![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Sommige dingen zijn niet te voorkomen en kan je niet sturen, wat het moeilijk kan maken om de droom te verwezenlijken
||
Citaat:
![]() Ik weet ook wel dat je sommige dingen niet kan voorkomen. Iedereen maakt ktdingen mee in zijn/haar leven, maar het gaat om de manier waarop je daarmee omgaat.. Ik had bijvoorbeeld een vriend die ruim een jaar geleden de diagnose kanker kreeg. Na een paar maanden werd hij opgegeven door de artsen. Vanaf het eerste moment heeft hij ervoor gekozen nog wat van z'n leven te maken, ook al kreeg hij steeds meer beperkingen in alles, en bleef hij plezier hebben in alles wat hij nog kon. Terwijl iedereen het waarschijnlijk ook had kunnen begrijpen als hij depressief thuis zou gaan zitten, maar hij wilde wat van z'n leven maken en eruit halen wat erin zat! En dat heeft hij gedaan, en hij heeft absoluut nog zin gegeven aan de laatste maanden van z'n leven. (Hij is inmiddels overleden) en daar heb ik superveel respect voor. En dan zie je even later iemand die totaal hysterisch loopt te doen over iets onbenulligs, en ik denk dat je daar jezelf mee beinvloedt ja! Als je het voor jezelf zo dramatiseert verander je niks aan de situatie, behalve dat je er niet vrolijker van wordt en jezelf daar negatief mee beinvloedt! Terwijl je sommige dingen gewoon te accepteren heb, hoe moeilijk misschien ook. Met beperkingen kan je ook een heel gezellig leventje hebben! (En daar heb ik helaas zelf ervaring mee, dus nee het is niet de ver-van-m'n-bed-show waardoor ik 'makkelijk praten' heb) En de enige die kan beslissen of jij wat wil maken van je leven ben jij zelf! Dus ja: de zin van het leven bepaal je zelf! ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Als de zin van het leven dood gaan zou zijn, zouden we niet leven/meteen zelfmoord plegen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De mens dient uiteindelijk een dusdanige spirituele groei te bereiken dat hij/zij het punt van onvoorwaardelijke liefde bereikt. Dus liefhebben zonder voorwaarden,kaders,beperkingen,etc Als iemand dus doodgaat , voordat hij/zij dit punt bereikt heeft , dan zal de ziel weer reïncarneren op aarde. Deze cyclus blijft net zolang doorgaan , totdat een ziel dit punt bereikt. bereikt men wel dat punt , dan word men één met het grote geheel , waar geen kaders,grenzen,onderscheid of weerstand is. Vanaf dit punt zal reïincarnatie niet meer geschieden ![]()
Laatst gewijzigd op 10-06-2005 om 13:14. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar wat is dan het nut van het één zijn met het geheel? Uiteindelijk kom je er altijd op uit dat iets uiteindelijk geen doel heeft. |
![]() |
||
Citaat:
Maar wat is nu het nut of doel van die onvoorwaardelijke liefde? tja , daar heb ik eigenlijk ook geen antwoord op. Mij lukt het ook niet echt om eerlijk te zijn. ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik kan dat gewoon niet geloven. Mijn beperkte brein , maar vooral mijn hart , zeggen mij dat het antwoord besloten ligt in mijzelf. En daarbij bedoel ik niet dat mijn Angst vraagt om een bepaald vergevingssysteem , maar dat mijn logica zegt dat er altijd een kracht ten grondslag ligt aan een systeem. ![]() Om dit te verduidelijken , vraag ik je om je voorstellingsvermogen te richten op het begin der beginne. Als we ervan uitgaan (ik zelf geloof dat overigens niet) dat er in den beginne "niets" was. Geen tijd , geen ruimte , kortom "niets". Maar opeens was er "iets" dat als gevolg had, dat wat we nu kennen als heelal, werkelijkheid , enz. ![]() Was de overgang van "niets" naar "iets" , TOEVAL of "iets" anders? Ikzelf geloof niet in toeval , ondanks dat ik het woordje "toevallig" ook in mijn spreken wel eens gebruik. ![]()
||
Citaat:
![]() Laten we ervan uitgaan dat het leven geen zin vertegenwoordigd en dat het systeem (het universum met alles "daarbinnen") toevallig deze ontwikkelingen heeft vervolgd. Wat zou dan de zin van alle veranderingen binnen dat systeem zijn? Niets , zul je waarschijnlijk zeggen, want er is gewoon geen zin van wat dan ook , toch? Als verandering geen zin heeft , als ontstaan geen zin heeft , waarom "is" het er dan? Waarom ontwikkeld een systeem zich , als het geen nut heeft om te veranderen? Ik ken eerlijk gezegd geen enkel systeem dat nutteloos is , zowel natuurlijk als syntetisch. Naar mijn idee volgt ieder systeem een bepaald doel , al is dit doel niet voor iedereen even "zichtbaar". Uiteindelijk zul je ergens in moeten geloven , om van daaruit dan toch schijnbaar "nutteloze" doelen te stellen en wellicht te bereiken ![]()
|||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 12-06-2005 om 22:58. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Dan zou of....of? ![]()
Laatst gewijzigd op 13-06-2005 om 23:02. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
2. Als het wel objectief is vastgesteld betekent dat niet dat het leven in het algemeen een doel heeft. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar , als 1 onderdeel van een systeem een doel vertegenwoordigd , dan vind ik het logisher om te zeggen dat het systeem ook een doel vertegenwoordigd. Ik vind het dan beknopter om te zeggen dat het systeem doelloos is. Maar dat is inderdaad mijn subjectieve mening , objectief gezien ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik wil hier niet mee zeggen dat je moet gaan geloven ofzo hoor ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
[Column: ] Godsdientsvrijheid in de Islam. Hydrogen | 1 | 25-09-2005 14:58 | |
Verhalen & Gedichten |
De visie en het visioen Reynaert | 3 | 06-01-2005 23:29 | |
Andere kijk op het geloof Moonlight fairy | 5 | 26-12-2004 09:44 | |
de zin?? Gandalf | 36 | 01-12-2003 22:14 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Psychologie |
Betoog: Het nut van het leven? Verwijderd | 18 | 18-07-2002 03:04 |