Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2007, 22:44
Verwijderd
Als je de andere nog binnen 12 uur genomen hebt is het gewoon weer goed
Oud 09-07-2007, 17:56
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-07-2007 @ 23:44 :
Als je de andere nog binnen 12 uur genomen hebt is het gewoon weer goed
Er mag dus maximaal 36 uur tussen 2 pillen zitten voordat ie onveilig wordt?

Als ik uit ga slik ik mijn pil namelijk nooit op mijn vaste tijdstip. Ik heb mezelf namelijk aangewend om de pil te nemen als ik naar bed ga, wat tussen 00.00 en 01.00 is. Als ik uit ga is dat rond 04.00. Dat moet toch niet uit maken? (er zit dan dus 27 a 28 uur tussen 2 pillen).
Oud 09-07-2007, 18:06
Verwijderd
Nope, dat is niet erg
Oud 09-07-2007, 20:46
Breakaway
Breakaway is offline
Help ik heb een vraag en het zit me echt niet lekker!
Ik heb al op internet gezocht of er zon situatie beschreven werd maar niets gevonden
Ik ben pas weer begonnen met de pil. Marvelon. Ik heb 1 strip geslikt en in mijn stopweek op de 5e dag toen ik niet meer ongesteld was, heb ik sex gehad zonder condoom.
Dit zit me niet lekker, ook omdat dit mijn 1e strip pas weer was. Ik weet namenlijk wel dat je in je stopweek niet zwanger kan worden.
Kan iemand mij helpen?
Oud 09-07-2007, 20:53
Verwijderd
Wat is het probleem dan?
Oud 09-07-2007, 21:16
Breakaway
Breakaway is offline
dat het mijn 1e strip was, en volgens mijn moeder is de pil dan nog nieth elemaal geldig
Oud 09-07-2007, 21:20
Verwijderd
Je moet even in de bijsluiter kijken, maar volgens wat ik op internet kan vinden over jouw pil is er niets aan de hand. Op de eerste dag menstruatie begonnen = meteen safe, dag 2-5 = 7 dagen met condoom.
Oud 10-07-2007, 08:26
eef88
eef88 is offline
hey vraagje..
over 3,5 week ga ik dus een vrijwilligersreis naar afrika maken en moet dan 3 weken zonder water/wc/douche doen,, nou zie ik het dus niet zitten om dan daar ongesteld te worden.. ik slik de pil niet maar kan ik de pil halen en dan niet ongesteld worden?? ben nu net niet meer ongesteld van deze keer dus wordt het zeker daar.. kan dat?
Oud 10-07-2007, 09:56
Verwijderd
Citaat:
eef88 schreef op 10-07-2007 @ 09:26 :
hey vraagje..
over 3,5 week ga ik dus een vrijwilligersreis naar afrika maken en moet dan 3 weken zonder water/wc/douche doen,, nou zie ik het dus niet zitten om dan daar ongesteld te worden.. ik slik de pil niet maar kan ik de pil halen en dan niet ongesteld worden?? ben nu net niet meer ongesteld van deze keer dus wordt het zeker daar.. kan dat?
Dat is op zich mogelijk, maar als mensen net beginnen met de pil hebben ze wel vaak doorbraakbloedingen, wat natuurlijk ook niet goed uit zou komen. Een andere mogelijkheid is een progestageenkuur, daarmee kun je ook je menstruatie uitstellen. Allebei kun je niet zonder recept van je huisarts verkrijgen, dus ik denk dat je het beste even daar langs kan gaan om de mogelijkheden te bespreken
Oud 16-07-2007, 09:49
Dith
Dith is offline
Is het zo dat als je de pil (microgynon 30) doorslikt dat die pillen dan allemaal als 3e week worden gezien?
Want ik ben nu dus bezig aan mijn 4e achtereenvolgende strip en ik heb besloten om voor de vakantie nog even ongesteld te worden dus wil ik nu met mijn strip stoppen waar ik pas 3 pillen van heb gehad. Is dat dan gewoon nog wel veilig? Want ik vind de bijsluiter een beetje onduidelijk.
Oud 16-07-2007, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Dith schreef op 16-07-2007 @ 10:49 :
Is het zo dat als je de pil (microgynon 30) doorslikt dat die pillen dan allemaal als 3e week worden gezien?
Want ik ben nu dus bezig aan mijn 4e achtereenvolgende strip en ik heb besloten om voor de vakantie nog even ongesteld te worden dus wil ik nu met mijn strip stoppen waar ik pas 3 pillen van heb gehad. Is dat dan gewoon nog wel veilig? Want ik vind de bijsluiter een beetje onduidelijk.
Ja, dat telt dan allemaal als week3 dus je kunt gewoon stoppen
Oud 16-07-2007, 11:16
gurl19
gurl19 is offline
Ik heb een vraagje

Ik las laatst ergens op het forum al dat iemand zomaar een andere pil kreeg. Ipv microgynon 30 nu de ethinylestradio/levonorgestrel. Daar waren mensen toen al wel ontevreden over.
Nu heb ik dus hetzelfde probleem. De apotheek heeft dit zomaar veranderd. Doordat ik dat had gelezen heb ik de bijsluiter goed gelezen, en ik zag dat er heel veel bijwerkingen waren. Die kwamen vaak voor (meer dan 1 van de 100)

Ik vroeg me af of iemand hier die pil ook heeft gekregen en wat de ervaringen zijn. Ik heb niet zo veel zin om zomaar van pil te wisselen.
Oud 16-07-2007, 11:22
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 16-07-2007 @ 12:16 :
Ik heb een vraagje

Ik las laatst ergens op het forum al dat iemand zomaar een andere pil kreeg. Ipv microgynon 30 nu de ethinylestradio/levonorgestrel. Daar waren mensen toen al wel ontevreden over.
Nu heb ik dus hetzelfde probleem. De apotheek heeft dit zomaar veranderd. Doordat ik dat had gelezen heb ik de bijsluiter goed gelezen, en ik zag dat er heel veel bijwerkingen waren. Die kwamen vaak voor (meer dan 1 van de 100)

Ik vroeg me af of iemand hier die pil ook heeft gekregen en wat de ervaringen zijn. Ik heb niet zo veel zin om zomaar van pil te wisselen.
Gaan ze nu weer veranderen?
De vorige keer kreeg 'iedereen' rivigdon (ofzo) i.p.v. microgynon, maar ik bleef gewoon micro 30 houden. Moet zelf binnenkort ook weer om nieuwe en zal dan ook aangeven dat ik micro 30 wil houden.

Wel hoorde ik van vriendinnen die dit probleem ook hadden (en een vriendin die zelf in een apotheek werkt) dat men micro 30 wel kán krijgen als ze dat echt willen, maar dat je dan misschien iets (meer?) moet bijbetalen, omdat de verzekering een goedkoper medicijn wil.
Oud 16-07-2007, 11:47
Verwijderd
is de hoeveelheid pillen die je mee kan krijgen van een apotheek verschillend? want in oss had ik altijd voor een half jaar maar de vorige keer zei die vrouw hier dat t alleen maar per 3 maanden of 1 maand kon
Oud 16-07-2007, 11:59
Verwijderd
Microgynon30 is ook ethinylestradiol/levonorgestrel, het is de merknaam ervoor, ethinylestradiol en levonorgestrel zijn de werkzame stoffen. Waarschijnlijk heb je een door de apotheek zelfgeproduceerde versie gekregen. De bijwerkingen zijn dus ook hetzelfde. De hulpstoffen kunnen anders zijn, waardoor je er toch wat anders op kan reageren als je bijvoorbeeld overgevoelig bent voor een hulpstof. Maar de werking is precies hetzelfde en je kunt van de versie zonder merknaam geen hormoongerelateerde bijwerkingen krijgen die van de versie met merknaam niet kreeg.

En het zit altijd met drie strips in een doosje, dus hoe ze voor 1 maand doen weet ik niet maar waarschijnlijk heb je nu ook een andere huisarts, toch? En heeft die een recept voor 3 maanden uitgeschreven. Je kunt eventueel opbellen en zeggen dat je graag een herhaalrecept voor steeds 6 maanden wil, dan betaal je wel voor een telefonisch consult. Of je gaat gewoon wat vaker naar de apotheek
Oud 16-07-2007, 16:29
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
koekjes schreef op 16-07-2007 @ 12:47 :
is de hoeveelheid pillen die je mee kan krijgen van een apotheek verschillend? want in oss had ik altijd voor een half jaar maar de vorige keer zei die vrouw hier dat t alleen maar per 3 maanden of 1 maand kon
Ik kreeg eerst per 3 maanden en nu per half jaar, dat werd automatisch veranderd (zelfde huisarts/apotheek). Maar wat Sarah zegt: Je zal het misschien wel aan kunnen geven o.i.d.
Oud 16-07-2007, 16:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Soms halen ze ook gewoon een strip uit een doosje en doen die in een nieuw doosje. Ik krijg ook wel eens medicijnen voor minder lange tijd mee dan per doosje gaat, dan doen ze dat ook zo. Is meestal als je iets voor de eerste keer voorgeschreven krijgt.
Oud 16-07-2007, 18:17
gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-07-2007 @ 12:59 :
Microgynon30 is ook ethinylestradiol/levonorgestrel, het is de merknaam ervoor, ethinylestradiol en levonorgestrel zijn de werkzame stoffen. Waarschijnlijk heb je een door de apotheek zelfgeproduceerde versie gekregen. De bijwerkingen zijn dus ook hetzelfde. De hulpstoffen kunnen anders zijn, waardoor je er toch wat anders op kan reageren als je bijvoorbeeld overgevoelig bent voor een hulpstof. Maar de werking is precies hetzelfde en je kunt van de versie zonder merknaam geen hormoongerelateerde bijwerkingen krijgen die van de versie met merknaam niet kreeg.
Dus ik heb eigenlijk dezelfde pil maar dan zonder merk. Maar hier stond iets in over bijwerkingen als je lenzen hebt. Daar las ik niets over bij de vorige.

Maar heeft iemand anders deze pil ook? Geen last van bijwerkingen? gewichtverlies, depressief, libidoverandering, last van je ogen als je lenzen hebt, prikkelbaar etc?
Oud 16-07-2007, 18:46
Love_the_sun
Love_the_sun is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 16-07-2007 @ 19:17 :
Dus ik heb eigenlijk dezelfde pil maar dan zonder merk. Maar hier stond iets in over bijwerkingen als je lenzen hebt. Daar las ik niets over bij de vorige.

Maar heeft iemand anders deze pil ook? Geen last van bijwerkingen? gewichtverlies, depressief, libidoverandering, last van je ogen als je lenzen hebt, prikkelbaar etc?
Microgynon 30? Ik slik m ook en heb totaal geen last van bijwerkingen. Ik ben alleen (voor mn gevoel) iets meer gaan eten. Maar aangezien ik een snelle stofwisseling heb heb ik daar geen last van.

Dat van lenzen weet ik niet, zelf draag ik een bril, geen lenzen.
Oud 16-07-2007, 19:20
gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
Love_the_sun schreef op 16-07-2007 @ 19:46 :
Microgynon 30? Ik slik m ook en heb totaal geen last van bijwerkingen. Ik ben alleen (voor mn gevoel) iets meer gaan eten. Maar aangezien ik een snelle stofwisseling heb heb ik daar geen last van.

Dat van lenzen weet ik niet, zelf draag ik een bril, geen lenzen.
bedoel eigenlijk die ander
Oud 16-07-2007, 19:28
Love_the_sun
Love_the_sun is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 16-07-2007 @ 20:20 :
bedoel eigenlijk die ander
Haha, dan weet ik het niet.
Oud 17-07-2007, 07:05
Verwijderd
ben gisteren mn pil vergeten, zit in de tweede week (begin). de laatste keer dat ik sex heb gehad is zo'n twee weken geleden, dus kan wat dat betreft niet echt kwaad denk ik, maar moet ik nu de hele maand met condoom?
Oud 17-07-2007, 14:31
Konijn
Konijn is offline
Dit soort dingen kun je heel makkelijk opzoeken op www.pilvergeten.nl

Maar in de tweede week is het geen punt om een pil te vergeten, zeker niet als je de afgelopen week geen seks hebt gehad.
Gewoon de pil alsnog innemen en je bent en blijft normaal beschermd deze strip.
Oud 18-07-2007, 21:17
De Dood
De Dood is offline
pillen kopen?
Oud 18-07-2007, 21:46
Verwijderd
Nou, ik zit nu in de derde week van de tweede strip Diane 35®. Wat mij betreft een enorme vooruitgang; ik ben niet misselijk meer, heb niet elke avond meer hoofdpijn en heb minder kramp in mn stopweek. Ook zijn de puisjes die steeds uit het niets ineens opkwamen bij Rigevidon nergens meer te bekennen. Verder heb ik nog niets gevoeld van gewichtstoename maar dat komt misschien nog.

Tevreden
Oud 19-07-2007, 07:42
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Ik heb al even op pilvergeten.nl gekeken, maar daar kom ik er niet uit en via de gebruiksaanwijzing ook niet.

Ik heb een beetje lopen kloten met mn pil innemen. Bij mijn vriend heb ik een strip liggen dus dan neem ik mijn 'normale' strip niet mee. Doordeweek ben ik ergens anders dan in het weekend, en ik doe mijn pil dan in mn tas. Ik vergeet die 's avonds vaak mee naar boven te nemen, en dan neem ik een pil uit m'n reserve strip. De dagen die ik volgens mijn 'normale' strip niet heb ingenomen zijn de dagen die ik bij m'n vriend was of in het weekend, dus dat klopt aardig.

Ik ben er nu niet alleen 100% zeker van of ik ze allemaal ingenomen heb en ik kan het dus ook niet controleren. Nu heb ik tijdens deze strip toch maar 1x seks gehad, in de eerste week die ik wel goed heb ingenomen.

Nu wil ik dus stoppen met deze strip zodat ik na de stopweek overnieuw kan beginnen en het dan wel fatsoenlijk in kan gaan nemen Ik zit nu in de derde week, heb gisterenavond nog wel de pil genomen.
Kan ik nu dus stoppen en volgende week weer gewoon beginnen?
Oud 19-07-2007, 12:15
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Maanmeisje schreef op 19-07-2007 @ 08:42 :
Ik heb al even op pilvergeten.nl gekeken, maar daar kom ik er niet uit en via de gebruiksaanwijzing ook niet.

Ik heb een beetje lopen kloten met mn pil innemen. Bij mijn vriend heb ik een strip liggen dus dan neem ik mijn 'normale' strip niet mee. Doordeweek ben ik ergens anders dan in het weekend, en ik doe mijn pil dan in mn tas. Ik vergeet die 's avonds vaak mee naar boven te nemen, en dan neem ik een pil uit m'n reserve strip. De dagen die ik volgens mijn 'normale' strip niet heb ingenomen zijn de dagen die ik bij m'n vriend was of in het weekend, dus dat klopt aardig.

Ik ben er nu niet alleen 100% zeker van of ik ze allemaal ingenomen heb en ik kan het dus ook niet controleren. Nu heb ik tijdens deze strip toch maar 1x seks gehad, in de eerste week die ik wel goed heb ingenomen.

Nu wil ik dus stoppen met deze strip zodat ik na de stopweek overnieuw kan beginnen en het dan wel fatsoenlijk in kan gaan nemen Ik zit nu in de derde week, heb gisterenavond nog wel de pil genomen.
Kan ik nu dus stoppen en volgende week weer gewoon beginnen?
Ja, in de derde week kun je eerder stoppen als je dat wil.
Let er wel op dat je na 7 dagen weer begint met een nieuwe strip!
Oud 19-07-2007, 18:02
marjolijn123
marjolijn123 is offline
Heej allemaal ik heb even een vraagje.
Ik ben vorige maand begonnen met de pil (rigevidon.)
In het begin beetje last van doorbraakbloedingen gehad,
maar gewoon ongesteld geworden en had voor de zekerheid
nog condoom gebruikt die maand. Nu in de 2e week van mn 2e strip dus en nu 4 dagen terug seks gehad zonder condoom. Vandaag heb ik overgegeven en diarree (denk buikgriep ofzo,) maar dat was ongeveer 8 uur na het innemen van de pil.

In principe kan ik dan toch niet zwanger zijn?! Ik ben net begonnen aan de pil en het lijkt zo onveilig... Ik ben altijd vreselijk bang om zwanger te worden, dus misschien dat iemand mij gerust kan stellen?
Oud 20-07-2007, 15:45
Verwijderd
Ik zou een paar maanden willen stoppen met de pil, omdat ik wat ongewenste bijwerkingen heb, en wil kijken of het dan beter gaat.
Kan dit zomaar, of komt daar meer bij kijken? Moet je dan naar de dokter om te overleggen of iets dergelijks, of kan ik een paar maanden stoppen, en gewoon weer beginnen wanneer ik wil? (weet namelijk niet precies of en wanneer ik weer seks heb, maar de kans bestaat wel, dus helemaal stoppen is ook niet echt een optie, mochten jullie dat voorstellen)
Oud 20-07-2007, 21:21
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 20-07-2007 @ 16:45 :
Ik zou een paar maanden willen stoppen met de pil, omdat ik wat ongewenste bijwerkingen heb, en wil kijken of het dan beter gaat.
Kan dit zomaar, of komt daar meer bij kijken? Moet je dan naar de dokter om te overleggen of iets dergelijks, of kan ik een paar maanden stoppen, en gewoon weer beginnen wanneer ik wil? (weet namelijk niet precies of en wanneer ik weer seks heb, maar de kans bestaat wel, dus helemaal stoppen is ook niet echt een optie, mochten jullie dat voorstellen)
Waarom zou je niet kunnen stoppen? Gewoon tzt weer in je menstruatieperiode beginnen met slikken, dan ben je weer het snelst beschermd tegen zwangerschap.
Oud 20-07-2007, 21:25
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
marjolijn123 schreef op 19-07-2007 @ 19:02 :
Heej allemaal ik heb even een vraagje.
Ik ben vorige maand begonnen met de pil (rigevidon.)
In het begin beetje last van doorbraakbloedingen gehad,
maar gewoon ongesteld geworden en had voor de zekerheid
nog condoom gebruikt die maand. Nu in de 2e week van mn 2e strip dus en nu 4 dagen terug seks gehad zonder condoom. Vandaag heb ik overgegeven en diarree (denk buikgriep ofzo,) maar dat was ongeveer 8 uur na het innemen van de pil.

In principe kan ik dan toch niet zwanger zijn?! Ik ben net begonnen aan de pil en het lijkt zo onveilig... Ik ben altijd vreselijk bang om zwanger te worden, dus misschien dat iemand mij gerust kan stellen?
Je kunt ook jezelf geruststellen door gewoon de bijsluiter te lezen.
Ten eerste: overgeven en diarree is na 8 uur niet meer erg, want dan is de pil allang opgenomen.
Ten tweede: in de tweede week van de pil is het sowieso minder erg mocht er een keer iets misgaan.
Totaal niks aan de hand dus, en probeer vertrouwen te krijgen in de pil, lees hoe hij werkt en wat er aan de hand is als je hem een keer vergeet etc. Als je elke keer gaat panieken, dan kun je net zo goed condooms blijven gebruiken, want anders maak je jezelf helemaal gek.
Oud 21-07-2007, 08:19
marjolijn123
marjolijn123 is offline
Konijn bedankt voor je reactie!
Maar ik ben nu al 3 dagen ziek, misselijk en overgeven vooral. Ik probeer het echt na het innemen van de pil 4 uur vol te houden, niet over te geven, maar met moeite.
Ik hoop dat het niet van de pil komt, maar lijkt me sterk want vorige maand weinig last gehad. Al hoor ik wel veel slechte verhalen over Rigevidon. Verder heb ik de bijsluiter al 10 x gelezen, maar jah blijf n beetje onzeker. Maar zal wel overgaan denk.
Oud 21-07-2007, 11:39
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
marjolijn123 schreef op 21-07-2007 @ 09:19 :
Konijn bedankt voor je reactie!
Maar ik ben nu al 3 dagen ziek, misselijk en overgeven vooral. Ik probeer het echt na het innemen van de pil 4 uur vol te houden, niet over te geven, maar met moeite.
Ik hoop dat het niet van de pil komt, maar lijkt me sterk want vorige maand weinig last gehad. Al hoor ik wel veel slechte verhalen over Rigevidon. Verder heb ik de bijsluiter al 10 x gelezen, maar jah blijf n beetje onzeker. Maar zal wel overgaan denk.
als je zo aan het overgeven bent, kun je in plaats van op die pil te richten ook een week met condoom seksen. Lijkt me dat je genoeg aan je zelf hebt ten tijde van ziekte..

Verder is zover ik weet rigevidon dezelfde pil als microgynon 30. Ofwel, de meest voorgeschreven pil. Logisch dat je er meer commentaar over hoort, aangezien bijna iedereen met deze pil start.
Oud 21-07-2007, 11:54
marjolijn123
marjolijn123 is offline
Niet dat ik nu aan seks hoef te denken, maar omdat ik het ervoor wel heb gedaan. Maar komt vast allemaal goed. En voor de zekerheid sowieso condoom gebruiken.
Oud 22-07-2007, 22:55
Verwijderd
Ik slik mijn diane 35 eigenlijk altijd 's avonds.
Nu wil ik naar 's ochtends doen.

Kan ik gewoon tijdens mn strip doen?
dus nu zondag, en morgenochtend maandag?
Of maar beter weer even wachten tot eind strip en dan zondagochtend beginnen?
Oud 26-07-2007, 10:04
niekjuh
niekjuh is offline
Heb ff een vraagje, kon het namelijk niet in de bijsluiter vinden..

zit nu in de 2e week van m'n pilstrip en heb nu last van een doorbraakbloeding. Als je doorgeslikt hebt zou je dan gewoon kunnen stoppen met die strip en meteen je stopweek inlassen, toch? Aangezien zo'n doorbraakbloeding meestal tot aan je stopweek duurt..
Alleen ik heb niet doorgeslikt en voor deze strip dus gewoon mijn stopweek gehad. Kan ik dan nu al mijn stopweek inlassen, of ben ik dan niet meer veilig?
Ga volgende week op vakantie, dus komt niet zo goed uit nu

(Ohja, ik slik Microgynon 20)
Oud 26-07-2007, 10:33
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Lilith schreef op 22-07-2007 @ 23:55 :
Ik slik mijn diane 35 eigenlijk altijd 's avonds.
Nu wil ik naar 's ochtends doen.

Kan ik gewoon tijdens mn strip doen?
dus nu zondag, en morgenochtend maandag?
Of maar beter weer even wachten tot eind strip en dan zondagochtend beginnen?
Ja dat kan inderdaad gewoon, zoals jij het al aangaf.
's Avonds eentje nemen en de volgende ochtend gelijk die voor de volgende dag. Dus niet dan pas dinsdagsochtends.
Oud 26-07-2007, 10:36
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
niekjuh schreef op 26-07-2007 @ 11:04 :
Heb ff een vraagje, kon het namelijk niet in de bijsluiter vinden..

zit nu in de 2e week van m'n pilstrip en heb nu last van een doorbraakbloeding. Als je doorgeslikt hebt zou je dan gewoon kunnen stoppen met die strip en meteen je stopweek inlassen, toch? Aangezien zo'n doorbraakbloeding meestal tot aan je stopweek duurt..
Alleen ik heb niet doorgeslikt en voor deze strip dus gewoon mijn stopweek gehad. Kan ik dan nu al mijn stopweek inlassen, of ben ik dan niet meer veilig?
Ga volgende week op vakantie, dus komt niet zo goed uit nu

(Ohja, ik slik Microgynon 20)
Dat dat kan als je doorslikt, komt omdat alles wat je na de derde week slikt, ook als derde week telt. Dus elke volgende strip telt geheel als derde week.
Dat heeft dus niks te maken met het slikken van één strip.
Want jij zit dus gewoon in de tweede week nu. En dan kun je inderdaad beter niet stoppen, qua veiligheid. En helaas blijft een doorbraakbloeding vaak tot je stopweek ja.
Oud 26-07-2007, 18:07
Kwekky
Kwekky is offline
Ik ben gisteren mijn 4de pil van mijn strip vergeten in te nemen.

Is nu mijn hele strip onveilig? Of kan ik nog iets doen om het "terug veilig" te maken?

Alvast bedankt
Oud 27-07-2007, 00:46
niekjuh
niekjuh is offline
Citaat:
Konijn schreef op 26-07-2007 @ 11:36 :
Dat dat kan als je doorslikt, komt omdat alles wat je na de derde week slikt, ook als derde week telt. Dus elke volgende strip telt geheel als derde week.
Dat heeft dus niks te maken met het slikken van één strip.
Want jij zit dus gewoon in de tweede week nu. En dan kun je inderdaad beter niet stoppen, qua veiligheid. En helaas blijft een doorbraakbloeding vaak tot je stopweek ja.
Klote, dat is precies het antwoord waar ik al bang voor was
Maar wel bedankt!
Oud 27-07-2007, 06:37
Verwijderd
Oké. Ik ben gisteravond bij mijn vriend blijven slapen, maar ik had mijn pil niet bij. Dat was in mijn overtuiging niet erg omdat hij vanmorgen om 7 uur moest werken en ik toen ook opgestaan en naar huis toe gegaan ben en thuis meteen mijn pil - dus om 7:00 inplaats van de reguliere +/- 23:00, minder dan 12 uur te laat - ingenomen heb. Het probleem is alleen dat er ik er thuis achterkwam dat ik die van woensdag vergeten was, die zat nog in de strip. Bij terug redeneren kwam ik tot de conclusie dat dit ook klopt, want woensdagavond was ik ontzettend moe en ben ik in slaap gevallen zonder tandenpoeten, pil innemen, etc. Normaal gesproken is het niet erg als je één pil vergeet in je tweede week* - aldus mijn bijsluiter - maar als je nu één pil vergeet en de eerstvolgende pil acht uur later inneemt dan normaal in je tweede week, is de werking van de pil dan wel of niet minder geworden? Ik heb overigens die pil van woensdag ook vanmorgen ingenomen, tegelijk met die van gisteravond.

* Ik slik altijd +/- 3 strips door, dit is mijn tweede strip, dus mijn 5e week eigenlijk, maar ik neem aan dat ik hier de zelfde 'regels' van de bijsluiter op kan toepassen als die van de 2e week, aangezien ik hiervoor een hele week heb gehad waarin ik de pil geslikt heb en ik hierna ook weer een hele week heb waarin ik de pil slik.

Lang verhaal, misschien een beetje onduidelijk soms, maar ik hoop dat iemand er iets zinnigs over kan zeggen.
Oud 27-07-2007, 10:30
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Kwekky schreef op 26-07-2007 @ 19:07 :
Ik ben gisteren mijn 4de pil van mijn strip vergeten in te nemen.

Is nu mijn hele strip onveilig? Of kan ik nog iets doen om het "terug veilig" te maken?

Alvast bedankt
Als je de afgelopen 7 dagen seks hebt gehad, dan was deze onveilig, hou daar rekening mee!

Verder moet je de komende 7 dagen een condoom gebruiken, daarna is de strip weer veilig.
Oud 27-07-2007, 10:32
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 27-07-2007 @ 07:37 :

* Ik slik altijd +/- 3 strips door, dit is mijn tweede strip, dus mijn 5e week eigenlijk, maar ik neem aan dat ik hier de zelfde 'regels' van de bijsluiter op kan toepassen als die van de 2e week, aangezien ik hiervoor een hele week heb gehad waarin ik de pil geslikt heb en ik hierna ook weer een hele week heb waarin ik de pil slik.
Als je twee posts hierboven kijkt naar mijn reactie, zie je dat dit dus niet klopt.
Als je de pil doorslikt, telt alles na de eerste strip als derde week.
Je had dus beter direct kunnen stoppen na twee vergeten pillen, en een stopweek houden, nu moet je nog een hele strip erachteraan slikken om weer veilig te zijn (en daarin dus niks meer vergeten!).
Oud 27-07-2007, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 27-07-2007 @ 11:32 :
Als je twee posts hierboven kijkt naar mijn reactie, zie je dat dit dus niet klopt.
Als je de pil doorslikt, telt alles na de eerste strip als derde week.
Je had dus beter direct kunnen stoppen na twee vergeten pillen, en een stopweek houden, nu moet je nog een hele strip erachteraan slikken om weer veilig te zijn (en daarin dus niks meer vergeten!).
Ik ben maar één pil vergeten, de andere heb ik maar 7 uur te laat ingenomen, dus minder dan 12 uur te laat. En waarom telt alles na de eerste strip als derde week? Dat klinkt totaal niet logisch voor mij, ik zou zeggen dat alles behalve de eerste week telt als 2e week, op de laatste week na, die telt dan als 3e week.
Oud 27-07-2007, 12:30
Verwijderd
Ik heb zojuist even de apotheek gebeld en om advies gevraagd en daar is me verteld dat het niks uitmaakt, omdat ik de pil dus doorslik en maar één pil vergeten ben en de andere binnen 12 uur ingenomen heb.
Oud 27-07-2007, 12:39
duivelaartje
duivelaartje is offline
Pff, ik word gek van mezelf. Ik vergeten opeens sinds drie dagen steeds de pil. Ik slik nu wel door, dus het is allemaal '3e week', maar ik slik 'm steeds iets meer dan 12 uur te laat (dus 1 dag + 12 uur). Ik neem steeds wel de vergeten pil weer in. Ik wil geen stopweek inlassen, of kan ik nu wel ongesteld worden omdat ik 'm steeds te laat inneem?
Oud 27-07-2007, 13:17
Roos
Roos is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 27-07-2007 @ 13:39 :
Pff, ik word gek van mezelf. Ik vergeten opeens sinds drie dagen steeds de pil. Ik slik nu wel door, dus het is allemaal '3e week', maar ik slik 'm steeds iets meer dan 12 uur te laat (dus 1 dag + 12 uur). Ik neem steeds wel de vergeten pil weer in. Ik wil geen stopweek inlassen, of kan ik nu wel ongesteld worden omdat ik 'm steeds te laat inneem?
Ja, dat zou kunnen, maar dat is (helaas) niet te voorspellen.

Het voordeel aan doorslikken is dat je gelijk een stopweek kunt inlassen, als je een pil bent vergeten. Maar als dat niet goed uitkomt, moet je 't niet doen, natuurlijk
Oud 27-07-2007, 13:26
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 27-07-2007 @ 13:11 :
Ik ben maar één pil vergeten, de andere heb ik maar 7 uur te laat ingenomen, dus minder dan 12 uur te laat.
Dat had ik niet begrepen, dat scheelt inderdaad al weer.
Wel dan nu nog minimaal 7 pillen slikken dan voordat je stopt.
(Maar dat zullen ze bij de apotheek ook wel verteld hebben, dat is dus omdat het je 'derde week' is).

Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 27-07-2007 @ 13:11 :
En waarom telt alles na de eerste strip als derde week? Dat klinkt totaal niet logisch voor mij, ik zou zeggen dat alles behalve de eerste week telt als 2e week, op de laatste week na, die telt dan als 3e week.
Dat is nu eenmaal zo, heeft te maken met je cyclus en eisprong.
Iemand anders (roos?) kan dat waarschijnlijk beter onder woorden brengen en uitleggen.

Ook al vind je het niet logisch, gewoon onthouden dat het zo is, anders ga je misschien vergissingen maken (wat niet echt handig is met iets als je anticonceptie).
Oud 27-07-2007, 19:03
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Roos schreef op 27-07-2007 @ 14:17 :
Ja, dat zou kunnen, maar dat is (helaas) niet te voorspellen.

Het voordeel aan doorslikken is dat je gelijk een stopweek kunt inlassen, als je een pil bent vergeten. Maar als dat niet goed uitkomt, moet je 't niet doen, natuurlijk
Ik probeer het gewoon.
Oud 28-07-2007, 12:34
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik hoop dat hier ook prikpil-mensen zitten?
Ik heb nu bijna 3 jaar de prikpil, maar ik wil ermee stoppen. Ik wil wel een andere vorm van anticonceptie. Maar moet ik eerst weer ongesteld worden voordat ik met andere anticonceptie kan beginnen? Dit kan namelijk wel tot een jaar duren. En dan zou ik dus een jaar niet beschermd zijn. (ja condooms, maar om alleen daarop te vertrouwen...) Iemand advies?
Topic gesloten

Regels voor berichten