Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn zusje zit op een Dalton school (http://www.wolfert.nl/ en dan op het Wolfert Dalton), zij geven als 'omschrijving: "Dit is onderwijs waarin de begrippen zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en samenwerking centraal staan. In de zogeheten daltonuren werken leerlingen zelfstandig aan taken en opdrachten met behulp van de daltonplanner. Er is veel aandacht voor toepassing van het geleerde en de leerlingen werken veel samen in projecten en activiteiten."
Als ik wat ik van haar hoor wat het op haar school inhoudt, dan verschilt het niet zo heel veel met de invulling van wat ik in de laatste twee jaar van de havo kreeg ('proefjaar' van de tweede fase). |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Verder ach, ik zit er nu al 2 jaar niet meer op... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
In het dalton onderwijs proberen ze de kinderen zelfstandig te laten worden en verantwoordelijk te laten voelen voor hun eigen werk. Ze kijken hun eigen werk ook na. De leerkracht controleert dat wel en wanneer een leerling veel fouten maakt, dan krijgt het inderdaad verlengde instructie. Vaak 1 op 1 of met een klein groepje. Er zijn vaak in een Daltonschool vele materialen aanwezig om kinderen die ergens moeite meehebben te stimuleren en bij te spijkeren aan de hand van materiaal..
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik denk t juist niet.. wanneer je in het voortgezet onderwijs een heel ander systeem gaat invoeren, houd je geen doorlopende lijn meer (rode draad laat maar zeggen)... Zelfde als montessori onderwijs, gaat ook gewoon verder... maar per daltonschool zit er natuurlijk wel verschil...maar dat is met iedere school...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik denk ook dat ontwikkelingsmateriaal meer voor de basisschool is, dan voor het voortgezet onderwijs.. maar het principe zal hetzelfde zijn... daar staat het materiaal los van...
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
van Ath. naar Havo.. Verwijderd | 16 | 08-08-2005 14:01 | |
Algemene schoolzaken |
Scholen in belgie Igorrrai | 51 | 30-07-2005 13:56 | |
Algemene schoolzaken |
hoe heet de school waar jij op zit? *~SuPaHgIrL~* | 235 | 22-09-2004 23:04 | |
Algemene schoolzaken |
[PWS] Het grote profielwerkstuk-topic! Rabbi Daniel | 187 | 13-09-2004 20:30 | |
Algemene schoolzaken |
Profielwerkstuk marlette | 37 | 05-08-2004 10:55 | |
Algemene schoolzaken |
[Enquête]Basisschool en voortgezet onderwijs Balance | 57 | 08-01-2004 14:28 |