Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, dat heb ik ook bij verhalen van mijn opa's en oma's, echt onvoorstelbaar hoe veel er in hun leven is gebeurd en is veranderd. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Net zoals ik het altijd heel raar vind dat mijn moeder nog op een nonnenschool heeft gezeten waar ze niets leerde behalve lezen tellen en braaf zijn, en dat ze na de huishoudschool als inwonend kamermeisje/kinderoppas ging werken, op haar veertiende. Het voelt zo middeleeuws maar nee hoor, één generatie geleden is het.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
volgens mn moeder ben ik heeëlensje wink. en ze vindt het erg dat ik geen dialect meer praat en dat dat beter is voor de talen. Met duits is het net verneukt duits en nederlands wordt het dialect vertaald naar het nederlands waarodor je rare woorden gebruikt wat ook nog door iedreen gesproken wordt. en fout is. welke echte nederlander zegt weiniger of enigste?
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Moeten jullie je eens voorstellen dat onze chicka little niet voor een wiskundetoets aan het leren is, maar sokken aan het stoppen als onderdeel van haar 72-urige werkweek waarvan ze het loon aan haar moeder moet geven omdat anders haar kleine zusje in te kleine kleren moet blijven lopen.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|