Oud 27-01-2003, 13:25
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Dat zeggen ze alleen maar om hun machtspositie te vergroten. Zalm en Herben zijn zich ook aan het opmaken voor de oppositie. Yeah right.
nouja, ik denk dat D'66 wel heeft geleerd van hun deelname aan paars ttwee. Ze konden zich amper profileren omdat ze de kleinste waren van de coalitie. Hoe wil je je nou goed profileren als je veel kleiner bent dan de anderen? Ze zijn gewoon min of mer gebruikt (en ik heb geen medelijden met ze want ze hebben er zelf om gevraagd).
Citaat:

Uit correlatie blijkt niet het causale verband.
Ik denk dat de oorzaak is dat D66 zich zelf niet goed profileert, en dat dat weinig te maken heeft gehad met paars.
niet direct met paars, maar wel met de manier waarop dat kabinet is gevormd. Ik denk dat als je als partij met een zetel of 8 toch moeilijk kunt gaan eisen dat je jezelf net zo hard profileert als je grote broer met 43 zetels (om, maar een voorbeeldcoalitie te noemen). Dat D'66 zich niet ultiem profileert is zeker waar, maar ik denk ook dat dat komt omdat ze steeds de verkeerde coalities aangaan.
Oud 27-01-2003, 14:02
waaromniet?
waaromniet? is offline
Pff zoals in dat stuk van Marcel van Dam staat, 8 maanden geleden zou het land te klein zijn geweest, maar nu het Balkenende goed uitkomt...

Verder wil ik nog even kwijt dat een samenwerking van de PvdA en de VVD echt niet zo heel ondenkbaar is, ze hebben niet voor niets 8 jaar lang vrij goed kunnen samenwerken, tot die loser van een Fortuyn langs kwam.
Oud 27-01-2003, 14:27
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Pff zoals in dat stuk van Marcel van Dam staat, 8 maanden geleden zou het land te klein zijn geweest, maar nu het Balkenende goed uitkomt...

Verder wil ik nog even kwijt dat een samenwerking van de PvdA en de VVD echt niet zo heel ondenkbaar is, ze hebben niet voor niets 8 jaar lang vrij goed kunnen samenwerken, tot die loser van een Fortuyn langs kwam.
Dat lijkt me toch zó gaaf..als ze Potter de vinger geven en dat we lekker een PvdA-VVD-X coalitie krijgen...al is et maar om Potter op zn flikker te geven...
Oud 27-01-2003, 15:18
Atje85
Atje85 is offline
Mensen, Potter is wakker geworden

Balkenende:eerst overleg met PvdA

DEN HAAG CDA-leider Balkenende wil nu
toch eerst met de PvdA overleggen over
de vorming van een kabinet.Volgens hem
wijst de verkiezingsïitslag het meest
in de richting van een kabinet met CDA
en PvdA.De CDA-leider zei dat na een
gesprek met informateur Donner.

Voor en vlak na de verkiezingen wilde
Balkenende niets weten van samenwerking
met de PvdA.In opdracht van de Koningin
onderzoekt Donner welke coalities nu
gevormd kunnen worden.Vandaag ontvangt
hij de fractievoorzitters.

PvdA-leider Bos noemt de verklaring van
Balkenende "een hele grote stap in de
goede richting".
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 15:20
Verwijderd
Goeiemorgen hey...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 15:20
Atje85
Atje85 is offline
Donner onderzoekt drie coalities

Uitgegeven: 27 januari 2003 11:26
Laatst gewijzigd: 27 januari 2003 13:01

DEN HAAG - Informateur Donner gaat de komende dagen drie mogelijkheden onder de loep nemen om tot een meerderheidskabinet te komen. Dat zijn voortzetting van de huidige coalitie van CDA, VVD en LPF, een combinatie van CDA met de grote verkiezingsoverwinnaar PvdA en Paars-3, dat een kleine meerderheid in de nieuwe Tweede Kamer heeft.

Donner heeft dat maandag gezegd tijdens een persconferentie. Vrijdag kreeg hij van de koningin de opdracht om de mogelijkheden voor een meerderheidscoalitie te onderzoeken. Twee mogelijke coalities noemde hij niet: CDA, VVD en D66 en CDA, VVD en de kleine christelijke partijen.

Donner bekijkt de politieke bereidheid van de partijen om een kabinet te vormen. Hij zet ook de inhoudelijke obstakels op een rijtje, zoals de bezuinigingen, maar gaat daar niet over onderhandelen. Hij wil van de partijen slechts weten of er voldoende vertrouwen is om er onderling uit te komen.

Donner ziet het niet als een probleem dat hij ook informateur was van het huidige kabinet. Een informateur heeft als taak om een proces te begeleiden; hij is geen partij in de onderhandelingen, zo stelde hij. Anderzijds noemde de CDA-politicus het "zelfs een voordeel" dat hij geldt als de architect van het huidige regeerakkoord. "Ik zou mijn nek niet uitsteken als ik zou denken te mislukken."

Verkenning

Donner denkt hoogstens een week nodig te hebben om zijn verkenningsopdracht af te ronden. Maandag begint hij aan een eerste ronde. Hij ontvangt alle fractievoorzitters, behalve Rouvoet (ChristenUnie) en Van der Vlies (SGP). Die komen dinsdag aan de beurt. Donner zei enigszins gehandicapt te zijn doordat hij als minister van Justitie ook andere verplichtingen heeft.

Donner gaat er van uit dat zijn opdracht niet zal mislukken. "Het zou me hogelijk verbazen en het zou een teken zijn van de droevige staat van de democratie als er geen meerderheidskabinet te vormen zou zijn."

Als CDA+PvdA niet lukt, Paars 3
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 16:52
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Mensen, Potter is wakker geworden

Balkenende:eerst overleg met PvdA

DEN HAAG CDA-leider Balkenende wil nu
toch eerst met de PvdA overleggen over
de vorming van een kabinet.Volgens hem
wijst de verkiezingsïitslag het meest
in de richting van een kabinet met CDA
en PvdA.De CDA-leider zei dat na een
gesprek met informateur Donner.

Voor en vlak na de verkiezingen wilde
Balkenende niets weten van samenwerking
met de PvdA.In opdracht van de Koningin
onderzoekt Donner welke coalities nu
gevormd kunnen worden.Vandaag ontvangt
hij de fractievoorzitters.

PvdA-leider Bos noemt de verklaring van
Balkenende "een hele grote stap in de
goede richting".
Zo hé! Hij wordt wakker!

Balkenende uit peuterperiode
LEIDEN - Pedagogen van de Rijksuniversiteit Leiden verklaren dat de plotselinge omslag in het denken van CDA-lijsttrekker Balkenende alles te maken heeft met het feit dat zijn peuterperiode definitief voorbij is.
Deze conclusie komt voort uit een onderzoek dat de faculteit Pedagogiek heeft uitgevoerd bij 9 tweejarige kinderen en de CDA-lijsttrekker. De verschijnselen van peutergedrag bij de 9 tweejarigen stemden grotendeels overeen met de volhardendheid van de heer Balkenende bij het weigeren van een CDA-PvdA coalitie. 'Het feit dat hij nu toch heeft toegegeven heeft dus voor een groot deel te maken met dat hij nu mentaal gezien de peuterfase (ook wel de nee-fase genoemd)ontgroeid is.', aldus professor P. Dagoog, hoogleraar aan de faculteit Pedagogiek in Leiden. Hoe het komt dat de CDA-leider zo laat is met deze ontwikkeling is nog een raadsel. 'Het is bij mijn weten nog nooit eerder voorgekomen.', aldus de professor.

bron: mijn fantasie
Is ie flauw? Ja, maar wel leuk.
Oud 27-01-2003, 22:58
Fortuynist
Fortuynist is offline
"tot die loser van een Fortuyn langs kwam."

Ach kijk, mijnheer de Forumbaas die de vervelende neiging heeft om polls die hem niet interesseren weg te halen, heeft vandaag duidelijk weer z'n dag niet. Laten we hopen dat zo'n loser als jij niet lang meer de verantwoordelijke funtcitie 'forumbaas' vervuld.

Daaag!

P.S. probeer morgen eens met je goeie been uit bed te stappen!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 10:58
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
Vergeleken met wat de kans is dat een paard een slak inhaalt, terwijl het regent, het paard een gebroken been heeft en dood is, is de kans op een coalitie PvdA, VVD, D66 en groenlinks wel groot ja...

Je doet je naam in ieder gavl wel eer aan...
Vergeleken bij de kans dat D66 met VVD en CDA in zee gaat, of de LPF met die partijen, lijkt me de kans op PVDA-VVD-GroenLinks-D66 wel groot. Bovendien zou het een mooie wraak zijn voor 1977.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 16:33
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
cda en pvda lmd.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 17:51
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
"tot die loser van een Fortuyn langs kwam."

Vrijheid van meningsuiting
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 21:39
Fortuynist
Fortuynist is offline
Mee eens, Atje, maar een reactie van mij kon natuurlijk niet uitblijven!

Groet,
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 23:24
Atje85
Atje85 is offline
Het wordt gewoon CDA-PvdA
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 23:25
Atje85
Atje85 is offline
Goede sfeer gesprek Balkenende/Bos

DEN HAAG Het verkennend gesprek tussen
de leiders van CDA en PvdA,Balkenende
en Bos,met informateur Donner is in een
"prettige sfeer" verlopen.Aan de orde
kwamen ondërwerpen die bij een formatie
besproken moeten worden,maar daar werd
nog niet inhoudelijk op in gegaan.

Balkenende en Bos zijn het er over eens
dat er afspraken moeten worden gemaakt
over het financieel-economisch beleid,
de zorg en de WAO-problematiek.Ook een
oorlog tegen Irak kwam ter sprake.

Morgen praten Balkenende en Bos verder.
Naar verwachting worden de gesprekken
dan afgerond,waarna Donner verslag aan
de koningin uitbrengt.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 13:31
CrUeLInteNtioNs
CrUeLInteNtioNs is offline
CDA + PVDA, CDA is eigenlijk min of meer verplicht vind ik om deze optie als eerst te bekijken ookal wil Balkenende niet...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 13:32
CrUeLInteNtioNs
CrUeLInteNtioNs is offline
oh nu wel dusz....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten