Oud 31-01-2005, 21:59
Maroon
Maroon is offline
Hoi, zijn er hier mensen die goed op de hoogte zijn van de Engelse benamingen van bepaalde Nederlandse opleidingen?

VWO = pre-university education
HAVO = Higher General Secondary Education
MAVO = Lower General Secondary Education
De Amerikaanse term 'highschool' kan zowel gebruikt worden voor HAVO als voor VWO.

Bovenstaande weet ik dan toevallig, maar ik ben eigenlijk op zoek naar de Engelse benaming voor MBO Handel .

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2005, 13:50
qghp
qghp is offline
mbo is vocational training
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 13:55
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Je kunt niet alles precies vertalen, omdat dit typisch Nederlandse onderwijsvormen zijn die ze in het buitenland niet kennen en waar dus ook geen vertaling voor is.
Oud 01-02-2005, 14:11
Maroon
Maroon is offline
okay, maar kan ik dan iets zeggen dat het gelijkwaardig is aan een bepaalde Engelse opleiding? En weet iemand toevallig die opleiding?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 19:50
O-Ren Ishii
O-Ren Ishii is offline
Citaat:
Maroon schreef op 31-01-2005 @ 22:59 :
Hoi, zijn er hier mensen die goed op de hoogte zijn van de Engelse benamingen van bepaalde Nederlandse opleidingen?

VWO = pre-university education
HAVO = Higher General Secondary Education
MAVO = Lower General Secondary Education
De Amerikaanse term 'highschool' kan zowel gebruikt worden voor HAVO als voor VWO.

Bovenstaande weet ik dan toevallig, maar ik ben eigenlijk op zoek naar de Engelse benaming voor MBO Handel .

Alvast bedankt!
Nee dus, want University en universiteit is sowieso al niet hetzelfde. In Amerika is het een instelling voor hoger onderwijs. En in Nederland een instelling voor wetenschappelijk onderwijs. HBO-V bijvoorbeeld wordt in Amerika ook al university genoemd terwijl dat hier niet het geval is.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 13:35
Verwijderd
Ik dacht dat VWO de A-levels waren en Havo de O-levels, zo moest ik het in mijn CV zetten. (Iets als;'HAVO diploma is vergelijkbaar met O-levels.')

MBO = intermediate vocational education

Laatst gewijzigd op 02-02-2005 om 13:40.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 02-02-2005 @ 14:35 :
Ik dacht dat VWO de A-levels waren en Havo de O-levels, zo moest ik het in mijn CV zetten. (Iets als;'HAVO diploma is vergelijkbaar met O-levels.')

A-levels? Dat heeft toch te maken met de cijfers daar? Wat TS zegt is ook wat het woordenboek zegt
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 02-02-2005 @ 20:30 :
A-levels? Dat heeft toch te maken met de cijfers daar? Wat TS zegt is ook wat het woordenboek zegt
Ik moest een CV in het Engels opstellen, en heb toen die termen gebruikt. O-levels en A-levels, dat zijn de Britse equivalenten van Havo en VWO. Mogelijk heeft TS het over de VS?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 02:11
Maroon
Maroon is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 03-02-2005 @ 14:20 :
Ik moest een CV in het Engels opstellen, en heb toen die termen gebruikt. O-levels en A-levels, dat zijn de Britse equivalenten van Havo en VWO. Mogelijk heeft TS het over de VS?
Goed punt, het probleem is namelijk dat er gevraagd is om een Engelstalige CV van mezelf. Het bedrijf in kwestie is amerikaans, maar mijn CV moet naar het Europese hoofdkantoor .. hm .. Then we go for the English option i guess .
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 12:00
Verwijderd
Highschool is dus absoluut niet vergelijkbaar met havo/vwo.
Ten eerste is het systeem compleet anders, ten tweede zit highschool niveau meer richting mavo (In can. in elk geval)

MBO handel is te vergelijken met de business degree (trades) op universiteiten in n-am. Ligt er maar aan welke uni.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten