![]() |
Ik heb um gezien en ik vond hem niet zo. K weet niet waarom. The gladiator is beter
![]()
Verwijderd
Wel leuk, niet meer.
|
![]() |
Verwijderd
Mooie film
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
Ik ben erbij in slaap gevallen...maar dat heb ik vaker bij brad pitt
![]() |
![]() |
![]() |
Sketch schreef op 03-03-2005 @ 15:51 :
Ik vond het wel een goede film, zolang je hem niet vergelijkt met het echte verhaal. Als ik 'm wel vergelijk vind ik 'm slecht.
Verwijderd
DJ JB schreef op 20-03-2005 @ 11:47 :
Allemaal lekker spectaculair, met het verhaal klopt van geen kant met de geschiedenis. Zoals bijv. het moment dat Aeneas Troje verlaat: toen Homerus de Ilias schreef, was er niet eens sprake van dat Aeneas een belangrijke persoon was. Pas halverwege de Romeinse tijd kwam de schrijver Vergilius op het idee om een nietsbetekenend persoon uit de Griekse geschiedenis te nemen, er een verhaal erom heen te verzinnen en zo geschiedenis te creeëren voor zijn rijk. Dus het hele verhaal van Aeneas is gewoon een sprookje. Wat ik ook jammer vond is dat ze niet eens de moeite hebben genomen om de strijd tussen Hektor en Achilles verder uit te werken. Dat vond ik nou juist één van de leukste stukken bij het vertalen (Pallas III)! Achilles zou Hektor 3 maal om de stad hebben gejaagd. Zag ik weinig van terug... Ik weet het niet meer zeker maar ik dacht toch echt dat het stuk van Achilleus die Hektor rond de stad sleept, wel te zien was in de film. |
![]() |
mijn lerares kcv wees me ook nog op een leuk detail:
in de film legden ze muntjes op de ogen van de doden... muntgeld werd pas zo'n 300 jaar later gebruikt! |
![]() |
Ik vond de film saai, niet boeiend genoeg, heb ook maar steeds verder geskiped.
Optima schreef op 25-04-2005 @ 15:08 :
ik had altijd sympathie voor de grieken, maar toen ik de film zag wilde ik niet dat hector dood ging ![]() ik stelde me bij hector altijd zo'n arrogante eikel voor en achilles als de grote held. Dus in zeker zin heeft de film mijn perceptie veranderd. |
![]() |
**SoMeOne schreef op 15-04-2005 @ 03:48 :
Ik weet het niet meer zeker maar ik dacht toch echt dat het stuk van Achilleus die Hektor rond de stad sleept, wel te zien was in de film. ![]()
--> films, tv en radio
|
![]() |
Evil creature schreef op 27-05-2005 @ 09:22 :
--> films, tv en radio |
![]() |
Keith schreef op 20-05-2005 @ 00:57 :
Ik de topic niet gelezen en hoop dat dit al eerder is gezegd: de film klopt van geen kanten met het verhaal zoals dat mij bekend stond. Het is gewoon een goedkoop filmoinderwerpje geweest voor Hollywood waarin ze gelukkig nog niet de kijker hebben proberen te overtuigen dat Amerika de oorlog had gewonnen. Best forgotten. Klopt geen zak van met de bestaande mythe en het boek van Homerus maar goed wat wil je met Brad Pitt en Orlando Bloom, dan krijg je vanzelf wel 'n actie film... |