![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Die doet precies hetzelfde, maar dan alles geautomatiseerd. ![]()
|
![]() |
|
Nou dan hoop ik voor je dat Saarah weer gaat antwoorden, want dan kun je het zien.....en anders kun je hier wel even kijken: http://repelsteeltje.10.forumer.com/viewtopic.php?t=78
en Hitmanpro kan ik echter niemand aanraden....het geeft nogal eens problemen met de al aanwezige virusscanners en andere spywarescanners. Je PC kan er zelfs enorm traag van worden. Het is veel verstandiger om de programma's afzonderlijk van elkaar te installeren, zodat je geen last hebt van de schil die hitmanpro heet. Robert
Laatst gewijzigd op 05-05-2006 om 18:03. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||||||||
Citaat:
![]() Ik kijk in haar log en reageer op de verdachte bestanden/processen/services/enz Maar toch leuk dat je het post, want dan kunnen we verder kijken ![]() ![]() Offtopic: Citaat:
De één vind wat en dat niet. En desnoods deactiveer je tijdelijk je scanners. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dat een een autoit gecompileerde script weer gezien kan worden als een trojan. Ik raad de mensen aan om hitman pro te configureren voordat ze de opdracht geven om te scannen, om zo te voorkomen dat er onnodige dingen erop komen te staan. Maar ja, de meeste leken willen (en kunnen) alleen maar op de "volgende", "ok" en "voltooien" knoppen drukken. Maar er kunnen leken zijn die bijvoorbeeld niks van z'n handleiding snappen. Om hun vragen/problemen te voorkomen, raad ik een geautomatiseerde script zodat het niet nodig om dingen in te stellen. Citaat:
Citaat:
Zelf google ik ook op de verdachte bestanden, maar als ik ze zelf niks kan vinden? (ok, het zoeken kan wel beter, maar ik wil er niet zoveel tijd aan besteden) Dan ga ik gewoon op mijn eigen houtje verder. Ennuh de windows map verwijderen is meestal al genoeg. Als andere mensen een betere oplossing voor sarah kunnen vinden, mogen ze het gerust posten. ![]()
Laatst gewijzigd op 05-05-2006 om 20:38. |
![]() |
||
Citaat:
je kan dus beter deze dingen appart laten lopen. spywareblaster. http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html ad aware http://www.lavasoftusa.com/ spybot search and destroy http://www.safer-networking.org/en/index.html en een virusscanner (1 dus) lees dit ook eens door, wie weet heb je er wat aan. http://www.jawwi.nl/tips/beveiligen.html verder met de meeste infecties redt je het niet om slechts hier en daar een map weg te doen of een regeltje te fixen. BV met een l2m moet je echt removaltools gebruiken. Groeten Juisterr
Proud member of ASAP Laatst gewijzigd op 06-05-2006 om 15:06. |
![]() |
|||
Bedankt voor die Look2Me-Destroyer handleiding.
Hopelijk heeft ze er wat aan. (scheelt mij weer posts) Offtopic: Citaat:
En zoals ik al poste, je kan zelf instellen welke programma's er geinstalleerd en gedraait mogen worden. Trouwens, ik lees overal 2 virusscanners in conflict komen met elkaar. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ok, ze kunnen misschien bestanden die ze moeten scannen van elkaar "afpakken". Je krijgt dan wel een melding dat het bestandje niet te scannen is, maar ze draaien gewoon door. Citaat:
Misschien heeft er een leek er iets aan, die niet de startposts van verschillende [centraal] spyware & adware heeft gelezen.
Laatst gewijzigd op 06-05-2006 om 19:18. |
![]() |
||
Citaat:
Robert
||
Citaat:
ps: lees HIER waarom wij hitmanpro nooit adviseren. (en dit is slechts 1 voorbeeld)
|||
Offtopic:
Citaat:
Voor zijn tweede punt verwijs ik weer naar mijn punt Citaat:
Laatst gewijzigd op 07-05-2006 om 13:08. |
![]() |
|
nog eentje dan
en voor de eerlijkheid de tegenreactie en het commentaar van computer totaal. HitmanPro HitmanPro is een geintegreerd pakket, wat geautomatiseerd diverse antispyware runt. Verder downloadt het automatisch de diverse updates. Na afloop krijg je dan een samenvatting te zien, van wat er gedaan is. Op het eerste gezicht lijkt dit aantrekkelijk. Het gaat makkelijk en snel, je hoeft zelf bijna niks meer te doen. Er is echter een aantal bezwaren. - Het maakt gebruik van bestaande pakketten, zonder dat duidelijk wordt, of dit gebruik wel legaal is. - Het is vrij onduidelijk welke instellingen gebruikt worden. Je moet er maar op vertrouwen dat de maker de juiste kiest. - Voor de updates ben je geheel afhankelijk van de maker van HitmanPro. - Spysweeper werkt na 30 dagen niet meer (zonder het aan te schaffen), dus ook niet met HitmanPro. - Gevonden spyware/adware wordt automatisch verwijderd. Wat mogelijk problemen op kan leveren met gewenste toolbars/software etc. - De informatie na afloop is te summier. Je moet er maar op vertrouwen dat het programma alles goed doet. - Het kan een vals gevoel van veiligheid scheppen, als de samenvatting aangeeft, dat er geen spyware gevonden is. - HitmanPro wordt slecht geupdate, er worden verouderde versies van antispyware geïnstalleerd, recentere versies worden niet ondersteund. Samenvattend zijn er dus twijfels over legaliteit en effectiviteit, reden genoeg om dit programma (voorlopig?) niet aan te raden.
Proud member of ASAP Laatst gewijzigd op 07-05-2006 om 17:00. |
![]() |
||||||||
Offtopic:
Citaat:
Maar zoals ik dus al poste, die optie is uit te schakelen, zie afbeelding: ![]() Citaat:
Zelf op de site van HMP word aangegeven dat het ook een 30dagen trail software bevat. (dat heb ik ook ooit eens ergens in een van deze centrale posts gepost.) Citaat:
Als je hitman pro draait, zie je de maker wel de boel goed instelt. Ik neem aan dat de maker geen rotzooi maakt en iedereen geeft goede reacties. Citaat:
Want je kan niet meteen terug gaan naar de clean-waarschuwing, nadat de gehele scan van HMP voltooid is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 07-05-2006 om 18:48. |
![]() |
|||
Offtopic:
Citaat:
![]() V V Citaat:
![]() En ze moet niet vergeten om ewido nog ff weer te verwijderen, anders kan ze het later niet meer gebruiken vanwege de trail -> paar dagen bruikbaar.
Laatst gewijzigd op 10-05-2006 om 20:34. |
![]() |
||||
Citaat:
Ik gebruik hijackthis al jaren en weet hoe hij werkt, hij scant je register maar controleert of ook die bestanden nog bestaan. Citaat:
Citaat:
||||||||||
Offtopic:
Citaat:
En dat was via dos en een ntfs driver de verdachte bestanden verwijderen. Ik had het haar ook al voorgesteld, maar kreeg geen reactie (zie oude posts). Dus daardoor poste ik dat ik geen uitweg meer zag om de boel grondig te formateren. Dat klopt ook, maar wil hydrogen haar dan ook uitleggen hoe je een iso brand met daarop een image van dos en ntfsdriver om de computer vanaf de cd te booten en handmatig de boel te verwijderen? Of wist hij een andere manier? (maar dat poste hij weer niet) Citaat:
Hierbij bied ik hem aan om me te helpen in deze centrale topic. Citaat:
Ook heb ik al adviezen gegeven voor verschillende programma's en handelingen om spyware/adware te voorkomen. Naar handleidingen hoe ik hitmanpro en andere programma zou instellen, mogen ze gerust vragen, dan schrijf ik ze wel. Citaat:
Citaat:
Om de adware/spyware/virussen weer te activeren hoeft je alleen het "besmette" weer op te starten. Daarom raad ik na de verwijdering van de windowsmap en installatie, weer te scannen. Citaat:
Citaat:
Heb je nog meer voorbeelden? Citaat:
![]() Citaat:
Maar kan je ook een opleiding volgen bij een forum? Nee, dan zoek ik liever iemand op een forum dat net zoveel ervaring heeft of betere truckjes kent. Zou je je commentaar voor deze post willen bewaren en deze uitschrijven in private messages (pm). Want hiermee bevuilen we met z'n drieén de topic, waarvoor het niet is bedoelt ![]() Natuurlijk hoop ik dat je een goede aanwinst bent voor dit forum/subforum/centrale topic.
Laatst gewijzigd op 11-05-2006 om 19:02. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is ZO eenvoudig te beheren en te beveiligen en zoveel minder systeemresources in gebruik ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|