Oud 31-05-2005, 12:09
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
heyla, ik weet niet goed of dit hier eigenlijk thuis hoort, maar wist nergens anders het te plaatsen. Ik heb een probleempje, ik mijn gewoon dagelijks leven heb ik er geen last van maar bij momenten wel zoals nu met het mooie weer. Ik heb namelijk een redelijk grote angst voor water, ik durf er zelf in en zo hoor, maar er mag niemand aan mij kome in het water en mij zeker niet duwen ofzo... Ik kan eigenlijk ook niet zwemmen, toen ik klein was door een operatie heel lang niet in het water mogen komen... en het zo eigenlijk ook nooit geleerd (wat met die angst natuurlijk niet makkelijker er op wordt)
Nu ben ik bijna 19 en kan niet zwemmen en bang voor water en dat is toch wel serieus belachelijk vind ik. Mn vriend is echt zot op zwemmen en een vriend van ons heeft een zwembad dus vragen ze vaak of ik kom zwemmen. Maar ik heb het mn vriend nooit verteld dat ik het niet kan en niet durf. Kheb eigenlijk redelijk laten uitschijnen dat ik het wel kan... Nu verzin ik altijd iets waardoor ik niet meekan, maar daar komt de laatste tijd ruzie van. Aan hem vertellen zou ik al zeer moeilijk vinden maar dan moeten zijn vrienden het eigenlijk ook weten enzo, en daar heb ik echt geen zin in hoor. Dus weet niet meer goed wat te doen, het zeggen? of blijven ontwijken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2005, 12:17
Shitonya
Shitonya is offline
het zeggen en op zwemles gaan
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 12:22
yapo
yapo is offline
ja, gewoon zeggen, dat brengt bij hem in ieder geval een stuk begrip op voor je gedrag. Je moet niet tegen 'm gaan liegen, op een dag komt de waarheid er toch wel uit, dus kan je die beter zelf vertellen. En als hij z'n vrienden uitlegt waarom je niet kan zwemmen hebben die daar ook vast wel begrip voor
Oud 31-05-2005, 12:26
Smobbo
Smobbo is offline
Gewoon vertellen
en idd op zwemles gaan.
Oud 31-05-2005, 14:48
Verwijderd
Citaat:
yapo schreef op 31-05-2005 @ 13:22 :
ja, gewoon zeggen, dat brengt bij hem in ieder geval een stuk begrip op voor je gedrag. Je moet niet tegen 'm gaan liegen, op een dag komt de waarheid er toch wel uit, dus kan je die beter zelf vertellen. En als hij z'n vrienden uitlegt waarom je niet kan zwemmen hebben die daar ook vast wel begrip voor
Precies . HIj is je vriendje, dus hij zal het heus wel begrijpen
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 16:21
RoosjeKahlan
RoosjeKahlan is offline
Gewoon vertellen, je vriend kan je dan toch leren zwemmen, kan nog leuk worden dan
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 16:27
Loezzel
Loezzel is offline
Precies. Vertel het hem, ook al heb je er eerder over gelogen. Als je alles eerlijk vertelt, zal hij ook begrijpen dat jij je er eigenlijk voor schaamt en er daarom over gelogen hebt.
Misschien kun je samen met je vriend of met andere mensen je angst overwinnen? Hierboven wordt een goeie oplossing gegeven, zwemles... Maar je hoeft niet per se op zwemles te gaan. Je kunt er ook voor kiezen eerst lekker proberen te poedelen in het ondiepe water.
Oud 31-05-2005, 16:29
teirg
teirg is offline
Inderdaad vertellen aan je vriendje. Nu is het ook vervelend voor hem denk ik.

En zwemles volgen, als je dat ziet zitten?
Oud 31-05-2005, 17:06
Myuki
Myuki is offline
je hoeft je er niet voor te schamen dus gewoon vertellen en probeer te leren zwemmen...

hij zal trouwens wel begrijpen waarom je niet eerlijk was denk ik
Oud 31-05-2005, 20:34
kebkebe
kebkebe is offline
Ik kan ook niet (zo goed) zwemmen. Mijn vriend werd er alleen maar verliefder op mij door. Hij stelde zich denk ik al voor dat-ie mij kon gaan redden enzo

Je moet er vooral geen probleem van maken, dan doen anderen dat ook niet. Je moet lijkt me alleen wel duidelijk maken dat je het echt niet leuk vindt als ze je in het water duwen ofzo. Als je beetje toffe vrienden hebt, is het heus geen probleem
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 20:43
T!ne
T!ne is offline
Gwn zeggen en mss op zwemles gaan (alleen als jij dat wil). Later zal je alleen maar trots zijn op jezelf
Oud 31-05-2005, 21:01
leucomelas
leucomelas is offline
hij zal er echt geen groot probleem van maken dat je hierom hebt gelogen. als je goed uitlegt waarom en hoe dan zal hij dat echt wel begrijpen dat jij je een beetje ervoor schaamde of iets... dus vertel het hem gewoon, voorkomt weer veel ruzies en irritaties aan beide kanten en als je niet wil dat zijn vrienden het weten, dan vertel je hem dat ook. misschein dant hij dan voor jullie tweeen kan afzeggen en hij je prive zwemles geeft neem aan dat je vriendje je niet wil kwetsen of bang maken dus je niet zal proberen onder water te duwen of op je te gaan ahngen.
succes ermee
Oud 31-05-2005, 21:07
Anaïs
Anaïs is offline
Inderdaad gewoon zeggen... Mijn vriend kan ook niet goed zwemmen, en dat is helemaal geen probleem. Misschien krijg je wel privé-zwemles van je vriend
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten