Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
I Am Legend De film voelde zo nutteloos aan. Ik vond het einde wel cool. Jammer dat er dan bij die barst in dat glas gezegd moet worden dat het in de vorm van een vlinder is, dat ziet toch iedereen. Irritant. Verder valt de film wel erg veel terug op mensenzijnvaakbanginhetdonkerdaargaanweeensslimopinspelen, jammer dat dit al 100 keer eerder gedaan is. Zombies zagen er ook niet echt goed uit vond ik. Voorderest zaten er weer van die stomme Will Smith achtige dingen in waar ik me lekker aan kan ergeren. Zoals die adoratie voor Bob Marley, meespreken op Shrek. Tjah, irritant. Hij is wel gespierd, was ik dat ook maar. Wel leuk toen die hond dood ging, allemaal vrouwen op de rij achter mij horen snotteren, daar moest ik wel een beetje om lachen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Gisteren gezien:
Little Miss Sunshine Nog leuker dan de eerste keer dat ik em zag! 8/10 The Golden Compass Wel leuk, maar niet heel goed. Veel hak-op-de-tak-werk. Wel erg mooie beelden. 6,5/10
|
I am Legend - 7/10
Gewoon een alleraardigst filmpje. De beelden van een verlaten wereld (nou ja, New York) zijn natuurlijk niet nieuw (en zeker niet het leukst uitgevoerd), maar blijven wel intrigerend. Will Smith draagt de film naar behoren, hoewel er in het laatste half uur niet zo veel meer te dragen valt. Desalniettemin is het af en toe best spannend. De CGI voor de zompires (vambies?) is helaas wel extreem slap.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Die zat ook in d'r nek ja. Maar je zag 'm daar voor in het glas zitten en toen hoorde je heel cheesy "Ooh, a butterfly", en toen keek 'ie in haar nek.
Citaat:
|
The Nightmare Before Christmas
Geniaal natuurlijk, ook na ruim 10 jaar, zowel qua sfeer als qua uiterlijk. De animatie is fantastisch, de muziek is mooi en vermakelijk, de personages en decors zijn om van te smullen en het verhaal is leuk genoeg om het geheel boeiend te houden, de grapjes zijn leuk en soms lekker luguber, maar dan op kinderlijke wijze. En dat alles met die heerlijke Tim Burton-sfeer. Een feest voor het oog. ![]() 9/10.
|
Verwijderd
|
The cook, the thief, his wife and her lover
Mise en scène is in orde (veel felle kleuren en low-key belicht, doet een beetje aan Suspiria denken at times) maar het verhaal is wat standaard en de personages eendimensionaal. Van de kostuums had ik ook meer verwacht (zijn ontworpen door JP Gaultier). Je zou denk ik een hele leuke analyse van deze film kunnen maken, maar daar heb ik geen zin in. |
![]() |
|
Anastasia - 5/10
Vijf puntjes voor de animaties, want die zijn van een zeer hoog niveau. De film zelf is matig, vooral omdat de karakters bijna om de vijf minuten in zingen uitbarsten. Vervelend, want de liedjes, hoewel soms leuk geschreven, zijn vrij debiel in de uitvoering. Verder probeert de film geestig te zijn op een bijdehante manier, maar dat mislukt door het saaie, futloze acteerwerk eveneens. Zucht. Nog wat positiefs te melden? Nou, het verhaal heeft wel wat thematische diepgang. Mja. Maar ook weer niet echt veel. Hmz.
|
You're welcome.
![]() ![]() Ik kijk regelmatig een filmpje, af en toe zie ik eens een wat mindere, maar meestal is het wel de moeite waard. En héél soms voel ik me na het kijken van een film intens gelukkig. Dit had ik vanmiddag weer eens, het was bij Mon Oncle van Jaques Tati. Satire van de bovenste plank, maar het is gelukkig niet zo naar. Tati pakt in deze film het materialisme aan. En dat gaat natuurlijk op Tati's eigen manier: Monsieur Hulot dwaalt rond in een wereld waar hij totaal niet thuishoort, en door allerlei grapjes met beeld (wat een vormgeving) en geluid (de fenomenale soundtrack, en het ontbreken daarvan) worden de mensen om hem heen in de zeik genomen, en probeert hij zo het leven iets mooier te maken. Met succes. Een perfecte film van een uniek filmmaker.
Laatst gewijzigd op 29-12-2007 om 15:27. |
![]() |
|
Kutzooi. Drie dingen geschreven kapt firefox ermee. Dan maar kort.
Les Vacances de Monsieur Hulot Na Mon Oncle was ook deze erg goed. Al is de toon wel wat lichter. Er heerst een lekker ontspannen sfeer, waardoor je helemaal opgenomen wordt door de film. Goede grappen ook, de scène met de lekke band en met het paard waren favorieten. Ook deze kan ik iedereen van harte aanraden. The Narrow Margin Kort maar krachtig. Lekker vlotte noir, in navolging van Hitchcock's The Lady Vanishes. Er wordt perfect gebruik gemaakt van de beperkte ruimte in de trein, en dat geeft een erg beklemmend gevoel. Ook de vechtscène in de kleine ruimte is prachtig in beeld gebracht. Wederom een aanrader. Crossfire Wederom een goede noir (zitten er wel slechte in die warner boxjes?), alhoewel dit meer per ongeluk gekomen is. Vanwege het lage budget moest er flink bespaard worden op de belichting. Robert Ryan speelt de sterren van de hemel als gluiperige soldaat die zijn maten wil laten opdraaien voor zijn acties. De veranderingen van zijn personage zijn perfect in beeld gebracht, in het begin kraakhelder als de goede soldaat, maar langzaam veranderd dat en worden de close ups steeds 'slordiger' om zo de waanzin weer te geven. Verder wordt hij nog omringd door Mitchum en een Robert Young die erg in vorm is. En is dit een van de eerste Hollywood films die het antisemitisme zou behandelen. December zit er bijna op, dus nog even de drie beste films die ik deze maand gezien heb: 1. The Fountainhead (King Vidor - 1949) 2. Mon Oncle (Jaques Tati - 1958) 3. Deadly is the Female (aka: Gun Crazy) (Joseph H. Lewis 1950) Voor de liefhebbers. Ik lees net dat er vandeweek aardig wat noir toppers op de buis komen. Hier het programma van de bbc. FAREWELL MY LOVELY (aka MURDER, MY SWEET): 30.12.2007, 03.05-04.45u, BBC2 THE NARROW MARGIN: 01.01.2008, 03.55-05.10u., BBC2 OUT OF THE PAST: 02.01.2008, 03.10-04.45u., BBC2 DEAD RECKONING: 03.01.2008, 0.20-03.00u., BBC2 THE RECKLESS MOMENT: 04.01.2008, 01.20-02.40u., BBC2 TOUCH OF EVIL: 04.01.2008, 01.45-03.30u, ARD BIGGER THAN LIVE: 04.01.2008, 12.25-14.00u, BBC2 IN A LONELY PLACE: 05.01.2008, 01.25-03.05u., BBC2
Laatst gewijzigd op 30-12-2007 om 09:53. |
![]() |
||
Citaat:
- Raging Bull: ik was nog steeds erg onder de indruk van de hele sfeer van de diverse boksscenes en de teloorgang van laMotta is gewoon erg sterk in beeld gebracht. I Am Legend: afgezien van de film zelf heb ik me doodgeergerd aan het meisje dat naast me zat en de godganse film als een volkomen labiele gek bij elke spannende verandering vanuit haar stoel de lucht inschoot. Tel daar het continue geroezemoes in de zaal en het meetikken van de pyjamanegers bij het aanbreken van Marley's Stir it up er bij op en mijn walging is compleet. Ik ga dus nooit meer zaterdagavond prime time naar een overhypte blockbuster in de Pathe, bah. Verder was de film op sommige momenten wel in orde - de verlatenheid van de straten van NYC natuurlijk en het acteerwerk van Will viel me ook erg mee. Afgezien daarvan is het een film die nauwelijks voort te slepen is vanwege het gebrek aan mogelijke plotontwikkelingen en die ook nog eens geheel de mist in gaat met de komst van dat latinoteefje en haar zoontje. Ook het einde was cheesy net als de CGI van de Duisterzoekers, of hoe ze in het Engels ook heten mogen. Sam was wel goed gecast, jammer dat ze dood ging.
|
Extra's seizoen 2
Geen film, maar goed. Wel weer een komisch meesterwerk van Gervais en Merchant. Grappiger dan seizoen 1, denk ik. Ricky Gervais is prima in zijn Oliver Hardy-rol, maar Stephen Merchant's personage is veruit het grappigste vaste karakter (al zijn zijn scenes met Barry soms wat te flauw). Terecht dat hij de Comedy Award heeft gewonnen. Zijn momenten met Warwick Davis zijn hoogtepunten in de wereldgeschiedenis, net als Ian McKellen die uitlegt hoe hij acteert. De stukken van When the wistle blows zijn ook perfect uitgevoerd. Het is een beetje ongeloofwaardig dat iedereen meteen zo hard moet lachen om de catchphrase, maar verder zou het zo een echte sitcom kunnen zijn. En natuurlijk ook weer tal van genante momenten. Ik hou wel van verhalen waarin alles helemaal mis gaat en steeds erger wordt, zoals hier het geval is, vooral in de aflevering over de BAFTA's. Shaun Pye verdient het ook genoemd te worden voor zijn kleine, maar fantastische rol als arrogante elite-acteur, omdat hij ook gewoon echt irritant is. Nu ja.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dadelijk begin ik aan Transformers waarvan ik nu al weet dat het eigenlijk een stompzinnige baggerfilm is - maar tegelijkertijd, o zo tof, want: TRANSFORMERS!!!!11!!
|
Verwijderd
|
Once. Niks dan lof in de recensies e.d. dus ik verwachte heel wat en het viel dus ongelofelijk tegen. Jemig, dat zelfs een film van 85 minuten te lang kan duren. Saaaaaaai. Het begin was nog wel sterk en veelbelovend, maar na twintig minuten heb je het wel gezien - en gehoord - en naar het einde toe wordt het alleen maar erger. En de teksten van de liedjes.... tenenkrommend.
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Murder, My Sweet Een grote noir, met de beroemde Philip Marlowe als main character. Die zijn altijd leuk, en alle elementen die de stijl rijk is komen hier dus lekker overdreven uit. Dick Powell zet een unieke Marlowe neer, die vooral erg grappig is. De droomscènes waren om te smullen.
![]() Act of Violence Die grote noirs zijn natuurlijk erg cool, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de iets serieuzere, kleinere noirs. Zoals deze. Een heerlijk grimmige sfeer, prachtige acteurs en geen enkel sympathiek karakter. Beide doen ze iets fout, maar ze hebben beide zo hun redenen die verder gaan dan het te pakken krijgen van rijkdom. Het is dus lastig om een kant te kiezen, en het standaard good vs. evil gaat dus niet op in deze film. Hoogtepunten zijn de scènes waar Enley langzaam gek wordt en zo dieper en dieper in de onderwereld van L.A. beland. Robert Ryan is ook hier weer fantastisch, die man is bezig in van mijn favoriete acteurs te worden. Hmm, film noir is verslavend.
|
Dr. Jekyll & Mr. Hyde (1931) - 6/10
Mja, vermakelijk en toegankelijk, maar natuurlijk nergens eng. Dat komt vooral doordat Hyde meteen na verschijning op een nogal casual manier aan het publiek wordt gepresenteerd. De grootste misser is het belachelijk melodramatische scenario met oubollig geweeklaag over een verboden liefde en een hoop blabla. Wat ook niet echt helpt is dat het acteerwerk soms echt vreselijk slecht is, waardoor alles extra lachwekkend wordt. Desondanks ging het wel weer, deze film. Hij blijft mooi qua decors en de weinige effecten zijn ook nog wel aardig. Dr. Jekyll & Mr. Hyde (1941) - 7/10 Meteen deze versie ook maar gekeken. Ze stonden toch op dezelfde disc. Dus. En hij is aanzienlijk beter dan de 1931-versie. Jekyll is in deze versie namelijk veel minder sympathiek, wat de grotere focus op de moreel-ethische aspecten van het oorspronkelijke verhaal goed uit de verf doet komen. Er is met de betere acteurs en het schrappen van bepaalde dialogen (gelukkig) ook flink bezuinigd op sentiment en melodrama, dus het is tenminste niet zo'n jankfilm als die andere. Wel jammer dat Mr Hyde zelf een nogal fantasieloos figuur is. Gewoon een beetje je kapsel door de war gooien en klaar is kees. Sorry jongens, maar zo werkt het dus niet. En de film heeft ook wat minder van die sfeerbeelden die 1931 wel had. Jammer hoor. Maar verder is hij als verfilming een stuk serieuzer te nemen.
||
Citaat:
||
Citaat:
Spoiler
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Mien mien mien...flikker toch op. Filmtopic. Dinalfos | 500 | 26-11-2007 20:01 |