![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet niet of Nederland er enigszins aandacht aan besteedt, maar in België is het de headline van het nieuws.
Van de site van het belang van Limburg: 27/11 Vandalen vernielen meer dan honderd grafstenen in Bilzen Onbekenden hebben in de nacht van vrijdag op zaterdag meer dan honderd grafzerken vernield op het kerkhof aan de Hasseltsesteenweg in Bilzen. "De rechtopstaande stenen zijn omgeduwd. De graven zijn gebroken en overal liggen brokstukken. De grafstenen zijn van mensen die in de jaren vijftig overleden zijn. Er zijn enkele recentere bij. Er zijn nog geen aanwijzingen over de daders", zegt zonechef Dirk Claes van de politie Bilzen-Riemst-Hoeselt. De politie is nog volop bezig met de vaststellingen. Er wordt onderzocht of er een verband is met vernielingen afgelopen nacht in een school. In de school beschadigden onbekenden onder meer het sanitair. Er had een jongerenfuif plaats. De plaats waar de fuif plaatsvond en het kerkhof liggen ongeveer tweehonderd meter van elkaar. Ik heb de beelden op het nieuws gezien, echt buitengewoon zielig is dat mensen zoiets doen, sommige stenen zijn echt de vernieling ingetrapt. Voor foto's (krijg ze niet gekopiëerd): http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...zen/index.html Nieuws online te bekijken op http://www.vtm.be/nieuws/index_bekijkonline.htm Ik trek het me helemaal aan, want ik woon tegenwoordig door de week in Beverst, deelgemeente van Bilzen, aan dezelfde weg als dit kerkhof, ik ben geboren in Bilzen, mijn grootouders wonen er, ik ga naar de kunstacademie op 200m van die school... Ondertussen bedenk ik me ook dat ik nu helemaal geen zin meer heb om daar uit te gaan en permanent te wonen, al mijn vrienden wonen hier (Baarle) en ik kom in het weekend ook gewoon terug om hier iets te gaan doen, mijn ouders zouden liever zien dat ik nu met mijn werk en mijn woonplaats daar iets opbouw maar de 'goesting' is er nu helemaal niet meer. Wie doet zoiets, ik ben zelf genoeg onder invloed van allerlei middelen geweest, maar ik heb nog nooit zoiets laags in mijn hoofd gekregen. Hebben we geen respect meer? Zijn wij jongeren echt zo slecht opgevoed? Of wie haalt zoiets in zijn hoofd? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Tiswah |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ja de arrogante leden hierzo vinden het nogal leuk, als zij het niet interessant vinden, om tiswah te zeggen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
tja, dan krijg je een tiswah-thread. ikzelf zal natuurlijk niet achter blijven: Tiswah.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Niet dat je het overigens tegen mij had, maar gewoon voor de duidelijkheid.. ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en de laatste tijd is er hier in de buurt een groepje dat het ongelooflijk leuk vindt om 's nachts, als ze te veel gezopen hebben, op de graven te gaan kotsen. zoiets vind ik dus totaal respectloos.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ze durven het alleen niet toe te geven. @Benfatto, als ik wat meer tv keek zou ik vast weten waarover je het hebt. Maar hier is het gewoon 7u-nieuws headline-gehalte. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |