Oud 25-11-2004, 12:09
Verwijderd
Ik heb geen idee of dit zo mag hier, maar ik vind dat s.com moet helpen met het steunen van de Dogtroep.

Voor wie het nog niet wist, de overheid wil vanaf 2005 de subsidie van de Dogtroep korten met 70% wat praktisch het einde van dit geweldige theater betekent!

Kijk voor meer informatie op http://www.dogtroep.nl en vul de steunbetuiging in, stuur protestkaartjes, plaats de banner op je website etc.

De Dogtroep moet blijven!

En om het topic ook nog discussieerbaar te houden (dan mag ie wel blijven toch? *kijkt lief*): Wat vind JIJ van de Dogtroep, wat heb je van ze gezien etc.

Edit door Balance: En wat merk jij van de bezuinigingen door de overheid?

Laatst gewijzigd op 25-11-2004 om 23:31.
Advertentie
Oud 25-11-2004, 12:37
alpha
alpha is offline
al het culturele, kunstige, etc wordt 'bedreigd' door de overheid. Ik ken de Dogtroep niet, maar ik weet wel dat ik nog tig andere dingen zou kunnen noemen die ook zo belangrijk zijn voor anderen als dit voor jou! En wat ook op instorten staat door de overheid.
Ik zeg niet dat je je dus niet moet inzetten hiervoor, maar ik zeg wel dat ik het daarom meer dan onzin vind dat s.com dan speciaal DIT zou moeten steunen. We moeten al het culturele en kunstzinigge steunen! De overheid is gewoon doorgedraaid dat ze dit niet belangrijk meer vinden, immers, zonder een cultuur is er toch ook geen uniek Nederland?! Zo worden we een land die alleen maar let op het financiele ed, en niet meer naar vermaak. Jeetje wat zou dat worden..

Zucht. (ik kan het niet verwoorden hoe ik wil)
Oud 25-11-2004, 13:00
Verwijderd
Ach, s.com de s.commers.

Ditgene gaat mij het meest aan mijn hart wat cultuur betreft, ditgene gebeurt over anderhalve maand, dit wil IK koste wat kost tegenhouden. Dan ga IK daar toch voor vechten en andere mensen over proberen te halen dit ook te doen. Ik weet met 100% zekerheid dat iedereen die de Dogtroep wél kent schrikt van dit nieuws, nou, dat zijn tevens de mensen die het topic aanklikken en hén zoek ik natuurlijk.

En met 'de steun van s.com' bedoel ik natuurlijk gewoon de forummer die dit leest.

Tuurlijk is de overheid aan het kloten, maar dan is dit toch het enige wat ik ertegen kan doen? Dan doe ik dat toch. Like duh.
Ik snap je kritiek niet

En nou ja, wat mij betreft maak je er een algemeen 'wat doet de overheid toch met de kunst en cultuur' topic van, maar MIJ gaat het om de Dogtroep in het bijzonder.

En de Dogtroep niet kennen is gebrek in je opvoeding Snel, ga ze zien voor ze er niet meer zijn. Het is echt fantastisch!
Oud 25-11-2004, 16:48
alpha
alpha is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 25-11-2004 @ 14:00 :
*knip*

Ik snap je kritiek niet

*knip*
Ach, eerst zie ik dit en denk ik nog als een fb "dit hoort hier niet" terwijl ik hier allang geen fb meer ben.. en dan ga ik mezelf proberen te verwoorden en dan kom ik zo uit. Het is niet dat ik niet snap dat je dit doet, iedereen doet 'iets' op zijn of haar manier (of doet niets) maar ik denk dan juist aan de dingen die ze mij wegnemen, die mij interesseert. En dan denk ik "waarom hier een topic over, terwijl ze bij ons het hele Centrum voor de Kunsten en het theater uit de buurt weg willen?!" Snap je? ..

Ach, laat je mij maar gewoon ff razen, ik heb niet veel nuttigs te zeggen..
Oud 25-11-2004, 22:22
Verwijderd
dogtroep moet blijven, punt uit.

( ow wacht dat moest dus op die site )

done, heerlijk, je hart ophalen aan spammen richting den Haag, ik haal mijn hart gewoon op joh, super

Laatst gewijzigd op 25-11-2004 om 22:37.
Oud 25-11-2004, 23:32
Balance
Balance is offline
Ik heb een vraag toegevoegd aan je beginpost zodat de topic wat algemener wordt en hij gewoon kan blijven staan.
Oud 25-11-2004, 23:47
Verwijderd
naja door die bezuinigingen in de cultuur wordt het voor mij als freelancer ook moeilijker om aan werk te komen, en al helemaal om later aan een vaste baan te komen.
Helaas maar waar het buitenland lokt op dit moment wel heel hard, alleen maar omdat die stomme ezels in den haag niet weten hoe ze met cultuur om moeten gaan.

Net als bij het MCO weten ze dogtroep niet naar waarde te schatten, terwijl de zaalbezettinge naltijd wel oke zijn, dus er is wel animo voor.

En dan te bedenken dat die trut van een van der Laan zelf aan het conservatorium heeft gestudeert, maakt dat het extra zuur dat ze de culturele sector op deze manier een mes in het hart steekt. Opknopen, die trut, en er iemand neerzetten die een redelijke kijk heeft op culturele sector.
Oud 25-11-2004, 23:51
Balance
Balance is offline
Toen ik nog op de jeugdtheaterschool zat (vorig jaar) merkte men dat het ook al veel moeilijker was om een groot stuk draaiend te houden. Er is veel aanbod en theaters willen dus niet meer zoveel betalen voor de (jeugd)stukken. Als je daarbij dan ook nog eens weinig subsidie krijgt wordt het erg lastig. Zonde hoor!
Oud 25-11-2004, 23:56
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 26-11-2004 @ 00:51 :
Toen ik nog op de jeugdtheaterschool zat (vorig jaar) merkte men dat het ook al veel moeilijker was om een groot stuk draaiend te houden. Er is veel aanbod en theaters willen dus niet meer zoveel betalen voor de (jeugd)stukken. Als je daarbij dan ook nog eens weinig subsidie krijgt wordt het erg lastig. Zonde hoor!
dat is ook al een probleem, want ze willen wel bezuinigen op de culturele sector, maar die opleidingen krijgen geen quota opgelegd. Dus zit je met een overschot aan musici en kleinkunstenaars, die dan allemaal weer een uitkering aanvragen of omscholing nodighebben, wat ook weer handenvol geld kost, en daarnaast een verspilde opleiding hebben genoten. Dus het geld dat ze eraan over denken te houden rolt er aan de andere kant weer net zo hard uit. Dat geeft alleen maar weer aan dat die ezels in den haag niet verder denken dan hun lelijke neus kort is.....
Oud 26-11-2004, 08:33
Verwijderd
Ja, ikzelf wil mijn heil ook zoeken in de kunst en cultuur, maar zal daarvoor sowieso niet-reguliere wegen moeten bewandelen en misschien zelfs uitwijken naar het Buitenland.

Ikzelf wil mijn toekomst zoeken in de Dans en de Dogtroep ging mij extra aan het hart doordat zij precies vertegenwoordigen wat ik graag zelf ook zou willen (mijn hoop was ms ooit bij de Dogtroep, die altijd open staat voor nieuw talent. Maar ja, weg Dogtroep, weg toekomstdroom).

en @ Alpha: Waarom de Dogtroep nu juist zo belangrijk is?
Ik citeer:
Waarom moet Dogtroep in leven blijven?
1. Dogtroep is uniek. Er is maar één gezelschap in Nederland dat grootschalig beeldend locatietheater brengt.
2. Dogtroep is een visitekaartje van Nederland. Het werk is niet tekst gebonden en daarom toegankelijk voor alle culturen en nationaliteiten. Zo heeft Dogtroep een grote bekendheid in het buitenland opgebouwd (deze zomer bijv. weer een groot optreden in Berlijn!)
3. Er is een enorme belangstelling voor Dogtroep. De voorstellingen zijn toegankelijk voor een breed publiek en vrijwel altijd uitverkocht (Ter illustratie: in 2003 bezochten 38.637 mensen een van de 51 grote of kleine Dogtroep voorstellingen)
4. Dogtroep heeft een unieke werkwijze die garant staat voor continue vernieuwing. De voorstellingen ontstaan niet op basis van een script, maar door de groep bijeengebrachte kunstenaars en overige participanten die op de locatie en elkaars ideeën reageren.
5. Dogtroep is een kweekvijver voor talent. Er worden laboratoria en workshops opgezet voor jonge theatermakers, musici en andere kunstenaars in binnen- en buitenland. Bovendien wordt op iedere locatie onderzocht hoe de daar aanwezige gemeenschap actief bij het artistieke proces betrokken kan worden (dit leidde o.a. tot een koor van gedetineerden in Brugge en een orkest van ziekenhuispersoneel in het AZG in Groningen).
6. Dogtroep brengt verbeelding op plekken waar het hard nodig is. Samen met opleidingen in de kunstensector worden methodieken ontwikkeld om kunst te brengen in gevangenissen, asielzoekerscentra, voetbalstadions etc

Laatst gewijzigd op 26-11-2004 om 09:28.
Oud 26-11-2004, 16:05
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 26-11-2004 @ 09:33 :
Ja, ikzelf wil mijn heil ook zoeken in de kunst en cultuur, maar zal daarvoor sowieso niet-reguliere wegen moeten bewandelen en misschien zelfs uitwijken naar het Buitenland.

Ikzelf wil mijn toekomst zoeken in de Dans en de Dogtroep ging mij extra aan het hart doordat zij precies vertegenwoordigen wat ik graag zelf ook zou willen (mijn hoop was ms ooit bij de Dogtroep, die altijd open staat voor nieuw talent. Maar ja, weg Dogtroep, weg toekomstdroom).

en @ Alpha: Waarom de Dogtroep nu juist zo belangrijk is?
Ik citeer:
Waarom moet Dogtroep in leven blijven?
1. Dogtroep is uniek. Er is maar één gezelschap in Nederland dat grootschalig beeldend locatietheater brengt.
2. Dogtroep is een visitekaartje van Nederland. Het werk is niet tekst gebonden en daarom toegankelijk voor alle culturen en nationaliteiten. Zo heeft Dogtroep een grote bekendheid in het buitenland opgebouwd (deze zomer bijv. weer een groot optreden in Berlijn!)
3. Er is een enorme belangstelling voor Dogtroep. De voorstellingen zijn toegankelijk voor een breed publiek en vrijwel altijd uitverkocht (Ter illustratie: in 2003 bezochten 38.637 mensen een van de 51 grote of kleine Dogtroep voorstellingen)
4. Dogtroep heeft een unieke werkwijze die garant staat voor continue vernieuwing. De voorstellingen ontstaan niet op basis van een script, maar door de groep bijeengebrachte kunstenaars en overige participanten die op de locatie en elkaars ideeën reageren.
5. Dogtroep is een kweekvijver voor talent. Er worden laboratoria en workshops opgezet voor jonge theatermakers, musici en andere kunstenaars in binnen- en buitenland. Bovendien wordt op iedere locatie onderzocht hoe de daar aanwezige gemeenschap actief bij het artistieke proces betrokken kan worden (dit leidde o.a. tot een koor van gedetineerden in Brugge en een orkest van ziekenhuispersoneel in het AZG in Groningen).
6. Dogtroep brengt verbeelding op plekken waar het hard nodig is. Samen met opleidingen in de kunstensector worden methodieken ontwikkeld om kunst te brengen in gevangenissen, asielzoekerscentra, voetbalstadions etc
kun je me dan misschien uitleggen, waarom de overheid Dogtroep wil bekorten op hun subsidie?
Oud 26-11-2004, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef op 26-11-2004 @ 17:05 :
kun je me dan misschien uitleggen, waarom de overheid Dogtroep wil bekorten op hun subsidie?
Ja, dat vraag ik me ook ten zeerste af. Op zich is het geen gekke ontwikkeling, geweldige initiatieven als Kunstweb zijn ook de das al om gedraaid en een bloeiende nederlandse filmindustrie wil ook niet zeggen dat daar enige subsidie-zekerheid is. Er moet bezuinigd en dat wordt gehaald uit de zorg, de kunst, de cultuur.

Ik vind het overigens een rare vraag. Alsof de redenen die ik aangaf waarom de Dogtroep zo belangrijk is, gelogen zouden zijn? Alsof er een of ander kwaad aan de Dogtroep kleeft wat maakt dat de overheid wel een uitstekende reden zal hebben om de subsidie met 70% te korten. Of geloof je echt dat de overheid dit doet omdat ze geloven dat het beter is voor Nederland zonder Dogtroep verder te leven
Oud 26-11-2004, 18:03
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 26-11-2004 @ 18:45 :
Ik vind het overigens een rare vraag. Alsof de redenen die ik aangaf waarom de Dogtroep zo belangrijk is, gelogen zouden zijn? Alsof er een of ander kwaad aan de Dogtroep kleeft wat maakt dat de overheid wel een uitstekende reden zal hebben om de subsidie met 70% te korten. Of geloof je echt dat de overheid dit doet omdat ze geloven dat het beter is voor Nederland zonder Dogtroep verder te leven
gast, je denkt toch niet dat ik fuckin stom ben. ik zit op de toneelacademie, ik weet echt wel hoe subsidies in elkaar zitten, en er wordt niet zomaar voor 70% gekort. wat voor reden het ook is, en waarschijnlijk is het een klotereden, er zal een reden voor gegeven zijn. ik ben gewoon benieuwd. en dat je zo'n grote fan van dogtroep bent is prima, maar die laatste zin gaat toch wel een beetje ver.
Oud 26-11-2004, 18:23
Verwijderd
Ik vind het sowieso belachelijk dat ze op van alles bezuinigen. Maar zo'n doggroep moet blijven. Ik heb er zelf niet mee te maken, maar maak zelf muziek en ik weet hoe moeilijk het is im grote projecten te doen. Daar moet gewoon geld voor blijven!
Oud 26-11-2004, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef op 26-11-2004 @ 19:03 :
gast, je denkt toch niet dat ik fuckin stom ben. ik zit op de toneelacademie, ik weet echt wel hoe subsidies in elkaar zitten, en er wordt niet zomaar voor 70% gekort. wat voor reden het ook is, en waarschijnlijk is het een klotereden, er zal een reden voor gegeven zijn. ik ben gewoon benieuwd. en dat je zo'n grote fan van dogtroep bent is prima, maar die laatste zin gaat toch wel een beetje ver.
Meisje, ik ben een meisje! Geen gast.

En wie zegt dat ik denk dat je fucking stom bent? Hoe kan ik nu aan je vraag ruiken dat je op de toneelacademie zit en wat je er precies mee bedoelt? Ik bedoel, er zullen vast mensen zijn die er blind op vertrouwen dat de overheid altijd geweldige redenen heeft voor de plekken waar ze bezuinigen.

Ik zou ook geen gegronde reden kunnen noemen voor de bezuinigingen binnen de zorg, ik snap niets van dat hele bezuinigingsbeleid van die overheid. (Wel hoe het werkt, maar niet waarom).

En zou je aardig willen blijven?
Ik weet ook hoe het werkt met subsidie, sterker nog, ik heb zelf een aantal keer subsidieaanvragen opgesteld en ingediend toen ik bij een filmproduktiebureau werkte. Ik heb redenen gezien voor afwijzing en redenen voor toekenning, uiteindelijk is het allemaal nogal vaag.

Laatst gewijzigd op 26-11-2004 om 18:42.
Oud 26-11-2004, 18:40
Verwijderd
Ik heb even gezocht:
Beoordeling
De Raad vindt beeldend locatietheater een belangwekkend theatergenre in Nederland, dat een aanzienlijke publieke belangstelling weet te genereren, productioneel sterk en vernieuwend is en een grote internationale uitstraling heeft verworven. Dogtroep heeft aan de voorhoede van de ontwikkeling van dit genre gestaan en heeft in de loop der jaren veel expertise en know-how opgebouwd. De huidige situatie bij Dogtroep baart de Raad echter grote zorgen. De artistieke kwaliteit van de gedurende de laatste jaren gemaakte voorstellingen beoordeelt de Raad over het algemeen niet positief. In de aanvraag wordt nadruk gelegd op de behaalde successen uit het verleden, maar de plannen voor de toekomst zijn weinig uitgewerkt. Mede doordat nog niet duidelijk is wie de nieuwe artistiek leider van het gezelschap gaat worden, blijft het vooralsnog onduidelijk welke koers het gezelschap de komende jaren denkt te kiezen. Naar de mening van de Raad is structurele subsidie met name nodig om een relatief kleine productiekern in continuïteit te kunnen laten functioneren en niet zozeer ter dekking van de productiekosten. De Raad is van mening dat de producties van Dogtroep zich goed lenen om andersoortige, aanvullende financiering in de markt te vinden.

Conclusie en advies
De Raad oordeelt kritisch over de prestaties van Dogtroep gedurende de huidige cultuurnotaperiode. De Raad krijgt op grond van het voorliggende beleidsplan geen helder beeld van de te verwachten artistieke ontwikkeling van het gezelschap. De door Dogtroep opgebouwde expertise op het terrein van grootschalig beeldend locatietheater mag echter niet verloren gaan. Daarom is de Raad van oordeel dat Dogtroep de gelegenheid moet krijgen zich gedurende de komende cultuurnotaperiode opnieuw te positioneren. De Raad is van mening dat het gezelschap door middel van goed cultureel ondernemerschap wel meer eigen inkomsten kan verwerven. Het oordeel van de Raad over de subsidieaanvraag van Dogtroep is positief. De Raad adviseert een structurele subsidie in het kader van de Cultuurnota toe te kennen van circa € 250.000 om een relatief kleine productiekern in continuïteit te kunnen laten functioneren.

(De subsidie was € 847.030,-)

De kritiek van het gebrek aan een nieuw artistiek leider is inmiddels niet meer gegrond want:
HENK SCHUT NIEUW ARTISTIEK LEIDER DOGTROEP
Regisseur en beeldend kunstenaar Henk Schut wordt per 1 november 2004 artistiek leider van Dogtroep. De positie was sinds het vertrek van Titia Bouwmeester in november 2003 vacant.
Schut maakte in de jaren '90 naam in Groot-Brittannië waar hij als multidisciplinair theatermaker bij zeer uiteenlopende projecten betrokken was en woont en werkt sinds 2000 weer in Amsterdam. Met hem halen we een internationaal ervaren en geïnspireerde theatermaker in huis met ruime ervaring in het werken op bijzondere locaties.

Schut is afgestudeerd aan de Academie voor Beeldende Vorming in Amsterdam (1981) en de Royal Academy of Dramatic Art in Londen (1985). Met Londen - en sinds 2000 Amsterdam - als uitvalsbasis is Schut ruim twintig jaar actief regisseur en ontwerper en werkte hij met een groot aantal gezelschappen in diverse disciplines.
Schut regisseerde onder andere Blood and the Moon (locatieproject van Royal Opera House); Vesalius a Requiem (in een oud operatietheater in Londen en in Bologna); de nieuwe opera Tojirareta Fune (Maki Ishii) en L'Orfeo (Monteverdi) voor Opera Zuid in de kelders van de Universiteit van Eindhoven. Voor A r t e r y regisseerde hij onder andere Who Goes There?; Chinese Whispers; Het Kasteel in samenwerking met Bitterzoet en in september 2004 Faust dat door pers en publiek in Nederland en Duitsland zeer goed ontvangen werd.
Deze laatste productie werd tot stand gebracht in samenwerking met het Nederlands Kamerkoor en gespeeld op locatie in het Holland Festival voor Oude Muziek Utrecht, Docklands Amsterdam, Enschede Muziek Festival en Musikfest Bremen.

The Dancer Hotoke (Royal Opera House op locatie) werd in 1992 genomineerd voor de Laurence Olivier Award in de categorie opera. Schut werd in hetzelfde jaar tevens genomineerd voor de Laurence Olivier Award voor zijn ontwerp voor Inscape.

En de Dogtroep zegt over de hoeveelheid subsidie die ze nog zullen krijgen:
Waarom kan Dogtroep zonder die subsidie niet doorleven?
Van de ene dag op de andere zou de financiering van Dogtroep projecten bijna geheel uit de markt moeten komen. Dit in het huidige economische en culturele klimaat in Nederland volstrekt onrealistisch. Als geen ander heeft Dogtroep de afgelopen jaren met veel inzet en creativiteit met de commercie samengewerkt. Maar met alleen kaartverkoop en sponsoring red je het niet.

Zo, zul je nou weer lief zijn?

Laatst gewijzigd op 26-11-2004 om 18:43.
Oud 27-11-2004, 12:54
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 26-11-2004 @ 19:40 :
Zo, zul je nou weer lief zijn?
graag, sorry van mn 'aanval', we hebben beide ge- en ongelijk, deal? nu even je tekst lezen
Oud 27-11-2004, 18:01
Goeniegoegoe
Goeniegoegoe is offline
oow
Oud 27-11-2004, 23:56
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Goeniegoegoe schreef op 27-11-2004 @ 19:01 :
oow
?
Oud 28-11-2004, 10:24
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 26-11-2004 @ 19:40 :
Ik heb even gezocht:
Beoordeling
De Raad vindt beeldend locatietheater een belangwekkend theatergenre in Nederland, dat een aanzienlijke publieke belangstelling weet te genereren, productioneel sterk en vernieuwend is en een grote internationale uitstraling heeft verworven. Dogtroep heeft aan de voorhoede van de ontwikkeling van dit genre gestaan en heeft in de loop der jaren veel expertise en know-how opgebouwd. De huidige situatie bij Dogtroep baart de Raad echter grote zorgen. De artistieke kwaliteit van de gedurende de laatste jaren gemaakte voorstellingen beoordeelt de Raad over het algemeen niet positief. In de aanvraag wordt nadruk gelegd op de behaalde successen uit het verleden, maar de plannen voor de toekomst zijn weinig uitgewerkt. Mede doordat nog niet duidelijk is wie de nieuwe artistiek leider van het gezelschap gaat worden, blijft het vooralsnog onduidelijk welke koers het gezelschap de komende jaren denkt te kiezen. Naar de mening van de Raad is structurele subsidie met name nodig om een relatief kleine productiekern in continuïteit te kunnen laten functioneren en niet zozeer ter dekking van de productiekosten. De Raad is van mening dat de producties van Dogtroep zich goed lenen om andersoortige, aanvullende financiering in de markt te vinden.

Conclusie en advies
De Raad oordeelt kritisch over de prestaties van Dogtroep gedurende de huidige cultuurnotaperiode. De Raad krijgt op grond van het voorliggende beleidsplan geen helder beeld van de te verwachten artistieke ontwikkeling van het gezelschap. De door Dogtroep opgebouwde expertise op het terrein van grootschalig beeldend locatietheater mag echter niet verloren gaan. Daarom is de Raad van oordeel dat Dogtroep de gelegenheid moet krijgen zich gedurende de komende cultuurnotaperiode opnieuw te positioneren. De Raad is van mening dat het gezelschap door middel van goed cultureel ondernemerschap wel meer eigen inkomsten kan verwerven. Het oordeel van de Raad over de subsidieaanvraag van Dogtroep is positief. De Raad adviseert een structurele subsidie in het kader van de Cultuurnota toe te kennen van circa € 250.000 om een relatief kleine productiekern in continuïteit te kunnen laten functioneren.

(De subsidie was € 847.030,-)

De kritiek van het gebrek aan een nieuw artistiek leider is inmiddels niet meer gegrond want:
HENK SCHUT NIEUW ARTISTIEK LEIDER DOGTROEP
Regisseur en beeldend kunstenaar Henk Schut wordt per 1 november 2004 artistiek leider van Dogtroep. De positie was sinds het vertrek van Titia Bouwmeester in november 2003 vacant.
Schut maakte in de jaren '90 naam in Groot-Brittannië waar hij als multidisciplinair theatermaker bij zeer uiteenlopende projecten betrokken was en woont en werkt sinds 2000 weer in Amsterdam. Met hem halen we een internationaal ervaren en geïnspireerde theatermaker in huis met ruime ervaring in het werken op bijzondere locaties.

Schut is afgestudeerd aan de Academie voor Beeldende Vorming in Amsterdam (1981) en de Royal Academy of Dramatic Art in Londen (1985). Met Londen - en sinds 2000 Amsterdam - als uitvalsbasis is Schut ruim twintig jaar actief regisseur en ontwerper en werkte hij met een groot aantal gezelschappen in diverse disciplines.
Schut regisseerde onder andere Blood and the Moon (locatieproject van Royal Opera House); Vesalius a Requiem (in een oud operatietheater in Londen en in Bologna); de nieuwe opera Tojirareta Fune (Maki Ishii) en L'Orfeo (Monteverdi) voor Opera Zuid in de kelders van de Universiteit van Eindhoven. Voor A r t e r y regisseerde hij onder andere Who Goes There?; Chinese Whispers; Het Kasteel in samenwerking met Bitterzoet en in september 2004 Faust dat door pers en publiek in Nederland en Duitsland zeer goed ontvangen werd.
Deze laatste productie werd tot stand gebracht in samenwerking met het Nederlands Kamerkoor en gespeeld op locatie in het Holland Festival voor Oude Muziek Utrecht, Docklands Amsterdam, Enschede Muziek Festival en Musikfest Bremen.

The Dancer Hotoke (Royal Opera House op locatie) werd in 1992 genomineerd voor de Laurence Olivier Award in de categorie opera. Schut werd in hetzelfde jaar tevens genomineerd voor de Laurence Olivier Award voor zijn ontwerp voor Inscape.

En de Dogtroep zegt over de hoeveelheid subsidie die ze nog zullen krijgen:
Waarom kan Dogtroep zonder die subsidie niet doorleven?
Van de ene dag op de andere zou de financiering van Dogtroep projecten bijna geheel uit de markt moeten komen. Dit in het huidige economische en culturele klimaat in Nederland volstrekt onrealistisch. Als geen ander heeft Dogtroep de afgelopen jaren met veel inzet en creativiteit met de commercie samengewerkt. Maar met alleen kaartverkoop en sponsoring red je het niet.
goed, ik kan natuurlijk niet oordelen over of wat de Raad van Cultuur hier zegt allemaal waar is, maar dat neem ik even aan. de enige reden is dus dat ze niet duidelijk weten wat de koers van het gezelschap gaat worden, en dat ze vinden dat de afgelopen tijd de voorstellingen niet echt om over naar huis te schrijven zijn. ik ben natuurlijk uit principe al tegen bezuinigingen in het kunstenvak, maar dat is wel een apart geval, ik ga eens even opzoeken wat voor aanvraag ze hebben gedaan
Oud 28-11-2004, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef op 28-11-2004 @ 11:24 :
goed, ik kan natuurlijk niet oordelen over of wat de Raad van Cultuur hier zegt allemaal waar is, maar dat neem ik even aan. de enige reden is dus dat ze niet duidelijk weten wat de koers van het gezelschap gaat worden, en dat ze vinden dat de afgelopen tijd de voorstellingen niet echt om over naar huis te schrijven zijn. ik ben natuurlijk uit principe al tegen bezuinigingen in het kunstenvak, maar dat is wel een apart geval, ik ga eens even opzoeken wat voor aanvraag ze hebben gedaan
Okiedokie.
Laat het me weten, ik ben benieuwd.

Mja, ik weet wel hoe subsidie-aanvragen in elkaar zitten en ik kan me voorstellen dat wanneer je geen artistiek leider hebt en de koers daarmee niet zo duidelijk is, het heel lastig is een goede aanvraag in elkaar te zetten. Aan de andere kant vind ik ook wel dat, ookal is het misschien in het verleden (heus geen jaaaren geleden) de goede dingen die er zijn gemaakt wel érgens voor moeten tellen. Ik bedoel, het project met gedetineerden in Brussel is nog niet zo lang geleden en lijkt me toch een uitstekend initiatief. Het lijkt me dat je een gezelschap als dit juist in tijden dat ze moeite hebben met de koers moet steunen, een kans moet geven deze duidelijker aan te geven. Een korting van 70% is niet niks en als Raad van Cultuur vraag je dan wel meteen ontzettend veel van zo'n gezelschap.
Oud 28-11-2004, 17:36
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 28-11-2004 @ 14:02 :
Okiedokie.
Laat het me weten, ik ben benieuwd.

Mja, ik weet wel hoe subsidie-aanvragen in elkaar zitten en ik kan me voorstellen dat wanneer je geen artistiek leider hebt en de koers daarmee niet zo duidelijk is, het heel lastig is een goede aanvraag in elkaar te zetten. Aan de andere kant vind ik ook wel dat, ookal is het misschien in het verleden (heus geen jaaaren geleden) de goede dingen die er zijn gemaakt wel érgens voor moeten tellen. Ik bedoel, het project met gedetineerden in Brussel is nog niet zo lang geleden en lijkt me toch een uitstekend initiatief. Het lijkt me dat je een gezelschap als dit juist in tijden dat ze moeite hebben met de koers moet steunen, een kans moet geven deze duidelijker aan te geven. Een korting van 70% is niet niks en als Raad van Cultuur vraag je dan wel meteen ontzettend veel van zo'n gezelschap.
daar kan ik het natuurlijk alleen maar mee eens zijn
Oud 28-11-2004, 21:57
Daangerous
Daangerous is offline
helaas, ik kan hem niet vinden
Oud 05-12-2004, 10:35
loenatikkie
loenatikkie is offline
Hej,

Misschien wordt het nu wel een keer tijd voor iets anders, dogtroep bestaat al een hele tijd en maken mooie producties, maar ik vind ook dat andere nieuwe (jonge) gezelschappen de kans moeten hebben om zich te ontwikkelen. Er zijn op dit moment zoveel groepen die subsidie aanvragen dat het gewoon te veel wordt. Het wordt tijd dat de culturele sector gaat privatiseren. Nu zullen mensen wel "boos"op me zijn dat alles dan te commercieel wordt, maar als men het gewoon goed aanpakt kunnen gezelschappen zoals bijvoorbeeld dogtroep nog heel lang bestaan, ook zonder subsidies.

Groetjes Marleen

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten