Oud 27-02-2005, 18:51
woej!
woej! is offline
Ik heb laatst de computer gefragmenteerd en windows xp er opnieuw opgezet, omdat ik nogal onder-ge-spyware-d was. alles weer fris en wel, maar nu werkt het geluid niet meer
ik krijg de volgende melding bij windows media player bijvoorbeeld:
* de audiogegevensstroom kan niet worden afgespeeld: er is geen audiohardware beschikbaar of deze reageert niet

bij apparaatbeheer staan 2 gele vraagtekens: bij "multimedia-audiocontroller", en bij "videocontroller(VGA-compitabel)"
als ik daar op klik om "het probleem op te lossen", gaat de computer zoeken naar software, maar vindt het niet. ik geloof dat ik zelf ook niet een software cd oid heb van mijn boxen

als ik bij configuratiescherm op "geluiden en audioapparaten" klik, dan staat er onder "audio" dat er geen standaard afspeelapparaat voor het afspelen van geluid is.

als ik een koptelefoon of andere boxen in de groene uitgang voor audio achterin de computer steek, heeft dat hetzelfde effect als bij de boxen die er nu inzitten.

als er een geluid (van bijv. een foutmelding) afgespeeld moet worden, krijg ik zo'n piepje vanuit de systeemkast te horen.

ik heb verder niet veel verstand van de geluidskaart en het systeem enzo, maar heeft iemand tips?

dankuzeer alvast
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2005, 19:04
freyk
freyk is offline
Citaat:
woej! schreef op 27-02-2005 @ 19:51 :
Ik heb laatst de computer gefragmenteerd en windows xp er opnieuw opgezet, omdat ik nogal onder-ge-spyware-d was.
Dat is héél jammer , want ik had je graag geholpen bij [centraal] spyware & adware.

Citaat:
alles weer fris en wel, maar nu werkt het geluid niet meer
ik krijg de volgende melding bij windows media player bijvoorbeeld:
* de audiogegevensstroom kan niet worden afgespeeld: er is geen audiohardware beschikbaar of deze reageert niet
Dat betekend dat hij geen stuurprogramma's (drivers) heeft gevonden voor je geluidskaart.

Citaat:
bij apparaatbeheer staan 2 gele vraagtekens: bij "multimedia-audiocontroller", en bij "videocontroller(VGA-compitabel)"
En dus ook geen stuurprogramma's heeft van je videokaart.
(hij gebruikt nu standaard de windows drivers, maar hij raad je toch aan om ff de echte stuurprogramma's te downloaden)

Citaat:
ik heb verder niet veel verstand van de geluidskaart en het systeem enzo, maar heeft iemand tips?
Zoek gewoon ff uit met Lavasys's Everest (home edition) welke geluids- en videokaart je hebt en download dan de drivers vanaf de site van de maker van je geluids- en videokaart.

Laatst gewijzigd op 27-02-2005 om 19:29.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 14:12
woej!
woej! is offline
Wauw! heel erg bedankt, alles werkt nu weer perfect!
ik moest inderdaad even een paar nieuwe drivers downloaden

dusseuhm.. THAAANKS
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten