Oud 11-01-2005, 19:59
Mo6
Mo6 is offline
Ik speel vaak AVI (DivX/Xvid) films af met media player, maar sinds korte tijd is het vrij fucked up. Na ongeveer 13 minuten de film gespeeld te hebben, gaat ineens de hele media player sloom draaien (lees: geluid loopt goed, maar beeld gaat heel hortend stotend en steeds verder achter lopen). als ik dan media player wil sluiten krijg ik deze vraag:

De bestanden worden momenteel op de achtergrond geconverteerd.
Als u het programma nu afsluit, wordt de conversie van het huidige bestand afgebroken. Wilt u het programma afsluiten?

Waar komt dit door en hoe kan ik dit oplossen?
Oud 11-01-2005, 20:03
flamez
flamez is offline
Citaat:
Mo6 schreef op 11-01-2005 @ 20:59 :
Ik speel vaak AVI (DivX/Xvid) films af met media player, maar sinds korte tijd is het vrij fucked up. Na ongeveer 13 minuten de film gespeeld te hebben, gaat ineens de hele media player sloom draaien (lees: geluid loopt goed, maar beeld gaat heel hortend stotend en steeds verder achter lopen). als ik dan media player wil sluiten krijg ik deze vraag:

De bestanden worden momenteel op de achtergrond geconverteerd.
Als u het programma nu afsluit, wordt de conversie van het huidige bestand afgebroken. Wilt u het programma afsluiten?

Waar komt dit door en hoe kan ik dit oplossen?
komt denk ik door de verkeerde codecs, ik gebruik bijna altijd vlc player die maakt bijna geen gebruik van codecs en je kan hem meteen streamen, ook asf streams trouwens.

gegroet

Flamez
Oud 11-01-2005, 20:08
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
flamez schreef op 11-01-2005 @ 21:03 :
komt denk ik door de verkeerde codecs, ik gebruik bijna altijd vlc player die maakt bijna geen gebruik van codecs en je kan hem meteen streamen
Iedere media player heeft codecs nodig, een mediaplayer die géén codecs gebruikt is nog niet uitgevonden.
Of een programmeur moet zo gek zijn om codecs in zijn player te intergreren.

Zoals ik dus eerder ook al tegen je zei, flamez
Oud 11-01-2005, 20:09
flamez
flamez is offline
Citaat:
freyk schreef op 11-01-2005 @ 21:08 :
Iedere media player heeft codecs nodig, een mediaplayer die géén codecs gebruikt is nog niet uitgevonden.
zei ook bijna geen gebruik van codecs, meeste codecpacks die ik heb gehad zaten veel te veel onnodige codecs bij. VLC werkt bij mij iig altijd en je hoeft geen codecs geinstalleerd te hebben. Is overigens ook makkelijk bij multimedia presentaties met divx of xvid videofragmenten.
Oud 11-01-2005, 20:12
freyk
freyk is offline
Citaat:
Mo6 schreef op 11-01-2005 @ 20:59 :
Na ongeveer 13 minuten de film gespeeld te hebben, gaat ineens de hele media player sloom draaien (lees: geluid loopt goed, maar beeld gaat heel hortend stotend en steeds verder achter lopen).
Gebeurt dit ook in een andere media player en bij andere films?

Flamez kan gelijk hebben, hoewel ik eerder denk aan bugs of een slechte gecomprimeerde film.

Offtopic: Bij iedere windows-installatie worden er automatisch codecs geinstalleerd (of je het wilt of niet).
Neem maar eens een kijkje bij configuratiescherm (nadat je windows opnieuw hebt geinstalleerd) -> geluids & audioapparaten -> hardware -> audio & video codecs.

Ennuh als je vlc player installeerd krijg je automatisch nog een paar codecs erbij.
Als je me niet gelooft, kijk hier maar eens.
(dat ik dat niet eerder zag....)

Laatst gewijzigd op 11-01-2005 om 20:20.
Oud 11-01-2005, 20:19
flamez
flamez is offline
Offtopic:

Citaat:
freyk schreef op 11-01-2005 @ 21:12 :
Gebeurt dit ook in een andere media player?

Offtopic: Bij iedere windows-installatie worden er automatisch codecs geinstalleerd (of je het wilt of niet).
Neem maar eens een kijkje bij configuratiescherm (nadat je windows opnieuw hebt geinstalleerd) -> geluids & audioapparaten -> hardware -> audio & video codecs.

Ennuh als je vlc player installeerd krijg je automatisch nog een paar codecs erbij.
verrek ja freyk, idd ook niet eerder gezien, heb ik me dat toch maar mooi laten aanpraten... maar heb toch een xvid filmpje laten zien op een pc op school waar ik zo snel geen xvid codec kon vinden.. zal morgen maar eens verder zoeken

excuse me
Oud 11-01-2005, 20:20
flamez
flamez is offline
Citaat:
freyk schreef op 11-01-2005 @ 21:12 :
Gebeurt dit ook in een andere media player?

maar dan nog, dat probleem heb ik ook gehad maar het was wel opgelost toen ik het draaide met vlc player, dus je kan het altijd proberen , maar dan ligt het idd aan de codecs
Oud 12-01-2005, 08:09
Manuzhai
Manuzhai is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=815099

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten