Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Interiors
Woody Allen op de serieuze toer. De focus ligt op de twee dochters van een labiele vrouw. Wanneer zij wordt verlaten door haar man doet de ene dochter er alles aan om haar bezig te houden terwijl de andere haar voorhoudt dat het wel weer goed komt en de breuk maar tijdelijk is. De typische Allen-humor ontbreekt. Wel komt zijn fascinatie voor psychoanalyse uiteraard weer naar voren. Veel mooie shots, maar je krijgt er niet echt een Woody Allenfix van, eerder een treurig gevoel. |
![]() |
|
Kom net terug van 1408
Ik ben een groot liefhebber van boeken van Stephen King maar kwam er bij de bioscoop pas achter dat deze film op een short story van hem gebaseerd was. Ik vond het echt een meesterlijke film. Spanning wordt ontzettend goed opgebouwd en het is niet zo als bij de gemiddelde thriller af en toe een schrikmoment. Deze film is echt van begin tot eind heel eng. Ik had echt kippevel soms. Bovendien zit er een erg goed einde aan de film. [8/10] maar in zn genre absoluut [10/10]
|
Haha, dat kippevel, dat had ik ook heel de tijd.
![]() Gisteravond was het tijd voor wat QUALITY TIME met mijn kleine broertje, en op mijn werk lag de film SKY HIGH al een tijdje verleidelijk naar me te kijken. Dus eindelijk nam ik 'm mee. En het was beregezellig, lekker met een zakje chips en een glasje prik t.v. kijken. Het stelt allemaal weinig voor, maar ik werd er wel blij van. Met als grote verrassing bijrollen voor Bruce "God" Campbell en Koert Russel.
|
Tai Chi Fist - 7/10
Geen genrehoogtepunt en afgezien van de kundige vechtscenes nogal amateuristisch. Maar ik heb me meer dan prima vermaakt. Het is gewoon typische fare voor de liefhebber. En dat ben ik. Fung wan: Hung ba tin ha (Storm Riders, 2005) - 7/10 No zoiets, alhoewel deze beter is dan Tai Chi Fist. En ook beter dan A Man Called Hero. Het Magical Fantasy-element is hier redelijk beperkt, vergeleken met die laatste film. Dat maakt de actiescenes m.i beter.
|
Heaven
Begint met een aantal spannende, Hitchcock-achtige scènes en verandert dan in een rustige, indrukwekkende film met veel mooie stiltes en effectieve, minimalistische muziek. Mooie rol van Cate Blanchett. Ik kende haar vooral als vaag personage nummer 846 in Lord of the Rings, maar ze blijkt een stuk beter te kunnen acteren.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ontopic; Lyrisch nitraat Kort fimpje van 50 minuten over oude films die op nitraat gemaakt zijn. Het is een materiaal dat niet al te duurzaam is, waardoor de originele films vergaan waar je bij staat. Ik vond het een verschrikkelijk indrukwekkende film, nadat ik doorhad dat het niet echt ging over de inhoud van de selectie filmpjes die ze lieten zien, maar over het materiaal. Tegen het einde vervaagt het beeld steeds meer omdat het nitraat vergaat, je ziet zowat letterlijk de tand des tijds aan de band knagen. Verder; voor de zekerheid:
Spoiler
Citizen Kane Er valt denk ik heel veel over te zeggen en ik denk dat er ook al heel veel over gezegd is, dus ik houd 't er bij dat ik het een erg goede film vond. Origineel, leuke dialogen, grappig, wat vernieuwend camerawerk (voor die tijd toch zeker), boeiend einde, mooie shots, gaaf plot. Tof. Ik snap niet zo goed dat veel mensen het een overgewaardeerde kutfilm vinden, maar ik snap op zich ook niet echt dat mensen er verschrikkelijk lyrisch van worden. Maar wel tof dat ik beide visies uitgebreid naar m'n hoofd kreeg geslingerd zonder dat er iets verraden werd, want op die manier had ik er weinig verwachtingen bij en restte mij enkel de nieuwsgierigheid. Ja, ee, gewoon een erg goede film. Tof. |
![]() |
|
Verwijderd
|
JANOU ik vond het zielig. In elk geval is het wel een heel originele en boeiende manier om het verval te laten zien. En ik ben een packrat, wil altijd alles bewaren enzo, waardoor zo'n film nog harder aankomt. De originelen gaan verloren. Er is niks tegen te doen. En als ze eenmaal tot stof vergaan zijn zal niemand ze nog kunnen zien.
![]() Arm nitraatje, het is zo tragisch ![]() |
![]() |
|
Ik vind het wel vet dat hoe vaker je ernaar kijkt, hoe harder het achteruit gaat. Dus jullie hebben waarschijnlijk al een geragdere versie gezien dan wij vorig jaar, als de film daadwerkelijk op film vertoond werd.
||
Citaat:
Dit lijkt me ook wel wat voor jou: http://www.amazon.com/Unseen-Cinema-...9027045&sr=8-4
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ontopic: The wrong trousers. Het is gaaf dat ik een studie heb waar de docent een kwartier lang Wallace & Gromit analyseert. Het filmpje is leuk, lekkere ingenieuze slapstick en mooie, soms aangenaam houterige animatie.
||
Citaat:
![]()
|
Disturbia och ja, niet echt bijzonder. Hier en daar wat momenten die een heuse glimlach op je gezicht toveren. Voorderest niet echt verrassend en daardoor ook weinig spanning. Dus. Voorderest wel leuk voor een 'avondje uit'. Die meid mocht wel wat meer spek op haar botten hebben btw.
|
Het is een fantastische film en het is helemaal in het straatje van de films waar Johnny Depp een held mee is geworden. Bovendien ben je volkomen ongeloofwaardig door HSM wel gaaf te vinden en Cry Baby niet. Dat is natuurlijk appels in de sloot gooien.
|
Verwijderd
|
Titanic
Ja, die zoetsappige met Leo en Kate. En ach, op zich nog wel een goede film; conventioneel hier en daar, maar het dramatische werkt wel. En het hele
Spoiler
Spoiler
Laatst gewijzigd op 08-09-2007 om 19:12. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-09-2007 om 17:30. |
![]() |
||
Citaat:
Waarom zet je dat van die ijsberg niet tussen haakjes? ![]()
||
Citaat:
![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Mien Mien welke film heb jij het laatst gezien? DanielC | 500 | 21-08-2007 19:24 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 |