Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2005, 17:33
Choke
Choke is offline
Hej, sinds gister en vandaag begint Cs 1.6 vanzelf na ongeveer 5 minuten te haperen, lijkt een beetje alsof het slowmotion is.. mijn ping blijft daarbij gewoon laag (rond de 30).. ik heb al een schijfopruiming gedaan enzo, om misschien de schijf een beetje op te ruimen maar dat helpt niet, ook de computer opnieuw opstarten hielp niet (waarom dit zou helpen weet ik ook niet maargoed). weet iemand msischien waar het probleem zou kunnen zitten?
Alvast bedankt, Choke
Oud 19-06-2005, 18:45
Manuzhai
Manuzhai is offline
Toch maar naar Games, denk ik.
Oud 19-06-2005, 18:49
Jolt
Jolt is offline
Wat voor een systeem heb je?
Spy/adware vrij?
Oud 19-06-2005, 19:22
Choke
Choke is offline
Citaat:
Jolt schreef op 19-06-2005 @ 19:49 :
Wat voor een systeem heb je?
Spy/adware vrij?
Ik heb Adaware erop staan, en die heb ik ook laten lopen...
Oud 19-06-2005, 19:30
Verwijderd
Kijk is wanneer je CTRL+ALT+DELETE drukt, bij processen. Misschien is er tog iets wat aanstaat (spy of adware) wat veel geheugen vreet ofzo.
Anders ff je grafische kaart updaten met nieuwe drivers ofzo. Nieuwere Direct X maybe?
Want ik neem niet aan dat Cs nu in een keer zwaarder geworden is om te draaien na de update.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 19:34
freyk
freyk is offline
Citaat:
Robo schreef op 19-06-2005 @ 20:30 :
Kijk is wanneer je CTRL+ALT+DELETE drukt, bij processen. Misschien is er tog iets wat aanstaat (spy of adware) wat veel geheugen vreet ofzo.
Dan denk ik aan een hijackthis-log.
Plaats het hier maar ff, als er wat verdacht erin staat zal ik dat hier ook melden en het verder behandelen in [centraal] spyware/adware op subforum software & multimedia.
Oud 19-06-2005, 19:51
Choke
Choke is offline
Citaat:
Robo schreef op 19-06-2005 @ 20:30 :
Anders ff je grafische kaart updaten met nieuwe drivers ofzo. Nieuwere Direct X maybe?
Want ik neem niet aan dat Cs nu in een keer zwaarder geworden is om te draaien na de update.
me videokaart is 512 MB?
Oud 19-06-2005, 20:24
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Choke schreef op 19-06-2005 @ 20:51 :
me videokaart is 512 MB?
Dat zal je interne geheugen zijn. Volgens mij bestaan er nog geen videokaarten met 512 MB geheugen... Dat is meer dan genoeg daar ligt het niet aan. Ik denk inderdaad ook aan Spyware of te veel processen die tegelijk draaien. Dat vreet geheugen en daar word je computer langzaam van.

Doe inderdaad wat Robo zegt: druk ctrl-alt-delete in en kijk bij procesen. Zet alles uit waarvan je zeker weet dat het uit kan. Over het algemeen zijn dat de processen waar de naam van de computer achter staat. Dat wil niet zeggen dat je ze allemaal uit kan zetten want sommige heb je wel nodig maar dat moet je zelf maar een beetje inschatten.
Oud 19-06-2005, 20:28
Choke
Choke is offline
Citaat:
wammus schreef op 19-06-2005 @ 21:24 :
Dat zal je interne geheugen zijn. Volgens mij bestaan er nog geen videokaarten met 512 MB geheugen... Dat is meer dan genoeg daar ligt het niet aan. Ik denk inderdaad ook aan Spyware of te veel processen die tegelijk draaien. Dat vreet geheugen en daar word je computer langzaam van.

Doe inderdaad wat Robo zegt: druk ctrl-alt-delete in en kijk bij procesen. Zet alles uit waarvan je zeker weet dat het uit kan. Over het algemeen zijn dat de processen waar de naam van de computer achter staat. Dat wil niet zeggen dat je ze allemaal uit kan zetten want sommige heb je wel nodig maar dat moet je zelf maar een beetje inschatten.
ok bedankt!!
Oud 19-06-2005, 20:45
Choke
Choke is offline
Moet ik dan bij toepassingen of bij processen kijken, want bij processen staat best veel, maar ik snap al die namen niet... dus hoe weet ik wat ik meot weg gooien? welke dingen zijn "abnormaal" of niet nodig?
Oud 19-06-2005, 20:56
Verwijderd
Moet je anders ff een screen shot maken van het kopje Processen door op Print Screen te drukken. Dan start je een willekeurig tekenprogramma op (of paint onder Start-->Bureau accesoires) en dan druk je ctrl-v. Dan sla je het op als Jpeg(kun je gewoon instelen bij het opslaan. Dan moet je het uploaden naar een site als http://www.imageshack.us/ en hier posten.

Of je kunt natuurlijk gewoon de dingen die je niet kent of zeker weet ff hier posten
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 21:23
Q
Q is offline
Probeer je pc eens beter te koelen (het klinkt gek I know) maar door dit weer kan je PC vreemde kuren krijgen, kast open en ventilator er op.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 22:02
Verwijderd
Zelf zou ik wel ff beginnen met het updaten van je DirectX en de drivers van je videokaart. Dit kan sowieso geen kwaad voor je pc. Tis zelfs alleen maar goed ^^.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 22:07
freyk
freyk is offline
Citaat:
Morridin schreef op 19-06-2005 @ 21:56 :
Moet je anders ff een screen shot maken van het kopje Processen
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Download, start en maak een logje met Hijackthis en post hem hier ff, Choke.
Oud 19-06-2005, 22:22
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
wammus schreef op 19-06-2005 @ 21:24 :

Bestaan wel
De X800XL met 512 mb kost 500+
De 6800 Ultra met 512 mb kost 700+

Zeer aantrekkelijk
Oud 20-06-2005, 01:45
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Jolt schreef op 19-06-2005 @ 23:22 :
Bestaan wel
De X800XL met 512 mb kost 500+
De 6800 Ultra met 512 mb kost 700+

Zeer aantrekkelijk
En daar komt ie nu mee aanzetten .
Oud 20-06-2005, 15:31
Choke
Choke is offline
Kan ik dat van Hijack hier wel gewoon neerzetten? is dat wel verstandig? en zoiezo, kan dat wel? want mijn ping is wel laag (rond de 30) dus ligt het dan wel daaraan???
Oud 20-06-2005, 15:55
freyk
freyk is offline
Citaat:
Choke schreef op 20-06-2005 @ 16:31 :
Kan ik dat van Hijack hier wel gewoon neerzetten?
is dat wel verstandig? en zoiezo, kan dat wel?
Ja, je mag hier gerust een hijackthis-logje plaatsen.

Ik heb je logje een bekeken dat je me pm'de, maar kon geen verdachte dingen vinden.
Wel zag ik dat je avast had ingesteld als een soort firewall.
Misschien houd dat de boel tegen.

Laatst gewijzigd op 20-06-2005 om 15:58.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 15:58
Choke
Choke is offline
Maar hoe verklaar ik dan de lag.. terwijl het anders uitziet dan lag.. het hapert niet.. maar het lijkt op slowmotion.. je weet wel, als ik je schiet, gaat normaal de roos best snel weer naar normale positie (om weer beter te kunenn mikken) maar nu gaat dat in slowmotion.. hier moet ik bij zeggen, dat het pas komt na ong. 5 minuten spelen?? en het is pas sinds een paar dagen...
Oud 20-06-2005, 16:01
Choke
Choke is offline
Ik ben radelooooooos
Oud 20-06-2005, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Choke schreef op 20-06-2005 @ 17:01 :
Ik ben radelooooooos
Je DirectX en videokaart drivers al ge-update dan?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 00:09
Jolt
Jolt is offline
Te hete videokaart, waardoor clocksnelheid heen en weer schommelt = lag.
Oud 21-06-2005, 21:11
Choke
Choke is offline
Citaat:
Robo schreef op 20-06-2005 @ 22:47 :
Je DirectX en videokaart drivers al ge-update dan?
Is dat gratis en veilig via internet te doen? en hoe?
Oud 21-06-2005, 21:31
Verwijderd
http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx
En dan op downloads drukken voor Direct X. Is hartstikke legaal

Videokaart:
Druk eerst op Start, ga dan naar uitvoeren en typ in: Dxdiag en dan enter.
wacht dan ff en ga daarna naar beeldscherm. Kijk dan wat er onder het tabblaajde apparaat staat bij "Naam" en post dat ff. Dan kunnen we je vertellen waarvan je de drivers daarvoor moet halen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 21:34
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Choke schreef op 21-06-2005 @ 22:11 :
Is dat gratis en veilig via internet te doen? en hoe?
www.google.com
www.nvidia.com

Onder welke rots ben jij uitgekropen?
Oud 21-06-2005, 22:05
HFL!
HFL! is offline
of www.ati.com natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 22:07
Jolt
Jolt is offline
Of www.matrox.com
Of www.deltachrome.com
Of www.via.com
Of www.intel.com

Oud 21-06-2005, 22:52
Verwijderd
Mja, daarom vraag ik hem dus maar ff te kijken van welke fabrikant zijn kaart eigelijk is
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 23:56
Q
Q is offline
Heb je de koeling al verbeterd zoals ik zei? Als de CVE(aka CPU)/GPU te heet wordt dan kan die gaan "haperen" dat merk je alleen als je veel van je processor eist, want dan wordt die door de trillingen zelf ook heter en als hij dan niet voldoende gekoeld wordt krijg je vage klachten.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 09:00
Choke
Choke is offline
Citaat:
Q schreef op 22-06-2005 @ 00:56 :
Heb je de koeling al verbeterd zoals ik zei? Als de CVE(aka CPU)/GPU te heet wordt dan kan die gaan "haperen" dat merk je alleen als je veel van je processor eist, want dan wordt die door de trillingen zelf ook heter en als hij dan niet voldoende gekoeld wordt krijg je vage klachten.
Goed, ik heb dat nog niet gedaan.. dus ik kan gewoon de zijkant van de kast eraf schroeven??
Oud 22-06-2005, 09:01
Choke
Choke is offline
Citaat:
Morridin schreef op 21-06-2005 @ 23:52 :
Mja, daarom vraag ik hem dus maar ff te kijken van welke fabrikant zijn kaart eigelijk is
Zodra ik vanmiddag thuisben, post ik het voor je, ik ben nu op school..
Oud 22-06-2005, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Choke schreef op 22-06-2005 @ 10:00 :
Goed, ik heb dat nog niet gedaan.. dus ik kan gewoon de zijkant van de kast eraf schroeven??
Als je aan de achterkant van je pc kijkt zitten er op de rechterrand 2 schroefjes die je moet losdraaien. Dan kun je die kant er zo afschuiven.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 10:17
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Morridin schreef op 22-06-2005 @ 11:15 :
Als je aan de achterkant van je pc kijkt zitten er op de rechterrand 2 schroefjes die je moet losdraaien. Dan kun je die kant er zo afschuiven.
Hoeft niet altijd, vaker kan je ook gewoon klikken en schuiven.
Ligt eraan welke kast de TS heeft.
Oud 22-06-2005, 10:56
Q
Q is offline
Idd, bijna elke type kast gaat weer anders open, maar je merkt het vanzelf wel, open schroeven zorg dat de warme lucht kwijt kan (dus niet in een hoekje of tegen muur zetten) en het mooiste zou zijn een ventilator er op zetten zodat alle hete lucht meteen weggeblazen wordt.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 13:07
Choke
Choke is offline
Citaat:
Morridin schreef op 21-06-2005 @ 22:31 :
http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx
En dan op downloads drukken voor Direct X. Is hartstikke legaal

Videokaart:
Druk eerst op Start, ga dan naar uitvoeren en typ in: Dxdiag en dan enter.
wacht dan ff en ga daarna naar beeldscherm. Kijk dan wat er onder het tabblaajde apparaat staat bij "Naam" en post dat ff. Dan kunnen we je vertellen waarvan je de drivers daarvoor moet halen.
K krijg een diagnostisch hulpprogramma voor DirectX, en ik kan dus niet het tabblad van Apparaat vinden?

En de kheb de schroefjes eruit geschroefd, maar er zit een Warranty Seal op? heeft dit te maken met garantie ofzo?

Laatst gewijzigd op 22-06-2005 om 13:14.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 13:17
Verwijderd
Ik bedoelde eigelijk het tabblad "Beeldscherm" en wat er dan in het vakje "apparaat staat"
Die seal of warranty betekent dat als die verbrokenen wordt je garantie vervalt.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 13:23
Jolt
Jolt is offline
Download eens Everest

Daar kan je zien wat voor systeem je hebt.
En ook je temperaturen.
Oud 22-06-2005, 13:30
Choke
Choke is offline
Citaat:
Morridin schreef op 22-06-2005 @ 14:17 :

Die seal of warranty betekent dat als die verbrokenen wordt je garantie vervalt.
Daar blijf ik liever af
Oud 22-06-2005, 13:34
Choke
Choke is offline
Citaat:
Jolt schreef op 22-06-2005 @ 14:23 :
Download eens Everest

Daar kan je zien wat voor systeem je hebt.
En ook je temperaturen.
Moederbord is 54 graden..
CPU is 56 graden..
Aux is 31 graden..
Seagate is 50 graden..

Klinkt warm.. of is het normaal?
Oud 22-06-2005, 13:39
Jolt
Jolt is offline
Wat voor een:

Processor?
Moederbord?
Geheugen?
Videokaart?
Oud 22-06-2005, 13:46
Choke
Choke is offline
Citaat:
Jolt schreef op 22-06-2005 @ 14:39 :
Wat voor een:

Processor?
Moederbord?
Geheugen?
Videokaart?
Processor? uhm, waar zie ik dat?
Moederbord? Pentium 4, 3000 Mhz
Geheugen? 512 MB
Videokaart? Radeon 9600 XT 256 MB
Oud 22-06-2005, 13:47
Jolt
Jolt is offline
Je hebt dus een Pentium 4.
Die worden vaker heet.

Is het zo een pre build kast?HP?Sony Vaio?Compaq?
Oud 22-06-2005, 13:52
Choke
Choke is offline
Fijitsu Systems
Scaleo P

zoiets?

Maar wat is een normale temperatuur voor die dingen, of is het normaal bij mij? wanneer presteren ze t best? en wanneer gaan ze kapot?
Oud 22-06-2005, 13:56
Jolt
Jolt is offline
Als ze idle zijn met dit weer zit je toch al rond de 40/45, stressed 50/55. Met pieken tot 60 lijkt mij.

Niet erg gezond, reden kan dus ook zijn dat je temp in je kast hoger wordt, en zo ook je videokaart, videokaart klokt zichzelf terug om minder warmte te presteren, jou games gaan schokken.

Er moet toch wel een manier zijn om je kast open te maken en een ventilator erbij te zetten.

Kan je geen foto maken?
Oud 22-06-2005, 14:00
Choke
Choke is offline
Citaat:
Jolt schreef op 22-06-2005 @ 14:56 :
Als ze idle zijn met dit weer zit je toch al rond de 40/45, stressed 50/55. Met pieken tot 60 lijkt mij.

Niet erg gezond, reden kan dus ook zijn dat je temp in je kast hoger wordt, en zo ook je videokaart, videokaart klokt zichzelf terug om minder warmte te presteren, jou games gaan schokken.

Er moet toch wel een manier zijn om je kast open te maken en een ventilator erbij te zetten.

Kan je geen foto maken?
ja, het is een hele kap, die ik er als het ware af kan schuiven.. een soort schild, en dat is dan de zijkant en de bovenkant.. achter zitten stekkers en voor aan/uit knop en cdplayer enzo, en dat blijft zitten.. maar achteraan bij de stekkers zit een verzegeling, en ik wil de garantie houden...
Oud 22-06-2005, 14:04
Choke
Choke is offline
Oud 22-06-2005, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Choke schreef op 22-06-2005 @ 14:46 :
Processor? uhm, waar zie ik dat?
Moederbord? Pentium 4, 3000 Mhz
Geheugen? 512 MB
Videokaart? Radeon 9600 XT 256 MB
Ah, daar hebben we de vidkaart
Drivers zijn hier te vinden: (Ik neem aan dat je Windows Xp hebt?) https://support.ati.com/ics/support/...ge&folderID=27

Dan moet je omlaag scrollen en dan de High Speed Download de bovenste link klikken. Downloaden naar een map en dan dat bestandje opstarten

maar je pc is idd erg warm. Is het warm in de kamer waar je pc staat? Staat je computer in de zon?

Ik heb me pc namelijk al vanaf 9 uur vanochtend aanstaan (grote downloads gedraaid, grote dingen weggebrand op dvd, WoW gespeeld) en ze hangn bij mij rond de 40. terwijl het hier niet bepaald onder de 25 in mijn kamer is.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 18:28
Choke
Choke is offline
Ik heb het nu onder controle alleen mijn CPU is nu 74 graden!?!??!?! hoewel de rest nu rond de 40 is.... ik heb een ventilator op de kast gericht.. dus nu is alles naar beneden gegaan, terwijl de CPU juist omhoog gaat??? het is wel warm op mijn kamer, maarja, het is een hittegolf, dus het zal overal warm zijn, en hij staat niet in de zon..
Oud 22-06-2005, 18:29
Choke
Choke is offline
Citaat:
Morridin schreef op 22-06-2005 @ 15:47 :
Ah, daar hebben we de vidkaart
Drivers zijn hier te vinden: (Ik neem aan dat je Windows Xp hebt?) https://support.ati.com/ics/support/...ge&folderID=27

Dan moet je omlaag scrollen en dan de High Speed Download de bovenste link klikken. Downloaden naar een map en dan dat bestandje opstarten

Uhm, welke en wat moet ik aanklikken?
Oud 22-06-2005, 19:13
Verwijderd
Hmm, wist niet dat ie zo gelinkt werd .
Afijn, klik eerst op "Windows XP Drivers and Software"
Daarna klik je op "radeon"
Daarna klik je op "CATALYST 5.6 Windows XP - Driver Download"
Dan scroll je nara benden en zie je in een grijs vakje staan: High Speed
(Cable / DSL) en daarnaast wat spul. 2 blokjes ernaast staat een download link. Download trouwens wel die van 24,9 MB en niet die van 32,2 MB (de groottes staan naast de download link).

Dan sla je dat bestand op op een plek die je snel terug kunt vinden. Dan klik je erop en laat je het programma zijn werk doen.

1e plaatje gewoon op Install drukken. dan krijg je een mooi rood info scherm en moet je op het knoppie "volgende" drukken. Bij dat license spul op Yes drukken. Daarna krijg je een keuzemogelijkheid. Express of Custom. Voor jou is het bert om op Express te klikken. Nu moet je alleen nog maar wachten tot er een keer staat dat je je pc moet herstarten (wat je dan ook moet doen).
Bij de opstart zal je beeld ff wat traag zijn, maar dat is normaal.
Nu zijn de drivers geïnstaleerd .

Goh, wel handig. Nu wete ik meteen dat er weer nieuwe ATI drivers zijn en kan ik de mijne ook updaten

Edit: Oh, en als je pc na de herstart een beetje traag is moet je ff opnieuw opstarten

Laatst gewijzigd op 22-06-2005 om 19:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten