Oud 23-06-2016, 08:48
Verwijderd
Boefje die wolter
Advertentie
Oud 23-06-2016, 08:51
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ehhh sorry.

Wat sluit je nou 'niet volledig' uit? Dat 'sletjes' een christelijke achtergrond hebben?

Wat is volgens jou een sletje? En wanneer heb jij voor het laatst een broek gedragen, melk en vlees met elkaar gecombineerd, geen hoofddoekje opgedaan om te bidden? Heb je nooit seks gehad? Controleer je bij het uitzoeken van je partners wel of hij geen Moabitisch bloed heeft?

Ik denk dat christenen met een 'afwijkende' seksuele moraal of voorkeur het al wel zwaar genoeg te verduren krijgen zonder dat mensen er vanuit gaan dat hun geloof niet oprecht is.
In mijn opvatting van christelijk geloof past het niet om bijv. one night stands te hebben, maar mijn opvatting is geen waarheid en het is niet aan mij om te oordelen of iemand oprecht gelooft op basis van seksueel gedrag. Ik kom zelf uit een protestante omgeving en merk dat de normen daar anders en strenger zijn zowel wat betreft definitie van geloven (en daar naar leven) als betreft normen rondom seksualiteit dan bijvoorbeeld bij de katholieke mensen die ik ken.
Vanuit dat perspectief probeerde ik het onderscheid te maken tussen "uit een christelijk nest komen" en christen zijn en daar naar leven.
Oud 23-06-2016, 08:56
Verwijderd
Yolo seks voor t huwelijk
Oud 23-06-2016, 08:59
Axel11
Axel11 is offline
Het is een beetje een willekeurige/glijdende schaal: geen one-night stands, maar wel seks voor het huwelijk? Geen one-night stands, maar wel voorbehoedsmiddelen?

Laatst gewijzigd op 23-06-2016 om 09:07.
Oud 23-06-2016, 09:01
Verwijderd
Mjep
Oud 23-06-2016, 09:13
Verwijderd
Citaat:
Ik heb alleen de filmpjes van mijn huisgenoten, want ik sliep als een roos Wel raar gedroomd. Ik droomde dat ik zwanger was
Ik heb ooit eens gedroomd dat ik thuis kwam en dat Jos z'n beste vriendin had bezwangerd en met haar in bed lag. "Het is niks hoor, kom er maar gezellig bij liggen! We gaan het baby'tje met z'n drieën opvoeden. Wordt heel leuk!"
Oud 23-06-2016, 09:27
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik heb ooit eens gedroomd dat ik thuis kwam en dat Jos z'n beste vriendin had bezwangerd en met haar in bed lag. "Het is niks hoor, kom er maar gezellig bij liggen! We gaan het baby'tje met z'n drieën opvoeden. Wordt heel leuk!"
Oei
Oud 23-06-2016, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Zelfde probleem met mij. Gaat al ruim 10 jaar zo. Ach.
Jij bent hooguit stom.
Oud 23-06-2016, 09:33
Verwijderd
Citaat:
In mijn opvatting van christelijk geloof past het niet om bijv. one night stands te hebben, maar mijn opvatting is geen waarheid en het is niet aan mij om te oordelen of iemand oprecht gelooft op basis van seksueel gedrag. Ik kom zelf uit een protestante omgeving en merk dat de normen daar anders en strenger zijn zowel wat betreft definitie van geloven (en daar naar leven) als betreft normen rondom seksualiteit dan bijvoorbeeld bij de katholieke mensen die ik ken.
Vanuit dat perspectief probeerde ik het onderscheid te maken tussen "uit een christelijk nest komen" en christen zijn en daar naar leven.
Dus als je gelooft in God en Zijn zoon, maar niet leeft volgens de regels van jouw kerk, val je niet onder 'christen zijn en daar naar leven'? Zijn die katholieken volgens jou 'echte christenen'?

Je onderscheid is idioot en beledigend - en je verhaal onsamenhangend.

Citaat:
Het is een beetje een willekeurige/glijdende schaal: geen one-night stands, maar wel seks voor het huwelijk? Geen one-night stands, maar wel voorbehoedsmiddele?
Of je het ermee eens bent is iets anders, maar 'geen seks zonder liefde' lijkt me niet willekeurig
Oud 23-06-2016, 09:39
Verwijderd
Wacht ik snap nu iets beter wat je probeert te zeggen. Maar als je eerst al noemt dat het niet aan jou is om iemands geloof te beoordelen, waarom doe je het dan toch?

Als jij je geen oprechte christen kan voelen als je ONS'en hebt, dan is dat oké. Maar iemand om die reden 'geen echte christen' noemen is gewoon vals.
Oud 23-06-2016, 09:45
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dus als je gelooft in God en Zijn zoon, maar niet leeft volgens de regels van jouw kerk, val je niet onder 'christen zijn en daar naar leven'? Zijn die katholieken volgens jou 'echte christenen'?

Je onderscheid is idioot en beledigend - en je verhaal onsamenhangend.
Ik denk dat er wel degelijk een onderscheid is tussen christelijk opgevoed zijn en met God leven. Als je christelijk opgevoed bent betekent dat niet automatische dat geloof nog een rol speelt in je dagelijks leven, je kunt na een christelijke opvoeding ook prima de kerk de rug toekeren.

Ik weet zeker dat mensen met andere normen en waarden dan ik ook oprecht (en misschien oprechter) christen kunnen zijn. Ik ben altijd wel heel benieuwd naar hun motivatie om bepaalde dingen wel of niet te doen, op basis van hun geloof/ relatie met God/ dingen die in de Bijbel staan. Net zo goed als dat ik voor mezelf mijn keuzes bewust wil maken. Als jij handelt naar wat jij denkt dat goed is vanuit je geloof, en daar anderen niet mee schaad, prima
Oud 23-06-2016, 09:48
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat er wel degelijk een onderscheid is tussen christelijk opgevoed zijn en met God leven. Als je christelijk opgevoed bent betekent dat niet automatische dat geloof nog een rol speelt in je dagelijks leven, je kunt na een christelijke opvoeding ook prima de kerk de rug toekeren.

Ik weet zeker dat mensen met andere normen en waarden dan ik ook oprecht (en misschien oprechter) christen kunnen zijn. Ik ben altijd wel heel benieuwd naar hun motivatie om bepaalde dingen wel of niet te doen, op basis van hun geloof/ relatie met God/ dingen die in de Bijbel staan. Net zo goed als dat ik voor mezelf mijn keuzes bewust wil maken. Als jij handelt naar wat jij denkt dat goed is vanuit je geloof, en daar anderen niet mee schaad, prima
Allicht is er een verschil tussen 'christelijk opgevoed zijn' en 'christelijk leven'. Maar opvattingen over seksualiteit hangen gewoon niet samen met dit verschil. Je kan ook op je dertigste christen worden en dan een ONS hebben.
Oud 23-06-2016, 10:04
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Als je christelijk opgevoed bent betekent dat niet automatische dat geloof nog een rol speelt in je dagelijks leven, je kunt na een christelijke opvoeding ook prima de kerk de rug toekeren.
Bedoel je dan specifiek De Kerk de rug toekeren of God? Want ik zie daar wel een wezenlijk verschil.
Oud 23-06-2016, 10:16
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Of je het ermee eens bent is iets anders, maar 'geen seks zonder liefde' lijkt me niet willekeurig
Wel als je het zegt te baseren op de Bijbel. Gewoon cherry picking.
Oud 23-06-2016, 10:19
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Allicht is er een verschil tussen 'christelijk opgevoed zijn' en 'christelijk leven'. Maar opvattingen over seksualiteit hangen gewoon niet samen met dit verschil. Je kan ook op je dertigste christen worden en dan een ONS hebben.
Opvattingen over seksualiteit kunnen wel sterk beïnvloed worden door je houding t.o.v. geloof. Maar ik denk dat dat vooral het geval is bij meer traditionele geloofsvisie. Vanuit je opvoeding zal je vooral weten wat je ouders of de kerk de norm vond, vanuit geloof ga je eigen keuzes maken die daar flink van kunnen afwijken.

Citaat:
Bedoel je dan specifiek De Kerk de rug toekeren of God? Want ik zie daar wel een wezenlijk verschil.
God en daarmee de kerk? Er zijn inderdaad ook genoeg mensen die helemaal klaar zijn met de/ hun kerk, maar nog wel open staan voor geloof in God/ geloven in God.
Oud 23-06-2016, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Opvattingen over seksualiteit kunnen wel sterk beïnvloed worden door je houding t.o.v. geloof. Maar ik denk dat dat vooral het geval is bij meer traditionele geloofsvisie. Vanuit je opvoeding zal je vooral weten wat je ouders of de kerk de norm vond, vanuit geloof ga je eigen keuzes maken die daar flink van kunnen afwijken.
Ja allicht. Maar hoe leidt jij hieruit af dat 'christelijke sletjes' alleen 'christelijk opgevoed zijn' en dus niet meer ècht geloven?
Oud 23-06-2016, 11:16
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ja allicht. Maar hoe leidt jij hieruit af dat 'christelijke sletjes' alleen 'christelijk opgevoed zijn' en dus niet meer ècht geloven?
Dat heb ik niet gezegd.
Oud 23-06-2016, 11:52
Tigerly
Tigerly is offline
"De koerier komt uw toestel morgen tussen 08:00 en 22:00 ophalen"
Oud 23-06-2016, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Jij bent hooguit stom.
Is dat alles?
Oud 23-06-2016, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Leuk zulke dingen
Oud 23-06-2016, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Is dat alles?
kkcreepy ook, maar je hebt nog nooit iemand bewust pijn gedaan waar ik van hou voor zover ik weet. Dus veilig.
Oud 23-06-2016, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Dat heb ik niet gezegd.
Ja dat heb je dus wel gezegd, er zijn nu VIER mensen die dat in ieder geval gelezen hebben en misschien wel meer dan dat.
Oud 23-06-2016, 12:07
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
dan zorg je gewoon dat je thuis bent toch, niet zo moeilijk doen, je hoeft maar 14 uur lang er rekening mee te houden!
Oud 23-06-2016, 12:17
Verwijderd
Citaat:
kkcreepy ook, maar je hebt nog nooit iemand bewust pijn gedaan waar ik van hou voor zover ik weet. Dus veilig.
Jeetje, dat valt me wel heel erg mee
Oud 23-06-2016, 12:32
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Dat heb ik niet gezegd.
Volgens mij heb ik dat ook gelezen.
Oud 23-06-2016, 12:34
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ja dat heb je dus wel gezegd, er zijn nu VIER mensen die dat in ieder geval gelezen hebben en misschien wel meer dan dat.
Ik stelde dat er "vast wel" christelijke sletjes waren, maar dat ik het (vanuit mijn visie) waarschijnlijker achtte dat een sletje christelijk opgevoed was dan dat ze nog daadwerkelijk met het geloof bezig was.
Oud 23-06-2016, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Ik stelde dat er "vast wel" christelijke sletjes waren, maar dat ik het (vanuit mijn visie) waarschijnlijker achtte dat een sletje christelijk opgevoed was dan dat ze nog daadwerkelijk met het geloof bezig was.
Ja dat weet ik dat je dat gezegd hebt, dat is exact waar tegen geageerd wordt; Het is bullshit én een No True Scotsman-drogreden. Ga dan niet zeggen dat je dat niet gezegd hebt want dat doe je wel.
Oud 23-06-2016, 12:55
Carn
Carn is offline
hnnnnnnnnnh mn Oneplus3 komt -alshetgoedis- vandaag binnen #githyped #nieuwetelefoon #hashtags
Oud 23-06-2016, 12:56
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
hnnnnnnnnnh mn Oneplus3 komt -alshetgoedis- vandaag binnen #githyped #nieuwetelefoon #hashtags
tussen 8:00 en 22:00?
Oud 23-06-2016, 12:57
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
wat een naam trouwens 1+3
Oud 23-06-2016, 12:58
Verwijderd
Dat is vier 4
Oud 23-06-2016, 12:59
Verwijderd
Oud 23-06-2016, 12:59
Verwijderd
Krijg ik nu een sticker?
Oud 23-06-2016, 13:00
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
nee want vier 4 is 4444 en 1+3 = 4 niet vier 4
Oud 23-06-2016, 13:01
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
nee want vier 4 is 4444 en 1+3 = 4 niet vier 4
Oud 23-06-2016, 13:01
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Heeft er hier iemand vandaag (of vannacht) al natte voeten gekregen?
Oud 23-06-2016, 13:02
Verwijderd
Godver waarom zet mijn tel er het cijfer naast na een woord van een cijfer
Verwijderd
Citaat:
Nee, daar zit mijn vagina niet
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
ach flikker toch op mannetje, dit ga je niet afschuiven op je "tel".
Oud 23-06-2016, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Kusje, niet zo boos doen
Oud 23-06-2016, 13:04
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Godver waarom zet mijn tel er het cijfer naast na een woord van een cijfer
Citaat:
Op je comp typen is in de regel wel comfortabeler!
Oud 23-06-2016, 13:05
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Nee, daar zit mijn vagina niet
Niet in de randstad?
Oud 23-06-2016, 13:06
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
dude waarom kun je dat niet gewoon zeggen op een normale manier ipv dingen als "comp" en "in de regel"
Oud 23-06-2016, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Op een composognathus typen lijkt me maar lastig.
Oud 23-06-2016, 13:09
Carn
Carn is offline
Citaat:
tussen 8:00 en 22:00?
9:00 / 18:00

maar hij is om 13:55 vertrokken vanuit Amsterdam.
Oud 23-06-2016, 13:10
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
dan zorg je gewoon dat je thuis bent toch, niet zo moeilijk doen, je hoeft maar 14 uur lang er rekening mee te houden!
Waarom doe je zo stom tegen me, Cris??
Oud 23-06-2016, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Meisjes plagen kusjes vragen
Oud 23-06-2016, 13:16
Macrador
Macrador is offline
Geen kater
Oud 23-06-2016, 13:37
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
ik bedoelde het meer stom naar die mensen die dat soort tijden bedenken
Oud 23-06-2016, 13:40
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Krijg ik nu een sticker?
Op je voorhoofd!

Citaat:
Alleen met hardlopen, want er waren wat paden ondergelopen in mijn hardlooprondje. Verder (nog) nergens last van, en nu zelfs volop zon!

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten