![]() |
||
Citaat:
Als ik uit ga slik ik mijn pil namelijk nooit op mijn vaste tijdstip. Ik heb mezelf namelijk aangewend om de pil te nemen als ik naar bed ga, wat tussen 00.00 en 01.00 is. Als ik uit ga is dat rond 04.00. Dat moet toch niet uit maken? (er zit dan dus 27 a 28 uur tussen 2 pillen). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() De vorige keer kreeg 'iedereen' rivigdon (ofzo) i.p.v. microgynon, maar ik bleef gewoon micro 30 houden. Moet zelf binnenkort ook weer om nieuwe en zal dan ook aangeven dat ik micro 30 wil houden. Wel hoorde ik van vriendinnen die dit probleem ook hadden (en een vriendin die zelf in een apotheek werkt) dat men micro 30 wel kán krijgen als ze dat echt willen, maar dat je dan misschien iets (meer?) moet bijbetalen, omdat de verzekering een goedkoper medicijn wil. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar heeft iemand anders deze pil ook? Geen last van bijwerkingen? gewichtverlies, depressief, libidoverandering, last van je ogen als je lenzen hebt, prikkelbaar etc? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat van lenzen weet ik niet, zelf draag ik een bril, geen lenzen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Dit soort dingen kun je heel makkelijk opzoeken op www.pilvergeten.nl
Maar in de tweede week is het geen punt om een pil te vergeten, zeker niet als je de afgelopen week geen seks hebt gehad. Gewoon de pil alsnog innemen en je bent en blijft normaal beschermd deze strip.
||
Citaat:
Let er wel op dat je na 7 dagen weer begint met een nieuwe strip!
||
Citaat:
||
Citaat:
Ten eerste: overgeven en diarree is na 8 uur niet meer erg, want dan is de pil allang opgenomen. Ten tweede: in de tweede week van de pil is het sowieso minder erg mocht er een keer iets misgaan. Totaal niks aan de hand dus, en probeer vertrouwen te krijgen in de pil, lees hoe hij werkt en wat er aan de hand is als je hem een keer vergeet etc. Als je elke keer gaat panieken, dan kun je net zo goed condooms blijven gebruiken, want anders maak je jezelf helemaal gek.
||
Citaat:
Verder is zover ik weet rigevidon dezelfde pil als microgynon 30. Ofwel, de meest voorgeschreven pil. Logisch dat je er meer commentaar over hoort, aangezien bijna iedereen met deze pil start.
||
Citaat:
's Avonds eentje nemen en de volgende ochtend gelijk die voor de volgende dag. Dus niet dan pas dinsdagsochtends.
||
Citaat:
Dat heeft dus niks te maken met het slikken van één strip. Want jij zit dus gewoon in de tweede week nu. En dan kun je inderdaad beter niet stoppen, qua veiligheid. En helaas blijft een doorbraakbloeding vaak tot je stopweek ja.
||
Citaat:
![]() Maar wel bedankt! ![]()
||
Citaat:
Verder moet je de komende 7 dagen een condoom gebruiken, daarna is de strip weer veilig.
||
Citaat:
Als je de pil doorslikt, telt alles na de eerste strip als derde week. Je had dus beter direct kunnen stoppen na twee vergeten pillen, en een stopweek houden, nu moet je nog een hele strip erachteraan slikken om weer veilig te zijn (en daarin dus niks meer vergeten!).
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Het voordeel aan doorslikken is dat je gelijk een stopweek kunt inlassen, als je een pil bent vergeten. Maar als dat niet goed uitkomt, moet je 't niet doen, natuurlijk ![]()
|||
Citaat:
Wel dan nu nog minimaal 7 pillen slikken dan voordat je stopt. (Maar dat zullen ze bij de apotheek ook wel verteld hebben, dat is dus omdat het je 'derde week' is). Citaat:
Iemand anders (roos?) kan dat waarschijnlijk beter onder woorden brengen en uitleggen. Ook al vind je het niet logisch, gewoon onthouden dat het zo is, anders ga je misschien vergissingen maken (wat niet echt handig is met iets als je anticonceptie).
||
Citaat:
![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Media en de islam juno | 20 | 25-11-2005 10:35 | |
Liefde & Relatie |
Zwangerschap, defenitieve stap in relatie ? Zottuh | 66 | 10-09-2004 17:00 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ja, de afspraak staat definitief genoteerd! *Cayenne* | 218 | 24-06-2004 07:20 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote piltopic #7 Verwijderd | 500 | 20-05-2004 18:38 | |
Lichaam & Gezondheid |
de pil een meiske | 2 | 18-05-2004 14:44 |