Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2005, 16:26
Rechelle*teeQue
Rechelle*teeQue is offline
nOu ik snap nie wat mensen zO leuk vinden aan dat kut vak wiskunde zeg me nOu !! wie vind dat dOmme vak nOu leuk??
alle vakeen liggen mij!!! behalve wiskunde!! wie snapt mij want ik weet nog steeds niet hoe ik een hoek moet opmeten
dat had ik in de eerste en het klopt volgens mijn domme berekeningen ook niet...+ mijn lerares is net 4 jaar in nederland en praat ontzettend lelijk van zoiets: Roechella jij moet erout ounders ik geven jou ein 1 ..
nou lekkere taal zo begrijp ik wiskunde al helemaal niet
Oud 14-03-2005, 16:34
IvdSangen
IvdSangen is offline
Ze is van Russische afkomst?

Bovendien denk ik dat Nederlands je ook niet ligt.

Hoek opmeten:

Begrijp je wat het aantal graden van een hoek voorstelt?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Rechelle*teeQue schreef op 14-03-2005 @ 17:26 :
nOu ik snap nie wat mensen zO leuk vinden aan dat kut vak wiskunde zeg me nOu !! wie vind dat dOmme vak nOu leuk??
alle vakeen liggen mij!!! behalve wiskunde!! wie snapt mij want ik weet nog steeds niet hoe ik een hoek moet opmeten
dat had ik in de eerste en het klopt volgens mijn domme berekeningen ook niet...+ mijn lerares is net 4 jaar in nederland en praat ontzettend lelijk van zoiets: Roechella jij moet erout ounders ik geven jou ein 1 ..
nou lekkere taal zo begrijp ik wiskunde al helemaal niet
Weet je zeker dat Nederlands je ligt? Want dit brabbelverhaaltje is tamelijk onverstaanbaar.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:08
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
jij mag zelf ook wat aan je nederlands doen

maar wiskunde is zeker een kutvak! ik doe wiskune A1 en dat is nog zo moeilijk. maar ja, we zien wel wat we ervan bakken
Oud 14-03-2005, 17:24
SaisPas
SaisPas is offline
Nee, jouw nederlands is lekker. Verder is wiskunde best leuk en logisch, als je het snapt.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:32
Bernero
Bernero is offline
Ik vind wiskunde hartstikke leuk. Maar ik kan best begrijpen dat jij het niet leuk vind, je moet alleen niet doen alsof mensen die wiskunde wel leuk vinden minderwaardig zijn

(Nog steeds probeer ik me te verplaatsen in de geest van een wiskunde A1-er, maar het lukt me gewoon niet, het spijt me, my bad )
Oud 14-03-2005, 17:35
Sappie
Sappie is offline
Ik vind wiskunde ook heel erg leuk, en ik heb een hekel aan breezer-achtige taaltjes..

En wat ik er leuk aan vind?
Het is lekker logisch, het klopt gewoon altijd, en je kan lekker puzzelen .
Oud 14-03-2005, 17:39
Verwijderd
De pot verwijt de ketel... Of ken je die uitdrukking niet?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:39
I love stars
I love stars is offline
bijles nemen
Oud 14-03-2005, 17:58
ecrivaine
ecrivaine is offline
Eén troost: wiskunde wordt alleen maar leuker . In de onderbouw moet je allemaal duf gedoe leren, maar daarna begint het een beetje leuk te worden. Moet je wel wiskunde B nemen natuurlijk
Tot die tijd: bijles nemen?
Oud 14-03-2005, 18:32
rubenrtv
rubenrtv is offline
Wiskunde is heus niet zo moeilijk en volgens mij heb je me er problemen met NL's
Oud 14-03-2005, 18:46
Verwijderd
ts = een konijn
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 19:35
Verwijderd
Zeik niet en ga Nederlands leren.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 19:42
Global
Global is offline
naa, als je een hoek niet kan meten ben je gewoon dom. niks wiskundigs aan dat
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:38
Neone
Neone is offline
wiskunde = dom regels toepassen (abc formule, kettingregel productregel etc.. (gaap) vind ik eigenlijk... natuurkunde = much more of a challenge...
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:43
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Neone schreef op 14-03-2005 @ 22:38 :
wiskunde = dom regels toepassen (abc formule, kettingregel productregel etc.. (gaap) vind ik eigenlijk... natuurkunde = much more of a challenge...
Dan heb je nog geen echte wiskunde gehad
Oud 14-03-2005, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Bernero schreef op 14-03-2005 @ 22:43 :
Dan heb je nog geen echte wiskunde gehad
Hij doet ook HAVO, daar krijg je geen echte wiskunde.

Op het VWO ook niet. Eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 23:12
Vice
Vice is offline
Wiskunde is toch juist heel leuk.

Ik ben ook van mening dat wiskunde weer een verplicht examenvak moet worden op de mavo. (Als de mavo weer terug komt. )
Oud 15-03-2005, 01:22
Verwijderd
Ofwel, ik kan het niet, daarom is het stom, en het ligt vooral niet aan m'n eigen want m'n wiskunde docente kan niet vloeiend Nederlands, maar ja ik ook niet dus dat ik eigenlijk ook stom
Er moet vast een reden zijn waarom je eruit gestuurd wordt, want docenten doen dat - hoe onrechtvaardig ze soms ook uit de hoek mogen komen - niet zomaar zonder aanleiding. Bovendien heb je zoiets als een wiskunde boek waar het prima in uitgelegd wordt (2e fase anyone?), de docente is er meer om je te begeleiden, maar het boek moet eigenlijk al afdoende zijn. En anders heb je er gewoon geen aanleg voor.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 07:12
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
als er iets saais is.. dan is het wel wiskunde LOL

gelukkig is het idd niet moeilijk, hoef je ook niet eens na te denken over de praktische toepassing (als die er al is), en komt het neer om bestaande formules en andere regels te gebruiken, die een computer net zo goed zou kunnen doen (en sneller) maarja leve wiskunde he..
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 07:16
Verwijderd
Wiskunde B2 is leuk. Beetje meetkunde met bewijzen, geweldig toch? Je mag eindelijk eens nadenken. Wiskunde B1/A1/A2 is echter vreselijk saai. Regeltjes uit het hoofd leren, ja, leuk hoor...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 08:21
Integer
Integer is offline
Wacht maar tot jullie ooit binnentreden in de wondere wereld van de algebra
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 10:59
Verwijderd
Ik vond wiskunde altijd heel erg leuk juist. Je moet gewoon net doen alsof je puzzels op moet lossen. En ja, je moet misschien eens iets leren.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 11:40
Global
Global is offline
Citaat:
Integer schreef op 15-03-2005 @ 09:21 :
LALA 1
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 12:31
Verwijderd
Wiskunde is niet mijn sterkste kant, maar áls ik het snap, heb ik er niet zo'n hekel aan, vind ik het zelfs wel een beetje leuk. Maar het is alleen altijd zoveel werk...
En bovendien, de maatschappelijke toepassing van wiskunde is in mijn geval gering, dus dat vind ik jammer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2005, 17:50
-(L)-
Een tip; neem bijles Wiskunde.

En als je geld over hebt kun je er ook meteen een cursus Nederlands bij doen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 18:32
Verwijderd
oh, hij is nog open.

Neem inderdaad bijles of let op in de les. Het kan wel eens zijn dat je er wat van opsteekt.

Laatst gewijzigd op 16-03-2005 om 18:39.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 18:35
Verwijderd
Les op in de les?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 16-03-2005 @ 19:35 :
Les op in de les?
Ik pas me aan aan de topicstarter
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 19:16
Verwijderd
Wiskunde is leuk en nou eenmaal alleen weggelegt voor slimme mensen. Ik denk dat daar voldoende mee gezegt is.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Integer schreef op 15-03-2005 @ 09:21 :
Of Discrete Wiskunde, Lineaire Algebra, Calculus etc..
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 21:37
Verwijderd
Citaat:
renee182 schreef op 16-03-2005 @ 20:16 :
Wiskunde is leuk en nou eenmaal alleen weggelegt voor slimme mensen. Ik denk dat daar voldoende mee gezegt is.
Ik denk dat jij 't kofschip maar eens moet gaan herhalen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 16-03-2005 @ 22:37 :
Ik denk dat jij 't kofschip maar eens moet gaan herhalen.
Met dat soort mensen zit ik dus de hele tijd opgescheept. Slim genoeg om het te snappen, maar te lui en gedesinteresseerd om een fatsoenlijke zin te construeren.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 06:34
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-03-2005 @ 23:59 :
Met dat soort mensen zit ik dus de hele tijd opgescheept. Slim genoeg om het te snappen, maar te lui en gedesinteresseerd om een fatsoenlijke zin te construeren.
Ohh, dus eigenlijk snap ik die regel wel maar ben ik te lui om hem toe te passen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 07:11
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Neone schreef op 14-03-2005 @ 22:38 :
natuurkunde is bij mij ook (nog) regeltjes en formules toepassen. je krijgt een sommetje en je moet even kijken welke gegevens je nodig hebt en dan los je de formule op... maargoed dat wordt al wat minder..

enneh ot: ik vind wiskunde leuk
Oud 17-03-2005, 11:57
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Toch ook merkwaardig. Wat is er mooier dan een fraai geconstrueerde volzin? Mij dunkt, wien een fraaie zin niet raakt, is niet gevoelig voor de fraaie systematiek van taal, zelfs van een eenvoudige als het Nederlands.
Oud 17-03-2005, 12:01
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 17-03-2005 @ 12:57 :
Toch ook merkwaardig. Wat is er mooier dan een fraai geconstrueerde volzin? Mij dunkt, wien een fraaie zin niet raakt, is niet gevoelig voor de fraaie systematiek van taal, zelfs van een eenvoudige als het Nederlands.
Dat is zeker waar. Gelukkig ben ik echter niet de enige taalpurist in de contreien waarin ik verkeer, hoewel ik moet toegeven dat mijn taalgebruik verre van foutloos is.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 12:27
Saarah
Saarah is offline
Soms vind ik wiskunde wel redelijk leuk, soms vind ik het vreselijk .
Op het moment dat laatste heb net examen wiskunde gehad en het ging rotslecht!!
Maar tis ook zo oneerlijk, op m'n toetsen heb ik het vorige trimester een gemiddelde van ongeveer 75% gehaald, heel goed dus (voor mij), dus ik heb m'n examens voorbereid op dezelfde manier hoe ik mijn toetsen leerde. Ik kon er niks van!
Maarja, aangezien we na de examens met z'n vijven een paar oplossingen vergeleken, en we alle 5 een andere oplossing hadden... Tja.

En ik volg een richtig met veel wiskunde, Latijn - Wiskunde. (In België dus, ik weet niet met welke richting het in Nederland overeen komt.)
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 15:31
Rechelle*teeQue
Rechelle*teeQue is offline
hallo zo hoe ik typ wat jullie niet bevalt heet :internet taal

voor de mensen die het niet bevalt: pleur dan maar lekker op

voor de mensen die leuk hebben gereageerd:thanks zie jullie bij mijn volgende topic!!
Oud 17-03-2005, 16:13
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Rechelle*teeQue schreef op 17-03-2005 @ 16:31 :

voor de mensen die leuk hebben gereageerd:thanks zie jullie bij mijn volgende topic!!
De taal die hier 'gesproken' (getypt) wordt (of; zou moeten worden gesproken) is AN.
Als jou dat niet bevalt, kan je beter zelf 'oppleuren', vrees ik.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:17
Verwijderd
Citaat:

Doe normaal man...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:21
Multilot
Multilot is offline
Citaat:

internettaal is geen taal en het mag dus ook geen naam hebben. Het is gewoon onverstaanbaar en bovendien staat in het regelement dat we in nederland wonen en dus gewoon nederlands met elkaar praten.
Als jij dan eigenwijs wilt zijn, best maar dan krijg je ook commentaar..

Ik vraag me af waarom deze topic nog steeds open is... Wat een discussiewaarde
Oud 17-03-2005, 16:26
Verwijderd
1. neem zelf eens een les "nederlands" schrijven.
2. dien een klacht in bij de adjunct.
3. aju,
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:28
Vice
Vice is offline
Citaat:

Zeker bij "Liefde en Relatie"

Daar vind ik jou wel een type voor.
Oud 17-03-2005, 20:46
duivelaartje
duivelaartje is offline
Eerst was wiskunde m'n lievelingsvak. Maar sinds dit jaar denk ik er anders over. Ik krijg nu ook kansen, en in het begin dacht ik echt: wat moet ik hiermee... Daarbij heb ik ook nog een ongelovelijke ***lerares, die om het minste en geringste al boos wordt. Ik had haar vorig jaar ook, en ik was toen geloof ik haar lievelingetje, maar sinds ik dit jaar 1 onvoldoende heb gehaald, doet ze opeens boos en kattig tegen mij.

Nee... ik vind scheikunde opeens veel leuker.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-03-2005 @ 22:47 :
Hij doet ook HAVO, daar krijg je geen echte wiskunde.

Op het VWO ook niet. Eigenlijk.
We leren überhaupt niets meer op school, behalve slechte schilderijtjes maken, trampoline springen en rolstoelbasketbal voor blinden.

Tenzij je door al die vakken heen kijkt, dan zie je dat school eigenlijk het beste omschreven kan worden met 'frauderen voor dummies'.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 23:16
phynoxal
phynoxal is offline
Citaat:
Olafant schreef op 17-03-2005 @ 23:49 :
We leren überhaupt niets meer op school, behalve slechte schilderijtjes maken, trampoline springen en rolstoelbasketbal voor blinden.

Tenzij je door al die vakken heen kijkt, dan zie je dat school eigenlijk het beste omschreven kan worden met 'frauderen voor dummies'.
vergeet de vele PO worstjes eten niet !!!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 09:17
Verwijderd
Citaat:
inderdaad
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 09:52
Verwijderd
Citaat:
Olafant schreef op 17-03-2005 @ 23:49 :

Cynisch, maar waar.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 13:43
eefjee
eefjee is offline
Ikzelf vind wiskunde niet echt heel moeilijk ofzo, vind het meestal wel leuk. Ik vind alleen dat sommige mensen hier echt heel beledigend doen over wiskundeA(1) en als je redelijk goed bent ik wiskunde wil dat niet zeggen dat je ook echt slim bent vind ik. ik erger me dood aan sommige reacties..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten