Oud 01-09-2004, 13:21
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
legatus schreef op 01-09-2004 @ 13:53 :
http://www.imdb.com/name/nm0219959/

Nog steeds actief.
dan is die zooi hoogstwaarschijnlijk nep, echte dieren afmartelen in een film en dan niet berecht worden, lijkt me vreemd.
het ziet er ook nep uit in de film dus.
Oud 01-09-2004, 13:28
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
System Shock is eng
Oud 01-09-2004, 14:11
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Juice schreef op 01-09-2004 @ 14:15 :
En waarom niet? Als iets met een definitie in het woordenboek staat, mogen we toch aannemen dat de betekenis is en niet wat we er zelf aan wensen te geven?
Dr is een Pietje die zegt "hahaha dit is lekker horror, dus." Want hij vind dat het onder de beschrijving horror valt.

Ik ben het gewoon niet met Pietje eens.
Oud 01-09-2004, 14:11
wicce
wicce is offline
Ik zag laatst de oude versie van psycho. Dan zit ze in de auto, rije rije rije en dan 'wordt er aan een stuk door een muziekje afgespeeld waar ik echt de kriebels van krijg!! En et gaat maar door en et gaat maar door, ik heb et echt uit moeten zetten omdat ik et gewoon echt creepy vond. Terwijl et mens alleenmaar in de auto zit

Verder vond ik in the sixth sense idd die scene heel eng wanneer hij dat bandje terugspeelt, aaa!!
Oud 01-09-2004, 14:13
Uice
Uice is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 01-09-2004 @ 15:11 :
Dr is een Pietje die zegt "hahaha dit is lekker horror, dus." Want hij vind dat het onder de beschrijving horror valt.

Ik ben het gewoon niet met Pietje eens.
Pietje is in dit geval toevallig wel de bedenker van het woord.
Oud 01-09-2004, 14:22
AJMouse
AJMouse is offline
Nee, Pietje is de persoon die de dvdcover of de preview tekst voor de bioscoop schrijft.
Oud 01-09-2004, 14:38
legatus
legatus is offline
Citaat:
ratsja schreef op 01-09-2004 @ 14:21 :
dan is die zooi hoogstwaarschijnlijk nep, echte dieren afmartelen in een film en dan niet berecht worden, lijkt me vreemd.
het ziet er ook nep uit in de film dus.
De film is uit de jaren zeventig, toen was dat niet strafbaar. Het verbaasd me dat je het er nep uit vindt zien, of je zit een ontkenningsfase?
Oud 01-09-2004, 18:29
Uice
Uice is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 01-09-2004 @ 15:22 :
Nee, Pietje is de persoon die de dvdcover of de preview tekst voor de bioscoop schrijft.
En die heeft ook in de dikke Van Dale geschreven dat horror niets meer of minder is dan een kunstwerk dat een griezeleffect beoogt?
Over Pietje die op DVD covers schrijft heb ik het natuurlijk niet, met hem ben ik het ook vaak niet eens. Maar met hét boek dat onze taal registreerd kun je toch moeilijk in discussie gaan.
Oud 01-09-2004, 23:23
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Juice schreef op 01-09-2004 @ 19:29 :
En die heeft ook in de dikke Van Dale geschreven dat horror niets meer of minder is dan een kunstwerk dat een griezeleffect beoogt?
Over Pietje die op DVD covers schrijft heb ik het natuurlijk niet, met hem ben ik het ook vaak niet eens. Maar met hét boek dat onze taal registreerd kun je toch moeilijk in discussie gaan.
Als je niet wilt of kunt begrijpen wat ik bedoel dan vinnik dat oké. Beter dan hoe ik het uitlegde kan ik niet, en veranderen van standpunt zal ik niet.

Ieder z'n horror. Ofzo.
Oud 02-09-2004, 08:26
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
legatus schreef op 01-09-2004 @ 15:38 :
De film is uit de jaren zeventig, toen was dat niet strafbaar. Het verbaasd me dat je het er nep uit vindt zien, of je zit een ontkenningsfase?
als jij het er echt uit vind zien, zo'n oude film , waar is dan je waarneming voor realiteit.
niks ontkenning.
lijkt me sowieso raar dat je in de jaren zeventig dieren mocht afmartelen.
Oud 02-09-2004, 09:07
legatus
legatus is offline
Citaat:
ratsja schreef op 02-09-2004 @ 09:26 :
als jij het er echt uit vind zien, zo'n oude film , waar is dan je waarneming voor realiteit.
De dieren zijn echt gedood voor de camera, realisme?. De mensen niet, maar dat ziet er ook zeer overtuigend uit, al helemaal voor een 'oude' film. Wat dát er mee te maken heeft...

Citaat:
lijkt me sowieso raar dat je in de jaren zeventig dieren mocht afmartelen.
Het was nog niet verboden. Net zoals die rage van een aantal jaren terug waar men het opwindend vond om vrouwen in naaldhakken dieren kapot te zien trappen.

We doen het vandaag de dag nog. We mogen ze martelen, maar dan moeten we ons aan een aantal regels houden. De hokjes moeten bijvoorbeeld niet te klein zijn.
Oud 02-09-2004, 10:00
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
legatus schreef op 02-09-2004 @ 10:07 :
De dieren zijn echt gedood voor de camera, realisme?. De mensen niet, maar dat ziet er ook zeer overtuigend uit, al helemaal voor een 'oude' film. Wat dát er mee te maken heeft...

Het was nog niet verboden. Net zoals die rage van een aantal jaren terug waar men het opwindend vond om vrouwen in naaldhakken dieren kapot te zien trappen.

We doen het vandaag de dag nog. We mogen ze martelen, maar dan moeten we ons aan een aantal regels houden. De hokjes moeten bijvoorbeeld niet te klein zijn.

oud of niet dat maakt niet uit, maar als het echt zo is, is het wel heel simpel en laf en niets anders.
het ziet er niet duidelijk uit.

maar terug on topic, of die film nu eng is.
nee dus
Oud 02-09-2004, 11:00
legatus
legatus is offline
Citaat:
ratsja schreef op 02-09-2004 @ 11:00 :
oud of niet dat maakt niet uit, maar als het echt zo is, is het wel heel simpel en laf en niets anders.
het ziet er niet duidelijk uit.
Wat is nu plots heel simpel en laf? Het doden van dieren? Dat is het in het algemeen. Dierenrijk is ook behoorlijk laf en simpel.

Heb je de film op oude VHS-band gezien misschien?

Citaat:
maar terug on topic, of die film nu eng is.
nee dus
Niet eng, maar wel heel naar en grimmig.
Oud 02-09-2004, 12:56
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
legatus schreef op 02-09-2004 @ 12:00 :
Wat is nu plots heel simpel en laf? Het doden van dieren? Dat is het in het algemeen. Dierenrijk is ook behoorlijk laf en simpel.

Heb je de film op oude VHS-band gezien misschien?

Niet eng, maar wel heel naar en grimmig.
ja die oude vhs band, met verrotte hoes en cover.
om schokkend over te komen middels dieren te martelen is wel simpel en zeker laf.
Oud 02-09-2004, 14:20
legatus
legatus is offline
Citaat:
ratsja schreef op 02-09-2004 @ 13:56 :
ja die oude vhs band, met verrotte hoes en cover.
om schokkend over te komen middels dieren te martelen is wel simpel en zeker laf.
Achja, de doel van de filmmaker. Gemaakt puur om tere zieltjes te schockeren. Gebruik je verstand eens. Sergio Leone heeft de film toendertijd gezien en vond hem heel belangrijk. Hij waarschuwde Deodato ook dat dit dé film zou zijn waar hij om bekend zal blijven staan.
Oud 02-09-2004, 16:18
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Darth Vader die Duits praat. scary...

Nein, Ich bin deine vater.....
Oud 02-09-2004, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 02-09-2004 @ 17:18 :
Darth Vader die Duits praat. scary...

Nein, Ich bin deine vater.....
"Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeinnn!"
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 16:54
Uice
Uice is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 02-09-2004 @ 00:23 :
Als je niet wilt of kunt begrijpen wat ik bedoel dan vinnik dat oké. Beter dan hoe ik het uitlegde kan ik niet, en veranderen van standpunt zal ik niet.

Ieder z'n horror. Ofzo.
Mij best.

Ieder z'n appeltaart, in de mijne gaan citroenen.
Oud 02-09-2004, 18:33
AJMouse
AJMouse is offline
Keuze.
Oud 02-09-2004, 20:11
Uice
Uice is offline
'Her own decisions'
David Brent
Oud 02-09-2004, 23:12
Suzanne
Suzanne is offline
Ik vind de Blair Witch Project 1 nog steeds super eng..
2 is weer flop maar ik vind het zo goed dat ze geen special effects enzo gebruiken. Ik dacht de eerste keer ook echt dat het echt gebeurd was haha!
Oud 03-09-2004, 03:07
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
niks, heb nog nooit iets gezien wat eng is.
en dan kijk ik vooral horror en andere zieke films.
maar vindt ze niet eng. wat de meeste mensen eng vinden. vindt ik saai of lachwekkend.
Oud 03-09-2004, 09:07
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
legatus schreef op 02-09-2004 @ 15:20 :
Achja, de doel van de filmmaker. Gemaakt puur om tere zieltjes te schockeren. Gebruik je verstand eens. Sergio Leone heeft de film toendertijd gezien en vond hem heel belangrijk. Hij waarschuwde Deodato ook dat dit dé film zou zijn waar hij om bekend zal blijven staan.
dat denk ik niet, want ik ga er niet vanuit dat mensen met tere zieltjes zo een film gaan bekijken.
Oud 03-09-2004, 22:12
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 27-08-2004 @ 23:14 :
Veel snelle losse creepy shots achter elkaar.
bijv. het einde van Blair Witch.

heb 'm vorige week gezien (voor t eerst) en vond 'm zwaar tegenvallen, maar het was dan ook op klaarlichte dag, in't donker is ie vast wel eng Vond alleen het einde vaag en creepy, eng dus.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 14:27
waves
waves is offline
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 26-08-2004 @ 11:37 :
ik vond It wel heel eng,
en ik vind nog steeds Nightmare on elm street films eng..

5, 6 get your crucafix, 7,8 you better stay up late, 9, 10 he`s back again...ofziets...BRRR
heb het liedje gevonden:

One, two, Freddy's coming for you.
Three, four, better lock your door.
Five, six, grab your crucifix.
Seven, eight, gonna stay up late.
Nine, ten, never sleep again.

meer quotes: http://us.imdb.com/title/tt0087800/quotes
Oud 04-09-2004, 20:26
MarsVolta
MarsVolta is offline
Julia Roberts is mijn grootste angst.
ik krijg altijd nachtmerries als ik haar zie.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 21:18
ook hallo
ook hallo is offline
eem film als Scream is opzich niet zo eng, maar als je um in je eentje in een oud huis middenin een bos gaat kijken lijkt ie me opeens een stuk enger
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 23:24
probeer
probeer is offline
jaaa, of je koopt 1 km verlengsnoer, en je gaat met je tv midden in een diep bos zitten en blair witch project kijken, dan is ie ook vast wel eng
Oud 05-09-2004, 11:33
legatus
legatus is offline
Citaat:
scrolllock schreef op 05-09-2004 @ 00:24 :jaaa, of je koopt 1 km verlengsnoer, en je gaat met je tv midden in een diep bos zitten en blair witch project kijken, dan is ie ook vast wel eng
Accu
Oud 05-09-2004, 13:07
Verwijderd
The Ring is niet eng
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 13:35
Verwijderd
Mijn vader is doodsbang van alles wat met geesten en duivels te maken heeft, en dat komt omdat hij katholiek is opgevoed. Als hij naar zo'n film kijkt heeft hij echt kippenvel op zijn armen.

Ikzelf vond films vroeger helemaal niet zo snel eng, maar tegenwoordig wel . Laatst heb ik The Sixth Sense gekeken en
Spoiler
Dat viel me wel een beetje tegen van mezelf. Verder ben ik heel bang geweest bij Candyman en één van de laatste Halloween films. Vraag me niet waarom.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 13:51
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 05-09-2004 @ 14:35 :
Mijn vader is doodsbang van alles wat met geesten en duivels te maken heeft, en dat komt omdat hij katholiek is opgevoed. Als hij naar zo'n film kijkt heeft hij echt kippenvel op zijn armen.

Ikzelf vond films vroeger helemaal niet zo snel eng, maar tegenwoordig wel . Laatst heb ik The Sixth Sense gekeken en
Spoiler
Dat viel me wel een beetje tegen van mezelf. Verder ben ik heel bang geweest bij Candyman en één van de laatste Halloween films. Vraag me niet waarom.

Halloween???? WAAROM????
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 14:35
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 05-09-2004 @ 14:35 :
Vraag me niet waarom.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic: