Oud 27-11-2004, 18:28
Verwijderd
Ik weet niet of Nederland er enigszins aandacht aan besteedt, maar in België is het de headline van het nieuws.
Van de site van het belang van Limburg:

27/11 Vandalen vernielen meer dan honderd grafstenen in Bilzen
Onbekenden hebben in de nacht van vrijdag op zaterdag meer dan honderd grafzerken vernield op het kerkhof aan de Hasseltsesteenweg in Bilzen.
"De rechtopstaande stenen zijn omgeduwd. De graven zijn gebroken en overal liggen brokstukken. De grafstenen zijn van mensen die in de jaren vijftig overleden zijn. Er zijn enkele recentere bij. Er zijn nog geen aanwijzingen over de daders", zegt zonechef Dirk Claes van de politie Bilzen-Riemst-Hoeselt.

De politie is nog volop bezig met de vaststellingen. Er wordt onderzocht of er een verband is met vernielingen afgelopen nacht in een school. In de school beschadigden onbekenden onder meer het sanitair. Er had een jongerenfuif plaats. De plaats waar de fuif plaatsvond en het kerkhof liggen ongeveer tweehonderd meter van elkaar.

Ik heb de beelden op het nieuws gezien, echt buitengewoon zielig is dat mensen zoiets doen, sommige stenen zijn echt de vernieling ingetrapt.

Voor foto's (krijg ze niet gekopiëerd):
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...zen/index.html

Nieuws online te bekijken op http://www.vtm.be/nieuws/index_bekijkonline.htm

Ik trek het me helemaal aan, want ik woon tegenwoordig door de week in Beverst, deelgemeente van Bilzen, aan dezelfde weg als dit kerkhof, ik ben geboren in Bilzen, mijn grootouders wonen er, ik ga naar de kunstacademie op 200m van die school...

Ondertussen bedenk ik me ook dat ik nu helemaal geen zin meer heb om daar uit te gaan en permanent te wonen, al mijn vrienden wonen hier (Baarle) en ik kom in het weekend ook gewoon terug om hier iets te gaan doen, mijn ouders zouden liever zien dat ik nu met mijn werk en mijn woonplaats daar iets opbouw maar de 'goesting' is er nu helemaal niet meer. Wie doet zoiets, ik ben zelf genoeg onder invloed van allerlei middelen geweest, maar ik heb nog nooit zoiets laags in mijn hoofd gekregen.

Hebben we geen respect meer? Zijn wij jongeren echt zo slecht opgevoed? Of wie haalt zoiets in zijn hoofd?
Advertentie
Oud 27-11-2004, 18:30
Madfet
Madfet is offline
Ja, wat moet je nou met die Lonsdale-jongeren?
Oud 27-11-2004, 18:32
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Beetje doelloos. gaap
Oud 27-11-2004, 18:33
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
gatverdamme.

fijn als het je familie betreft bijvoorbeeld. dit mag echt niet kunnen. maar wat doe je er sowieso aan? straffen? of begraafplaatsen beveiligen ?
Oud 27-11-2004, 18:36
Zaina
Zaina is offline

Oud 27-11-2004, 18:40
Verwijderd
Citaat:
GanzenVeer schreef op 27-11-2004 @ 19:33 :
gatverdamme.

fijn als het je familie betreft bijvoorbeeld. dit mag echt niet kunnen. maar wat doe je er sowieso aan? straffen? of begraafplaatsen beveiligen ?
Op veel plaatsen in België zijn er al begraafplaatsen beveiligd. Met een nachtwaker, hoge hekken, gesloten poorten, vaste openingsuren enz. Jammer dat het tot zulke dingen moet komen.
Oud 27-11-2004, 18:41
Verwijderd
Thx Zaina trouwens.

En al die schade, van mij mogen ze de daders hier flink voor laten werken. Afzien.
Oud 27-11-2004, 20:40
Verwijderd
Tiswah.
Oud 27-11-2004, 20:50
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-11-2004 @ 21:40 :
Tiswah.
ik zie hierin ook niets nieuws eigenlijk
Oud 28-11-2004, 01:48
Joostje
Joostje is offline
heel vervelend natuurlijk, maar ook heel tiswah
Oud 28-11-2004, 02:24
Pakistaan
Pakistaan is offline
Mag ik een suggestie doen? Iedereen die tiswah roept, onmiddellijk van het forum verwijderen.
Oud 28-11-2004, 09:58
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-11-2004 @ 21:40 :
Tiswah.
Oud 28-11-2004, 10:24
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 28-11-2004 @ 03:24 :
Mag ik een suggestie doen? Iedereen die tiswah roept, onmiddellijk van het forum verwijderen.
Ja hoor, die suggestie mag jij doen.

Tiswah
Oud 28-11-2004, 10:55
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 28-11-2004 @ 03:24 :

Maar ja de arrogante leden hierzo vinden het nogal leuk, als zij het niet interessant vinden, om tiswah te zeggen.
Oud 28-11-2004, 11:06
Verwijderd
tsja dit is enorm triest, ik snap nog steeds niet waarom mensen zulke ongein uithalen
Oud 28-11-2004, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 28-11-2004 @ 11:55 :

Maar ja de arrogante leden hierzo vinden het nogal leuk, als zij het niet interessant vinden, om tiswah te zeggen.
Wat moet je er ook anders over zeggen? Het is uitermate triest, de daders moeten keihard aangepakt worden? En verder?
Oud 28-11-2004, 11:17
Joostje
Joostje is offline
KEIHARD AANPAKKUHHHHHH

wat een dumbass reactie is dat eigelijk, alsof daders keihard aanpakken alle problemen oplost.

Laatst gewijzigd op 28-11-2004 om 11:24.
Oud 28-11-2004, 11:19
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ach het is loos. Maar zo'n probleem is het nou ook weer niet. Kan je iemand niet meer herdenken als de steen kapot is?
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 28-11-2004 @ 12:17 :
KEIHARD AANPAKKUHHHHHH

wat een dumbass reactieis dat eigelijk, alsof daders keihard aanpakken alle problemen oplost.
Juh. Maar het is wel wat het domme volk wil horen.
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Wat moet je er ook anders over zeggen? Het is uitermate triest, de daders moeten keihard aangepakt worden? En verder?
Je moet niks. Als je het niks vindt, ga je lekker naar een andere thread toe.
Als je helemaal niet reageert, verdwijnt de thread automatisch.
Oud 28-11-2004, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 28-11-2004 @ 12:19 :
Ach het is loos. Maar zo'n probleem is het nou ook weer niet. Kan je iemand niet meer herdenken als de steen kapot is?
Natuurlijk wel. Maar het getuigt wel van enorm respectloze gedachtengang. Daarbij is het nutteloos. Dat je de ruiten van het politiekantoor ingooit omdat je vindt dat ze teveel zeiken, zou nog te volgen zijn, school in de fik steken, velen gaan niet graag naar school. Ik wil dit nu niet goedpraten maar dat is nog een beetje te volgen. Maar graven gaan kapotstampen van onbekenden, mensen die jou niet eens gekend hebben? Dat ontgaat me.
Oud 28-11-2004, 13:08
Verwijderd
Niet de fout maken om een logische verklaring te zoeken voor gedrag van dieren die geen ratio kennen.
Oud 28-11-2004, 13:18
Verwijderd
Dat is ook zo. Ach ja, ik zal me wel bij mijn mede-mutanten ophouden en mompelen over de waanzin des mens.

En voor de mensen die het geen nieuwswaarde vinden, tja, het is nu eenmaal België, hier is er veel rond te doen geweest. En voor mij is het net iets meer nieuwswaarde omdat ik er woon en werk en weet ik het. Maar daarvoor hoef je nog niet minachtend te doen.
Oud 28-11-2004, 13:23
juno
juno is offline
Vandalisme vloeit voort uit de behoefte om iets, wat dan ook, kapot te maken. En daarbij wordt bij voorkeur een doelwit genomen wat makkelijk is, toevallig bij de hand, weinig kans op betrapping enzo.

Vandalisme is pure vernielzucht, het zijn gelegenheidsdaders. Een paar leiders die niet sporen en heel veel volgers die niet achter willen blijven. Op zich vaak best aardige jongens, maar te zwak en te beinvloedbaar om tegen de leiders in te gaan.

Ideale HALT klantjes, zijn met een paar strenge woorden weer op het rechte pad, want ze doen het niet echt expres. Gewoon, meelopers. Haal ze weg uit die groep en ze doen het nooit weer.
Oud 28-11-2004, 13:35
Verwijderd
pfff..
Advertentie
Oud 28-11-2004, 13:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mutant schreef op 28-11-2004 @ 14:18 :
En voor de mensen die het geen nieuwswaarde vinden, tja, het is nu eenmaal België, hier is er veel rond te doen geweest. En voor mij is het net iets meer nieuwswaarde omdat ik er woon en werk en weet ik het. Maar daarvoor hoef je nog niet minachtend te doen.
nou ja, niet omdat het niets uitmaakt, het is schokkend en alles, maar ja, aangezien iedereen dit veroordeeld is een discussie hierover niet echt lang houdbaar.

tja, dan krijg je een tiswah-thread.

ikzelf zal natuurlijk niet achter blijven: Tiswah.
Oud 28-11-2004, 13:54
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Het slaat ook nergens op. Geen motieven. Ze verveelden zich en leek het leuk om met steentjes te spelen.
Oud 28-11-2004, 14:23
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-11-2004 @ 12:13 :
Als het niet interesseert niks, maar het lijkt me duidelijk dat dit wel nieuws is. Er staat hier notabene een topic over dat iemand een vrouw geen hand geeft.

Citaat:
Joostje schreef op 28-11-2004 @ 12:17 :
KEIHARD AANPAKKUHHHHHH

wat een dumbass reactie is dat eigelijk, alsof daders keihard aanpakken alle problemen oplost.
Zelf vind ik dat je het keihard moet aanpakken. Niet omdat het alle problemen oplost, maar omdat dit soort acties, harde reacties verdienen. En niet hard straffen helpt natuurlijk ook niet.

Niet dat je het overigens tegen mij had, maar gewoon voor de duidelijkheid..
Oud 28-11-2004, 14:24
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-11-2004 @ 14:54 :
Het slaat ook nergens op. Geen motieven. Ze verveelden zich en leek het leuk om met steentjes te spelen.
Domino D-day.
Oud 28-11-2004, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 28-11-2004 @ 15:23 :
Als het niet interesseert niks, maar het lijkt me duidelijk dat dit wel nieuws is. Er staat hier notabene een topic over dat iemand een vrouw geen hand geeft.
Dat is iets dat de gemoederen bezighoudt, dus is het actueel. Dit houdt de gemoederen niet bezig.
Oud 28-11-2004, 15:04
Banshee
Banshee is offline
Citaat:
Mutant schreef op 28-11-2004 @ 14:18 :
Dat is ook zo. Ach ja, ik zal me wel bij mijn mede-mutanten ophouden en mompelen over de waanzin des mens.

ik vind dat dat toch heel wat nieuwswaarde heeft, vooral omdat dat hier in België de laatste tijd een beetje in de mode lijkt te zijn.nog niet zo lang geleden werd er op het kerkhof van Mol op de graven geschoten, vooral op de foto's werd er gemikt.
en de laatste tijd is er hier in de buurt een groepje dat het ongelooflijk leuk vindt om 's nachts, als ze te veel gezopen hebben, op de graven te gaan kotsen. zoiets vind ik dus totaal respectloos.
Oud 28-11-2004, 15:08
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Zaina schreef op 28-11-2004 @ 15:24 :
Domino D-day.
Jah
Oud 28-11-2004, 16:11
thedarkangel
thedarkangel is offline
Citaat:
Madfet schreef op 27-11-2004 @ 19:30 :
Ja, wat moet je nou met die Lonsdale-jongeren?
Degenen die de kleren gewoon mooi vinden, daar heb ik niets op tegen. Degenen die er racistische uitingen mee doen (de meesten volgens mij...) kunnen van mij oprotten!
Oud 28-11-2004, 16:53
Verwijderd
Dit is gewoon vewrnieling voortgekomen uit baldadigheid door dronkenschap. Niks Lonsdale of andere ideologische motieven. Nieuws met een hoog Hart-van-Nederland gehalte.
Oud 28-11-2004, 17:03
Banshee
Banshee is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 28-11-2004 @ 17:53 :
Dit is gewoon vewrnieling voortgekomen uit baldadigheid door dronkenschap. Niks Lonsdale of andere ideologische motieven. Nieuws met een hoog Hart-van-Nederland gehalte.
denk ik dus ook. misschien dat je op dat moment wel even een statement wil maken, al is het maar "kijk eens wat ik durf", maar ik betwijfel ook of er echt over nagedacht is. en dat maakt het volgens mij net zo respectloos
Oud 28-11-2004, 17:05
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 28-11-2004 @ 14:48 :
nou ja, niet omdat het niets uitmaakt, het is schokkend en alles, maar ja, aangezien iedereen dit veroordeeld is een discussie hierover niet echt lang houdbaar.

tja, dan krijg je een tiswah-thread.

ikzelf zal natuurlijk niet achter blijven: Tiswah.
Ja. Maar. Toch zijn er mensen die het doen. En je kunt wel zeggen iedereen zal het veroordelen, er zullen hier ook mensen vertoeven die het wel stoer vinden. Je gaat me niet vertellen dat die tussen die duizenden leden hier geen enkele rotte appel zit.
Ze durven het alleen niet toe te geven.

@Benfatto, als ik wat meer tv keek zou ik vast weten waarover je het hebt. Maar hier is het gewoon 7u-nieuws headline-gehalte.
Oud 28-11-2004, 20:18
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-11-2004 @ 15:31 :
Dat is iets dat de gemoederen bezighoudt, dus is het actueel. Dit houdt de gemoederen niet bezig.
Actueel is niet hetzelfde als iets wat de gemoederen bezig houdt. En die niet gegeven hand hield mijn gemoederen niet zo heel lang bezig.
Oud 28-11-2004, 21:37
Verwijderd
Ik verwerp deze laffe daad en ben (temeer omdat ik ook zelf Belg ben) geschokt door dit gebeuren.

Dit moet in de scherpste bewoordingen veroordeeld worden en de daders moeten streng worden aangepakt!
Oud 28-11-2004, 22:16
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 28-11-2004 @ 22:37 :
Ik verwerp deze laffe daad en ben (temeer omdat ik ook zelf Belg ben) geschokt door dit gebeuren.

Dit moet in de scherpste bewoordingen veroordeeld worden en de daders moeten streng worden aangepakt!
oh
Oud 28-11-2004, 22:18
Verwijderd
Jama.. KOMAAN

dit kan toch gewoon niet!
Oud 28-11-2004, 22:18
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mutant schreef op 28-11-2004 @ 18:05 :
Ja. Maar. Toch zijn er mensen die het doen. En je kunt wel zeggen iedereen zal het veroordelen, er zullen hier ook mensen vertoeven die het wel stoer vinden. Je gaat me niet vertellen dat die tussen die duizenden leden hier geen enkele rotte appel zit.
Ze durven het alleen niet toe te geven.

@Benfatto, als ik wat meer tv keek zou ik vast weten waarover je het hebt. Maar hier is het gewoon 7u-nieuws headline-gehalte.
Ik denk dat de enigen die het stoer vinden de daders zijn.
Oud 28-11-2004, 22:19
Verwijderd
[misschien heb ik wel wat té scherp gereageerd.. ]
Oud 28-11-2004, 22:19
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 28-11-2004 @ 23:16 :
oh
wahahah
Oud 29-11-2004, 00:09
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Het spijt me, maar dit heeft inderdaad niet zoveel discussiewaarde.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten