Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bijbelverhalen waren wel awesome trouwens, superspannend ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik geef regelmatig les op christelijke basisscholen. Op eentje hadden ze echt een walgelijk paas-stilleven gemaakt, met een groot kruis van hout en met glitters erop, en eierschalen en kippetjes en wat niet al, en mooi uitgeprinte Word-Art-tekstjes als 'Jezus leeft!' en 'De weg, de waarheid en het leven' of zoiets, en een spiegel waarop stond geschreven 'Het gaat ook over jou!'
Ik werd er een beetje onpasselijk van. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Overigens zijn mijn ouders ook ketters hoor ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wij deden alleen Driekoningen. En we wonnen altijd prijzen bij het buurthuis voor het beste optreden enzo ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En één van mijn jeugdvriendinnetjes vroeger was ook strénggelovig. Toen ik daar eens, ook als piempie, in huis was met haar liet ik een welgemeende "GODGLOEIENDEGODVERDOMME" vallen of iets in die geest waarop die moeder helemaal door het lint ging tegen mij ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dat is er natuurlijk wel uitgefilterd tegenwoordig ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Maar ik weet dat de vrije school van een dorp verder daar schijt aan had en veel realistischer in de wereld stond. Dat geldt ongetwijfeld ook voor andere zaken.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh en bij dat vriendinnetje heb ik ook voor het eerst mensen ontmoet die driftig gingen bidden voor het eten. En ik wist niet eens dat zoiets kón. Dus ik begin lekker m'n welverdiende bammetje te smeren, krijg ik meteen van die moeder weer de Gaze of Death en vader siste "WIJ BIDDEN VOOR ONS ETEN!" Gekke mensen allemaal.
Je begrijpt dat ze mij niet echt zagen zitten als schoonzoon ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Overigens deden wij ook superveel leuke dingen op school. Vooral veel culturele activiteiten, dus alle klassen iedere week weektheater, ieder jaar feesten met een zelfverzonnen thema, waar dan alle klassen een activiteit bij moesten organiseren, dansvoorstellingen maken, naar voorstellingen toe gaan met de hele school, en meer van dat. En dat vond ik natuurlijk heel erg leuk. Of misschien is het juist andersom; daardoor vind ik het nu allemaal heel erg leuk
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik vind dat de openbare scholen en de vrije scholen op die gebieden nog wel wat van elkaar zouden kunnen leren. Maar ja. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Daarvoor zijn de vrije scholen te koppig met hun ideologie en kan het de openbare scholen niet genoeg schelen (en hebben geen tijd/geld/mensen ervoor).
|
Verwijderd
|
mijn basisschool was echt heel fijn. We vierden alle feestdagen, ook suikerfeest etc. We hadden landprojecten waarbij elk lokaal een ander land was en we dan in die taal moesten proberen te praten en dat er hapjes waren uit dat land etc, dat was echt tof, dan was dat kind uit india het meest hippe kind en dan was iedereen jaloers op de kleren van die moeder
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat kan de openbare scholen niet genoeg schelen?
Ik zat op een school met EGO-onderwijs, ErvaringsGericht Onderwijs, dat heel erg gericht was op zelfstandig leren werken en zelf onderzoek doen, en gewoon veel praktijk-opdrachtjes. En ik vond verder dat de school wel een goed midden had tussen kennis overdragen en lesgeven op persoonlijk vlak/opvoeden. (waar ze op de vrije school dus veel mee bezig zijn). Want we hadden een school met veel voorbeeldige kindjes (natuurlijk ook nare branieschoppers) en doordat we veel verantwoordelijkheid kregen, zaten er dus veel verantwoordelijke en zelfstandige harde werkers. Ik geloof ook dat er maar weinig naar mavo of lager gingen. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|