In augustus dit jaar heb ik gesolliciteerd bij een boekwinkel en daar ook een ochtend (van 8.45u tot 12.30u) proefgedraaid/meegelopen. Maar omdat ik daarvoor al 2,5 jaar in een boekwinkel gewerkt had, had ik al ervaring en heb ik gewoon kunnen werken die ochtend.
Mijn potentiële baas zei me na die ochtend dat hij me nog zou bellen over een afspraak voor als ze me zouden aannemen en sowieso nog voor loon van die ochtend. Niks meer van gehoord.
Ik ben t toen vergeten, het maakte me niet zoveel uit (de werktijden kwamen me niet echt goed uit) maar nu wil ik gewoon geld zien van die ochtend, ik kan op dit moment elk beetje geld wel gebruiken.
Dus ik heb daarnet opgebeld en die man zegt dat hij het niet nodig vindt om mij nog te betalen voor die ochtend. Hij zei dat hij vond dat ik niet heb gewerkt die ochtend. Dus ik heb verteld dat ik wel degelijk gewerkt heb die ochtend en ik vind dat ik recht heb op loon. Hij werd boos en hing op een gegeven moment op. Ik heb gezegd dat ik nog wel een keer terug zal bellen binnenkort.
Wat heb ik voor rechten hierin? Heb ik gelijk of niet? Mag die man mij weigeren nog te betalen voor die ochtend, terwijl hij zelf heeft gezegd dat hij me nog zou betalen ervoor?
Bedankt voor de reacties alvast