee de ander pijn irriteert.
Dus als ik je een blanke %$*()(*^* en &*%$&(*()^% noem, doet dat je niets?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten