Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2004, 11:17
Fashionating
Fashionating is offline
Citaat:
SlackerBitch schreef op 12-07-2004 @ 21:28 :
ik ben 3 jaar geleden naar Conflent (de Canigou-reis voor 14-16 jaar) geweest, was idd super!! Veel lol gehad, leuke mensen en ook een super leuke leiding! Wat me alleen opvalt is dat we toen veel meer deden dan ik nu in de gids lees. We konden namelijk nog raften of hydrospeeden en dat is nu alleen voor de Canigou-groep... Ook is de mountainbiketocht minder gevaarlijk geworden (niet meer fietsen naar de top van Pic du Canigou), maar dat zal wel mede komen doordat ik daar destijds keihard ben gevallen )
Ik ben vorig jaar naar Conflent geweest Was idd echt super . We moesten trouwens wel naar de Pic du Canigou fietsen...dus, opzich zie ik er geen verandering in. En het was een fout in de gids dat we niet mochten raften en hydrospeeden, mocht namelijk wel.
Dit jaar ben ik met Vinea naar Egypte (Hurghada) geweest, ook helemaal geweldig! Vooral omdat we eigenlijk geen begeleiding meer hadden, hij was altijd met andere dingen bezig. Dingen regelen etc. Je had hem niet in de buurt als je op het strand was en dergelijke. Echt geweldig
Oud 11-09-2004, 12:46
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Fashionating schreef op 11-09-2004 @ 12:17 :
Ik ben vorig jaar naar Conflent geweest Was idd echt super . We moesten trouwens wel naar de Pic du Canigou fietsen...dus, opzich zie ik er geen verandering in. En het was een fout in de gids dat we niet mochten raften en hydrospeeden, mocht namelijk wel.
Dit jaar ben ik met Vinea naar Egypte (Hurghada) geweest, ook helemaal geweldig! Vooral omdat we eigenlijk geen begeleiding meer hadden, hij was altijd met andere dingen bezig. Dingen regelen etc. Je had hem niet in de buurt als je op het strand was en dergelijke. Echt geweldig
Zou je me wat meer willen vertellen over die reis?
De leeftijden, en het verschil in beginners en gevorderen, het verblijf etc.
Oud 11-09-2004, 21:06
Fashionating
Fashionating is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 11-09-2004 @ 13:46 :
Zou je me wat meer willen vertellen over die reis?
De leeftijden, en het verschil in beginners en gevorderen, het verblijf etc.
Tuurlijk wil ik er wat over vertellen
Ik zat in een groep van 10 mensen, 6 meiden en 4 jongens. Er was er eentje van 15, 4 van 16 en 5 van 17. Het is echter een reis voor 15 t/m 19.
Nou, het verschil tussen beginners en gevorderen is dat de beginners eerst nog theorie krijgen en de eerste twee dagen in ondiep water duiken en oefeningen doen. Daarna hebben ze nog 4 duiken (= 2 dagen) in diep water, tot 18 meter is dat. De gevorderen die maken 10 duiken. Zij gaan dus 1 dag meer dan de beginners. De onderwaterwereld is echt super daar en wij hebben zelfs met wilde dolfijnen gezwommen, dus... Echt super!
Het verblijf stelt niet veel voor. Maar je hebt een warme douche en airco en een eigen tv, waar je de wereldomroep op kan ontvangen. Bij dit hotel horen nog 2 luxere hotels, waar je graits gebruik van kan maken. Deze hebben een zwembad. Eentje is 1 minuut lopen en de andere 5 minuten. Stelt niks voor dus. Die twee andere hotels zijn echt super!

Nou, als je meer info wilt, voeg je me maar toe op MSN.
Oud 24-09-2004, 16:12
Apaaaj
Apaaaj is offline
Als je een super vakantie wilt ga dan met beachmasters...!!!!
Was super die organisatie!
Oud 28-10-2004, 20:20
catootje
catootje is offline
Ik ben 2 jaar terug met de YMCA (www.ymca.nl) op vakantie geweest. Ik ben op Ardennenkamp gegaan en dit is mij heel goed bevallen.
Dit jaar ga ik waarschijnlijk weer met de YMCA op vakantie naar duitsland.
Je kunt ook heel goed in je eentje op vakantie gaan met deze organisatie, ze zorgen ervoor dat je in contact komt met je reisgenoten, hoe verlegen je ook bent.
En... het is nog lekker betaalbaar ook nog heel belangrijk
Oud 08-11-2004, 18:09
Fleurop
Fleurop is offline
Ik zoek een reisorganisatie (voor groepsreizen) waar de leeftijd tussen de 17 en 25 ligt (ongeveer). Het is meestal óf jonger óf geen maximum leeftijd.
Dus als iemand tips heeft?
Oud 17-11-2004, 17:36
Mindfields
Mindfields is offline
Vinea is sowieso vet (niet per se op de persoon hierboven), ik ben een aantaal keren op zeilkamp geweest en het is gewoon gaaf, vooral de reisleiding is super. Als je echt snel wilt leren zeilen, moet je een week in de herfst gaan. Heb daar mijn cwo 3 gehaald. Het is wel heel koud en echt bikkelen en doorzetten, maar het niveau is super hoog dus je leert heel snel.
In mei ga ik een opleiding doen tot zeilinstructrice, als ik het haal ga ik dus ook bij Vinea lesgeven.

edit; oh ik zei dat ik de vorige pagina ook al had bevlekt.. nougoed, nogmaals, echt in de herfst gaan NAAR HET MOLENHUIS!

Laatst gewijzigd op 17-11-2004 om 17:39.
Oud 19-11-2004, 12:27
pessek plenske
pessek plenske is offline
Wie weet een reisorganisatie voor jongeren (15 á 16) voor een maand naar amerika in de zomervakantie? (liefst New York?)

thanks..
Oud 28-11-2004, 09:39
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
pessek plenske schreef op 19-11-2004 @ 13:27 :
Wie weet een reisorganisatie voor jongeren (15 á 16) voor een maand naar amerika in de zomervakantie? (liefst New York?)

thanks..
Over een jongeren reisorganisatie zou ik niks weten, maar als je wat wilt weten over NY pm me maar.
Oud 28-11-2004, 13:52
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
Citaat:
Breg schreef op 21-03-2004 @ 18:42 :
heeft iemand hier ervaring met gogotours? Ik wil misschien deze zomer met een vriendin naar kroatie en toen werd daar aangeraden om bv met gogotours te gaan. Maar regelen zij voornamelijk de reis of wordt er van je verwacht dat je je hele verblijf daar met z'n allen dingen gaat doen?
ik ben toen ik 15 was met gogotours naar Ricione geweest en dat viel allemaal heel goed mee.Het vervoer en het verblijf was geregeld en als je wou kon je nog excursies bijboeken terplekke.Als je een stad ging bezoeken moest je ook niet bij de groep blijven en zo,er werd gewoon een plaats afgesproken en een vertrek-uur wanneer je daar weer moest staan.Dus infeite wordt alles geregeld voor je als je dat wenst,maar ben je compleet onafhankelijk van de groep.
Oud 11-01-2005, 18:48
Verwijderd
Ik ga met gogo.tours naar Rimini. Iemand? Ervaring of die toevallig ook gaat?
Oud 20-01-2005, 17:21
Verwijderd
Boek niet je reis via www.gogotours.nl of met www.sunweb.nl
Ik had daar gereserveerd en je reis is volgens al gelijk zeker na het boeken, ook zonder bevestiging. Je kan dus voor je vrienden boeken en zij zitten dan gelijk vast aan die reis, beetje raar als je het aan mij vraagt. Normaal bevesitgd je zoiets..

Maar ik ga nu www.suntrex.nl mee, volgens mij wel goed.

Als mensen nog eens een hotel op willen zoeken en dan de reacties willen weten, check dan dit http://www.vakantiereiswijzer.nl
Oud 02-02-2005, 12:37
loes1986
loes1986 is offline
hi everybody

iemand wel eens op vakantie geweest met beachmasters?? zo ja, waarheen en hoe was t? nog tips enzzz... komt u maarrrr

x anneloes
Oud 04-02-2005, 21:24
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een 'niet-actieve' jongerenreis; geen raften, duiken, kanoën, klimmen etc...,
Maar wel veel dingen bekijken en rondreizen (met een groep jongeren). Iemand een suggestie?
Oud 07-02-2005, 12:26
HybridTheory
HybridTheory is offline
Toevallig nog mensen hier die met Beter Uit Reizen op 11 Augustus naar de Costa Brava gaan?
Oud 11-02-2005, 14:39
Mingster
Mingster is offline
Gaan er eigenlijk veel mensen alleen?
En hoe is dat om alleen te gaan? Hoe is het dan om contacten te maken?

Ik zou het niet zo snel durven, maar denk er toch over na
Oud 24-02-2005, 18:48
ziggy
ziggy is offline
Ik ga dit jaar voor het eerst zonder ouders op vakantie. ik ga met mijn vriend naar blanes met TraXs, das de jongerenafdeling van TraveleXpress. vorige week geboekt

wij gaan op 22 augustus weg, met de bus, naar camping Solmar in Blanes en wij zijn op 31 aug, of 1 sept. weer terug. traxs is erg goedkoop. www.traxs.nl

* bij beachmasters heb je alleen een tent, kookspullen moet je eventueel zelf meenemen *

laterz
Oud 24-02-2005, 18:58
ziggy
ziggy is offline
BTW: Traxs is voor jongeren tussen 16 en 32. reizen zijn vooral naar middelands zee gebied maar je kunt bijv. ook naar hongarije voor 129,-. als je naar een camping gaat met traxs heb je verschillende prijsklasses. je hebt:

normaal
extra
deluxe

dit heeft te maken met het soort tent. normaal is een kleine tent, extra en deluxe zijn groter en inclusief kookspullen en tuinmeubelen.

wij hebben dus een deluxe geboekt , voor 148 euro pp . daar komt dit nog over heen:

calamiteitenfonds (eenmalig bedrag van 3,40)
annuleringsverzekering (van ong. €30 pp)
algemene reisverzekering (van ong. €30 pp)

en wij hebben er een koelkastje bijgehuurd van 15 euro (1malig bedrag)

totaal zitten we op 220 euro pp ongeveer

je kunt je daarzo dan bij de reisleiding opgegeven voor de excursies die in de reisgids en op internet staan. zoals een dagje barcelona, of dagje waterworld. je gaat dan met de bus bijv. naar barcelona, bezoekt wat monumenten en gebouwen vervolgens mag je nog 5 uurtjes ofzo in barcelona shoppen. maar je bent nergens toe verplicht. als je bijv. met de trein naar barcelona wilt mag dat ook. je bent voor activiteiten niet supergebonden aan je reisorganisatie. je bent niet verplicht op aan alles mee te doen

ik heb dr nu al zin in :>:>:>
Oud 27-02-2005, 16:32
Verwijderd
Heeft er iemand ervaring met "Koning Aap" of ben je van plan om mee te gaan op een reis in 2005?

Meer info op www.koningaap.be (in Nederland bestaat het ook geloof ik)
Oud 27-02-2005, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Lares schreef op 04-02-2005 @ 22:24 :
Ik ben op zoek naar een 'niet-actieve' jongerenreis; geen raften, duiken, kanoën, klimmen etc...,
Maar wel veel dingen bekijken en rondreizen (met een groep jongeren). Iemand een suggestie?
Hier ben ik ook naar op zoek. Wat ik voorlopig heb gevonden aan organisaties: Joker, Andersreizen, Koning Aap en Kriskras.
Oud 27-02-2005, 16:35
Verwijderd
Citaat:
mingster schreef op 11-02-2005 @ 15:39 :
Gaan er eigenlijk veel mensen alleen?
En hoe is dat om alleen te gaan? Hoe is het dan om contacten te maken?

Ik zou het niet zo snel durven, maar denk er toch over na
Hetzelfde voor mij, maar ik denk dat het wel meevalt. Ik heb al vakanties gedaan waar mensen alleen naartoe waren gekomen en die hadden een even leuke vakantie dus...
Ik ga waarschijnlijk wel mee met een organisatie waar 'veel' mensen alleen meegaan, dat vind ik toch iets geruststellender
Oud 27-02-2005, 17:46
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ik ben ook naar iets op zoek voor jongeren. Ik wil liever niet iets actiefs doen (het is wel vakantie hè ) maar ik zou wel graag iets willen leren, op het strand hangen is niks voor mij. Heeft iemand tips?
Oud 27-02-2005, 18:55
Verwijderd
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 27-02-2005 @ 18:46 :
Ik ben ook naar iets op zoek voor jongeren. Ik wil liever niet iets actiefs doen (het is wel vakantie hè ) maar ik zou wel graag iets willen leren, op het strand hangen is niks voor mij. Heeft iemand tips?
Echt iets leren, zoals een taal of gewoon cultuur? In het laatste geval: Joker, Andersreizen, Koning Aap en Kriskras lijken mij wel goeie organisaties
Oud 27-02-2005, 21:01
Miracle
Miracle is offline
Het mag nu gewoon weer in losse topic's, dit topic maakt het niet echt overzichtelijk.
Oud 28-02-2005, 16:21
Pijnboompitje
Pijnboompitje is offline
Ik ga al een aantal jaren mee met kampen van de Christengemeenschap (zie http://www.christengemeenschap.nl/kampen/) .
Klinkt ongelovelijk christelijk, steng, en weet ik niet wat, maar het is het NIET! De christengemeenschap is een kleinschalig geloof waar voornamelijk antroposofen (stereotype: geiten-wollen-sokken-types) bij horen, en op de kampen is dan ook een hoog dreadlock-gehalte.
Ik ga komend jaar naar het zwedenwandlekamp - voor jongeren tussen de 16 en 26. Op zo'n kamp ben je overigens weinig met het geloof bezig, je filosofeert er meer een hoop op los..
Kijk anders even op www.zwedenkamp.tk

Ook is er een internationaal kamp in Zuid Frankrijk dat erg gaaf moet zijn; kijk even op http://www.iycamp.com/iyc/

Verder heeft de YMCA ook een ontzettend groot aanbod.. zie www.ymca.nl
Oud 28-02-2005, 16:33
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Jaa, ik ga met Vinea mee. Ik ga samen met een vriendin naar Ketelbinkie:

Ketelbinkie
Oud 02-03-2005, 11:08
freakinaround
freakinaround is offline
Ok, wie is er een x meegeweest met Solmar Tours? Ik ga 3 juni met 5 of 6 vrienden naar Salou met Solmar Tours, maar dit is geen jongerenorganisatie. Weet iemand of je bij hen ook kroegentocht enzo kan kopen een een bus regelen om naar Pacha enzo te gaan? (Althans mn broer zei dat je met de bus naar Pacha moet)
Oud 02-03-2005, 11:27
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
loes1986 schreef op 02-02-2005 @ 13:37 :
hi everybody

iemand wel eens op vakantie geweest met beachmasters?? zo ja, waarheen en hoe was t? nog tips enzzz... komt u maarrrr

x anneloes
beachmasters schijnt wel relaxxxx te zijn, vriendin van me is vorig jaar met bm meegeweest maar verder weet ik niet
Oud 04-03-2005, 11:50
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Pijnboompitje schreef op 28-02-2005 @ 17:21 :
Ik ga al een aantal jaren mee met kampen van de Christengemeenschap (zie http://www.christengemeenschap.nl/kampen/) .
Klinkt ongelovelijk christelijk, steng, en weet ik niet wat, maar het is het NIET! De christengemeenschap is een kleinschalig geloof waar voornamelijk antroposofen (stereotype: geiten-wollen-sokken-types) bij horen, en op de kampen is dan ook een hoog dreadlock-gehalte.
Ik ga komend jaar naar het zwedenwandlekamp - voor jongeren tussen de 16 en 26. Op zo'n kamp ben je overigens weinig met het geloof bezig, je filosofeert er meer een hoop op los..
Kijk anders even op www.zwedenkamp.tk

Ook is er een internationaal kamp in Zuid Frankrijk dat erg gaaf moet zijn; kijk even op http://www.iycamp.com/iyc/

Verder heeft de YMCA ook een ontzettend groot aanbod.. zie www.ymca.nl
Dat kamp in Frankrijk lijkt me echt super, misschien wordt dat het wel!
Oud 04-03-2005, 15:17
Verwijderd
Citaat:
freakinaround schreef op 02-03-2005 @ 12:08 :
Ok, wie is er een x meegeweest met Solmar Tours? Ik ga 3 juni met 5 of 6 vrienden naar Salou met Solmar Tours, maar dit is geen jongerenorganisatie. Weet iemand of je bij hen ook kroegentocht enzo kan kopen een een bus regelen om naar Pacha enzo te gaan? (Althans mn broer zei dat je met de bus naar Pacha moet)
ik ben in 2003 met Solmar Tours op vakantie geweest naar Malgrat de Mar, alleen ik heb geen idee of je dat soort dingen kan doen omdat degene met wie ik op vakantie was alleen maar in de zon wilde liggen en door de stad wilde lopen.. We konden wel excursies gaan doen, alleen volgens mij werd dat niet door Solmar geregeld. Op de site van solmar staat wel:

Excursies: Excursiemogelijkheden: Barcelona, Barcelona met de verlichte forteinen, Andorra, Peniscola met ebrodelta, Montserrat en champagnekelders, binnenlandexcursie, jeep-safari, spaanse avond met paardenshow en flamencospektakel, waterpretpark Aquopolis (half mei tot half oktober), dolfinarium, themapark Port Aventura, Canyontocht, Quad-safari, markt in Bonavista, Klooster van Santes Crues, water- en safaripark Aqualeon (half mei tot half oktober), diverse boottochten en camarantochten. In het hoogseizoen speciaal jongerenprogramma met o.a. kroegentocht, partyboot en div. discoparty's en dj-party's.

Dus het lijkt erop dat ze het wel doen
Oud 07-03-2005, 13:37
M@niac
M@niac is offline
Ik ga dit jaar in Juli met Solmar naar Turkije, Alanya.

Ben de afgelopen 2 jaar met GoGo geweest, maar daar betaal je je blauw terwijl andere gasten in je hotel voor een langer verblijf vaker nog goedkoper uit zijn !
En die excursies die bij die jongerenorganisaties zitten, tsja, die kun je ook doen als je er niet met mee gaat
Oud 12-03-2005, 16:29
pessek plenske
pessek plenske is offline
Wie weet n jongeren organisatie die reizen voor mensen rond de 16 naar New York biedt (ong. 1 maand)
Oud 25-03-2005, 11:11
Solid
Solid is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 08-11-2004 @ 19:09 :
Ik zoek een reisorganisatie (voor groepsreizen) waar de leeftijd tussen de 17 en 25 ligt (ongeveer). Het is meestal óf jonger óf geen maximum leeftijd.
Dus als iemand tips heeft?
www.ymca.nl biedt reizen aan voor die leeftijdscatagorie! zitten leuke reizen tussen, vind ik! alleen vraag ik me dan natuurlijk af; als ik boek (ben 20) kan ik waarsch ook met alleen 17 jarigen zitten... (niet heel erg ofzo, maar wel leuk als het een gemengde groep is..)

Iemand ervaring met YMCA??
alvast bedankt!

Citaat:
Lares schreef op 04-02-2005 @ 22:24 :
kijk de bovenstaande links door, en bv bij Vinea heb je allerlei strandvakanties bijvoorbeeld, maar ook van culturele reizen (zie site en dan bv 'explorer')

Overigens hier meer links: http://jongeren-vakanties.pagina.nl/

Laatst gewijzigd op 25-03-2005 om 11:15.
Oud 18-05-2009, 10:04
drauch
drauch is offline
Beste mensen,

Om even al deze vooroordelen uit de wereld te helpen zal ik mijn geschiedenis kort samenvatten, en een objectieve mening geven.

Ik ben al een 4tal jaren zeilinstructeur, heb ondertussen meer dan 40 weken lesgegeven bij meer dan 5 zeilscholen (ik hou van afwisseling, en test graag nieuwe zeilscholen uit om uiteindelijk degene uit te zoeken die het beste bij mij past)

Ik heb van deze 40 weken ook zo'n 10 weken lesgegeven bij Vinea, ongeveer bij alle locaties ben ik wel geweest.

De "vooroordelen" op dit topic zijn nogal eenzijdig en vrij slecht onderbouwd. Bovendien stammen ze uit een verleden en komen ze niet overeen met de situatie zoals die nu is. Ik zal proberen uit te leggen hoe deze oordelen zijn ontstaan, waarom ze niet terecht zijn en hoe ik er over denk.

Vinea is een 10-tal jaren geleden érg hard gegroeit. Hierdoor was er een serieus instructeurstekort en hierdoor zijn toen de richtlijnen voor het niveau van de instructeurs naar beneden gegaan zodat dit tekort sneller kon worden opgelost. Hierdoor waren er veel onervaren instructeurs en dit kwam natuurlijk niet ten goede van het lesniveau. Echter de laatste 6 jaar is er érg veel gewerkt aan bijscholing, zijn de richtlijnen weer erg aangescherpt en is het niveau erg verhoogd. Toch bestaan er nogsteeds deze verhalen over de "vroegere tijden", het enige is dat niemand zich dat nu nog realiseerd.

Verder ben ik het ermee eens dat het niveau van de "droge sectie", dat wil zeggen de valk-instructeurs, nogsteeds niet optimaal is, dit komt omdat er juist in die sectie nog vaak een tekort is aan instructeurs.

Als laatste, als je goed zeil-les wilt krijgen, ga dan naar een zeilSCHOOL en niet op een zeilvakantie/zeilkamp. Op een kamp is het namelijk áltijd zo dat de gezelligheid en het hebben van een mooie week belangrijker is dan het niveau van het lesgeven. Dit ís gewoon zo en daar is niets aan te veranderen.

Ik denk dat ik uit ervaring spreek, aangezien ik veel andere zeilscholen/zeilkampen heb om mee te vergelijken..

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is en dat we eindelijk een punt kunnen zetten achter de bovenstaande, slecht onderbouwde, eenzijdige bulls**t en dat mensen nu eerst eens gaan nadenken voordat ze gaan oordelen op basis van "gehoorde verhalen"
Oud 18-05-2009, 13:36
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Geweldige up. Er zit iig 1 dom iemand bij Vinea blijkbaar.
Oud 20-05-2009, 09:36
mr peer
mr peer is offline
Nog meer mensen die naar Kroatië gaan met GoGo tours in Julie ?
Oud 22-05-2009, 12:36
j00st
j00st is offline
Citaat:
www.ymca.nl biedt reizen aan voor die leeftijdscatagorie! zitten leuke reizen tussen, vind ik! alleen vraag ik me dan natuurlijk af; als ik boek (ben 20) kan ik waarsch ook met alleen 17 jarigen zitten... (niet heel erg ofzo, maar wel leuk als het een gemengde groep is..)

Iemand ervaring met YMCA??
alvast bedankt!
Bij de reizen tussen 17 en 25 licht de leeftijd meestal zo rond de 20, dus mooi gemiddeld, met vaak zowel een uitschieter omhoog, als omlaag.

Stuur me maar een privébericht als je specifieke vragen hebt, ik denk dat ik de meeste vragen over kampen of reizen van de ymca wel kan beantwoorden.
Oud 27-07-2009, 10:07
JustHilde
JustHilde is offline
Wat ik mij afvroeg was zit er tussen de organisatie's Simbo en Vinea erg veel verschil?
Ik wil denk ik op een taalkamp naar Engeland en nu moet ik alleen nog even kiezen welke organisatie. (EF is me te duur).
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten