Oud 30-01-2010, 01:03
silentbob
silentbob is offline
klinkt wel redelijk. maar zou me waarschijnlijk vervelen als ik er langere tijd naar ga luisteren

deze band ontdekte ik laatst, 1 van de weinige vikingmetal zonder grunten
hun nummers in het faeroers(of zoiets) zijn het luisteren ook wel waard, hou er wel van als ik het niet kan verstaan, hoor je namelijk veel meer de muziek in de zang
http://www.youtube.com/watch?v=fu2bgwcv43o
Advertentie
Oud 30-01-2010, 01:10
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik heb een beetje het idee dat je totaal niet van de muziek bent van deze tijd. Op uitzonderingen daargelaten..
Jamie Cullum is niet 'de muziek van deze tijd'. Wat hij maakt had ook in de jaren '70 gemaakt kunnen worden. Het origineel van dat nummer dat jij postte komt nota bene uit '67 en Cullum heeft muzikaal niets toegevoegd.

En Týr, tja, dat vind ik ook niet echt interessant. Misschien wel leuk als je met bier op een festival staat, maar om zo naar te luisteren is het niet bijzonder.

Oud 30-01-2010, 02:08
Verwijderd
De muziek laat mij onberoerd, zonder ook echt mij te ergeren.
Wel mooie prentjes

Blutengel - Dancing In The Light
Oud 30-01-2010, 10:57
Ewmeizepl
Ewmeizepl is offline
Citaat:
Waarom is ieder nummer met 'ft.' erin altijd volslagen kut?
Citaat:
Omdat nummers met feat doorgaans alleen gemaakt zijn om zoveel mogelijk singles te verkopen.
Grootste onzin natuurlijk. Soms is dit natuurlijk wel het geval maar meestal is het dat 2 artiesten elkaars muziek tof vinden en daarom samen nummers gaan maken. Simpely the truth..
Hoe wou je de combo sting ft the police noemen, daar ben ik dan wel weer benieuwd naar.

Ontopic:
Citaat:
Blutengel - Dancing In The Light
Wel te doen, al ben ik niet zo fan van dit soort muziek..

Duran Duran - Wild boys

Laatst gewijzigd op 30-01-2010 om 11:02.
Oud 30-01-2010, 12:31
Uice
Uice is offline
Citaat:
Grootste onzin natuurlijk. Soms is dit natuurlijk wel het geval maar meestal is het dat 2 artiesten elkaars muziek tof vinden en daarom samen nummers gaan maken. Simpely the truth..
Nee, meestal wordt dat door het management bepaald.

Citaat:
Hoe wou je de combo sting ft the police noemen, daar ben ik dan wel weer benieuwd naar.

Dat noem je geen combo, dat noem je een band. Je noemt die band trouwens gewoon The Police. Of heb jij het ook over The Rolling Stones ft. Mick Jagger of David Bow ft. Ie?

Citaat:
Ontopic:
Wel te doen, al ben ik niet zo fan van dit soort muziek..

Duran Duran - Wild boys
Niks aan.

Oud 30-01-2010, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Nee, meestal wordt dat door het management bepaald.
lol
Oud 30-01-2010, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Grootste onzin natuurlijk. Soms is dit natuurlijk wel het geval maar meestal is het dat 2 artiesten elkaars muziek tof vinden en daarom samen nummers gaan maken.
Dat was een grapje

Is natuurlijk welzo dat vanuit een verkoopsargumentatie, wel veel 'Feat' projecten tot stand komen.
Elthon John feat blue bvb. In dat geval ook om nog eens oude wijn in nieuwe kruiken te kunnen verkopen.

Over captain Beefheart

Het is mooi, al kan ik nooit lang naar dit soort muziek luisteren. Té experimanteel denk ik.

Snog - Corporate Slave
Oud 30-01-2010, 21:38
pietpelle
pietpelle is offline
De opbouw in het begin is nog enigzins boeiend, maar dan een huppelbeat , die tot het einde doorgaat. Maak een nummer niet langer dan 3 minuten als je jezelf blijft herhalen.

Vond dit wel grappig en weird... wel even helemaal luisteren
Oud 31-01-2010, 17:15
Ewmeizepl
Ewmeizepl is offline
Citaat:
Is natuurlijk welzo dat vanuit een verkoopsargumentatie, wel veel 'Feat' projecten tot stand komen.
Elthon John feat blue bvb. In dat geval ook om nog eens oude wijn in nieuwe kruiken te kunnen verkopen.
Natuurlijk, dat komt uiteraard te vaak voor..
Met The Police was natuurlijk niet de juiste voorbeeld, je snapte mn statement.

On topic:
Tsja wat moet ik nou van zeggen.. De instrumenten zelf zijn geniaal al is dit te veel van het goede.

Flogging Molly - Devil's dance floor
Oud 31-01-2010, 18:04
Verwijderd
Ah Flogging Molly is altijd gaaf natuurlijk ^^

IotGR - All your base belong to us

Oud 31-01-2010, 19:04
Thijssie.
Thijssie. is offline
Niks,

Lady gaga - Bad Romance
Oud 31-01-2010, 19:11
Ewmeizepl
Ewmeizepl is offline
Dit vind ik dus totaal niks.

Toevallig tegen gekomen op dumpert, kende het zelf nog niet..
Slash - Godfather theme live
Oud 31-01-2010, 23:04
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
Dit vind ik dus totaal niks.

Toevallig tegen gekomen op dumpert, kende het zelf nog niet..
Slash - Godfather theme live
Ik snap niet wat mensen hier zo geweldig aan vinden, Slash speelt absoluut niet op z'n best in dit filmpje

Oud 01-02-2010, 16:43
Verwijderd
Wel tof. En wat een bos haar

André Manuel - Kraaien

Oud 02-02-2010, 15:38
*oma*
*oma* is offline
Een beetje te zwaarmoedig voor mij op dit moment

Oud 02-02-2010, 15:56
Verwijderd
Meh, lang niet hun beste nummer

Oud 02-02-2010, 18:21
Verwijderd
Ik vind het mooi, maar een beetje saai. De tekening boeit me meer

Oud 03-02-2010, 12:49
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Mutant wat kom je toch met rare nummers

De clip is echt wtf maar het nummer is wel lekker groovy, ik hou er wel van

Oud 03-02-2010, 15:19
Verwijderd
Meeeeeeeeeeeeeeeeh. Ik zou het niet uit mezelf luisteren en als ik het teveel zou horen zou ik de dj zn nek omdraaien. Maar een nummertje zo tussendoor heb ik niets op tegen.

Oud 03-02-2010, 16:58
Toneless
Toneless is offline
Haha te mooie tekst. Wel leuk voor een keertje maar niet echt mijn muziek smaak.

Oud 03-02-2010, 19:12
Verwijderd
Altijd wel een leuk nummer gevonden, vooral de beat.

Citaat:
Mutant wat kom je toch met rare nummers

De clip is echt wtf maar het nummer is wel lekker groovy, ik hou er wel van
[/URL]
Ach zo leer je eens wat anders kennen ^^ Het voordeel van jaren naar jazz/experimentele optredens te gaan kijken. Helaas doe ik dat niet meer omdat ik te ver van de club woon tegenwoordig. Het jammere vind ik dat er zo weinig clips van Underkarl zijn, ik had liever Sad Little Pets laten luisteren. Maar deze vind ik ook erg leuk.

Een bekender dan ^^ Hier heb ik op Pukkelpop nogal dronken staan dansen, maar ik kon maar niet onthouden wie het was. Ik had het over Badabing en Bam Bam Bigalow (een wrestler ). Uiteindelijk heb ik het thuis opgezocht.

Oud 03-02-2010, 19:18
Daantjer
Daantjer is offline
sorry, vind het niet zo geweldig, ben geen fan van gecomputeriseerde muziek, wel een van de beteren in het genre.

Nieuwe van Dave Matthews:http://www.youtube.com/watch?v=au5JMhaBnv4
Oud 03-02-2010, 19:49
Verwijderd
Sory Music Entertainment blokkeert de link in vlaanderen
Jammer

Sisters of Mercy - Temple of Love (1992)

Echte fans verkiezen de Temple of Love van 1983, maar ook niet is door de één of de andere platenbaas van youtube verbannen.
Oud 03-02-2010, 20:40
Verwijderd
Ik vind het altijd zo belachelijk dat dat in een land geblokkeerd kan worden, ik kan het dus ook niet kijken...

Maar over de Sisters: goed natuurlijk, al kan ik het niet altijd even goed waarderen, ligt aan mijn stemming en het nummer, maar deze vind ik nu wel erg fijn.

Zelf luister ik deze:
Oud 03-02-2010, 22:13
Verwijderd
Heb het toevallig dit weekend gehoort helemaal op het begin van een fuif. Een beetje als soundcheck zeg maar. wist evenwel niet dat het van deze artiest was.
Echte sfeermuziek, niets mis mee. ^^

En de sisters hebben eigenlijk 2 gezichten: dat van een heel bombastische band en dat van een ultrasobere zwart-wit band. De kunst zit erin van alle twee die gezichten te houden. Valt mij op dat veel fans moeite hebben met één van die twee gezichten. Merk je heel goed bij de dj requests...

The Frozen Autumn - This Time (Electro Rmx)

Laatst gewijzigd op 04-02-2010 om 16:50.
Oud 04-02-2010, 16:17
Verwijderd
Oh dit vind ik wel tof. En die stem <33. Maar aangezien het een electro mix is, dan moet er ook een origineel zijn, dat ga ik ook maar eens luisteren dan. Clip vind ik ook wel tof, jammer van die letters in dat oerlelijke lettertype.

Oud 04-02-2010, 17:00
Verwijderd
De origineel is meer ja, echte ouderwetse ravenzwarte DarkWave die onder andere Clan of Xymox op de kaart heeft gezet. Ook héél mooi, maar ik denk dat we nu gewoon in een tijdsgeest zitten dat dat alles electronischer en 'dansbaarder' moet.

Hmmm, een echte klassieker van één van de allerbeste bands die België ooit heeft gehad in dit genre! ^^ zo iets kan alleen maar beantwoord worden met iets van die andere dinosaurus:

Front 242 - Headhunter

Oud 05-02-2010, 21:23
Verwijderd
Oh kijk, zo hoort het ^^ Al moet ik tot mijn schaamte bekennen dat ik hen niet zo goed ken als The Neon Judgement, maar daar ga ik dringend eens verandering in brengen dan.

En nu: een nummer dat ik absoluut fantastisch vind, qua muziek, qua stemmen, qua tekst... Ik wilde het al heel lang geleden hier eens posten, maar het is zo weer een van die onbekendere dingen die je meestal niet op Youtube vindt. Tot vandaag! Ik heb het origineel van een optreden gevonden:

Voor diegenen die denken: ik ken die gozer, ja het is The Ex in combinatie met een big band. Han Buhrs, die ook in mijn andere favoriete experimentele band zong: Palinckx.

MAAR als je dan toch aan het luisteren bent, luister dan even deze (negeer de clip), zo luister ik het nummer het liefst: de 1e 2 nummers van de cd een rondje Holland achter elkaar, ik vind de teksten gewoon te geniaal, ik wou dat ik zo kon schrijven...
Oud 05-02-2010, 21:43
Verwijderd
Toevallig geen familie van die Hasseltse DJ Foechoer?
Hij had het ooit eens tegen mij op Facebook over dit eum 'muzikaal bendetje'. Welja, ik heb die man toen gezegd dat ik geen aanvangen weet met die muziek en ik zal het nu vrees ik nog eens moeten zeggen.
Heel leuk allemaal, maar gewoon te chaotisch vind ik.
En de teksten ja, dat is al evenveel poetische waanzin he.

Om een keer in het Nederlands te blijven:

Clouseau -Wil Niet Dat Je Weggaat

Zeemzoet onding zullen velen vinden, maar mijn mening is toch dat de eerste platen van Clouseau vrij interessante nummers hadden. Aan de persoon onder mij om te oordelen.
Oud 06-02-2010, 15:03
Verwijderd
Het zou zo maar eens kunnen, Hasselt is dicht bij ^^ Maar nee, dan had ik het vast geweten. Goeie smaak heeft die kerel trouwens ^^ En ach, ik heb experimentele muziek rond jouw leeftijd leren waarderen, dus wie weet komt dat nog

Het lijkt overigens wel of wij alleen zijn overgebleven op Muziek Waar is de rest?

Clouseau vind ik niets op een paar nummers na, en daar hoort dit niet bij. Ik ga het niet eens opzetten, sorry.

Er zijn trouwens ook nog een paar mooie orchestral versies van dit nummer te vinden.
Oud 06-02-2010, 16:31
freezer
freezer is offline
Wat een koekoe drukke muziek.
Echt niet mijn ding.
Oud 06-02-2010, 17:16
Verwijderd
Ik haatte The Black Eyed Peace toen ze nieuw in de charts waren, ik haat ze vandaag nog meer.
Afschuwelijke muziek gemaakt door dikke nekken, voor dikke nekken!

Nee, geef mij maar DIT:
Fields Of the Nephlim

doet mij zo altijd heerlijk denken aan de woelige jaren 80 met de bomaanslagen en de wilde achtervolgingen.
Set the world on fire!
Oud 06-02-2010, 18:24
Verwijderd
Ik vind The Black Eyed Peas best tof Maar ja, ik vind bijna alles tof

Moonchild, dat doet me denken aan The Never Ending Story <3
De muziek vind ik tof, zijn stem iets minder, ik heb het idee dat hij een mooie stem heeft als hij gewoon zou zingen, maar dat bewust een beetje verpest.

Oud 06-02-2010, 18:46
aoife
aoife is offline
black eyed pease is ook goed! ken je sam tsui?! type is in op youtube! zijn stem is geweldig en dan van hem het liedje (cover) replay van iyaz!

x
Oud 06-02-2010, 18:54
Uice
Uice is offline
Black Eyed Peas is echt één van de slechtste bands aller tijden. Het is niet meer te geloven met wat voor troep zij wegkomen.

Finntroll daarentegen is wel lachen.

Oud 06-02-2010, 19:00
aoife
aoife is offline
James morrison!
Oud 06-02-2010, 19:01
aoife
aoife is offline
of... kijk eens op youtube sam tsui! <-- mooie stem!
Oud 06-02-2010, 19:12
Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Black Eyed Peas is echt één van de slechtste bands aller tijden. Het is niet meer te geloven met wat voor troep zij wegkomen.

Finntroll daarentegen is wel lachen.

[filmpje]
Ah, mijn held. Black eyed peas is inderdaad verschrikkelijk.

Jammer dat dat nummer van John Coltrane zo oud is, het is aan de geluidskwaliteit te horen. Desondanks vind ik het geweldige muziek, heel lekker als achtergrondmuziek.

Hmmm, wat zal ik eens posten?

Billy Joel - For The Longest Time

[filmpje]
Oud 06-02-2010, 19:12
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
of... kijk eens op youtube sam tsui! <-- mooie stem!
Of... hou je aan het topic of rot op

OT: Coltrane... kan eindeloos naar die kerel luisteren. Heb hem vaak ook opstaan op de achtergrond terwijl ik vanalles en nog wat doe rond het huis

Je filmpje laad niet scoot, je hebt 'm denk ik niet goed geembed. Billy Joel is wel tof tho

Oud 06-02-2010, 19:17
Scoot
Scoot is offline
Ja, ik ben er niet helemaal uit hoe de Youtube-tags werken. A little help? [a]

Audioslave is leuke muziek, mits je in de bui bent. Althans, dat geldt voor mij. En ik ben nu niet in de mood ervoor.

Nog maar even iets uit de jaren '80:

[Toto - Pamela]
Oud 06-02-2010, 19:38
aoife
aoife is offline
wat beteknt topic, ik ben nieuw hier!
Oud 06-02-2010, 19:42
Naimin
Naimin is offline
Citaat:
Ja, ik ben er niet helemaal uit hoe de Youtube-tags werken. A little help? [a]

Audioslave is leuke muziek, mits je in de bui bent. Althans, dat geldt voor mij. En ik ben nu niet in de mood ervoor.

Nog maar even iets uit de jaren '80:

[Toto - Pamela]
woehoeee TOTO

ok ik krijg alleen een wit vlak als ik een youtube filmpje erin zet (weet iemand hoe je dat kan verhelpen....)

maar ik ga voor
Frans Bauer - Heb je even voor mij
Oud 06-02-2010, 19:47
aoife
aoife is offline
1+1=2
Oud 06-02-2010, 19:56
Verwijderd
Citaat:
wat beteknt topic, ik ben nieuw hier!
Kijk dan eerst hoe het werkt voor in dommigheid te posten. Je beoordeelt het liedje dat je voorganger post en post dan een nieuw liedje.

Scoot: De tags zijn [ YOUTUBE ] en [ /YOUTUBE ] zonder spaties. En dan kopieer de nummer/letter-combinatie van het youtube-filmpje. Ook het minnetje als dat er voor staat en niet de & en wat erachter komt als je een related search doet.

Wat betreft Bauer, dat zet ik niet eens op. KLOTETROEP is het!!!! *kots*

Oud 06-02-2010, 21:14
freezer
freezer is offline
Ik denk dat als er een nieuw jasje omheen komt.
Dit een heel leuk nummer is.

Oud 06-02-2010, 21:48
Uice
Uice is offline
Dit soort gimmickrap doet het niet meer. Waardeloos.

Even wat echte hiphop:

Oud 06-02-2010, 22:08
Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
Het zou zo maar eens kunnen, Hasselt is dicht bij ^^ Maar nee, dan had ik het vast geweten. Goeie smaak heeft die kerel trouwens ^^ En ach, ik heb experimentele muziek rond jouw leeftijd leren waarderen, dus wie weet komt dat nog

Het lijkt overigens wel of wij alleen zijn overgebleven op Muziek Waar is de rest?

Clouseau vind ik niets op een paar nummers na, en daar hoort dit niet bij. Ik ga het niet eens opzetten, sorry.

[filmpje]
Er zijn trouwens ook nog een paar mooie orchestral versies van dit nummer te vinden.

OT:

Want chopin.
Excuses voor het plaatje, maar dit kan je tenminste nog enigzins horen.
Oud 06-02-2010, 22:18
Verwijderd
Public Enemy: Geniaal natuurlijk.

Chopin: Niet voor in de stemming nu, en van een youtubefilmpje is het sowieso maar meh.

Oud 06-02-2010, 23:04
Verwijderd
Nou nou, de dodenmars is wel één bvan de mooiste dingen aan de westerse cultuur he.Als Youtube het kan blijven overdragen, des te beter. Persoonlijk verkies ik wel een versie met orgels, maar dat is persoonlijk.

Leuk deuntje overigens, die Secret chiefs. ^^

Der Klinke - Caste In the Dark
Oud 06-02-2010, 23:26
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Hmmm, apart. Ik ben geen fan van de vocalen maar overall kan ik het best waarderen.

Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten